ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Marcela Zahrádková NÁZEV:VY_62_INOVACE_01B_12_Stát a nezaměstnanost TEMA:Finanční.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zaměstnání 2. ročník tříletého studia č. 272 Dana Kubelková
Advertisements

 Je v ČR organizováno a garantováno státem.  Vychází z Listiny základních práv a svobod, která zaručuje každému občanu právo na sociální zabezpečení.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_52_INOVACE_01/A17 AutorIng. Marie Grygarová Období vytvořeníprosinec.
PRACOVNÍ REHABILITACE Osob se zdravotním postižením (§69 násl. Zák.č.435/2004 Sb.)
Evropský sociální fond v ČR
SOCIÁLNÍ POLITIKA – 3. nástroj hospodářské politiky – 1. ČÁST Autor: Autor: Ing. Vladimír Havlík Autor je výhradním tvůrcem materiálu. Datum vytvoření:
Sociální zabezpečení a důchodová politika
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. Fr. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 15Číslo.
Makroekonomie I ( Cvičení 7 – Nezaměstnanost)
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. Fr. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 15Číslo.
Podpora v nezaměstnanosti
RODINA A FINANČNÍ KRIZE
Trh práce „pomyslný prostor, v němž zaměstnavatelé hledají pracovní sílu a pracující ji nabízejí ve snaze obstarat si prostředky k obživě. Vzájemný poměr.
Organizace sociální správy
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Ekonomika Ročník: 2.
Název vzdělávacího materiálu Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Pracovní a trestní právo Datum vytvoření20.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava – Vítkovice,příspěvková organizace Autor: Ing. Andrea Modrovská Datum: 3. dubna 2012 Název: VY_32_INOVACE_7.3.7.
Název vzdělávacího materiálu Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Občanské a rodinné právo Datum vytvoření23.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Nezaměstnanost.
NEZAMĚSTNANOST.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. Fr. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 15Číslo.
Zpracovali: Eva Maříková, Michal Tuček tel.: , červen 2011.
Trh práce a politika zaměstnanosti Přednáška 7 Politika zaměstnanosti v ČR (2/2)
Mgr. Ilona Kostadinovová, advokát I.K.
Zpracovali: Eva Maříková, Michal Tuček tel.: , červenec 2011.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Chudoba jako sociální problém
Naše zkušenosti a výsledky v dosavadní projektové činnosti v oblasti řešení problémů nezaměstnanosti a podpory uchazečů o zaměstnání uplatnit se na.
Vzdělání a trh práce Přednáška do předmětu Ekonomika školství
Investiční pobídky. ► Investiční pobídky začaly být v ČR poskytovány investorům od roku Jsou realizovány MPSV, MPO a Agenturou na podporu podnikání.
ODMĚNY A SRÁŽKY ZE MZDY VY_32_INOVACE_20_1_5 ODMĚNY A SRÁŽKY ZE MZDY Autor: Ing. Jana Rauscherová CZ.1.07/1.5.00/ Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím.
FINANČNÍ GRAMOTNOST Spoření ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
Informační a poradenské středisko Mgr. Jindřiška Dvorská Mgr. Markéta Severinová.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_11_17 Název materiáluZákonná.
Politika zaměstnanosti Krajská pobočka v Olomouci.
VÝPOČET ČISTÉ MZDY (slevy na dani a daňové zvýhodnění) VY_32_INOVACE_13_1_5 VÝPOČET ČISTÉ MZDY (slevy na dani a daňové zvýhodnění) Autor: Ing. Jana Rauscherová.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Marcela Zahrádková NÁZEV:VY_62_INOVACE_01B_03_Majetek a závazky domácnosti TEMA:Finanční.
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu:CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou nejvyšší.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada41 AnotaceSociální.
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu:CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou nejvyšší.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Marcela Zahrádková NÁZEV:VY_62_INOVACE_01B_08_Trh_Konkurence a ceny TEMA:Finanční.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín Registrační čísloCZ.1.07/1.5.00/ Označení DUMVY_32_INOVACE_E30.17 Ročník3. ročník.
ODMĚŇOVÁNÍ ZAMĚSTNANCŮ (základní pojmy) VY_32_INOVACE_11_1_5 ODMĚŇOVÁNÍ ZAMĚSTNANCŮ (základní pojmy) Autor: Ing. Jana Rauscherová Zkvalitnění výuky na.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Marcela Zahrádková NÁZEV:VY_62_INOVACE_01B_04_Osobní aktiva a pasiva TEMA:Finanční.
Daň z příjmů Zaměstnanci. 3. ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Marcela Zahrádková NÁZEV:VY_62_INOVACE_01B_16_Měna TEMA:Finanční gramotnost ČÍSLO.
Ekonomika Nezaměstnanost 4. Ing. Miroslava Farmačková VY_62_INOVACE_FAR_EK.4_2_15.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ing. Veronika Poláčková Název materiálu:
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Marcela Zahrádková NÁZEV:VY_62_INOVACE_01B_14_Hotovostní placení TEMA:Finanční.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Milan Šimek Ekonomická fakulta VŠB-TUO Dlouhodobá nezaměstnanost znevýhodněných skupin obyvatel v Moravskoslezském kraji.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ, T. G. MASARYKA 4 Pracovní právo.
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu:CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou nejvyšší.
ROZPOČTOVÁ GRAMOTNOST- rodinný rozpočet
SOCIÁLNÍ A ZDRAVOTNÍ POJIŠTĚNÍ II.
Politika pracovního trhu
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Trh práce v ČR, veřejné služby zaměstnanosti ČR
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Studijní obor: Sociální činnost
Opakování – pracovní list
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Marcela Zahrádková NÁZEV:VY_62_INOVACE_01B_12_Stát a nezaměstnanost TEMA:Finanční gramotnost ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ DATUM TVORBY:

AnotaceAnotace Materiál je určen pro žáky v předmětu „Seminář z ekonomie – finanční gramotnost“ Žáci se seznamují s pojmy rizikové skupiny nezaměstnaných, důsledky nezaměstnanosti, státní politika zaměstnanosti, poznávají činnost úřadů práce a pravidla pro výplatu podpory v nezaměstnanosti Na základě získaných poznatků prostřednictvím digitálního pera i ústně plní úkoly zadané na snímcích 4; 9; 12; 13 a 15. Snímky 14 a 16 obsahují správná řešení. Pracují přitom i v on line prostředí Cílem je porozumění nezaměstnanosti jako faktoru ohrožujícího každého občana a získání kompetencí k správným reakcím na tuto eventualitu ve vlastním praktickém životě Časová dotace – cca 60 minut Materiál je určen k interaktivní výuce

Základní pojmy Třídění nezaměstnaných Třídění nezaměstnaných Rizikové skupiny Rizikové skupiny Důsledky nezaměstnanosti Důsledky nezaměstnanosti Státní politika zaměstnanosti Státní politika zaměstnanosti Úřady práce Úřady práce Podpora v nezaměstnanosti Podpora v nezaměstnanosti

Otázky k úvodní diskuzi Kdo bude na trhu práce snadněji nacházet uplatnění, kdo naopak? Kdo bude na trhu práce snadněji nacházet uplatnění, kdo naopak? Jak by měl stát pomáhat těm, kteří přišli o práci? Jak by měl stát pomáhat těm, kteří přišli o práci? Kde hledat zaměstnání, jak postupovat při hledání zaměstnání. Kde hledat zaměstnání, jak postupovat při hledání zaměstnání.

Třídění nezaměstnaných Nezaměstnané třídíme podle pohlaví pohlaví věku věku vzdělání vzdělání délky nezaměstnanosti délky nezaměstnanosti

Rizikové skupiny nezaměstnaných na trhu práce Mladí lidé Mladí lidé Starší lidé Starší lidé Ženy Ženy Lidé bez kvalifikace Lidé bez kvalifikace Některá etnika Některá etnika Osoby se zdravotním postižením Osoby se zdravotním postižením

Důsledky nezaměstnanosti CelospolečenskéEkonomické Stát nevyrábí na takové úrovni, jak by mohl vzhledem ke zdrojům, kterými disponuje, a tedy vyprodukované hodnoty, vyčíslené v penězích, jsou nižší. Navíc stát vyplácí více finančních prostředků na větší počet nezaměstnaných. Stát nevyrábí na takové úrovni, jak by mohl vzhledem ke zdrojům, kterými disponuje, a tedy vyprodukované hodnoty, vyčíslené v penězích, jsou nižší. Navíc stát vyplácí více finančních prostředků na větší počet nezaměstnaných.Sociální Ekonomické obtíže ovlivňují emoce a rodinný život lidí. Následkem může být i zhoršování fyzické i psychické kondice, vyšší výskyt srdečních chorob, alkoholismus, růst kriminality, stres.

Důsledky nezaměstnanosti OsobníEkonomické Ztráta důležitého zdroje příjmů rodiny, výrazné snížení životní úrovně, často problém s plněním finančních závazků, což vede k propadu do dluhové pasti Ztráta důležitého zdroje příjmů rodiny, výrazné snížení životní úrovně, často problém s plněním finančních závazků, což vede k propadu do dluhové pastiSociální Rozbití časové struktury dne, narušení vztahů v rodině, v krajním případě rozpadu rodiny, ztráta sebevědomí, únik k alkoholu, drogám, psychické obtíže. Rozbití časové struktury dne, narušení vztahů v rodině, v krajním případě rozpadu rodiny, ztráta sebevědomí, únik k alkoholu, drogám, psychické obtíže.

