Práce, výkon. Struktura prezentace otázky na úvod teorie příklad využití v praxi otázky k zopakování shrnutí.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Mechanická práce Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, Petr Jeřábek. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky.
Advertisements

Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření:
FYZIKA 8.Ročník Práce 01 – MECHANICKÁ PRÁCE.
Výpočet práce z výkonu a času. Účinnost
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem září 2011
Mechanická práce a energie
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Základní škola a Mateřská škola Tábor, Helsinská 2732
8. ročník Práce, výkon, energie Téma: Výkon.
Práce. Výkon Práce Jakou představu ve vás vyvolá slovo práce?
Výkon (Učebnice strana 22 – 24)
FYZIKA 8.Ročník Práce 02 – VÝKON.
8. ročník Práce, výkon, energie Práce.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Nonverbální úlohy - - mechanika Katedrafyziky PF JU Č. Budějovice Katedra fyziky PF JU Č. Budějovice Jiří Tesař KDF MFF UK PRAHA
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Karolína Hadrbolcová Materiál: VY_52_INOVACE_PV14.36 Téma: Výkon Číslo.
Mechanická práce a energie
Grantový projekt multimediální výuky
PŘI PŘEMÍSŤOVÁNÍ TĚLESA
Digitální učební materiál
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Práce Miroslava Maňásková. Kdo koná práci? lokomotiva, která táhne vagon jeřáb, který zvedá kládu muž, který tlačí sekačku muž, který je opřený o auto.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Karolína Hadrbolcová Materiál: VY_52_INOVACE_PV14.33 Téma: Práce jako.
Název materiálu: PRÁCE – výklad učiva.
PRÁCE , VÝKON VY_32_INOVACE_01 - PRÁCE, VÝKON.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o Tato prezentace.
3. Mechanická energie a práce
Název materiálu: PRÁCE
Mechanická práce, výkon a energie
VY_32_INOVACE_11-01 Mechanika II. Mechanická práce.
Mechanická práce Ludmila Ciglerová.
22.1 Mechanická práce, výkon, příkon
Návod k počítání práce s příklady k procvičení
Návod k počítání výkonu s příklady k procvičení
Práce, výkon Energie Teplo Poznej fyzika
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_FYZ_38.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Předmět:Fyzika Ročník:8. ročník Klíčová slova:Výkon, jednotka WATT Autor:Mgr.
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výkon ZŠ Velké Březno.
Shrnutí učiva I Autor: Mgr. Barbora Pivodová Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: Soňa Brunnová Název materiálu: VY_32_INOVACE_09_MECHANICKA.
Vypařování a kapalnění
Vnitřní energie tělesa. Struktura prezentace otázky na úvod teorie příklad využití v praxi otázky k zopakování shrnutí.
Elektrický obvod. Struktura prezentace otázky na úvod výklad příklad/praktická aplikace otázky k zopakování shrnutí.
Mechanické vlastnosti plynů. Struktura prezentace otázky na úvod teorie příklad využití v praxi otázky k zopakování shrnutí.
Ohmův zákon. Struktura prezentace otázky na úvod výklad příklad/praktická aplikace otázky k zopakování shrnutí.
Vztlaková síla. Struktura prezentace otázky na úvod teorie příklad využití v praxi otázky k zopakování shrnutí.
Vedení elektrického proudu v polovodičích. Struktura prezentace otázky na úvod výklad příklad/praktická aplikace otázky k zopakování shrnutí.
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Mgr.Jiří Macháček Název: VY_32_INOVACE_02_F8 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma: Výkon Anotace:
Změny vnitřní energie. Struktura prezentace otázky na úvod teorie příklad využití v praxi otázky k zopakování shrnutí.
Tlak v kapalinách. Struktura prezentace otázky na úvod teorie příklad využití v praxi otázky k zopakování shrnutí.
Elektrický náboj, elektrické pole. Struktura prezentace úvod otázky na úvod výklad příklad/praktická aplikace otázky k zopakování shrnutí.
Magnetické pole vodiče s proudem. Struktura prezentace úvod otázky na úvod výklad příklad/praktická aplikace otázky k zopakování shrnutí.
Mechanická energie. Struktura prezentace otázky na úvod teorie příklad využití v praxi otázky k zopakování shrnutí.
DUM:VY_32_INOVACE_IX_1_16 Práce Šablona číslo: IX Sada číslo: I
Autor: Mgr. M. Vejražková VY_32_INOVACE_05_Práce
Práce ve fyzikálním slova smyslu
Magnetické pole.
MECHANICKÁPRÁCE.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 8
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Změny skupenství látek
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Fyzika 8.ročník ZŠ Mechanická práce, kladky. Creation IP&RK.
Jak porovnat vykonanou práci
Práce ve fyzikálním slova smyslu
Základní škola, Jičín, Soudná 12
Energie.
Transkript prezentace:

Práce, výkon

Struktura prezentace otázky na úvod teorie příklad využití v praxi otázky k zopakování shrnutí

Otázky na úvod 1.Co si představíš pod slovem práce? 2.Na čem závisí velikost vykonané práce? 3.Na čem závisí velikost výkonu? 4.Jak bys porovnal výkon vykonávaný dvěma tělesy?

Práce fyzikální děj  přemístění tělesa po určité dráze působením síly  práce není vykonávána, pokud síla působí na těleso, ale těleso se nepohybuje fyzikální veličina  vyjadřuje velikost účinku síly působící po určité dráze

Práce (W) fyzikální veličina velikost vykonané práce: W = F. s F – působící síla  N  s – dráha, po které síla působí  m  jednotka: joule - J 1 J – práce vykonávaná stálou silou 1 N po dráze 1 m – násobky: kilojoule kJ, megajoule MJ

Práce - příklad Jaký velkou práci vykoná žák 8. ročníku, když zdvihne do výšky 80 cm tašku silou 400 N? s = 80 cm = 0,8 m F = 400 N W = ? W = F. s W = 400 N. 0,8 m W = 320 J

Výukový program Fyzika zajímavě další informace, animace a zajímavosti: Výukový program Fyzika zajímavě - mechanika: kapitola Práce a energie

Výkon ( P ) práce vykonávaná za určitý čas velikost výkonu: W – vykonávaná práce  J  t – doba trvání práce  s  jednotka: watt - W 1 W – práce 1 J vykonávaná za 1 s – násobky: kilowatt kW, megawatt MW

Výkon - příklad Jaký velký výkon má vzpěrač, který zdvihne do výšky 2 m činku o hmotnosti 100 kg za 2 s? s = 2 m m = 100 kg t = 2 s P = ? W = F. sF = m. g W = 1000 N. 2 mF = (100.10)N W = JF = N P = W

Výukový program Zebra pro školy Fyzika další informace, animace a zajímavosti: Výukový program Zebra pro školy Fyzika – kapitola Práce a energie

Výukový program Technika zajímavě další informace, animace a zajímavosti: Výukový program Technika zajímavě

Otázky k zopakování 1.Kdy je vykonávána mechanická práce? 2.Jakou práci vykonává vzpěrač, když drží nad hlavou 100kg činku? 3.V jakých jednotkách vyjadřujeme práci? 4.Na čem závisí výkon? 5.Porovnej práci a výkon dvou kopáčů – oba vykopali stejně dlouhý výkop a za různou dobu. 6.Jak vypočítáme práci pomocí výkonu?

Shrnutí práce vyjadřuje velikost účinku síly působící po určité dráze velikost vykonané práce: W = F. s výkon práce vykonávaná za určitý čas velikost výkonu: