Genetických pojmů EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Opakování – mechorosty a kapraďorosty Číslo vzdělávacího materiálu: ICT5/15 Šablona:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Advertisements

Kapraďrosty (Pteridophyta) VY_32_INOVACE_3.1.Bi1.15/Li
Mechorosty (Bryophyta) VY_32_INOVACE_3.1.Bi1.14/Li
KAPRAĎOROSTY.
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA
Kapraďorosty – Plavuně, Přesličky a Kapradiny
Rostliny výtrusné Mechorosty nemají pravé kořeny, stonky, listy
Autor modulu: Ing. Radim Církva
Přírodopis 6. ročník Mechorosty Bohumil Bareš.
vyšší rostliny, kormus, rodozměna, stélka, gametofyt, sporofyt
BIOLOGIE VYŠŠÍ ROSTLINY VÝTRUSNÉ
LIŠEJNÍKY - MECHY - KAPRADINY PLAVUNĚ A PŘESLIČKY
ORGANISMY A SYSTÉM ŘASY A MECHOROSTY
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
KAPRADINY.
Autor výukového materiálu: Denisa Dosoudilová Datum vytvoření výukového materiálu: leden 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VII. Vzdělávací.
Kapraďorosty Přírodopis VY_32_INOVACE_013, 1. sada, Př ANOTACE
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Fylogeneze rozmnožování vyšších rostlin
Rostliny výtrusné Mechorosty.
63. RISK VÝTRUSNÉ ROSTLINY
Pohlavní Nepohlavní Vegetativní
Výtrusné a nahosemenné rostliny
KAPRAĎOROSTY VY_52_INOVACE_B1 – 32 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
Opakování výtrusné rostliny
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petra Majerčáková. Tvorba materiálu je financována z ESF a státního rozpočtu ČR. Autor.
Vyšší rostliny, kormus, rodozměna, gametofyt, stélka, sporofyt
Elektronická učebnice - II
KAPRAĎOROSTY.
MECHY.
Rhyniophyta.
VÝTRUSNÉ ROSTLINY MECHOROSTY a KAPRAĎOROSTY
Rostliny výtrusné Mechorosty.
MECHOROSTY.
Mechorosty - Bryofhyta
Anotace: Soubor se skládá z teoretického příspěvku, který je námětem
Podříše VYŠŠÍ ROSTLINY (CORMOBIONTA)
Puchratka.
Oddělení: Kapraďorosty
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: AZ – kvíz Ekosystém rybníka Číslo vzdělávacího materiálu: ICT 5/17 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění.
V YŠŠÍ ROSTLINY Výtrusné rostliny. V YŠŠÍ ROSTLINY Eukaryotické, převážně autotrofní mnohobuněčné organismy Kromě mechorostů dokonalá vodivá pletiva Přizpůsobení.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Poznávačka – Savci VI Číslo vzdělávacího materiálu: ICT 7/18 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Poznávačka – ptáci II Číslo vzdělávacího materiálu: ICT 7/10 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Poznávačka - plazi Číslo vzdělávacího materiálu: ICT 7/8 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Roztoky – výpočet koncentrace II, ředění Číslo vzdělávacího materiálu: ICT9/12 Šablona: III/2 Inovace.
Genetických pojmů EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Rostlinná pletiva – I. část Číslo vzdělávacího materiálu: ICT5/6 Šablona: III/2.
Genetických pojmů EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Opakování – vegetativní a generativní orgány rostlin Číslo vzdělávacího materiálu:
MECHOROSTY Obr. 1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miroslav Navrátil. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Genetických pojmů EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Pohlavní rozmnožování rostlin 1. část – Výtrusné rostliny Číslo vzdělávacího.
Plavuně, přesličky Botanika vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Genetických pojmů EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Eukaryotická buňka I. Číslo vzdělávacího materiálu: ICT5/2 Šablona: III/2 Inovace.
Mechorosty. Charakteristika suchozemské, druhotně mohou být vodní menší velikost (0,5 – 10 cm, max. 50 cm) tělo se nazývá stélka, jednoduchá pletiva,
EU peníze středním školám
Vyšší rostliny (Cormobionta)
Anotace : Program slouží k procvičování a opakování učiva.
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
EU peníze středním školám
Kapraďorosty.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: březen 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VII Vzdělávací.
Mechorosty.
Mechorosty.
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
AUTOR: Lenka Hrnčířová
BOTANIKA.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Kódování materiálu
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Kapraďorosty – plavuně, přesličky
Mechy a kapradiny. Mechy  na vlhkých místech bez vrstvy listí  mechové polštáře – tvořené jednotlivými rostlinami  chrání půdu před vysycháním  žije.
Portál eVIM Mechorosty.
Kapraďorosty.
Transkript prezentace:

genetických pojmů EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Opakování – mechorosty a kapraďorosty Číslo vzdělávacího materiálu: ICT5/15 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název sady vzdělávacích materiálů: Botanika Autor: Mgr. Šárka Kirchnerová Datum vytvoření: Garant (kontrola): Mgr. Jakub Siegl Ročník: vyšší gymnázium, zejména 1. ročník čtyřletého gymnázia (kvinta) Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Vzdělávací obor: Biologie Téma: Mechorosty a kapraďorosty Metodika/anotace: Prezentace formou hry opakuje některé poznatky ze systematických skupin mechorosty a kapraďorosty. Může být využita i k samostatnému opakování k testu. Časový rozvrh: 30 min Zdroje obrázků (k ): Gymnázium Františka Křižíka a základní škola, s.r.o.

Mechorosty a kapraďorosty Opakování

Zvolte si otázku Mechorosty Plavuně Přesličky Květ Poznej zástupce Kapradiny

Mechorosty 500 Vysvětlete význam mechů v přírodě součástí potravního řetězce zadržují vlhkost v půdě

Mechorosty 1000 U mechorostů: a)převažuje gametofyt nad sporofytem b)převažuje sporofyt nad gametofytem c)jsou sporofyt a gametofyt vyrovnané Správná je odpověď a)

Mechorosty 2000 Popište části mechové rostlinky rhizoidy fyloidy kauloid štět tobolka

Mechorosty 3000 Jmenuj 5 zástupců mechorostů Ploník ztenčelý Měřík obecný Dvouhrotec obecný Rašeliník Bělomech sivý Travník Schreberův a další

Plavuně 500 Jmenuj nejznámějšího zástupce plavuní u nás Plavuň vidlačka

Plavuně 1000 Který zástupce žije u nás jedině v Černém jezeře na Šumavě? Šídlatka jezerní

Plavuně 2000 Jaká část plavuně se používá pro ohňové efekty? Výtrusy (spóry)

Plavuně 3000 Co je to pouštní běžec a který zástupce plavuní jím je? jeden z druhů vranečků (Selaginella) v nepříznivých obdobích usychá a „válí“ se napříč pouštěmi, dokud nenarazí na vodu, pak se rychle rozmnoží a cyklus se opakuje

Přesličky 500 Který nerost je obsažený v přesličkách? křemen – SiO 2

Přesličky 1000 Kdy a jak se otevírají výtrusnice kapradin? po vyschnutí jedna stěna buněk výtrusnice je silně ztlustlá (vysycháním se vytváří velké pnutí)

Přesličky 2000 Která naše běžná přeslička má dvě lodyhy a k čemu tyto lodyhy slouží? přeslička rolní jarní lodyha – rozmnožování letní lodyha - asimilace

Přesličky 3000 Popište prokel přesliček je makroskopický dvoudomý

Kapradiny 500 Jmenuj hlavní části těla kapradin Kořen, podzemní stonek (oddenek), listy

Kapradiny 1000 Co je ostěra? Blanitá vrstva pokrývající výtrusné kupky na rubu listů kapradin.

Kapradiny 2000 Jmenujte naši vodní kapradinu. Nepukalka vzplývající

Kapradiny 3000 Jak se nazývají samčí a samičí pohlavní orgány kapradin? Samčí – pelatky (antehridia) Samičí – zárodečníky (archegonia)

Poznej zástupce 500 Rašeliník

Poznej zástupce 1000 Vraneček

Poznej zástupce 2000 Sleziník

Poznej zástupce 3000 Porostnice mnohotvárná