Grafické systémy II. Ing. Tomáš Neumann Interní doktorand kat. 340 Vizualizace, tvorba animací.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Počítačová grafika Nám umožňuje:
Advertisements

Počítačová grafika.
Počítačová grafika.
Úvod do tématu.  Odvětví informatiky -> používáme PC k tvorbě uměleckých grafických materiálů  Vytváříme ji buď zcela digitálně, nebo s využitím nasnímaných.
Počítačová grafika Nagla Al Samsamová 4.B.
RASTROVÁ A VEKTOROVÁ GRAFIKA
Základy počítačové grafiky
III/2 XVII ABC
Gymnázium, SOŠ a VOŠ Ledeč nad Sázavou I NFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE Ing. Jan Roubíček.
Počítačová grafika Základní pojmy.
Referát č. 18 Počítačová grafika, prezentace (základní pojmy a principy z oblasti počítačové grafiky, grafické a multimediální formáty, jejich vlastnosti.
18. Počítačová grafika, prezentace
Miloslav Mazanec © 2013 Počítačová grafika.
Výstupy z GIS Pojmy a typy výstupů, aneb pro koho, co a jak Ing. Jiří Fejfar, Ph.D.
Obchodní akademie, Náchod, Denisovo nábřeží 673 Projekt CZ.1.07/1.5.00/ EU peníze pro Obchodní akademii Náchod Číslo-název šablony a klíčové aktivity.
Grafika a digitální fotografie
Grafika a digitální fotografie Volitelný modul úrovně P díl č. 2.
Rozlišujeme dva základní
Bitmapová (rastrová) grafika
bitmapová (rastrová) grafika, vektorová grafika, výhody a nevýhody
Počítačová grafika 18. Marcel Svrčina.
SIPVZ – úvodní modul P Počítačová grafika a prezentace metodické poznámky (4 h)
Počítačová grafika.
POČÍTAČOVÁ GRAFIKA VY_32_INOVACE_F3-03 AUTOR: Mgr. Vladimír Bartoš
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_060 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Informační a komunikační technologie Číslo materiálu: E Název: Počítačová grafika - teorie Autor:
Počítačová grafika.
Počítačová grafika.
GRAFIKA.
Podle principu tisku se dělí na:
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_128_IT5 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Předmět:Informatika.
Tato prezentace byla vytvořena
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší škole Název: Základní pojmy počítačové grafiky Autor: Mgr.
GRAFIKA úvod.
Počítačová grafika.
Barevná hloubka: Ukázky obrázků ještě jednou:
Základní pojmy Grafiky
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Úvod do počítačové grafiky
Úvod do počítačové grafiky
Informatika Základní formáty počítačové grafiky Obrázek: Žaneta Lažková 2012.
Zpracování grafické a zvukové informace Jan Přichystal.
Počítačová grafika a CAD 1. Způsoby uložení grafické informace Rastr (grid, bitmapa …) Vektor.
Poznámky k testu Z uvedených otázek je vždy jedna odpověď správná.
Bitmapová (rastrová) grafika
Vytvoření dokumentu bylo financováno ze zdrojů Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu ČR. Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.32/ Rastrová.
Vytvoření dokumentu bylo financováno ze zdrojů Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu ČR. Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.32/ Počítačová.
Počítačová grafika Rastrová a vektorová grafika, barevné modely
Rastrová grafika (bitmapová) Obrázek poskládaný z pixelů Televize, monitory, fotoaparáty Kvalitu ovlivňuje barevná hloubka a rozlišení Barevná hloubka.
Počítačová grafika.
CAD V - GIS Mgr. Jiří Čtyroký Ph.D Ing. Martin Šilha.
Grafické formáty Mgr. Petra Toboříková. Barevná hloubka barevné odstíny jsou dány kombinací barev barevná hloubka = určuje kolik bitů je potřeba k popisu.
Prezentace Powerpoint 1 Prezentace vznikla v rámci projektu Škola 21. století, reg. číslo: CZ.1.07/1.3.06/ , který realizuje ZŠ a MŠ Lomnice nad.
2D A 3D CAD Systémy CAD. CAD CAD – Computer Aided Design (počítačová podpora konstruování). Počítačová podpora konstruování v oblastech: - Strojírenství.
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA:III/2 TÉMATICKÁ OBLAST:Informační a komunikační technologie.
Počítačová grafika Rastrová a vektorová grafika Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z Metodického.
Grafické programy - opakování
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Rastrová grafika Základní termíny – prezentace barev, barevné modely.
Počítačová grafika základní pojmy. Počítačová grafika základní pojmy.
Barevné modely Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jitka Vlčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN
Základní pojmy z počítačové grafiky
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Barevné modely Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
GRAFIKA.
BARVA.
Počítačová grafika Mgr. Petra Toboříková.
Počítačová grafika Mgr. Petra Toboříková.
Rastrová grafika O. Kánský 2012.
Transkript prezentace:

