ZMĚNY VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK transparentní novela zákona Vlastimil Fidler Ministerstvo pro místní rozvoj.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ZMĚNY ZÁKONA O VEŘEJNÝCH ZAKÁZKÁCH
Advertisements

NEJČASTĚJŠÍ POCHYBENÍ ZADAVATELE při zadávání veřejných zakázek
Zákon o veřejných zakázkách: problémové okruhy
Veřejné zakázky a OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČESKÉ REPUBLIKY NOVELA ZÁKONA O VEŘEJNÝCH ZAKÁZKÁCH Navrhované změny stav k Mgr. Mgr. Vlastimil Fidler.
Veřejné zakázky a projekty PPP 23. února Martin Vacek advokát PETERKA & PARTNERS v.o.s. Praha, Bratislava.
Úspěšné podání nabídky a obrana při vyloučení zadavatelem
Postupy pro zadávání zakázek při pořizování zboží, služeb či stavebních prací z prostředků finanční podpory OP VK.
Valná hromada České asociace konzultačních inženýrů (CACE), Praha, 27. března 2012 Přijatá novela zákona o veřejných zakázkách s účinností k
Individuální projekt Pardubického kraje na sociální služby.
Společně Měníme a Rozvíjíme Venkov – SMARV PRV ČR III /005/3310a/672/
1 NOVÝ ZÁKON O VEŘEJNÝCH ZAKÁZKÁCH 40/2004 Sb., o veřejných zakázkách účinnost: prováděcí vyhlášky: 239/2004 Sb. - zadávací dok. stavby 240/2004.
Směrnice Rady Libereckého kraje č. 3/2006 k zadávání veřejných zakázek Libereckým krajem a jím zřizovanými příspěvkovými organizacemi Liberec, 9. dubna.
Osvěta a transparentnost veřejných zadavatelů Reg. číslo projektu - CZ.1.04/4.1.00/ Tento projekt je financován z prostředků ESF prostřednictvím.
55/2012 Sb. novela zákona o veřejných zakázkách
Poslanecká sněmovna Parlamentu České republiky schválila v listopadu 2011 Poslanecká sněmovna ve třetím čtení přijala dlouho očekávanou novelu zákona o.
1 Moderní učitel CZ.1.07/1.3.00/ Vdělávání v oblasti veřejných zakázek dle postupu uvedeného v Příručce pro příjemce Ing. Jan Weigel, lektor VŘ.
Zadávací dokumentace Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
A UDIT VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK NEJČASTĚJŠÍ NEDOSTATKY
ZMĚNY VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK transparentní novela zákona Vlastimil Fidler Ministerstvo pro místní rozvoj 1.
Největší právnická firma v České republice Klienty nejlépe hodnocená právnická firma v České republice Právnická firma roku v České republice (2011) 1.
Seminář pro žadatele k 18. a 19. výzvě IROP Ing. Helena Mertová Zadávání a kontrola veřejných zakázek 9. –
Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách - přehled nejdůležitějších změn po novele č. 55/2012 Sb., která nabyla účinnosti dne přehled nejdůležitějších.
Novela zákona o veřejných zakázkách Porada s ekonomy neškolských příspěvkových organizací Jihomoravského kraje Mgr. Michal Lipovský.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR JUDr. Jana Nedvědická Odbor práva veřejných zakázek a koncesí MMR ČR Zákon o veřejných zakázkách – možnosti společensky.
Seminář pro žadatele k 14. výzvě IROP „Infrastruktura pro předškolní vzdělávání“ a 15. výzvě „Infrastruktura pro předškolní vzdělávání pro sociálně vyloučené.
PROVÁDĚCÍ PŘEDPISY transparentní novela zákona Vlastimil Fidler 1.
Realizace veřejných zakázek a zakázek po – legislativa, postupy, limity Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava PARTNER.
SETKÁNÍ ZÁSTUPCŮ STATUTÁRNÍHO MĚSTA PŘEROVA SE ZÁSTUPCI PODNIKATELSKÉ VEŘEJNOSTI „NOVELA ZÁKONA č. 137/2006 Sb. o veřejných zakázkách “ Odbor: Vnitřní.
Novely zákona o veřejných zakázkách v roce 2012 Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Mgr. Jan Sixta Veřejné zakázky od 1.dubna 2012 zásadní změna k lepšímu?
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ a IOP Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek ( Příloha OM OP LZZ D9) Závazné postupy pro.
Pravidla pro zadávání veřejných zakázek pro přímo řízené organizace na MZ ČR Ing. Mgr. Zdeňka Zatloukalová.
Seminář pro žadatele k 3. výzvě IROP „Regulační plány“ a k 9. výzvě IROP „Územní studie“ Zadávání a kontrola veřejných zakázek , Brno.
Seminář pro žadatele k 13.,14., a 15. výzvě IROP Ing. Helena Mertová Zadávání a kontrola veřejných zakázek 16. –
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek (Příloha.
Nejčastější chyby v zadávací dokumentaci Podporujeme Vaši budoucnost Seminář pro příjemce ve výzvě č. 89 OP LZZ, Praha – Hotel.
Postup při zadávání VZ - Příspěvkové organizace Kompetence k rozhodování o nákupu věcí, služeb a stavebních prací Rozsah Číslo usnesení Rady ÚK z
ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK V RÁMCI OP VK Seminář pro příjemce 10. ledna 2012.
PROBLÉMOVÁ MÍSTA PŘI ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK V RÁMCI OP VK 15. prosince 2011.
O ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK
Seminář pro žadatele k 34. a 35. výzvě IROP „Sociální bydlení (pro SVL)" Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Veřejné zakázky.
Seminář pro žadatele k 5. výzvě IROP „ VYSOCE SPECIALIZOVANÁ PÉČE V OBLASTECH ONKOGYNEKOLOGIE A PERINATOLOGIE " Ing. Oldřich Hnátek Zadávání a kontrola.
Seminář pro žadatele k 25. výzvě IROP „KNIHOVNY"
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
ZÁKON O ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK č.134/2016 Sb.
Zákon 417/2009 Sb. Mgr. Pavel Herman.
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Seminář pro žadatele IROP
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Věcná část
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část
Oblast intervence 3.2 Integrovaného operačního programu
Novelizace Zákon č. 417/2009 Sb. a č. 179/2010 Sb. a další novelizace
Veřejné zakázky vybrané kapitoly
Seminář pro žadatele k 21. výzvě IROP „MUZEA"
Seminář pro žadatele k 29. výzvě IROP „Rozvoj sociálních služeb"
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Seminář pro žadatele k 72. výzvě IROP „Cyklodoprava II"
Seminář pro žadatele IROP
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Veřejné zakázky Robert Páleník
Nejčastější chyby v zadávací dokumentaci
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Transkript prezentace:

