DOPRAVNÍ FÓRUM ÚSTECKÉHO KRAJE 1. 6. 2016 Téma: Profese řidiče z pohledu veřejného mínění. PhDr. Přemysl WOLF.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Projekt „2009 – Rok smíření“ Martin Špryňar generální tajemník Sdružení Kampaň Jedeme v tom spolu II.
Advertisements

Lokalizace průmyslových (ekonomických aktivit)
Bezpečnostní kultura a moderní přístup k bezpečnosti v letecké dopravě
Městský architekt z pohledu výkonu architektonické profese Konference O městských architektech, jejich potřebnosti a postavení v místní správě Cheb, 15.
TEORETICKÉ OTÁZKY BEZPEČNOSTI
1 Realita není černobílá aneb řešení šitá na míru 19. září, Praha Michal Tesař, NEWTON Management, a.s.
Doc. Michal Kaplánek, Th. D.
Aerodynamický tunel Střední škola letecká Kunovice,
OSOBNOST.
Udržitelná energetika 3 Czech BCSD Praha, Ing. Vladimír Vlk, energetický poradce.
Sociální událost Mgr. Terezie Pemová.
aktuální problémy současného světa postoje, názory, jednání
Zdravotnictví řízené občanem Pavel Vepřek Tým DG plus.
JMÉNO AUTORA: MGR. VLASTA KOLLARIKOVÁ DATUM VYTVOŘENÍ: ČÍSLO DUMU: VY_32_INOVACE_12_OSVZ_ON ROČNÍK: I. VZDĚLÁVACÍ OBLAST: SPOLEČENSKOVĚDNÍ.
PRIMÁRNÍ PREVENCE PRÁVNÍ VĚDOMÍ
Silniční doprava a legislativa
Místní Agenda 21 Hodnocení místní udržitelnosti v ČR Ing. arch. Marie Petrová Hradec Králové, 18. února 2014.
K plavebnímu stupni Děčín Doc. Ing. Josef Seják, CSc.
Průřezová témata.
Koncepce internetizace knihoven Vít Richter Národní knihovna ČR ISSS 2004.
Inovace je změna daného stavu a lze ji aplikovat ve všech směrech lidských aktivit. Tyto změny mají sedm řádů, sedm faktorů a sedm zdrojů. Inovační proces.
MARKETINGOVÝ MIX.
KARIÉRNÍ SYSTÉM A PREGRADUÁLNÍ PŘÍPRAVA BUDOUCÍCH PEDAGOGŮ Mgr. Václav Víška, Ph.D.
Strategický marketingový proces: plánovací etapa
Proč nezatracovat železniční dopravní prostředky?
Praha, 10. prosince Sdružení automobilového průmyslu Podpora technického vzdělávání Portál „Auta nás baví“ Portál „Auta nás baví“ (stručná informace)
Řízení výchovných a vzdělávacích institucí PaedDr. J. Šťáva, CSc
ANOTACE Šablona: ICT PRV ČAJZ Silnice Anotace: zásady bezpečného chování na silnici Autor: Mgr. Kateřina Brandejsová Jazyk :Čeština Očekávaný výstup:
Androdidaktika Vzdělávání. Smyslem vzdělání je dosáhnout moudrosti, nejen prostého vědění J. A. Komenský.
Dr. Ondroušek Lubomír, 1.místopředseda SAČM a specialista na problematiku DS pro vedení strukturovaných rozhovorů a vytvoření reprezentativního vzorku.
1 Inovace vzdělávacího procesu založeného na získávání kompetencí prostřednictvím výstupů z učení ve studijních oborech PODNIKÁNÍ
Regionalistika 2 Základní nástroje a možnosti rozvoje území.
Řízení výchovných a vzdělávacích institucí PaedDr. J. Šťáva, CSc. katedra pedagogiky tel učitelství odborného výcviku a praxe.
EKONOMIKA DOPRAVNÍHO PODNIKU Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Etika a realita Jana Vojtíšková Ústav všeobecného lékařství 1. LF UK Praha Praktická lékařka Praha.
Přechod žáka ze ZŠ na SŠ SPŠ Ostrov Stručný program setkání 7:30-8:30  příprava ve třídách (otázky pro diskusi, vyzvednutí prac.oděvů, poučení.