ÚKOL PRO STUDENTY Navrhujte, jak by mohl stát řešit problém s nezaměstnaností. Vypište pomocí elektronického pera své nápady na následující řádky: Navrhujte, jak by mohl stát řešit problém s nezaměstnaností. Vypište pomocí elektronického pera své nápady na následující řádky: ……………………………………………………………………………… ……………………………………………………………………………… ……………………………………………………………………………… ……………………………………………………………………………… ……………………………………………………………………………… ……………………………………………………………………………… ……………………………………………………………………………..

Státní politika zaměstnanosti - SPZ aktivní poradenská činnost poradenská činnost podpora adaptability pracovní síly - rekvalifikace podpora adaptability pracovní síly - rekvalifikace vytváření nových pracovních míst vytváření nových pracovních míst dotace nových pracovních míst pro handicapované dotace nových pracovních míst pro handicapovanépasivní zabezpečení životní úrovně lidí bez zaměstnání pomocí podpor v nezaměstnanosti a následně sociálních dávek zabezpečení životní úrovně lidí bez zaměstnání pomocí podpor v nezaměstnanosti a následně sociálních dávek SPZ zabezpečuje MPSV prostřednictvím úřadů práce a jejich informačních středisek

Činnost úřadů práce informační informační poradenská poradenská zprostředkovatelská zprostředkovatelská zabezpečování rekvalifikací zabezpečování rekvalifikací organizování veřejně prospěšných prací organizování veřejně prospěšných prací

Pravidla pro vyplácení podpory v nezaměstnanosti Prostudujte článek na internetu a doplňte pomocí digitálního pera zjištěné údaje do vytečkovaných míst na následujícím snímku.

Doplň Podpora v nezaměstnanosti je vyplácena tomu, kdo v posledních ……. letech odpracoval alespoň ……. měsíců. Podpora v nezaměstnanosti je vyplácena tomu, kdo v posledních ……. letech odpracoval alespoň ……. měsíců. Podpora je vyplácena takto: Podpora je vyplácena takto: Lidé do 50 let maximálně ………měsíců Lidé do 50 let maximálně ………měsíců Lidé do 55 let maximálně ………měsíců Lidé do 55 let maximálně ………měsíců Lidé nad 55 let maximálně …….měsíců Lidé nad 55 let maximálně …….měsíců – První 2 měsíce ……..% průměrného měsíčního příjmu – Další 2 měsíce ………% průměrného měsíčního příjmu – Zbylé měsíce ………..% průměrného měsíčního příjmu Maximální výše podpory činí pro rok 2014 ………násobek průměrné mzdy v ČR, tedy ………….Kč. Maximální výše podpory činí pro rok 2014 ………násobek průměrné mzdy v ČR, tedy ………….Kč.

Správné doplnění Podpora v nezaměstnanosti je vyplácena tomu, kdo v posledních 2 letech odpracoval alespoň 12 měsíců. Podpora v nezaměstnanosti je vyplácena tomu, kdo v posledních 2 letech odpracoval alespoň 12 měsíců. Podpora je vyplácena takto: Podpora je vyplácena takto: Lidé do 50 let maximálně 5 měsíců Lidé do 50 let maximálně 5 měsíců Lidé do 55 let maximálně 8 měsíců Lidé do 55 let maximálně 8 měsíců Lidé nad 55 let maximálně 11 měsíců Lidé nad 55 let maximálně 11 měsíců – První 2 měsíce 65% průměrného měsíčního příjmu – Další 2 měsíce 50% průměrného měsíčního příjmu – Zbylé měsíce 45% průměrného měsíčního příjmu Maximální výše podpory činí pro rok ,58 násobek průměrné mzdy v ČR, tedy Kč. Maximální výše podpory činí pro rok ,58 násobek průměrné mzdy v ČR, tedy Kč.

Příklad pro studenty Jakou podporu a jak dlouho bude pobírat : 1.54 letá žena, jejíž čistý měsíční příjem byl Kč letý muž, jehož čistý měsíční příjem byl Kč

Správné řešení Příklad č. 1 – 54 letá žena První 2 měsíce Kč. Další 2 měsíce Kč. Zbylé 4 měsíce Kč Příklad č. 2 – 40 letý muž Po dobu 5 měsíců bude pobírat částku Kč, neboť je to maximum, které lze jako dávku v nezaměstnanosti vyplácet.

Zdroje ŠVARCOVÁ, Jana a kol. Ekonomie-stručný přehled. Zlín: CEED, 2013, ISBN , str. 43 – 47. Archiv autora Snímek č. 12: Autor neznámý. Podpora v nezaměstnanosti 2014 [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: nezamestnanosti-2013/