Vektorová grafika (11). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/34.0745 OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_04_01 Autor: Mgr. Ivana Matyášková
Advertisements

Počítačová grafika Nám umožňuje:
Rastrová a vektorová grafika
Výhody a nevýhody, software pro grafiku
Grafika Rastrová X Vektorová.
RASTROVÁ A VEKTOROVÁ GRAFIKA
Miloslav Mazanec © 2013 Počítačová grafika.
Bitmapová (rastrová) grafika
bitmapová (rastrová) grafika, vektorová grafika, výhody a nevýhody
Počítačová grafika 18. Marcel Svrčina.
Rudolf Pečinka, 4.C.  Obor informatiky používající počítače k:  Vytvoření umělých grafických objektů  Úpravě zobrazitelných a prostorových informací.
Základní pojmy Grafiky
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Informační a komunikační technologie Číslo materiálu: E Název: Počítačová grafika - teorie Autor:
GRAFIKA.
Vektorová grafika Výpočetní technika. jméno autoraMgr. Petr Jonáš název projektu Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Dagmar Vítková. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
VY_32_INOVACE_E3-07 KRESLÍME VEKTOROVOU GRAFIKOU I. AUTOR: Mgr. Vladimír Bartoš VYTVOŘENO: SRPEN 2011 STRUČNÁ ANOTACE: VÝKLAD LÁTKY K TÉMATU KRESBY VEKTOROVOU.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
VEKTOROVÁ GRAFIKA Zatímco v rastrové grafice je celý obrázek popsán pomocí hodnot jednotlivých barevných bodů (pixelů) uspořádaných do pravoúhlé mřížky,
Počítačová grafika a prezentace
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
GRAFIKA úvod.
Vektorová grafika.
Ing. Bohuslava Vitekerová
Informatika Základní formáty počítačové grafiky Obrázek: Žaneta Lažková 2012.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_19.
Počítačová grafika (základy práce v (vektorovém) kreslicím programu)
Bitmapová (rastrová) grafika
Vytvoření dokumentu bylo financováno ze zdrojů Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu ČR. Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.32/ Počítačová.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
Kreslíme vektorovou grafiku (1) v programu Zoner Callisto
Martina Braunerová.  obrázek je složen ze základních geometrických tvarů (body, přímky, křivky, mnohoúhelníky)  je možné libovolné zmenšování či zvětšování.
Rozdělení softwaru Obecná informatika. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
Zoner Photo Studio – prakticky (10). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
Základní práce s textem (19). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Vytváření tabulek MS Access (4). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro.
Jak fungují webové stránky Úvod do HTML (1). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická.
IrfanView (5). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
CorelDRAW – práce s textem (16). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro.
Počítačová grafika VY_32_inovace_01_infgrafika_05 Vypracovala: Mgr. Lucie Bernátová Datum: březen 2014 Předmět:Informační technologie Ročník:8. ročník.
Prezentace Powerpoint 1 Prezentace vznikla v rámci projektu Škola 21. století, reg. číslo: CZ.1.07/1.3.06/ , který realizuje ZŠ a MŠ Lomnice nad.
CorelDRAW – prostředí programu (12). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
CorelDRAW – vizitka (20). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Počítačová grafika Vektorový a grafický editor Zoner Callisto Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné.
EXIF a IPTC informace Grafika (7). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro.
Rozdíly rastrové a vektorové grafiky (01). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická.
Import dat Access (16). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Vytvoření sestavy Access (14). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_047.ICT.13 Vektorová a rastrová grafika.
Funkce sinus (8). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
Goniometrické rovnice (1) (17). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro.
Grafická úprava sestavy Access (15). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
Funkce tangens (10). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
Datové typy MS Access (3). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
ZLEPŠENÍ PODMÍNEK PRO VZDĚLÁVÁNÍ NA EOA
Grafické programy - opakování
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
CorelDRAW – vlastnosti objektů
Grafická úprava formuláře
HTML (II) (3).
CorelDRAW – práce s rastrovou grafikou
Graf a vlastnosti funkce
GRAFIKA.
CorelDRAW – tvarování křivek
Vytvoření formuláře Access (11).
Počítačová grafika Mgr. Petra Toboříková.
Počítačová grafika.
Transkript prezentace:

Vektorová grafika (11)

Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené, Janské Lázně, Obchodní 282 Tento projekt je financován Evropskou unií – Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Autor:Mgr. Josef Kulhavý Předmět:Informační technologie

Obsah Vektorová grafika1 Příklady vektorové grafiky2 Rozdíly3 Rozdíly jsou patrné při velkém rozlišení4 Výhody a nevýhody5 Objekty6 7 Nejznámější programy8 3D grafika9 Grafické principy10

Obrázky jsou tvořeny geometrickými tvary: úsečkami, křivkami, mnohoúhelníky a jejich výplněmi Základem vektorové grafiky je matematika. Používá objektový přístup – Obrázek se skládá z objektů – Například: úsečka Souřadnice počátku a konce Tloušťka Barva Použití: Loga, kreslené obrázky, ilustrace, … Vektorová grafika 1

Příklady vektorové grafiky 2

Rozdíly 3 Vektorová grafikaRastrová grafika

Rozdíly jsou patrné při velkém zvětšení Rastrová grafikaVektorová grafika 4

Výhody a nevýhody Výhody: Lze je libovolně zvětšovat a zmenšovat – bez ztráty kvality Je možné pracovat s jednotlivými prvky obrázku nezávisle na ostatních prvcích Malá datová velikost vektorové grafiky. Nevýhody: Potřeba většího výpočetního výkonu Zjednodušení reality Nevhodné pro fotografie – rychle se střídají barvy 5

Objekty jsou na sobě nezávislé – Lze je přesouvat – Lze je přidávat i odstraňovat Objekty 6

Objekty jsou na sobě nezávislé – Lze je přebarvovat – Lze je zvětšovat a zmenšovat Objekty 7

CorelDRAW Adobe Illustrator Zoner Callisto – český výrobce – některé verze zdarma Open Office Draw Vektorovou grafiku využívají i flash animace na webu Nejznámější programy 8

Speciální typ vektorové grafiky Matematický popis se zaznamenává ve třech souřadnicích K vytváření 3D grafiky je nutný speciální software, který je schopen 3D vizualizace Používá se často k modelování reálných objektů Pracuje se nejen s jednotlivými objekty, ale i se zdroji osvětlení, pozicí pozorovatele, vlastnosti povrchu apod. 3D grafika 9

Při práci s grafikou nestačí jen ovládat libovolný grafický program, umět např. upravit fotografii nebo nakreslit složitější vektorový obrázek. To je teprve základ, který musí být propojen s dodržováním základních pravidel pro tvorbu grafiky. Pravidlo dvou – Určitě nic nepokazíte, pokud použijete právě dvě odlišná písma, dvě barvy, dva styly, dva typy formátu obrázků apod. Pravidlo kontrastu – Pokud používáte různé prvky, musí být opravdu výrazně odlišné (kontrastní), aby vynikly a udělaly materiál zajímavý. Např. pro nadpisy se používá bezpatkové písmo (např. Arial), naopak pro dlouhý text patkové písmo (např. Times New Roman). Pravidlo zarovnání – Všechny prvky na stránce, obrázky i další pomocné prvky, musí být navzájem zarovnány. I když prvky stojí samostatně, jsou díky zarovnání spojeny pomyslnou čarou. Zvýší se tím přehlednost dokumentu. Pravidlo blízkosti – Prvky, které patří významově k sobě, je třeba uspořádat a oddělit od ostatních prvků(např. čárou, bílým místem). Bude tak lépe organizováno prázdné místo. Pravidlo opakování – V celém dokumentu je důležité používat stejné prvky např. pro nadpisy, text, barvy. Udrží se tak pořádek, jednotlivé části materiálu se spojí a vše je přehlednější. Grafické principy 10

znak.svg.png Použité zdroje