VÝSTUPY Z DOTAZNÍKOVÉHO ŠETŘENÍ POTŘEB MATEŘSKÝCH ŠKOL A ZÁKLADNÍCH ŠKOL pro ORP ŠUMPER Mgr. Ivana Hanáková.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
EU PENÍZE ŠKOLÁM Učíme se pro život 2010 – 2013 reg. č. CZ 1.07/1.4.00/
Advertisements

Základní škola, Slavkov u Brna, Malinovského 280
PORADENSKÉ PRACOVIŠTĚ POMÁHÁ INKLUZÍVNÍMU VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ ZÁKLADNÍ ŠKOLY.
Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici Fakulta prírodných vied Katedra environmentálneho manažérstva Klub ekologické výchovy, o.s. Praha Podmínky a.
Taneční a pohybová výchova
ZVYŠOVÁNÍ KVALITY VZDĚLÁVÁNÍ MIMOŘÁDNĚ NADANÝCH DĚTÍ NA 1. STUPNI ZŠ
Masarykova základní škola
CZ.1.07/1.2.17/ Základní informace o projektu  Rozpočet projektu: ,- Kč (žádné spolufinancování)  Příjemce projektu: ZŠ a MŠ Brno,
Střední škola umělecká a řemeslná PROJEKT EVA. 10 oblastí hodnocení: 1.Cíle a jejich dosahování, ŠVP, základní dokumenty 2.Vnitřní pravidla života ve.
SLAVNOSTNÍ UKONČENÍ PROJEKTU. PODPORA ROZVOJE MATEMATICKÉ A ČTENÁŘSKÉ GRAMOTNOSTI CZ.1.07/1.2.33/
ICT VE ŠKOLE LIDSKÉ ZDROJE listopad 2006 (c) Radek Maca.
Vzdělání a vzdělanost a podpora zaměstnanosti
Dotazníkové šetření MŠMT – Výstupy ORP Přerov doc. PhDr. Hana Marešová, Ph.D., (Pedagogická fakulta Univerzity Palackého) Přerov, MAP VZDĚLÁVÁNÍ.
MAP Trutnovsko Vyhodnocení dotazníkového šetření ZŠ , Havlovice MAP Trutnovsko.
Výsledky dotazníkového šetření potřeb mateřských a základních škol v rámci projektu MAP OP VVV v ORP Turnov.
Škola pro všechny EVROPSKÝ SOCIÁLNÍ FOND PRAHA & EU INVESTUJEME DO VAŠÍ BUDOUCNOSTI ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA K DOLŮM V PRAZE 12.
Shrnutí výstupů z analytické fáze MAP Jednání Partnerství MAP Chomutovsko
OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST ŠABLONY PRO STŘEDNÍ ŠKOLY I ZLEPŠOVÁNÍ PODMÍNEK PRO VZDĚLÁVÁNÍ NA STŘEDNÍCH ŠKOLÁCH I 21. října 2011.
Šablony  Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání  Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy  Výzva č. 02_16_022 Podpora škol formou projektů.
S POLUPRÁCE PŘESHRANIČNÍCH REGIONŮ V OBLASTI VZDĚLÁVÁNÍ projektový záměr Evropská územní spolupráce (EUS), INTERREG V-A AT-CZ.
SETKÁNÍ PRACOVNÍCH SKUPIN MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
MAP Trutnovsko Vyhodnocení dotazníkového šetření MŠ , Havlovice MAP Trutnovsko.
ZŠ ZACHAR, Kroměříž Z D R A V Á Š K O L A.  Prostředí školy  Věcné  Sociální  Organizační  Zdravé učení  Smysluplnost  Možnost výběru, přiměřenost.
SPOLEČNÁ ŘEŠENÍ PRO LEPŠÍ UČENÍ reg. č. CZ.1.07/1.1.00/ LOKÁLNÍ STRATEGIE ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ OHROŽENÝCH ŠKOLNÍM NEÚSPĚCHEM v lokalitě ORP Karviná.
Pracovní skupiny – postup přípravy MAP Mohelnicko doc. PhDr. Hana Marešová, Ph.D., Univerzita Palackého v Olomouci MAP VZDĚLÁVÁNÍ.
Mgr. Libuše Přikrylová, manažer pracovní skupiny.
2. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán (MAP) rozvoje vzdělávání pro SO ORP Čáslav CZ /0.0/0.0/15_005/ Základní škola Zbýšov,
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP KLADNO Pracovní skupiny: Předškolní vzdělávání Čtenářská gramotnost Matematická gramotnost Inkluzivní vzdělávání.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Trhové Sviny CZ /0.0/0.0/15_005/
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Přeštice.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje Analýzy potřeb pro KAP Olomouc, RNDr. Bronislava Vláčilová Věcná manažerka KAP Krajský.
SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP KLADNO Místní akční skupina SVATOVÁCLAVSKO, z.s. Pracovní skupina MAP ORP Kladno Dům Kultury Stochov.
SWOT 3 analýza - MAP pro ORP Kladno Verze Název projektu: Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Kladno Projekt je spolufinancován Evropskou.
Místní akční plány rozvoje vzdělávání. Přínosy akčních plánů rozvoje vzdělávání  Vytvoření dlouhodobého plánu rozvoje vzdělávání s ohledem na vzdělávací.
Ostrava, Čavisov, Dolní Lhota, Horní Lhota, Klimkovice, Olbramice, Stará Ves nad Ondřejnicí, Šenov, Václavovice, Velká Polom, Vratimov, Vřesina, Zbyslavice.
ZŠ Třebíč ŠKOLA OTEVŘENÝCH DVEŘÍ CHCEME ŽÍT S VÁMI ŠKOLA OTEVŘENÝCH
III. zasedání ŘV MAP Hlučínsko východ
Analytická část MAP pro SO ORP Český Brod
Řídící výbor MAP Novoborsko Nový Bor, 28. 3
MAP – Místní akční plán ORP RK
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Setkání zpracovatelů MAP ve Středočeském kraji
Šablony OP VVV a podpora nadání
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Analýza potřeb škol Většina škol rozvíjí inkluzívní vzdělávání prostřednictvím činností spadajících do základní nebo mírně pokročilé úrovně. Inkluzívní.
Implementační projekt KAP
TECHNOLOGIE PODPORUJÍ DIFERENCIACI VÝUKY
Místní akční plán vzdělávání ORP Uherský Brod
Jak na akční plán?.
Vazba na Operační programy
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE Čtenářská a matematická gramotnost Andrea Nytrová
Název projektu: Ve škole po škole
Krajský akční plán vzdělávání ÚK
Polytechnické vzdělávání v praxi
Místní akční plán rozvoje vzdělávání v území ORP Rychnov nad Kněžnou
Realizace potřeb regionálního školství pomocí šablon
TRADICE UPLATNĚNÍ DOPRAVNÍ DOSTUPNOST ŠIROKÁ NABÍDKA TECHNICKÝCH OBORŮ
Šablony II Výzva č. 02_18_063 a 02_18_064.
Aktuální informace o projektu
Š A B L O N Y II.
Šablony I a jejich realizace Hradec Králové/Pardubice/Liberec
Prezentace KAP Jihomoravského kraje
Informace o projektu IKAP
Dobré příklady z praxe aneb Jak to chodí u nás
Význam a přínos šablon pro málotřídní školy
Implementace Krajských akčních plánů rozvoje vzdělávání
Téma Polytechnické vzdělávání a Infrastruktura
Financování digitálního vzdělávání z OP VVV
Transkript prezentace:

