KONCEPČNÍ ZÁMĚR REFORMY SYSTÉMU FINANCOVÁNÍ REGIONÁLNÍHO ŠKOLSTVÍ REGIONÁLNÍHO ŠKOLSTVÍ MINISTERSTVO ŠKOLSTVÍ, MLÁDEŽE A TĚLOVÝCHOVY 20. 9. 2011.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
SYSTÉMY A SUBSYSTÉMY EKONOMICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ © Prof. ing
Advertisements

Porovnání učebních plánů SŠ % 10% 20% 30% 40% 50% 60% 70% 80% 90% 100% GymnáziaTechnické lyceum SPŠSOU Výběrové/Disponibilní.
KONCEPCE NÁSTAVBOVÉHO STUDIA porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 17. prosince 2008.
REFORMA SYSTÉMU FINANCOVÁNÍ REGIONÁLNÍHO ŠKOLSTVÍ
1 Celostátní konference ředitelů gymnázií ČR AŘG ČR P ř e r o v Mezikrajová komparace ekonomiky gymnázií.
F INANCOVÁNÍ VYBRANÝCH VEŘEJNÝCH SLUŽEB Vzdělávání.
REGIONÁLNÍ ŠKOLSTVÍ V PLZEŇSKÉM KRAJI. Počet škol a školských zařízení v Plzeňském kraji zřizovaných obcemi 385 zřizovaných krajem 98 soukromých 17 církevních.
Priority ve vzdělávání jsou dané legislativou možnostmi finančních prostředků státního a krajských rozpočtů možnostmi čerpání fondů EU aktuálním vývojem.
Regionální školství správa, organizace
Čerpání rozpočtu přímých výdajů za rok 2011 Zpracoval: OŠMS, oddělení přímých nákladů Datum:
Čerpání rozpočtu přímých výdajů za rok 2009 Zpracoval: OŠMS, oddělení přímých nákladů Datum:
Reforma financování regionálního školství
Rozpis rozpočtu přímých výdajů na rok 2012
Sněm Rady vysokých škol1 Rozpočet vysokých škol v roce 2008.
Porada ředitelů dětských domovů zřizovaných Moravskoslezským krajem odbor školství, mládeže a sportu KÚ MSK oddělení přímých nákladů.
1 Gymnázia z pohledu statistických dat Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7, Praha 1 tel.:
Vývoj terciárního vzdělávání
Čerpání rozpočtu přímých výdajů za rok 2009 Zpracoval: OŠMS, oddělení přímých nákladů Datum:
M O R A V S K O S L E Z S K Ý K R A J 1 Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných krajem Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných.
Čerpání rozpočtu přímých nákladů za rok 2012 Zpracoval: OŠMS, oddělení přímých nákladů Datum:
Regionální školství financování, odměňování pedagogických pracovníků
Financování regionálního školství
Ekonomika vzdělávání. Okruhy problémů, které EŠ zkoumá Vzájemný vztah vzdělání a vědecko- technického pokroku Financování školství Prognózování školství.
Financování regionálního školství
Vzdělávací politika.
Odměňování pedagogických pracovníků
Globální granty jsou spolufinancovány Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Závěrečná konference globálních grantů Operačního.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Seminář pro žadatele IROP.
SPOLEČNÁ ŘEŠENÍ PRO LEPŠÍ UČENÍ reg. č. CZ.1.07/1.1.00/ LOKÁLNÍ STRATEGIE ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ OHROŽENÝCH ŠKOLNÍM NEÚSPĚCHEM v lokalitě ORP Karviná.
Projekt Zvyšování kompetencí vedoucích pracovníků škol a školských zařízení Libereckého kraje v oblasti řízení a personální politiky I CZ.1.07/1.3.00/
Financování regionálního školství (seznámení s principy) Jindřich Fryč 07/02/2013.
1 Podpora odborného vzdělávání Petr BANNERT ředitel odboru středního a vyššího odborného vzdělávání a institucionální výchovy Ministerstvo školství, mládeže.