Vyhodnocení činnosti KŘP Stčk – vnější služba – 2015 Praha,
Dotazníkové šetření. Cílem ankety je zjistit potřeby obyvatel města Toužim, zlepšit přehled městských zastupitelů o vnímání jejich potřeb z hlediska poskytování.
Škola jako poskytovatel DV Seminář propojování počátečního a dalšího vzdělávání v ČR 24. března 2011 Ústí nad Labem.
Velikonoce začátek motoristické sezóny aktivity BESIP - zranitelní účastníci provozu Martin Farář, vedoucí samostatného oddělení BESIP Ministerstva.
Roční souhrnná zpráva o výsledcích kontrolních akcí provedených inspekcí práce za rok 2012 Mgr. Ing. Rudolf Hahn generální inspektor.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
Činnost dopravní policie v roce Dopravní přestupky řidičů motorových vozidel Celkem řešeno řidičů motorových vozidel na místě uloženo.
Zima 2014/2015 Viditelnost chodců a rizika zimního období Ing. Martin Farář, vedoucí samostatného oddělení BESIP Ministerstva dopravy
Možnosti financování životního prostředí z Evropských strukturálních fondů Zuzana Matoušková 3. ÚFŘP.
Analýza potřeb v území Pardubického kraje Pracovní tým k platformě Kariéra a celoživotní vzdělávání Podpora kompetencí k podnikavosti, iniciativě a kreativitě.
Činnost Policie ČR za I. pololetí r.2010 v dohledu nad sil. provozem plk. Mgr. Ing. Ivan Bílek Policejní prezidium ČR Praha 19. července 2010.
Základy pedagogiky volného času Jihočeská univerzita - Teologická fakulta Bakalářské studium pedagogiky volného času ZS 2005/2006 Mgr. Michal Kaplánek,
Prosinec 2009 plk. Ing. Leoš Tržil ŘSDP PP ČR Praha Prosinec 2009 plk. Ing. Leoš Tržil ŘSDP PP ČR Praha
Příležitosti a rizika profesní komory pro sociální pracovníky v sociálních službách Presentace pro seminář Výboru pro sociální politiku PČR Daniela.
Činnost služby dopravní policie v I. čtvrtletí r.2010 plk. Ing. Leoš Tržil ŘSDP PP ČR Praha 15. dubna 2010.
Problémy návratu k přírodě Doc. PhDr. Jan Neuman, CSc. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky a.
Projekt Jihlava Zdravé město.  město Jihlava je členem Národní sítě Zdravých měst ČR od června 2007  politikem zodpovědným za PZM a MA21 je náměstkyně.
Zaslouží si lékařská posudková služba koncepční změnu?
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Právní okénko Porada s řediteli škol a školských zařízení Harrachov
Činnost Policie ČR v dohledu nad silničním provozem, rozbor činnosti dopravní policie za rok plk. Ing. Leoš Tržil ŘSDP PP ČR Praha.
Zdravé prostředí pro život je veřejná služba
Václav Bělohradský * Praha.
Sociální šetření versus etický kodex sociálního pracovníka
Úvod, základní principy a cíle
Přednáška č. 10 Hodnocení veřejných zakázek - druhá část
Finanční analýza vybrané firmy
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Alkohol v silničním provozu plk. Ing. Tomáš LERCH
Ekonomika českého zdravotnictví
Hodnotový systém člověka – Systém hodnot
Rodičovství biologické a pěstounské
Principy ochrany a podpory zdraví. Determinanty zdraví
Budoucnost domácí péče
Aerodynamický tunel Střední škola letecká Kunovice,
Transkript prezentace:

DOPRAVNÍ FÓRUM ÚSTECKÉHO KRAJE Téma: Profese řidiče z pohledu veřejného mínění. PhDr. Přemysl WOLF

Můj vztah k dopravě: Původně jsem strojař. ŘP mám v plném rozsahu. SPŠ Dopravní – ekonomika a provoz dopravy. Autoškoly – metodik výcviku 12 let. PF UK – Učitelství odb. předmětů – II. stupeň. FF UK – Andragogika – dopravní výchova. Pedagogická a sociání psychologie. Ergonomická diagnostika a prevence rizik. Současnost – Etika - metoda rizikové prevence.

Veřejné mínění? Jak vzniká? 1. Kritickým myšlením ve vztahu k významným událostem a souvislostem. Odpovědnost! 2. Cílenou manipulací získat absolutní moc a vliv (všechny establishmenty a politické strany). - Nutná podmínka a konečný cíl všech establishmentů je potlačení schopnosti lidí kriticky myslet. Daří se to! - Princip = Nesdělit celou pravdu, posunout některé prvky tvrzení, záměrné podsouvání důvodů a souvislostí, vědomé lži a cílená manipulace.

Veřejné mínění - Nákladní auta a kamiony jsou vnímány jako obtěžující prvek v dopravě. Řidiči jsou vnímáni jako veřejný nepřítel. Hesla! -Kamiony a NA ze silnic na vlak! %=? -Řidič pirát a hulvát, proto jsou nutné sankce. -Nepochopení filozofie dopravy = trvalá šikana a neurvalé chování státní moci. -Všude jsou nutné radary. -Cílem je zpomalit dopravu, bude bezpečněji! - Řidič je v roli otroka a může za všechno.

Nepochopení dopravní logiky -Špatná pověst je částečně vina řidičů i naše. -Při nehodě většinou velká blokace dopravy. -Ztížené provozní podmínky kamiony a NA většinou nezvládají. -Žádná praktická podpora kamionů a NA. -I v dopravě platí fyzikální zákony. Proč nejsou respektovány? Brání tomu současné zákony? -Údajně se chrání nejslabší článek dopravy místo toho, aby se zpevnil nebo odstranil.

Jakou dopravu vlastně chceme? - Jakou dopravu potřebujeme? -Rychlou, plynulou, bezpečnou, technicky vyspělou, spolehlivou, uživatelsky příjemnou, ekonomickou, ekologickou a hlavně logickou. Jsme tým! - Vše platí současně podle situace, za volbu rozhodnutí vždy odpovídá řidič!

Sociální role v dopravě - Sociální role: Dopravní policista nemůže být nepřítel uživatelů! Jsme tým! - Pokuty a sankce nejsou řešením. - Týmové pojetí dopravy = občanská způsobilost. - ŘP je benefit mobility. - Stát nemá být v roli drába, hulváta a lupiče. - Zákon nemá vytvářet nesvéprávné lidi. - Srovnej minulost a současnost.

Proč chybí řidiči? - Co je atraktivního v profesi řidiče? - Minulost, Svazarm, ZVS, vztah k profesi. - Vztah není tržní artikl, je to sociální investice, která vzniká v čase, který chybí. - Zrušení učebních oborů a odpor proti zavedení nových. Je to prý nesystémové! -Chybí motivační akce, založené dopravci. -O rekvalifikace není zájem. Proč? - Negativní vlivy profese řidiče.

Dopravci máte sílu na změnu, tak jí rázně užijte a vyžadujte změnu k lepšímu! -Změnit zákon tak, aby odpovídal realitě a nebyl šikanózní. -ŘP není jen „veřejná listina“, ale společenský benefit mobility. -Respektovat fyzikální zákony! -Jasné vztahy mezi účastníky dopravy. -Vzdělávání jinak! -Změnit veřejné mínění o dopravě! -Respektovat systém „člověk, činnost, prostředí“ v reálném čase.

Závěrem pro inspiraci ke změně. -Záměrně vynechávám autoškoly a jejich kvalitu. -Nemusíte se mnou souhlasit, ale hledejte způsob jak v dopravě jinak a hlavně jak lépe. -Spoléhejte se na sebe, protože problém řidičů se bez vaší aktivity nevyřeší. - Chce to rychlou a cílenou akci. Není důvod dál čekat na zázrak, který bez vás stejně nepřijde!

Je vůle po zlepšení dopravy na silnicích? Hledal jsem podporu u pěti ministrů dopravy. Marně! Nemají skutečný zájem o změnu k lepšímu, ale dokonale předstírají zájem. - Kam jdou peníze z vybraných pokut? - Argumentace ochranou nejslabšího článku, počtem mrtvých a počtem nehod je směšná. - Mediální podpora špatných vzorů!

Od roku 1968 např. marně hledáme prostor pro komplexní výuku řidičů u Prahy. -Marně usilujeme o změnu filozofie dopravy – Na silnicích bez pokut! Změnit bodový systém! -Rozhodovat o dopravě by měl ten, kdo je k tomu kompetentní. Politické slogany nám nepomohou. Změnu musíte opravdu sami chtít a změna je opravdu možná! Děkuji za trpělivost a pozornost.