ZMĚNY VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK transparentní novela zákona Vlastimil Fidler Ministerstvo pro místní rozvoj

SNĚMOVNÍ TISK II. polovina 2010příprava 2011 leden pracovní skupiny únor text k diskusi březen text novely duben připomínkové řízení květen zkrácené vypořádání, vláda zářívýbory PSP, pozměňovací návrh MMR listopadIII. čtení účinnost

Zadavatel dotovaný zadavatel zadává veřejnou zakázku hrazenou – z více než 50 % z peněžních prostředků z veřejných zdrojů – pokud peněžní prostředky poskytnuté na veřejnou zakázku z veřejných zdrojů přesahují Kč všechny VZ vč. podlimitních

Veřejné zdroje § 17 písm. u) 1.dotace poskytnuté ze státního rozpočtu, z rozpočtů obcí a krajů, státních fondů, nebo regionální rady regionu soudržnosti 2.prostředky nebo granty podle zvl. předpisu 3.granty Evropské unie 4.dotace, příspěvky a podpory poskytnuté z veřejných rozpočtů a jiných peněžních fondů cizího státu s výjimkou peněžních fondů spravovaných podnikatelskými subjekty se sídlem nebo bydlištěm v zahraničí

Zadavatel souběh činností veřejný zadavatel nepostupuje jako sektorový, pokud vykonává relevantní činnost podle § 4 odst. 1 písm. d) a e) odvětví vodárenství

Zadavatel VZ zadávány společně zadavateli z jiných zemí možnost dohody na výběru práva

Zásady postupu Zadavatel nesmí omezovat účast v zadávacím řízení těm dodavatelům, kteří mají sídlo nebo místo podnikání v členském státě Evropské unie a ostatních státech, které mají s Českou republikou či Evropskou unií uzavřenu mezinárodní smlouvu zaručující přístup dodavatelů z těchto států k zadávané veřejné zakázce.

