TRUST Transparentní, Respektovaná, Udržitelná SpolečnosT (CZ.1.04/5.1.01/B2.00025) NGO Market – Praha 25. 4. 2014 Rut Kolínská.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŠKOLNÍ ZPRÁVY O PŘEDBĚŽNÝCH VÝSLEDCÍCH MZ V ROCE 2011 PRVNÍ Z KROKŮ VYUŽITÍ STÁTNÍ MATURITY PRO ZVÝŠENÍ KVALITY VZDĚLÁVÁNÍ NA SŠ.
Advertisements

P r o s t ě j o v v datech Olomoucký kraj obyvatel
Markéta Kadlecová: Evropské sítě NNO Evropské sítě NNO Zapojení českých sítí do nich Markéta Kadlecová Síťování nejen genderových NNO 24. ledna 2008.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Analýza pracovního místa Katedra řízení Ekonomická fakulta Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
Sociologie – metody a techniky sociologického výzkumu
13. Koordinace projektů Realizace změn Koordinace projektů
Strategický plán Městské části Praha-Libuš postup zpracování, výstupy, metody.
Mechanismy evaluace kulturních služeb
Dotyková zařízení ve výuce​ KA4 Evaluace
Spolupráce lokálních institucí Seminář Komunitní role veřejných knihoven ZLÍN
 CONEO STRUKTURA PREZENTACE 1.Vymezení pojmu analýza tréninkových potřeb, přístup CONEO 1.Úrovně a metody ATP 2.Rozhraní zadavatel -dodavatel, vztahy.
Evropská strategie zaměstnanosti a víceúrovňové vládnutí – sen nebo skutečnost? Milena Jabůrková, Ondřej Mátl a Gabriela Nováková Zpráva zpracována pro.
Katedra sociální politiky a sociální práce Centrum praktických a evaluačních studií SLUŽBY PRO ORGANIZACE CEPRES Centrum praktických a.
Vzdělávací program k sociálnímu podnikání Vzdělávací program k sociálnímu podnikání „Sociální podnikání jako efektivní nástroj snižování nezaměstnanosti“
Sociologický výzkum.
Jak jste dopadli? Kvaliťák nebo kvantiťák? Kreativec nebo analytik?
Pojetí marketingu v neziskových organizacích. Marketing neziskových organizací Chartered Institut of Marketing: „Marketing je součástí procesu řízení,
Šíření povědomí o Evropské strategii zaměstnanosti Národní vzdělávací fond PhDr. Miroslava Kopicová.
Heterogenní serverové prostředí, správa, bezpečnost a interoperabilita Jak zajistit interoperabilitu v hererogenním serverovém prostředí? Jak spolupracuje.
Zkušenosti ze spolupráce státního a neziskového sektoru při realizaci projektů financovaných z ESF Ing. Vladimír Kváča, Ph.D. Ministerstvo práce a sociálních.
Projekt Podpora stáží a odborných aktivit při inovaci oblasti terciárního vzdělávání na DFJP a FEI Univerzity Pardubice CZ.1.07/2.4.00/ TENTO PROJEKT.
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © Ministerstvo průmyslu a obchodu Strategické záměry a.
Zpráva o činnosti SK RVŠ 5. schůze P RVŠ Studentská komora Rady VŠ ve stálém zasedání Ján Říha.
ATHENA, Přemyslovců 48, Ostrava Ostrava 2015 Vzdělávací seminář €uroprojekty Ostrava, 5. května 2010.
Základní struktura projektu Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Název projektu: Kvalitní vzdělání je efektivní investice.
RPS/CSF Česká republika 2004>2006 Rámec podpory Společenství Ministerstvo pro Místní rozvoj ČR Odbor Rámce podpory Společenství.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_10_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
MĚSTA 2020 aneb od strategie k projektům
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_05_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
RPS/CSF Česká republika 2004>2006 Rámec podpory Společenství Ministerstvo pro místní rozvoj, ČR Odbor RPS, SROP a JPD 2 Evaluační aktivity 2008 Rámec podpory.
CSF/RPS Czech Republic 2004>2006 Community Support Framework Ministry for Regional Development, CR Community Support Framework Department Výroční zpráva.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_07_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Lukáš Patka PFE. Microsoft Security Risk Assessment Identifikovat bezpečnostní rizika napříč IT infrastrukturou, aplikacemi, provozními procesy Zaměřen.
ZÁSADY KONCIPOVÁNÍ LOGISTICKÝCH SYSTÉMŮ KAPITOLA 5: VZTAH STRATEGIE PODNIKU A LOGISTICKÉHO PLÁNOVÁNÍ, CÍLE, METODY A NÁSTROJE PLÁNOVÁNÍ, POSTUPOVÉ KROKY.
RRV2 Strategické řízení. 2 úvod  Vymezení lokálního a regionálního rozvoje  Široký kontext pojetí rozvoje území (ekonomika, ŽP, veřejné služby…)  Diferenciace.
Regionalistika 2 Základní nástroje a možnosti rozvoje území.
Personální plán pro podnikatelský plán
Vybrané manažerské metody: Balanced Scorecard, EFQM
Struktura podnikatelského plánu
Vybrané manažerské nástroje
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
FUTURE - GOING TO, FUTURE - USING PRESENT CONTINUOUS, FUTURE PLANS Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology.
Basic Ecological Concepts Výukový materiál EK Tvůrce: Ing. Marie Jiráková Tvůrce anglické verze: Mgr. Milan Smejkal Projekt: S anglickým jazykem.
Státní bytová politika Ing. David Slavata, Ph.D Ekonomika bydlení.
Attavena, o.p.s. Jana Kloudová Eva Kalmíková. Vzdělávání a rozvoj neziskových organizací v České republice a střední a východní Evropě; podpora a vzdělávání.
Úvodní schůzka k projektu „Optimalizace procesů a nastavení způsobu komunikace“ Fulnek
V rámci kurzu „Lektor metodiky neziskových organizací“ Stanislav Kutáček RC Matáta, Brno-Řečkovice, listopadu 2011 VZDĚLÁVACÍ PROGRAM NEZISKOVÉHO.
THE GRASSROOTS WOMEN´S INTERNATIONAL ACADEMY SÍŤ MATEŘSKÝCH CENTER o.s. Pečeť kvality Rut Kolínská
Identity, society Tematická oblast Angličtina: The UK Datum vytvoření
ESPON – Identifikace územních aspektů informační společnosti
SWOT analýza ZDV Krchleby, a. s.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Místní akční plán vzdělávání MČ Praha 3
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
The Ministry for Regional Development of the Czech Republic (MRD)
Aplikace nových forem marketingu
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Konflikt, koření života
Síť Mateřských center o.s.
Evropský průzkum o nových a nastupujících rizicích v podnicích: ESENER-2 Zásadní zjištění v České republice Pardubice, 9. října 2017 Daniela Kubíčková.
Liberecký kraj a nestátní neziskové organizace
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Presentation Title 1st September 2002
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Název projektu: Digitalizace výuky oboru Kosmetické služby
Transkript prezentace:

TRUST Transparentní, Respektovaná, Udržitelná SpolečnosT (CZ.1.04/5.1.01/B ) NGO Market – Praha Rut Kolínská

Historický exkurz českým neziskovým sektorem 1989 – 2014  zjizvená země po sametové revoluci =► spontánní nadšení „změníme to“  „odpor ke sdružování“ =► „zdivočelá země“ =► hledání řádů  profesionalizace =► standardizace =►kategorizace =► rivalita  neziskový sektor = „ošklivá káčátka“ =► nerovné podmínky =► NOZ = vykročení ke změnám  Příklad mateřských center:  1992 = 1. MC =► 2002 Síť MC =► 2014: 299 členských MC  různorodost (obce, osobnosti) =► hledání „obrazu“ MC čitelného a srozumitelného pro vnější prostředí  ESF OPLZZ výzva B 2 =► Ashoka =► SRS =► TRUST

SRS – Social Reporting Standard SRS:  nabízí ucelený rámec (strukturu, jazyk) pro vykazování sociálního přínosu neziskových organizací.  nabízí pomocí jednoduché šablony čitelný profil a základní srovnatelný informační ukazatel pro sponzory, dárce, státní správu  jádrem SRS je systém logického řetězce: vstup – výkon – výsledek – přínos = velmi blízké Evropskému logickému rámci (LogFrame) pro řízení projektu x rozdíl = pojímá organizaci jako celek  výroční zpráva x podobnost – SRS = vyhodnocovací proces

4 Výsledky (od aktivit po přínos celé společnosti)...the activities are accomplished as planned (on schedule, budget etc.) Aktivity vykonány a dokončeny...the target groups, which should be addressed, were reached, they appreciate and embrace the activities/ measures Cílová skupina akceptuje vaše opatření, účastní se vašich aktivit...the addressed target group accept the activities/ measures and are happy and content with it Cílová skupina je spokojena s opatřeními...the addressed target group (person) has new knowledge or skills, they changed/ reinforced their attitude, got an opinion on sth. Cílová skupina ziskala nové znalosti a dovednosti, změnila svůj názor there are changes in the conduct of addressed target groups/ Cílová skupina změnila svoje chování...the living environment has been changed (financial situation, social security etc.) Situace cílové skupiny se změnila (finanční situace, sociální jistota)...there is a social, economic... change for an entire organization, region, society, etc. Nastala sociální, ekonomická změna pro celý region, společnost Od tohoto kroku mluvíme o výsledcích 1 source: PHINEO, following Univation, Halfar et al. Results Output

Výsledky (od aktivit po přínos celé společnosti) Proces hlubšího porozumění řetězce přínosů:  jednotnost – systém jedné zprávy pro všechny = komparace  optimalizuje vnitřní rozdělení zdrojů organizace - usnadňuje finanční řízení  vylepšuje PR/marketing  pomáhá předcházet syndromu vyhoření

Kdo používá metodu SRS  cca 100 NNO především v Německu  v České republice:  Bajkazyl – VZ 2012, Transitions – VZ 2013  výroční zprávy (či strategické plány) připravují další čeští Ashoka Fellows: Asociace Pomáhající Lidem s Autismem (APLA), EDUin, NF Klíček, Platforma pro sociální bydlení  Síť mateřských center, Social Impact Award, Kokoza, EduFórum

7 Různé metody měření dopadu The Social Reporting Standard Sbírání konkrétních příběhů/zkušeností Průzkum spokojenosti Longitudinální/podélný průzkum s kontrolní skupinou Význam Snaha (čas, náklady, expertíza) Průzkum subjektivně vnímaných změn Source: Following Phineo

Metody a nástroje pro hodnocení a analýzu přínosu Kvantitativní přístup : počet, měření, testy, benchmarking, dotazník, pozorování, kvantitativní analýza textu atd. Kvalitativní přístup: kvalitativní rozhovory, feedback cílové skupiny, skupinová diskuze, metoda focus group, kvalitativní pozorování, kvalitativní analýza textu atd. Success stories!

Každému připadají hvězdy jiné. Tomu, kdo cestuje, ukazují cestu. Pro jiného jsou to jen světélka na nebi. Pro vědce je to problém k řešení. Antoine Marie Roger de Saint-Exupéry Síť mateřských center o.s.