Svět kolem nás. Tělesa a látky Všechny předměty, které kolem sebe pozorujeme, jsou fyzikální tělesa (stůl, židle, tabule, počítač, dům, automobil, Země,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_01 - ČÍM SE CHEMIE ZABÝVÁ?
Advertisements

PROČ SE MÁME UČIT CHEMII?
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Výskyt, příprava, vlastnosti, užití
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Kyslík – prvek nezbytný pro život
SVĚT KOLEM NÁS CHEMIE: přírodní věda, jejím cílem je zkoumat látky a jejich přeměny v jiné látky Alchymie – nevědecká chemie, stol, doplň cíle alchymistů:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Rozlišování látek podle vlastností
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 8. ročník ZŠ Předmět: Chemie Autor: Mgr. Václava Ilkóová Základní.
Vlivy na rychlost chemických reakcí
VLASTNOSTI LÁTEK A JEJICH PŘEMĚNY
Polysacharidy.
STAVBA LÁTEK – Tělesa a látky
Síra.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_187_Látky a tělesa AUTOR: Ing. Gavlas Miroslav ROČNÍK, DATUM:
LÁTKY A TĚLESA Chemie 8. ročník.
CHEMICKÉ POKUSY V LABORATOŘI
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Pavla Vojtková. Dostupné z OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost,financovaného.
Chemická reakce a její rovnice
Svět kolem nás.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV:VY_32_INOVACE_123_Dělení látek AUTOR: Igor Dubovan ROČNÍK, DATUM: 8., 5.
Redoxní reakce.
CHEMIE KOLEM NÁS.
ÚVOD DO CHEMIE.
Jak vznikají soli.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV:VY_32_INOVACE_167_Látky AUTOR: Ing. Gavlas Miroslav ROČNÍK, DATUM: 6.,
Atom Mgr. Helena Roubalová
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Chemie = přírodní věda, zkoumá chem. látky, jejich vlastnosti, využití a přeměnu na látky nové má uplatnění ve všech oborech lidské činnosti, může působit.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV:VY_32_INOVACE_121_Předmět chemie AUTOR: Igor Dubovan ROČNÍK, DATUM: 8., 5.
Chemické prvky, jejich názvy a značky
Bezpečnost práce v chemii
Neutralizace.
Síra Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Chemické prvky, jejich názvy a značky Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno.
LÁTKY A TĚLESA.
Látky a tělesa Obr. 1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je David Mánek. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Svět kolem nás. Tělesa a látky Všechny předměty, které kolem sebe pozorujeme, jsou fyzikální tělesa (stůl, židle, tabule, počítač, dům, automobil, Země,
Neutralizace Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice AUTOR: RNDr. Adéla Lipšová NÁZEV: VY_52_INOVACE_33_CHEMICKÉ REAKCE TÉMA: CHEMICKÉ REAKCE ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
ELEKTRICKÝ PROUD, JEHO ÚČINKY TEPELNÉ SPOTŘEBIČE Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR.
VY_32_Inovace_ Svět kolem nás Člověk a jeho svět 3. ročník
Rozlišování látek podle vlastností Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ AUTOR: Ing. Ivana Fiedlerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_ F 04 TEMA: Chemie 8-Jak zkoumáme.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Chemie 8. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_02_Tělesa a látky- vlastnosti látek Autor Jitka.
Z čeho se tělesa skládají
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ
Napiš čísla od 1 do 10 a pokus se určit minerály na obrázcích.
Soli nad zlato Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Výskyt, příprava, vlastnosti, užití
Látky a tělesa Obr. 1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je David Mánek. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
Sulfidy Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Tělesa a látky NÁZEV ŠKOLY
Chemie Aneb: Proč se ji učíme?!.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Lucie Tuhá Číslo
Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název: VY_52_INOVACE_12_ZEMĚPIS
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Lucie Tuhá Číslo
Autor: Mgr.Lenka Preisová
Vlivy na rychlost chemických reakcí
Jak vznikají soli Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
VY_32_INOVACE_C8-001 Název školy ZŠ Elementária s.r.o Adresa školy
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
LIDSKÉ TĚLO VY_32_INOVACE_5A_09 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Napiš čísla od 1 do 10 a pokus se určit minerály na obrázcích.
Transkript prezentace:

Svět kolem nás

Tělesa a látky Všechny předměty, které kolem sebe pozorujeme, jsou fyzikální tělesa (stůl, židle, tabule, počítač, dům, automobil, Země, planety atd.). Každé těleso zaujímá určitý prostor. Tělesa se od sebe liší svými vlastnostmi (barvou, tvarem, objemem atd.). V chemii nás zajímá především jejich složení. Tělesa jsou složena z různých látek (papír, dřevo, kovy, plasty atd.).

Úkol 1: Podle obrázku napiš tělesa a látky, které je tvoří:

Kontrola úkolu 1 Pravítko - dřevo nebo plast Tužka - dřevo Kružítko - ocel

Úkol 2: Napiš, z jakých látek jsou složena tělesa na obrázku A a B: A/ Stejná tělesa z různých látek B/ Různá tělesa ze stejné látky

Kontrola úkolu 2 A/ kůže, plast, pryž, B/ ocel

Úkol 3: Doplňte tabulku:

Kontrola úkolu 3

Pozorování Vlastnosti látek zjišťujeme nejčastěji svými smysly. Smyslové vnímání, pozorování, patří mezi nejvýznamnější postupy poznávání látek. Úkol 4: Doplň tabulku:

Kontrola úkolu 4

Pokus (experiment) Dalším nezbytným postupem v chemii je pokus (experiment). Úkol 5: Na základě pokusu Hoření hořčíku doplň text: Při chemických pokusech …..... původní látky a vznikají nové, s jinými ………... Hoření hořčíku

Kontrola úkolu 5 Při chemických pokusech zanikají původní látky a vznikají nové, s jinými vlastnostmi.

Úkol 6: Nyní můžeš doplnit větu: Chemie je …….. věda, která zkoumá látky a jejich ……. na jiné látky.

Kontrola úkolu 6 Chemie je přírodní věda, která zkoumá látky a jejich přeměny na jiné látky.

Seznam použitých obrázků: Snímek 3: COELHO, Everaldo. Crystal Project package graphics.png [online] [cit ]. Dostupný z WWW:. Snímek 5B:Blacksmith anvil ganson.svg [online] [cit ]. Dostupný z WWW:. Snímek 5B: Measure.svg [online] [cit ]. Dostupný z WWW:. Snímek 5B: Gnome-applications-development.svg [online] [cit ]. Dostupný z WWW:. Snímek 5A: Basketball.png [online] [cit ]. Dostupný z WWW:. Snímek 5A: Generic football.png [online] [cit ]. Dostupný z WWW:. Snímek 5A: Floorball ball.jpg [online] [cit ]. Dostupný z WWW:. Snímek 5A: Tennis ball.svg [online] [cit ]. Dostupný z WWW:. Videoklip na snímku 11 je z vlastních zdrojů. Mgr. Vlastimil Vaněk, autor