Limity § 12 do – stavební práce 3 mil. Kč – dodávky a služby 1 mil. Kč od – jednotná hranice 1 mil. Kč

Limity § 25 použitelnost ZPŘ – do 10 mil. Kč u stavebních prací

Významná VZ ČR 300 mil. Kč kraje a Praha 200 mil. Kč nad obyv. 100 mil. Kč do obyv. 50 mil. Kč do obyv. 20 mil. Kč přísnější postup pozměňovací návrh: samosprávy od 50 mil. Kč

Osoba se zvláštní způsobilostí § 17 písm. v) v pracovněprávním vztahu k veřejnému zadavateli zadávajícímu veřejnou zakázku nebo jinému veřejnému zadavateli a vzdělávací program dle § 151a odložená účinnost od 2014

Vzdělávací program § 151a vzdělávání v oblasti postupů podle ZVZ a v oblasti základních investičních a nákupních dovedností zajišťuje MMR

Profil zadavatele § 17 písm. x) elektronický nástroj – uveřejňování informací a dokumentů způsobem, který umožňuje neomezený a přímý dálkový přístup – internetová adresa je uveřejněna ve Věstníku veřejných zakázek náležitosti profilu stanoví prováděcím předpis

Výjimky z postupu § 18 odst. 4 podlimitní – vězeňská služba i pro stavební práce – zrušení pro dodávky či služby související se zajištěním voleb a referenda

Lhůty zrušena možnost zkrácení lhůt u předběžného oznámení a odeslání oznámení elektronickými prostředky u významných VZ se lhůty prodlužují o ½ přiměřené prodloužení u změny zadávacích podmínek vždy o celou lhůtu při rozšíření okruhu dodavatelů

Zadávací dokumentace § 44 na stavební práce musí obsahovat – příslušnou dokumentaci v rozsahu stanoveném prováděcím právním předpisem – soupis stavebních prací, dodávek a služeb s výkazem výměr v rozsahu stanoveném prováděcím právním předpisem obchodní podmínky na stavební práce prováděcím předpisem tech. dozor a projektant nesmí být propojenými osobami

Zadávací podmínky § 44 vyjádření osoby se zvláštní způsobilostí k ZP u nadlimitních VZ vyjádření osoby s odbornou způsobilostí k ZP na nadlimitní VZ na stavební práce

Zadávací dokumentace textová část uveřejněna povinně na profilu požadavek na podání nabídky pouze v elektronické podobě prostřednictvím elektronického nástroje, pokud tak zadavatel stanovil omezení subdodávek pouze věcně (ne v %)

Zadávací podmínky § 44 odkaz na obchodní firmy, názvy nebo jména a příjmení, specifická označení zboží a služeb, které platí pro určitou osobu, popřípadě její organizační složku za příznačné, patenty na vynálezy, užitné vzory, průmyslové vzory, ochranné známky nebo označení původu u stavebních prací odkaz přípustný, pouze pokud nepovede k neodůvodněnému omezení hospodářské soutěže zadavatel vždy výslovně umožní pro plnění veřejné zakázky použití i jiných, kvalitativně a technicky obdobných řešení

Kvalifikace ekonomická a finanční kvalifikace čestným prohlášením o ekonomické a finanční způsobilosti splnit veřejnou zakázku zákaz kvalifikace vedla by k podstatnému omezení hospodářské soutěže současně kvalifikační předpoklady možné nahradit stanovením odpovídajících smluvních podmínek

Kvalifikace § 53 odst. 1 písm. k) a l) přesunuty do obsahu nabídky – je možné dožádat dodatečné doložení zrušeny certifikáty ISO

Reference není-li možné osvědčení získat čestné prohlášení nahrazeno smlouvou a dokladem o uskutečnění plnění dodavatele u stavebních prací nesmí požadovaný rozsah u jednotlivé položky v seznamu překračovat 50 % předpokládané hodnoty veřejné zakázky

Ztráta kvalifikace do 7 dnů povinnost nahlásit do 10 dnů od nahlášení povinnost prokázat lhůta může být prodloužena po uzavření smlouvy možnost odstoupení od smlouvy

Doplnění kvalifikace vypuštěno „dodatečné“ kvalifikace musí být splněna ve lhůtě, prokázána může být později

Vzorky povinnost vzorky na žádost vrátit nebo uhradit jejich hodnotu

Jistota uvolňují se všechny druhy do 5 dnů (dosud 7) výše 5%, pokud se použije el. aukce

Protokol o posouzení kvalifikace název dokladu, označení osoby, která doklad vyhotovila, datum vyhotovení, označení dodávek, služeb či stavebních prací poskytnutých dodavatelem, identifikační údaje subdodavatele, který prostřednictvím kterého dodavatel prokazuje kvalifikaci a název a datum uzavření smlouvy podle označení dodavatelů, u kterých zadavatel veřejný zadavatel postupoval podle § 59 odst. 4 a označení dokladů, které byly k prokázání kvalifikace doloženy dodatečně.

