Univerzita Palackého v Olomouci Centrum prevence rizikové virtuální komunikace PdF UP v Olomouci Mgr. Kamil Kopecký, Ph.D. & Mgr. Veronika Krejčí

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
INTERNET A WORL WIDE WEB JAKO SOUČÁST INFORMAČNÍHO SYSTÉMU ZÁKLADNÍ ŠKOLY Petr Vitásek, 2004 Diplomová práce.
Advertisements

Podpora meziobecní spolupráce
Středisko náhradní rodinné péče o. s. Závěry zahraničního výzkumu Projekt Centrum podpory NRP je realizován.
Aktivity projektu E-BEZPEČÍ & E-SYNERGIE
Děti vyrůstají v podstatě online. Na síti se dokáží skvěle orientovat, často lépe než rodiče. Není divu, počítač mají doma, ve škole a někteří i v mobilu.
Název: VY_32_INOVACE_VZK689_ Autor: Mgr. Lucie Fajfrová
Petr Adamus.  Vycházíme z předpokladu, že osoby s autismem trpí poruchami chování, protože prostředí a většina technik učení nepočítá s jejich individuálními.
 Projekt E-Bezpečí je celorepublikový projekt zaměřený na prevenci, vzdělávání, výzkum, intervenci a osvětu spojenou rizikovým chováním na internetu.
Název: Co nám hrozí na internetu
Výzkum (pedagogického zhodnocení) volného času
10 let výzkumu informačních potřeb veřejnosti Ing. Jaroslav Svoboda MV ČR.
Aktualizace aktivit projektu E-Bezpečí v oblasti prevence rizikové virtuální komunikace
Představení projektu Seminář k projektu Vliv změn světa práce na kvalitu života Ing. Lenka Svobodová VÚBP Praha, 25. září 2006.
Komunikační techniky užívané v komunikaci sluchově postižených studentů s vyučujícími na vysoké škole Lenka Doležalová Brno, 2007.
Internet – nejdřív Ochrana pak Radost (IOR) Mgr.Katarína Repková.
INTERNETOVÁ BEZPEČNOST
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Kyberšikana Radka Blažková.
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Marketingový výzkum – zjišťování informací Vypracoval : Ing. Adéla Hrabcová Projekt Anglicky v odborných.
Spolupráce škol a sociálních partnerů při tvorbě ŠVP a realizaci výuky Ing. Jana Trhlíková, NÚOV Brno, Projekt je financován Evroským sociálním.
Nebezpečí na internetu KYBERGROOMING
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD Na padesátém 81, Praha 10 Šetření o využívání informačních technologií ve veřejné správě Konference ISSS 2006.
MASARYKOVA UNIVERZITA FAKULTA SOCIÁLNÍCH STUDIÍ KATEDRA PSYCHOLOGIE
Pohled pedagoga běžné základní školy na podporu komunikativních kompetencí žáků s narušenou komunikační schopností PhDr. Veronika Girglová Katedra speciální.
Znalost pojištění ve veřejném mínění Bc. Petr Horák Brno, červen 2012 Vedoucí: Ing. Zuzana Hrdličková, Ph.D. Obhajoba bakalářské práce Oponent: Ing. Ondřej.
Dotazník pro lékaře FNOL PhDr. Lubica Juríčková, PhD.
Kyberšikana.
DALŠÍ NEBEZPEČNÉ KOMUNIKAČNÍ JEVY
Analýzy v projektu „Ohrožené děti a mládež ve Zlínském kraji“
VY_I/2_INOVACE_71_Bezpečnost na internetu Bezpečnost na internetu Miroslav Kaňok.
E-learning z druhé strany: pohled studentů Jiří Zounek Ústav pedagogických věd FF MU A. Nováka Brno
Prvá študentská vedecká konferencia v odbore špeciálna pedagogika a liečebná pedagogika ŠTUDENT NA CESTE K PRAXI Analýza podpůrných opatření a poradenských.
Petr Kopečný Katedra speciální pedagogiky
Petr Kopečný Katedra speciální pedagogiky PdF MU Prešov,
E-BEZPEČÍ PREVENCE-EDUKACE-INTERVENCE Mgr. Kamil Kopecký, Ph.D., E-Bezpečí a Centrum PRVoK, Univerzita Palackého v Olomouci |
Vedoucí práce: Ing. Pavel Štrach, Ph.D et Ph.D Autorka: Bc. Michaela Hozdeková, DiS.
Bezpečně v kyberprostoru Jihlava 19. – projekt zaměřený na omezení rozšiřování nebezpečných počítačových jevů.
Kyberšikana Kybergrooming Sexting. Záměrné zneužití informačních komunikačních technologií k činnostem, které mají druhého vyvést z rovnováhy.  Šikanování.
Masmédia a manipulace: Masmédia a jejich vliv na společnost i osobní životy lidí Jana Kvardová, IV. D Střední škola KNIH, o.p.s. Brno.
N ÁRODNÍ CENTRUM BEZPEČNĚJŠÍHO INTERNETU „Nebezpečí číhá všude“ workshop Brno 2011.
Nová šetření výskytu a podob šikany Centrum sociálních služeb Praha – Pražské centrum primární prevence.
Bezpečnost na Internetu. Jsi digitální domorodec? Digital natives – digitální domorodci – věková skupina lidí, kteří se v digitálním, internetovém, světě.
Digital Confidence Prague, 7 th June, 2011 Jakub Chytil, Member of the Board of Directors.
Dotazníkové šetření. Cílem ankety je zjistit potřeby obyvatel města Toužim, zlepšit přehled městských zastupitelů o vnímání jejich potřeb z hlediska poskytování.
OVĚŘENÍ EFEKTIVITY FIE U ROMSKÝCH DĚTÍ PhDr. Anna Páchová, Ph.D. Katedra psychologie Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy.
EPreskripce – lékařský záznam – pozadí a zkušenosti z Dánska 17. prosince 2008 SÚKL Praha Příprava lékáren na ePreskripci a poskytování údajů o vydaných.
Alfa Human Service Alfa Human Service, I INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Přátelská školka CZ.1.07/1.2.00/ Výměna.
Lektor: Ing. Ludmila Brestičová Vítejte na dnešní přednášce.
Saferinternet akademie. Metodiky a vzdělávací bloky. Pavel Vichtera Národní centrum bezpečnějšího internetu.
KYBERŠIKANA Prezentace ke stáži MVČR2, projekt E-SYNERGIE Jana Drlíková.
KYBERŠIKANA Mgr. Martina Miloica ZŠ Heyrovského 33, Olomouc.
Kyberšikana – co s tím?. Zamyslete se, co všechno se o vás může někdo cizí dozvědět z internetu?  Jméno?  Věk?  ?  Telefonní číslo?  Adresu.
Základy pedagogické metodologie Kateřina Vlčková Katedra pedagogiky PdF MU PS 2015.
PŘÍPRAVA A REALIZACE VÝUKOVÝCH MATERIÁLŮ PRO PODPORU KOMUNIKAČNÍ VÝCHOVY RVP ZV VE VÝUCE ČESKÉHO JAZYKA A LITERATURY NA ZŠ A VÍCELETÝCH GYMNÁZIÍCH REGISTRAČNÍ.
Registrační číslo: CZ.1.07/2.4.00/ O PROJEKTU Cílem projektu E-SYNERGIE je vytvořit funkční vědeckovýzkumnou, aplikační, komunikační a vzdělávací.
 Nebezpečná internetová manipulace, v rámci které útočník usiluje o osobní schůzku s nezletilou osobou.
E-NEBEZPEČÍ PRO UČITELE Nebezpečné komunikační jevy pro učitele se zaměřením na kyberšikanu, kyberstalking, kybergrooming a další sociálně-patologické.
Návrh účinné marketingové komunikace podniku v oblasti služeb
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie PREZENTAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ DOVEDNOSTI MANAŽERA VE VYBRANÉM PODNIKU.
Workshop pro tazatele Bc. Petr Pavlíček Bc. Artem Vartanyan
PORTFOLIO PEDAGOGA – DATA Z RYCHLÉHO ŠETŘENÍ NIDV 2016 Mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogů , Praha Tomáš Machalík.
Mgr. Tereza Brumovská, M.Sc.
PŘÍPRAVA A REALIZACE VÝUKOVÝCH MATERIÁLŮ PRO PODPORU
NÁZEV PŘÍSPĚVKU Jméno a příjmení autora včetně titulů
Kyberšikana – manuál pro rodiče
SETKÁNÍ S RODIČI Gymnázium v Bystřici nad Pernštejnem
Prezentace výzkumu Zbiroh 2018
NÁZEV POSTERU Jméno a příjmení autora včetně titulů
Rodičovské fórum kraj Vysočina
Student: xxx Vedoucí práce: xxxx Obhajoba: xxx
Transkript prezentace:

Univerzita Palackého v Olomouci Centrum prevence rizikové virtuální komunikace PdF UP v Olomouci Mgr. Kamil Kopecký, Ph.D. & Mgr. Veronika Krejčí NEBEZPEČÍ ELEKTRONICKÉ KOMUNIKACE - VÝZKUM

Úvod do výzkumu Výzkum Nebezpečí elektronické komunikace 2 (2010/2011) navazuje na výzkumná šetření, která probíhala v letech 2009/2010 a 2008/2009. Výzkum proběhl s použitím dotazníkového systému portálu E-Bezpečí ( Do výzkumného šetření se od 1. listopadu 2010 do 31. prosince 2010, kdy byl dotazník přístupný, zapojilo respondentů ze základních a středních škol z celé České republiky.

Co výzkum měří A.Zkušenosti respondentů s kyberšikanou z pohledu obětí i útočníků a jejich zájem zapojit do řešení těchto problémů další osoby (rodiče a učitele). B. Ochota respondentů komunikovat s neznámými osobami, jež je kontaktují v rámci služeb internetu, a jejich zkušenosti ze setkávání se s těmito lidmi v reálném světě (kybergrooming). C. Sdílení osobních údajů respondentů v rámci služeb internetu (zveřejňování osobních volně na internetu, sdělování osobních údajů neznámým osobám na internetu), včetně zkušeností respondentů se sextingem. C. Zkušenosti respondentů se sociálními sítěmi, webovými úložišti dat nebo portály zaměřenými na dětské uživatele (potenciální prostředí pro získávání osobních dat k jejich možnému zneužití a pro šíření kyberšikany, pro kybergrooming, stalking a další nebezpečné praktiky).

Metodologie, sběr dat Základní výzkumná metoda: online dotazníkové šetření. Online šetření bylo monitorováno dotazníkovým systémem projektu E-Bezpečí a systémem Google Analytics. Data byla získávána i přímo v prostředí škol. Dotazník obsahoval 67 otázek různého typu (dichotomické, polytomické, typ part, typ multipart, otevřené textové apod.). Úsilí respondentů bylo motivováno možností zapojit se do losování o zajímavé ceny, které jsme jim nabídli jako motivační odměnu (trička, reklamní předměty, samolepky apod.). Zájemci o ceny se v dotazníku identifikovali kontaktním em. Respondenti výzkumného šetření vyplňovali dotazník anonymně.

Demografické rozdělení respondentů

Respondenti dle věku a pohlaví

KYBERŠIKANA

Kyberšikana (oběti)

Kyberšikana (primární útočníci)

Kyberšikana (kdo se svěří)

U koho by děti hledaly pomoc

Přepínání rolí Na základě relační analýzy provedené týmem E-Bezpečí došlo ke zjištění, že u sledovaného vzorku dochází k přepínání rolí oběti a útočníka.

KOMUNIKACE S NEZNÁMÝMI

Virtuální komunikace s neznámými osobami

SDÍLENÍ OSOBNÍCH ÚDAJŮ

Virtuální komunikace s neznámými osobami

SEXTING

Sexting v ČR

SOCIÁLNÍ SÍTĚ

Sociální sítě

Webová úložiště

SHRNUTÍ

Rozdíly v porovnání s rokem 2009 Negativa Nárůst původců kyberšikany z 27,8 % na 41,08 %. Počet obětí kyberšikany vzrostl o 6 % na 59,38 %. Osobní schůzky s neznámými: stále 39,09 % Pozitiva Snížení počtu dětí, které volně sdílejí osobní údaje. Zvýšení počtu dětí, které by řešili rizika s jinou dospělou osobou (rodič/učitel)

Kde hledat více Studie za období naleznete na internetové adrese a na Výzkum 2011 právě probíhá, výsledky budou přibližně v lednu/únoru 2011.

Kontakt Mgr. Kamil Kopecký, Ph.D., Mgr. Veronika Krejčí Centrum prevence rizikové virtuální komunikace Pedagogická fakulta Univerzity Palackého v Olomouci