VÝSTUPY Z DOTAZNÍKOVÉHO ŠETŘENÍ POTŘEB MATEŘSKÝCH ŠKOL A ZÁKLADNÍCH ŠKOL pro ORP ŠUMPER Mgr. Ivana Hanáková

I. Inkluzivní/společné vzdělávání MŠ chtějí zlepšovat: Podmínky pro realizaci inkluze Úprava organizace a průběhu vzdělávání v souladu s potřebami dětí se SVP Schopnosti pedagogů přizpůsobit vzdělávání dětem se SVP ZŠ chtějí zlepšovat: Schopnost komunikace s žáky, rodiči i pedagogy (školní kulturu, bezpečné a otevřené klima) Systém podpory žáků se SVP(pomůcky, služby asistenta) Schopnost využívat speciální učebnice a pomůcky Největší překážky pro realizaci: Nedostatek financí na asistenty, na odstranění bariér a na mimoškolní aktivity; velký počet dětí a žáků ve třídách; nedostatek materiálů a metodic. Podpory; velký tlak na rychlou změnu systému

II. Čtenářská gramotnost (ČG) MŠ chtějí zlepšovat: Vzdělávání učitelů a využití získaných poznatků v praxi Technické a materiální zabezpečení Nákup literatury a multimédií ZŠ chtějí zlepšovat: Větší podpora ČG v ŠVP Rozvoj základní dovedností a znalostí žáků Realizace mimovýukových akcí (projektové dny, autorská čtení, výstavy knih) Největší překážky pro realizaci: Nedostatek financí; nedostatek interaktivních metod; nezájem dětí, žáků, rodičů; nemožnost sdílení dobré praxe; malé možnosti pro rozvoj ČG mimo školu (exkurze, výstavy, temat. programy)