Aktuální informace (pro RK vedoucích pracovníků a pracovníků přímo řízených organizací) Mgr. F. Dobšík (30. duben 2013)
Ekonomické a organizační problémy ve školství Pk v 1. Q 2009 Ing. Ladislav Forman vedoucí odboru školství, kultury, památkové péče a tělovýchovy
Srovnání škol České republiky a Slovenské republiky Nikola Kejhová Rájec – Jestřebí V úzkých Gymnázium Boskovice 2012.
1 Novela zákona o pedagogických pracovnících. 2 Hlavní cíle změn Zvýšit prostupnost kvalifikací pro jednotlivé druhy a stupně škol Zrušení některých zbytečných.
ŠVÝCARSKÝ SYSTÉM VZDĚLÁVÁNÍ A MOŽNÉ INSPIRACE Z NĚJ PORADA ŘEDITELŮ ŠKOL A ŠKOLSKÝCH ZAŘÍZENÍ ZŘIZOVANÝCH LIBERECKÝM KRAJEM
Pokyn k vykazování dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami v Libereckém kraji Porada pro obce s rozšířenou působností, 21. listopadu.
NOVÝ ZPŮSOB FINANCOVÁNÍ REGIONÁLNÍHO ŠKOLSTVÍ Porada s řediteli škol a školských zařízení 20. říjen 2011.
1 Kariérní systém a reforma financování Jaroslav Fidrmuc MŠMT Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7, Praha 1 tel.:
Tisková konference zahájení školního roku 2008/2009 MŠMT
České školství v mezinárodním srovnání České školství v mezinárodním srovnání Stručné seznámení s vybranými ukazateli publikace OECD Education.
Kritéria pro zvyšování nenárokových složek platu pedagogů v roce 2009 Nenárokové složky platu - osobní příplatek (§ 131 ZP) - osobní příplatek (§ 131 ZP)
Rozpočet přímých NIV Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 13. prosince 2012 Liberec.
Rozpočet přímých NIV Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 9. prosince 2014 Liberec.
Rozpočet přímých NIV na rok 2012
Rozpočet přímých NIV na rok 2014
Změny financování regionálního školství
REFORMA STŘEDNÍHO ŠKOLSTVÍ Zvyšování kvality a efektivity středního vzdělávání Libereckého kraje Bc. Radek Cikl náměstek hejtmana pro resort.
Základní vzdělávání a další …
Bc. Magdalena Zábranská
Rozpočet přímých NIV na rok 2015
PORADA ŘEDITELŮ ŠKOL A ŠKOLSKÝCH ZAŘÍZENÍ
Rozpočet přímých NIV Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 14. prosince 2016 Liberec.
RESORT ŠKOLSTVÍ, MLÁDEŽE A ZAMĚSTNANOSTI
Normativní financování vztahy a souvislosti
Aktuální informace k síti škol a školských zařízení v MSK
Rozpočet přímých NIV Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 21. října 2011 Liberec.
PHmax ve středním vzdělávání
PORADA ŘEDITELŮ ŠKOL A ŠKOLSKÝCH ZAŘÍZENÍ
Rozpočet přímých NIV na rok 2016
První tisková konference ministra Josefa Dobeše
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Změny financování regionálního školství
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Návrh rozpočtu kapitoly MŠMT na rok 2019 v Kč ve stavu projednaném vládou dne bez podílu výdajů od EU   Vládní návrh rozpočtu MŠMT na rok.
ROZPOČET PŘÍMÝCH NEINVESTIČNÍCH VÝDAJŮ NA ROK 2018
Rozpis rozpočtu a normativy
s řediteli škol a školských zařízení zřizovaných obcemi
Rozpočet přímých NIV na rok 2011
Transkript prezentace:

KONCEPČNÍ ZÁMĚR REFORMY SYSTÉMU FINANCOVÁNÍ REGIONÁLNÍHO ŠKOLSTVÍ REGIONÁLNÍHO ŠKOLSTVÍ MINISTERSTVO ŠKOLSTVÍ, MLÁDEŽE A TĚLOVÝCHOVY