Grafické systémy II. Ing. Tomáš Neumann Interní doktorand kat. 340 Vizualizace, tvorba animací

1. Počítačová grafika

Počítačová grafika Vektorová grafika popisují objekty v obraze pomocí příkazů a rovnic, které popisují jednotlivé objekty, ze kterých se obrázek skládá (čáry, geometrické tvary, plochy, barevné výplně). dají se plynule zvětšovat, bez ztráty kvality Rastrová grafika (bitmapová) popisují matici barevných bodů obrázek se skládá z jednotlivých bodů a každý bod je uložen zvlášť pomocí svého kódu barvy a umístění vektorrastr

Počítačová grafika Pixel základní zobrazovací prvek (bod) Rozlišení je počet bodů (pixelů) na jednotku délky DPI je počet bodů (pixelů) na jednotku 1 palce (25,4 mm) Příklad: Fotka s rozlišením 1280x960 px po vytištění v kvalitě 300 DPI (standart pro tisk) bude mít velikost (pro zachování své kvality) šířku /300 = 4,27 in (108,4 mm) výšku – 960/300 = 3,20 in (81,3 mm)

Barevný model – RGB vs. CMYK Barevný model popisuje základní barvy a způsob míchání těchto základních barev v barvu výslednou RGB - označení tří základních barev, R - Red (červená), G - Green (zelená) a B - Blue (modrá) CMYK - C - Cyan (azurová), M - Magenta (purpurová), Y - Yellow (žlutá) a K - blacK (černá) - používá především u reprodukčních zařízení (tisk) RGBCMYK

CAD aplikace vždy obsahují grafické, geometrické, matematické a inženýrské nástroje pro kreslení plošných výkresů a modelování objektů a dějů reálného světa. Blízkým příbuzným je také oblast počítačových vizualizací, protože virtuální 3D návrhy jsou často klientům prezentovány ve formě fotorealistických vizualizací. Počítačová grafika – CAD systémy

2. Rendrování obrázků v Inventor Studiu

Tvorba obrázku z modelu (exportovat) Pozor na barvu pozadí, pro další použití obrázku je vhodné pozadí změnit na BÍLÉ. ( viz NÁSTROJE → MOŽNOSTI APLIKACE → BARVY)

Inventor Studio 1 – rendrování 2 – nastavení scény (pozadí), vlastnosti světla, kamery 3 – nástroje pro tvorbu animací 4 – konec (uzavře nabídku studia, návrat do sestavy) 1234

Díky rendrování přes aplikaci Inventor Studio zajistíte realističtější vzhled, lepší vlastnosti, osvětlení a polohy kamery, které zvýrazní výhodné aspekty 3D modelu. Tvorba obrázku z modelu (rendrování)

3. Tvorba videí v Inventor Studiu

Tvorba videa pomocí „řízení vazby“

Tvorba videa pomocí „prezentace“ Modul prezentace je určen pro vytváření prezentací nových výrobků a pro tvorbu názorných montážních postupů. Prostředí animace vede k mechanickému pohybu v závislosti na použití vazeb a poskytuje vysoce kvalitní výstup. Prostředí prezentací je navrženo pro dokumentování rozložených zobrazení.

Tvorba videa pomocí Inventor Studia

- časová osa