Obsah nabídky seznam statutárních orgánů nebo členů statutárních orgánů, kteří v posledních 3 letech od konce lhůty pro podání nabídek byli v pracovněprávním, funkčním či obdobném poměru u zadavatele má-li dodavatel formu akciové společnosti, seznam vlastníků akcií, jejichž souhrnná jmenovitá hodnota přesahuje 10 % základního kapitálu (vyhotovený ve lhůtě pro podání nabídek) prohlášení uchazeče o tom, že neuzavřel a neuzavře zakázanou dohodu podle zvláštního právního předpisu v souvislosti se zadávanou veřejnou zakázkou

Zjednodušené podlimitní řízení uveřejňování jednoznačně na profilu snížen limit pro stavby na 10 mil. Kč zkrácení lhůt pro podání námitek návrh: doručování prostřednictvím profilu, pokud si to zadavatel vyhradil

Jednací řízení bez uveřejnění zrušena písemná výzva u nákupů na komoditní burze u dodatečných služeb stavebních prací

Užší řízení zrušeno omezování počtu zájemců i u JŘSU s výjimkou VZ v oblasti obrany

Soutěžní dialog hledání vhodných řešení způsobilých splnit potřeby a požadavky zadavatele zadavatel jedná do doby než rozhodne, která řešení jsou vhodná zadavatel každému zájemci zašle rozhodnutí o vhodnosti jeho řešení s odůvodněním a vyzve jej k podání nabídky

Předběžné oznámení povinné pro „všechny“ VZ, i pro sektorové zadavatele?? ve Věstníku, ZPŘ na profilu 1 měsíc předem součástí odůvodnění účelnosti (prováděcí předpis) výjimky - některá JŘSU - některá JŘBU - předchozí zakázka zrušena, méně než 3 nabídky

Ekonomické odůvodnění na profilu do 3 dnů od oznámení či výzvy odůvodnění tech. kvalifikace a předmětu, prováděcí předpis u významných VZ se předkládá vládě či zastupitelstvu, státní s oponentním posudkem objednaným MMR

Otevírání obálek komise činí úkony jménem zadavatele neotvírá se 1 nabídka vypuštěna kontrola úplnosti (pouze podpis a smlouva) čtou se hodnoty v číselných kritériích

Omezení počtu zájemců zrušeno – v užším řízení – v jednacím řízení s uveřejněním – v soutěži o návrh zůstává – v obraně a bezpečnosti – sektorový zadavatel??

Hodnotící komise u nadlimitních členem osoba se zvláštní způsobilostí u nadlimitních stavebních osoba s odbornou způsobilostí u významných VZ státních zadavatelů - 9 členů - 2 ze seznamu hodnotitelů (vede MMR) - jmenuje vláda širší definice podjatosti

Hodnocení nabídek kritériem nemohou být smluvní podmínky, jejichž účelem je zajištění povinností dodavatele dílčí kritéria + váha v oznámení / výzvě, ne v ZD

Změny smluv zákaz podstatných změn: rozšíření předmětu (není dotčeno JŘBU) potenciální účast jiných dodavatelů potenciální vliv na výběr mění ek. rovnováhu ve prospěch dodavatele

Právo odstoupit od smlouvy zadavatel, pokud nepravdivé informace v nabídce zároveň možný vliv na výběr

Zrušení zadávacího řízení zbývá 1 nabídka k hodnocení

Elektronická aukce povinná na dodávky vymezené prováděcím předpisem, sektoroví??

Uveřejňování „Věstník veřejných zakázek“ profil zadavatele u ZPŘ

Ex post uveřejňování oznámení o výsledku do 15 dnů, Věstník písemná zpráva zadavatele i u podlimitních, identifikace uchazečů a ceny, profil skutečně uhrazená cena, profil smlouva včetně změn a dodatků, profil

Poskytování informací dle zákona 106/1999 Sb. výjimky - nabídky - složení hodnotící komise (do uzavření smlouvy) - informace z pořizovaných dokumentů (do uzavření smlouvy)

Námitky zkrácení lhůt u ZPŘ z 15 na 10 dnů prodloužení lhůt u dobrovolného oznámení z 15 na 30 dnů kdo mohl podat námitky, nesmí podat podnět poučení o nutnosti doručit stejnopis návrhu zadavateli

Řízení u ÚOHS doručuje se veškerá dokumentace lhůty k rozhodnutí od doručení dokumentace kauce z nabídkové ceny za celou dobu plnění v řízení o deliktu účastníkem podezřelý pokuty zvýšeny 2x

DĚKUJI ZA POZORNOST Vlastimil Fidler Ministerstvo pro místní rozvoj ☺