Schéma vzdělávacího systému České republiky

Schéma stávajícího systému financování RgŠ

Počet škol, tříd, dětí/žáků/studentů v ČR ve školním roce 2010/11 podle úrovně vzdělávání (včetně kurzů a dalšího vzdělávání)Zdroj: databáze ÚIV

Názorná ilustrace negativ stávajícího systému výrazné meziroční a především mezikrajské rozdíly ve mzdových výdajích na 1 žáka v 1 oboru vzdělání Normativ MP v jednotlivých krajích v letech 2010 a 2009 pro obor M/007 Zdravotnický asistent

Názorná ilustrace negativ stávajícího systému vysoké mzdové výdaje na 1 žáka ve špatně organizované základní škole v porovnání se mzdovými výdaji na 1 žáka v optimálně organizované základní škole Mzdové výdaje na 1 žáka v jednotlivých krajích v roce 2011 ve dvou různých základních školách tvořených oběma stupni (v Kč/žáka) Rozdíl ve výši mzdových výdajů na 1 žáka v těchto školách je téměř - 30 %

Případně vybraná školská zařízení Mateřské školy (pedagogičtí pracovníci) Soukromé školy (pedagogičtí pracovníci) Zájmové vzdělávání Školské služby Nepedagogičtí pracovníci Vyšší odborné školy (pedagogičtí pracovníci) Střední školy (pedagogičtí pracovníci) Základní školy (pedagogičtí pracovníci) Oborové normativy stanovené ministerstvem Normativně nákladové financování Konzervatoře (pedagogičtí pracovníci) Koncept navrhovaného řešení systému financování RgŠ

Schéma rozdílu mezi možnostmi působení financování „na třídu“ a financování „na žáka“

Ukázky modelového působení nového systému financování

Základní školy tvořené pouze třídami I. stupně(tzv. „malotřídky“) Optimální jednotkou výkonu je škola. Záměrem je umožnit fungování v podstatě jakkoli naplněné škole. Ředitel školy může rozhodnout o optimální organizaci školy - objem finančních prostředků je ovlivněn počtem žáků, nikoli počtem tříd. Rozdíly jsou závislé na současné velmi rozdílné výši financování v jednotlivých krajích.

I. stupeň plně organizovaných základních škol Optimální jednotkou výkonu je třída. Optimální počet žáků je 24. Do problému se dostanou školy s nízkou naplněností tříd – lze řešit změnou organizace škol.

II. stupeň plně organizovaných základních škol Optimální jednotkou výkonu je třída. Optimální počet žáků je 24. Do problému se dostanou školy s nízkou naplněností tříd – lze řešit změnou organizace škol.

Nižší stupeň víceletých gymnázií (bez oborů sportovních a bilingvních gymnázií) Optimální jednotkou výkonu je třída. Optimální počet žáků je 26. Do problému se dostanou školy s nízkou naplněností tříd – lze řešit změnou organizace škol. Omezení současného „nasávacího efektu“ u škol s vysokou průměrnou naplněností tříd.

Optimální jednotkou výkonu je třída. Optimální počet žáků je 26. Do problému se dostanou školy s nízkou naplněností tříd – lze řešit změnou organizace škol. Omezení současného „nasávacího efektu“ u škol s vysokou průměrnou naplněností tříd. 4letá gymnázia a vyšší stupeň víceletých gymnázií (bez oborů sportovních a bilingvních gymnázií)

Obory vzdělání středních škol s maturitní zkouškou (kategorie „M“) Vybrané skupiny – 2341 Strojírenství a 7842 Obecně odborná příprava Optimální jednotkou výkonu je třída. Optimální počet žáků je 26. Do problému se dostanou školy s nízkou naplněností tříd – lze řešit změnou organizace škol. Omezení současného „nasávacího efektu“ u škol s vysokou průměrnou naplněností tříd.

Děkujeme za Vaši pozornost