Název: Měření přítlaku k vozovce Road Force (ALU kola) Autor: Lubomír Kunt Název SŠ:VOŠ, SPŠ automobilní a technická Tem. oblast:Autoopravárenství Ročník: 2. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Datum vzniku:prosinec 2012
Anotace Prezentace popisuje postup měření uniformity pneumatiky na vyvažovacím stroji HUNTER GSP9700 pro ALU kola.
Road Force měření přítlaku k vozovce ALU kola Lubomír Kunt Vyvažovačka kol řady RoadForce HUNTER GSP9700
Sestava kola „dupe“ 150 N Stlačíme programovou klávesu K4 = Házivost/přizpůsobení
Postup na obrazovce je pro ocelové ráfky !!! My však máme ALU ráfky! – Mám 2 varianty: 1.) Křídou označím polohu ráfku vůči hřídeli. Pneu v místě ventilku....
.... označím „V“a pneu demontuji. Změřím holý ráfek s vyrovnanými značkami vůči hřídeli. Stlačím „Použít poslední data pneu“, označím KS-kolísání síly a HR-házivost ráfku.....
..... ráfek položím na pneu „V“na ventilek a přenesu KS z ráfku na pneu. Namontuji pneu na ráfek s vyrovnanými značkami KS na pneu s HR na ráfku. Dost složité, že?!
Proto raději volím variantu č. 2.) Přizpůsobení bez házivosti ráfku
Postup je na obrazovce
Po stlačení klávesy K4 (Zadání ventilku) se kolo pootočí pomocí Servo-Stopu o 180°
Postup na obrazovce
V podstatě pootočíme pneumatikou o 180° na ráfku
Dohustíme
Sklopíme kryt
Pokud opět sestava neprojde, objeví se tento obraz Označíme pneu, stlačíme START- sestava kola se pootočí a zezelená křída na ráfku, označíme ráfek a čáry dáme k sobě
Programovou klávesou K2 (zobrazení po ForceMatching) si můžeme ukázat předpokládaný výsledek
Pokud chceme najít konkrétní místo problému, zmáčkneme programovou klávesu K4 (Zobrazení detailů)
1. harmonická vibrací = přes limit (90N) 2. harmonická vibrací = v limitu (25N) 3. harmonická vibrací = v limitu (5N)
Červená šipka nahoře se otáčením kola po diagramu posouvá Jedna otáčka kola = celý tento diagram Lze tak přesně určit místo problému
Klávesou K2 zobrazíme 4 otáčky kola
Děkuji za pozornost