II. Matematická gramotnost (MG) MŠ chtějí zlepšovat: Vzdělávání učitelů a využití získaných poznatků v praxi Technické a materiální zabezpečení Nákup literatury a multimédií ZŠ chtějí zlepšovat: Větší podpora MG v ŠVP Vzdělávání učitelů a využití získaných poznatků v praxi Podpora matematického myšlení žáků v návaznosti na praxi Práce s nadanými žáky Největší překážky pro realizaci: Nedostatek financí; nedostatek interaktivních metod a pomůcek; nedostatek příležitostí ke vzdělávání; nemožnost sdílení dobré praxe; nemožnost rozvíjet MG mimo výuku; nezájem žáků a rodičů

II. Jazyková gramotnost (JG) ZŠ chtějí zlepšovat: Vzdělávání učitelů a využití získaných poznatků v praxi Využívání učebnic, cizojazyčné literatury a multimédií Vytváření podnětného prostředí (koutky,nástěnky) Největší překážky pro realizaci: Nedostatek financí; nemožnost rozvíjet JG mimo výuku (exkurze, výstavy, tematické programy); nezájem žáků a rodičů

III. Kompetence k podnikavosti, iniciativě a kreativitě (PIK) MŠ chtějí zlepšovat: Vzdělávání učitelů a využití získaných poznatků v praxi Umožnit seberealizaci dětí Spolupráce s rodiči (dny otevřených dveří, dílny) Dostatek pomůcek pro podporu kreativity ZŠ chtějí zlepšovat: Vzdělávání učitelů a využití získaných poznatků v praxi Rozvoj finanční gramotnosti žáků Tvorba bezpečného prostředí pro rozvoj PIK Možnost uplatnit vlastní názor žáka Největší překážky pro realizaci: Nedostatek financí; nedostatek příležitostí ke vzdělávání; nedostupnost ICT pro rozvoj iniciativy a kreativity; nedostatek materiálů; nemožnost realizace mimoškolních aktivit

IV. Polytechnické vzdělávání MŠ chtějí zlepšovat: Vzdělávání učitelů a využití získaných poznatků v praxi Vzdělávací materiály pro pedagogy Materiálně technické zázemí pro polytechnické vzdělávání ZŠ chtějí zlepšovat: Soulad polytechnického vzdělávání s ŠVP Vzdělávání učitelů a využití získaných poznatků v praxi Vzdělávací materiály pro pedagogy Laboratorní cvičení, pokusy, projekty, rozvoj manuální zručnosti, využití ICT Největší překážky pro realizaci: Nevhodné nebo žádné vybavení; nedostatečné či nevhodné prostory; nedostatek financí; absence volitelných předmětů a kroužků; učitelé nejsou jazykově vybaveni pro metodu CLIL ve výuce; malý zájem žáků a rodičů

V. Sociální a občanské dovednosti a další klíčové kompetence MŠ chtějí zlepšovat: Spolupráce učitelů, rodičů a dětí Budování povědomí o etických hodnotách, pravidlech společenského chování a komunikace Rozvoj sebereflexe a sebehodnocení ZŠ chtějí zlepšovat: Pěstování kulturní povědomí a kulturní komunikace Rozvoj sebereflexe a sebehodnocení Motivace k celoživotnímu učení Rozvíjení schopnosti učit se a organizovat si učení Rozvoj občanských kompetencí, zapojení se do života v dem. společnosti

VI. Digitální kompetence pedagogických pracovníků MŠ chtějí zlepšovat: Základní znalosti práce s ICT a internetem a jejich využívání pro sebevzdělávání a pro vzdělávání dětí ZŠ chtějí zlepšovat: Využívání mobilních ICT ve výuce (notebooky, tablety, chytré telefony) Využití internetu ve výuce Rozvoj povědomí o internetové bezpečnosti Největší překážky pro realizaci: Nevhodné a zastaralé ICT; nedostatek financí na pořízení i údržbu; nedostatek znalostí v oblasti používání SW a internetu; nedostatek příležitostí ke vzdělávání; neznalost metod implementace vlastní techniky žáků do stávající školní sítě

VII. Rozvoj infrastruktury MŠ chtějí zlepšovat: Bezbariérové úpravy a rekonstrukce Prostory pro polytechnické vzdělávání (např. keramická dílna) Podnětné venkovní prostředí (hřiště, zahrada) Vnitřní vybavení (ICT, didaktické pomůcky) ZŠ chtějí zlepšovat: Rekonstrukce kmenových tříd a odborných učeben (kuchyňky, dílny, tělocvičny) Rekonstrukce družin a školních klubů Podnětné venkovní prostředí (hřiště i dopravní, zahrady, rybníky, naučné stezky, přírodní učebny) Vnitřní vybavení (kmenových tříd, didaktické pomůcky, kompenzační a speciální pomůcky, pro ŠD a ŠK, ICT)

Děkuji za