GLOBALIZACE Ekonomické trendy. Obsah  Historický pohled  18. a 19. století (počátek)  20. století (rozmach)  Základní znaky  Témata k zamyšlení.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Advertisements

Kolonizace v 19. a počátku 20. Století.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Customer Relationship Management Řízení vztahů se zákazníky.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Ing. Eva Horejcová Honza Smolík. Skotsko 14. století.
Vývoj politické mapy světa
Počátky a příčiny 1. světové války
Globalizace Stanislav Polouček Slezská univerzita Obchodně podnikatelská fakulta Karviná.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
GLOBÁLNÍ PROBLÉMY DNEŠKA Stanislav Polouček International School of Management Prešov, Slovakia.
Cesta k 1. světové válce 1. část
Mezinárodní obchod David Štros, Historie Starověk - Středomoří (Féničané, Římané) Středověk – vnitrozemí, středomoří, pobřeží Atlantiku, merkantilismus.
Stupeň rozvoje států světa
Základní pojmy Absolutní a komparativní výhoda
Znak Švýcarské konfederace Vlajka Švýcarské konfederace.
Globalizace světové ekonomiky
Význam Textilní (Světové) Politiky PRO PRAXI. Obsah presentace  O co se hraje  Co to je „textilní politika“  Co to je G a L  Co G a L přinesla světu.
Středověk Úvod.
David Štros, 2009 Lukáš Synek, 2011
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
SVĚTOVÁ HOSPODÁŘSK Á KRIZE SVĚTOVÁ.
Zámořské objevy 15. století
Autor: Mgr.Martin Šimek, Masarykova ZŠ Plzeň
Globalizace Stanislav Polouček Slezská univerzita Obchodně podnikatelská fakulta Karviná.
EKOMOR, s.r.o Dozorčí rada Strategie společnosti – návrh cílů.
Jméno autora: František Sajdl Třída/ročník: H4A, 4ročník
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Úvodní hodina Lubomír Berka.
Civilizační centra Vznik a vývoj.
Účetní systémy ve světě.. Účetní systémy se navzájem odlišují: Vymezením okruhu uživatelů účetních výkazů Mírou regulace účetnictví Vztahem mezi účetnictvím.
Monika Mikulášková, Pavlína Lukešová 2.MP
3. Kurzové systémy a platební bilance
ZEMĚPIS 2. ROČNÍK.
Globální retailing v Evropě
Mezinárodní vztahy v předvečer 1. světové války
Vznik USA.
Prof. Ing. Jaroslav Jakš, DrSc.
Hospodářská pozice EU, USA a Japonska ve světové ekonomice (2001) UkazatelEUUSAJaponskoSvět Teritorium (tis.km2) % světového ukazatele % plochy EU 3 973(3247)
Historický vývoj EU Petra Henychová.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Velká francouzská revoluce
Globalizace Milena Tichá Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Milena Tichá. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
OB21-VVP-HUM-OBN-MIK-U Globální problémy soudobého světa Mgr. Marie Mikulcová.
Geografie = zeměpis Z řeckého γεός geos = (po)zemský + γράφειν grafein = psáti Věda studující prostorové rozšíření jevů na Zemi, jejich vzájemnou interakci.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Opakování zámořských objevů Číslo vzdělávacího materiálu: ICT 1-9 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Světové hospodářství.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Dnešní svět Ověření ve výuce: Třída: 9.C.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Titul. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací.
Soudobý svět Milena Tichá Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Milena Tichá. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová Název: VY_62_INOVACE_2101_GLOBÁLNÍ E. Téma: Pojem F. G._ GLOBÁLNÍ EKONOMIKA Číslo.
Zdravotnické ukazatele v ČR. Kromě zcela obecných ekonomických ukazatelů je měření a hodnocení kvality zdravotní péče typické výskytem zcela specifických.
Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Evropský sociální fond Gymnázium, Praha 10, Voděradská 2 Projekt OBZORY Globální svět v geopolitické perspektivě.
Základní pojmy Absolutní a komparativní výhoda
Soudobý svět Ekonomický pohled
Demografická revoluce Druhý demografický přechod
Jak lidé měřili čas? od 2 minuty do 5:15
Zpráva o globální konkurenceschopnosti Doc. Ing. Josef Taušer, Ph.D.
Globalizace.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
MEZINÁRODNÍ OBCHOD 2016 východiska; komparace svět - ČR
Distribuční politika klíčová slova
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
MEZINÁRODNÍ OBCHOD 2016.
GLOBALIZACE.
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
GLOBALIZACE.
Rasy, národy a náboženství
GLOBALIZACE.
Výkyvy světového trhu v časové ose
Transkript prezentace:

GLOBALIZACE Ekonomické trendy

Obsah  Historický pohled  18. a 19. století (počátek)  20. století (rozmach)  Základní znaky  Témata k zamyšlení

Trocha černého humoru  „Globalizace je, když anglická princezna s egyptským přítelem havarují ve francouzském tunelu s německou limuzínou, poháněnou holandským motorem a řízenou belgickým řidičem, nalitým skotskou whisky při honičce s italskými novináři fotícími japonskými foťáky, a následně přes veškerou péči amerických lékařů se skalpely ze švédské oceli a švýcarskými léky zemřou.“

Historický pohled  Probíhá již od starověku  Starověké Řecko, Římská říše, Peršané,…  Kvalitativní skok – zámořské objevy

18. a 19. století  Spojena se zámořským obchodem – rozmach paroplavby  Týká se především zámořských kolonií  Přesun lidí, zboží a služeb

20. století  Klíčovým období je II. světová válka, resp. doba po ní  Průkopníkem bylo USA – potřeba reagovat na vkus konkrétního zákazníka  Následovalo Japonsko

Základní znaky  Přechod od lokálního ke globálnímu  Vzdání se některých funkcí státu  Vznik nacionalismu  Změny ve struktuře zboží  Propojování kultur  Stírají se umělé hranice států

Témata k zamyšlení  Vypište 3 konkrétní projevy globalizace  Analyzujte příčiny těchto projevů  Ohodnoťte je (+/-) a své tvrzení odůvodněte

Zdroje:  kdyz-anglicka-princezna-s-egyptskym-frajerem-hav kdyz-anglicka-princezna-s-egyptskym-frajerem-hav   slov.abz.cz/web.php/slovo/globalizace slov.abz.cz/web.php/slovo/globalizace 