Profese učitele z pohledu praxe střední školy (vážně i nevážně) Duben 2008.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
CLIL Content and Language Integrated Learning
Advertisements

ZELENÝ KOMPAS VZDĚLÁVÁNÍ PRO ZÁKLADNÍ A STŘEDNÍ ŠKOLY ZAMĚŘENÉ NA ROZVOJ DOVEDNOSTÍ ŠETRNÝCH K ŽIVOTNÍMU PROSTŘEDÍ.
Základní škola, Slavkov u Brna, Malinovského 280
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecně Řídícím orgánem je MŠMT Řídícím orgánem je MŠMT Založen na principu partnerství Založen na principu partnerství.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
Příprava na hodinu dějepisu, organizace výuky dějepisu
Vzdělávání a jeho kategorie
Klíčová aktivita 01 Příprava budoucích lektorů pro další vzdělávání pedagogických pracovníků Podpora profesního rozvoje učitelů v počátečním vzdělávání.
Dosavadní možnost studia učitelství Mgr. - odborné (s možností učitelské způsobilosti) – FF - učitelství (PdF, FTK, PřF)
Vzdělávání dospělých: základní principy. PhDr. Zuzana Sládková ÚISK, FF UK.
Problematika systému přípravy učitelů a stav výuky tělesné výchovy na vysokých školách Materiál pro 21. zasedání předsednictva Rady vysokých škol dne 20.
Další vzdělávání v terciárním vzdělávacím sektoru Současnost a výhled do budoucna MŠMT Odbor vyššího odborného a další vzdělávání Mgr. Monika Měšťanová.
Didaktické prostředky
Kurikulární reforma a pedagogický sbor ZŠ Vrané nad Vltavou.
KLÍČOVÉ KOMPETENCE Lucie Hučínová Výzkumný ústav pedagogický v Praze
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
WBL – principy, nástroje a evropské modely Mgr. Jasmin Muhič
On-line forma výuky Cvičení z techniky a technického vzdělávání Zpracoval: Jan Drobný (209671)
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Celoživotní.
Komplementarita zájmového a profesního vzdělávání dospělých
PARTNER PROJEKTU OBCHODNÍ AKADEMIE A STŘEDNÍ ZEMĚDĚLSKÁ ŠKOLA BRUNTÁL Ing. Ladislav Konopka Bruntál
Problémy vymezení hledisek kvality v přípravě učitelů pozitivní přínos určení a uplatňování hledisek kvality závisí na splnění podmínek pro jejich užitečné.
Evropská dimenze odborného vzdělávání Helena Úlovcová Helena Úlovcová Otrokovice 6. – Konference projektu UNIV 2 KRAJE.
Jan Brůha Konference UNIV 2 KRAJE Seč 2012 Další vzdělávání v ČR.
Projekt Digitální škola - její pozice v systému projektů na OA Orlová.
Projektová výuka. Úspěch projektu je závislý na dobrém naplánování a dobrém řízení v poměru 8:2.
Zapojení ZŠ Krnov, Dvořákův okruh 2 do projektu. Mgr.Ivana Procházková Krnov
Vzdělávání odborníků ze škol zapojených v projektu RŠPP
KARIÉRNÍ SYSTÉM ŘEDITELŮ
Katedra didaktiky ekonomických předmětů VŠE v Praze DIDAKTICKÁ SLOŽKA STANDARDU UČITELE ODBORNÝCH PŘEDMĚTŮ Miloslav Rotport Kostelec nad Černými lesy 27.
PaedDr. Jana Škrabánková, Ph.D.
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 4 didaktických pojmů + 2 otázky.
Kombinovaná forma studia Východiska k realizaci. Kombinovaná forma studia Podle VŠ zákona – kombinace prezenční a distanční formy Obsahuje tedy prvky.
Ing. Eva Bartoňová, náměstkyně ministra, skupina finanční, právní a správy úřadu, MŠMT.
Teorie vzdělávání dospělých
Androdidaktika Vzdělávání. Smyslem vzdělání je dosáhnout moudrosti, nejen prostého vědění J. A. Komenský.
Vnitřní činitelé výuky: Žák jako učící se osobnost
MU Brno Od Memoranda k Helsinskému komuniké Moravská zemská knihovna Mgr. Jana Nejezchlebová.
DIDAKTIKA FYZIKY I. 1 Fyzikální vzdělávání
Celoživotní vzdělávání
SETKÁNÍ PRACOVNÍCH SKUPIN MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
Podporujeme zájem o odborné vzdělávání Helena Úlovcová Národní ústav odborného vzdělávání Konference Budoucnost odborného školství, Praha,
VÝSTUPY Z DOTAZNÍKOVÉHO ŠETŘENÍ POTŘEB MATEŘSKÝCH ŠKOL A ZÁKLADNÍCH ŠKOL pro ORP ŠUMPER Mgr. Ivana Hanáková.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
Pedagogické zásady. 1. Zásada cílevědomosti Znamená: - jasně stanovit cíle - cíle zdůvodnit a motivovat - přiměřeně cíle objasnit - důležitá je i aktivní.
Uznávání výsledků neformálního vzdělávání a informálního učení v sítích škol poskytujících vzdělávací služby pro dospělé Projekt je financován Evropským.
NABÍDKA PROGRAMŮ A KURZŮ CCV PF UJEP
ZA JEDEN PROVAZ Vzdělávací centrum Turnov, o.p.s.
6. HODNOCENÍ VÝSLEDKŮ VZDĚLÁVÁNÍ
Autor: Linda Dufková Vedoucí práce: PhDr. Pavla Kovářová, Ph. D.
Šablony OP VVV a podpora nadání
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Didaktické prostředky
Analýza potřeb škol Hlavní zjištění
Didaktické formy.
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Analýza potřeb škol Většina škol rozvíjí inkluzívní vzdělávání prostřednictvím činností spadajících do základní nebo mírně pokročilé úrovně. Inkluzívní.
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
PO IV na 2.stupni z pohledu školy.
CLIL v ČR a v zahraničí Content and Language Integrated Learning
VYUČOVÁNÍ A UČENÍ A/ B/ a/ cíle výuky b/ klíčové kompetence
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 6 didaktických pojmů + zodpovědět 2 otázky.
Teorie vzdělávání dospělých
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
DIDAKTICKÉ ZÁSADY obecné požadavky uplatňované v procesu výuky zajišťují kvalitu výchovně vzdělávacího procesu vztahují se na všechny stránky výuky, na.
Vyhlášení 3. výzvy předkladatelům grantových projektů k předkládání projektových žádostí o finanční podporu z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost,
Komunikace učitele se žáky
Osobnost supervizora Jitka Navrátilová
KMT/DIZ1 Příprava na vyučování Příprava na vyučovací hodinu
Pracovní setkání IKAP, Implementace Krajského akčního plánu Kraje Vysočina I – Učíme se ze života pro život Ing. Zvolánková Adéla Bc. Rabasová.
Transkript prezentace:

Profese učitele z pohledu praxe střední školy (vážně i nevážně) Duben 2008

Motivace pro práci pedagoga Učit,učit,učit….

Peníze,kariéra,láska k dětem… ?

Moje osobní vyznání…. Nedostatečná výchova v rodině Všechno je ve výchově!!! Důsledně, důsledně, důsledně….a s láskou! Výchova a vzdělávání…co je priorita? x Kdo umí, umí…. Na jedničku umí Pánbůh…

Vaše nejzajímavější hodina ?

Specifika práce učitele SŠ Pedagog.-psycholog.vymezení skupiny Rozdíly v přípravě pedagoga na výuku ZŠ – SŠ - DV Způsob motivace – Čím zaujmout? – vzhled učitele/ osobní příklad/ názorné pomůcky/ profesní zdatností…..empatií, zájmem o osobu žáka Zázemí na škole

Role učitele Začlenění učitele do procesu vzdělávání žáka – jeho zastupitelnost Já žák x Já učitel – očekávání moje/žáků/vedení školy SWOT mé osoby – Já učitel Odborník x Pedagog – Chyby z praxe: didaktické zásady – pedagogická transformace

Volba metod a forem výuky Výhody a nevýhody jednotlivých forem a metod pro SŠ Používání technických pomůcek Máte rádi domácí úkoly?

Role učebnice, výukových materiálů, pomůcek Vliv jejich kvality na efekt výuky Názornost především Dramatizace výuky Learning by doing

ŠVP – mezipředmětové vztahy Priority kurikulární reformy – Má vůbec význam? –Netradiční formy: Projektové vyučování atd. Význam identifikace „Cíle“ vzdělávání Viz. Systémové vztahy v odborných předmětech – Opakování Modulární výuka

Ideální hodina …….je možná? Splnění vytčeného cíle –způsob kontroly – strach ze zkoušení …….. Spokojený žák i učitel ????

Trefa do černého: žák - učitel

Učitel kontra lektor dalšího vzdělávání – andragogické miniminimum rozdíl přístupu k žákům/studentům/ účastníkům DV (motivace, proces a strategie učení…) rozdíly v motivaci/ výukových materiálech…..

Celoživotní učení /další vzdělávání Součást terciární sféry vzdělávání Formální – neformální – informální …návratnost finančních prostředků …kariérní růst - uspokojení potřeb

Vzdělávací strategie dospělých Osobní filtr příchozích informací (předchozí zkušenost) Aktivní účast na vzdělávání Snaha okamžitého využití získaných vědomostí a dovedností Možnost ovlivňovat cíle, formy i metody výuky Individuální přístup lektora Praktické aktivity – aktivní účast na vzdělávání

VD - 4 požadavky Odborné kompetence – posoudí kritičtěji než student Komunikační schopnosti – posuzuje velmi kriticky Didaktické dovednosti – může posoudit též jen částečně Praktické zkušenosti – posuzuje dost často

P. Drucker „ Největší překážkou vzdělávání je lektor“ Jiný klasik dodává: ale „vnímavý žák se mnohému naučí i od průměrného učitele!“ …a proto: Umění je včas odejít….

Děkuji za pozornost