Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0873 Název materiálu.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Identifikátor materiálu: EU – Anotace Žák se seznámí s životem a scénáristickou tvorbou Z. Svěráka…. Autor Tomáš Krsek Jazyk Čeština Očekávaný.
Advertisements

Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Lenka Hrušková Datum: Název: VY_ 32 _INOVACE.
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.A.06 Název pro školu:
Identifikátor materiálu: EU – Anotace Žák se seznámí s životem a tvorbou B. Brechta…. Autor Tomáš Krsek Jazyk Čeština Očekávaný výstup Seznámí.
Anotace Žák se seznámí s ukázkou tvorby Pavla Kohouta …. Autor Tomáš Krsek Jazyk Čeština Očekávaný výstup Je schopen orientovat se v zásadních ukázkách.
ALOIS MRŠTÍK VILÉM MRŠTÍK Autorem materiálu a všech jeho částí,není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Holajová.
FRÁŇA ŠRÁMEK Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Holajová.
Anotace Žák se seznámí s ukázkou tvorby Pavla Kohouta …. Autor Tomáš Krsek Jazyk Čeština Očekávaný výstupJe schopen orientovat se v zásadních ukázkách.
Identifikátor materiálu: EU – Anotace Žák se seznámí s životem a tvorbou J. Hanzlíka…. Autor Tomáš Krsek Jazyk Čeština Očekávaný výstup Seznámí.
VY_32_INOVACE_31-19 Česká próza po r Milan Kundera.
Jan Neruda Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Holajová.
LADISLAV FUKS obrázek obrázek LITERATURA 2.SVĚTOVÉ VÁLKY.
Identifikátor materiálu: EU – Anotace Žák se seznámí s životem a tvorbou Z. Jirotky…. Autor Tomáš Krsek Jazyk Čeština Očekávaný výstup Seznámí.
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze st ř edním školám Č íslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzd ě lanosti Č íslo šablony:
Číslo materiáluVY_32_INOVACE_CJL_4S2N_NT_01_04 NázevArnošt Lustig Druh učebního materiáluPrezentace PowerPoint PředmětČeský jazyk a literatura Ročník4.
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.A.13 Název pro školu: EU ČJ 13 II Název materiálu: Karel Hynek Mácha Autor: Mgr. Barbora Baránková Vzdělávací.
Radek John – život a dílo
JAROSLAV HAŠEK Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Holajová.
PRAŽSKÁ NĚMECKÁ LITERATURA
Karel Havlíček Borovský
Karel Hynek Mácha Autor: Mgr. Veronika Mrkvanová
FRANTIŠEK GELLNER Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Holajová.
Eduard Petiška Český jazyk 6. ročník ZŠ
MICHAL VIEWEGH Život a dílo nejúspěšnějšího a nejprodávanějšího českého spisovatele současnosti.
VIKTOR DYK Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Holajová.
Téma: Světová próza 1. poloviny 20. století VY_32_INOVACE_142.
Eliška Dlouhá Gymnázium Jiřího Ortena V8A
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Pavel Kohout nar „I z hlupáka může něco být, když svou hloupost včas pozná.“
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_ Pavel Kohout Název sady: Č eský jazyk 9. ro č ník Č íslo projektu:
Historická próza. Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_264 Jméno autora: Mgr.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Jitka Langerová Datum: Název:
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Vzdělávací oblast:Teoretické vzdělávání Tematická oblast:Realismus v české literatuře Název vyučovací oblasti:Představení J. Vrchlického a jeho díla Ročník.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_VLADIMIR_CELOUD_CESKA_LIT._1._POL._20._ST._MEZIVALECNA_PROZA_PSYCHOLO GICKA_PROZA_PREZENTACE_13.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Osoblaha AUTOR: Mgr. Jana Kolbeová NÁZEV: VY_32_INOVACE_09_ČESKÝ_JAZYK_A_LITERATURA TEMA: Česká literatura 2. poloviny 20. století.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Jitka Langerová Datum: Název: VY_32_INOVACE_20_ČESKÝ.
Název prezentace (DUMu): Česká próza po roce 1945: Jan Otčenášek
VY_12_INOVACE_ , Romeo, Julie a tma
VY_12_INOVACE_ , Christie Mgr. Jan Křoustek
Eliška Krásnohorská
Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor Michaela Zemanová Číslo VY_32_INOVACE_12_20 Název Michal Viewegh Téma hodiny Generace.
Světová literatura 1. poloviny 20. století Lion Feuchtwanger
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Vypracoval: Ondřej Dutka
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Josef Václav Sládek ( ) Autor: Mgr. Veronika Mrkvanová
Naturalismus v české literatuře
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Autor: Mgr. Jitka Langerová Datum: Název: VY_32_INOVACE_15_ČESKÝ JAZYK
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Karolina Světlá (1830 – 1899) Autor: Mgr. Veronika Mrkvanová
Milan Kundera NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Osoblaha AUTOR: Mgr. Jana Kolbeová
Autor: Mgr. Jitka Langerová Datum: Název: VY_32_INOVACE_18_ČESKÝ JAZYK
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Milan Kundera - Žert Název : VY_32_inovace_18 Český jazyk a literatura.
Hádej, kdo jsem? NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Osoblaha
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Odraz 2. sv. války v české literatuře
VY_32_INOVACE_Jir_I-21 Pavel Kohout Název projektu: OP VK
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Transkript prezentace:

Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu VY_12_INOVACE_ , Kohout Autor Mgr. Veronika Mikešová Tematická oblast Učivo 4. ročníku oboru obchodník z ČJ Ročník 4. ročník Datum tvorby Anotace Materiál slouží k získání základních vědomostí o životě a tvorbě P. Kohouta. Metodický pokyn Studenti si během promítání prezentace dělají poznámky do svých sešitů.

PAVEL KOHOUT (1928)  prozaik, dramatik, básník  překladatel, publicista  scénárista, režisér  narodil se v Praze v rodině ekonoma  reálné gymnázium Praha  FF UK > studií zanechal  redaktorem Dikobrazu  1956 spisovatel z povolání

 postupně přehodnotil své komunistické přesvědčení  1968 aktivní spolutvůrce pražského jara  signatář Charty 77  1979 odjel s manželkou (Jelena Mašínová) na pracovní do Rakouska > zbaven občanství  žije střídavě ve Vídni a v Praze  založil Pražský divadelní festival německého jazyka ŽIVOTŽIVOT

CHARAKTERISTIKA TVORBY  začínal jako básní a publicista  zpočátku: poplatný komunistické ideologii  kritický postoj k režimu: od 50. let  Kohout své komunistické přesvědčení netají  publikoval v Mladé frontě, Literárních novinách, Literárních listech atd.  doma i ve světě proslul adaptacemi svých literárních děl

 v 60. letech mu slávu získala divadelní hra August August, august  charakter jeho her: humorný nadhled, nová divadelní poetika, využití prvků z muzikálu, využití filmové techniky (montáž, rychlý střih)  v 70. letech se proslavil především jako prozaik (vztah jedince a totalitní moci) TVORBATVORBA

KATYNĚ  černý román o škole pro popravčí  ukazuje na mechanismy moci a její zneužití  hlavní postava: Lízinka Tachecí (15 let) > nedostala se na žádnou střední školu > je jí nabídnut „speciální obor humanitního směru s maturitou“  o osudech třídy (budoucí kati) a jejich učitelů  satira na praktiky státní bezpečnosti, lidskou krutost

NÁPADY SVATÉ KLÁRY  humoristický román  politický podtext  o mladé dívce, která v sobě (doba socialismu) objeví schopnost věštit  dokáže určit čísla ve Sportce, příklady v písemce  parodie na totalitní úřady

DALŠÍ TVORBA  Ta žena a ta muž (groteska)  Hodina tance a lásky (román o Terezíně 2. světové války)  Hvězdné hodiny vrahů  Konec velkých prázdnin  Kde je zakopán pes (autobiografický román – deník o zápasu jedince s totalitní mocí)

KONTROLNÍ OTÁZKY 1. Co víš o životě Pavla Kohouta 2. Charakterizuj tvorbu P. Kohouta. 3. Co víš o díle Katyně? 4. Co víš o díle Nápady svaté Kláry?

PRAMENY A POUŽITÁ LITERATURA Lehár J. a kol.: Česká literatura od počátků k dnešku. NLN, Praha Prokop V.: Přehled české literatury 20. století. O.K. – Soft. Sokolov Andree L.: Literatura pro 4. ročník středních škol. Didaktis, Brno _Pavel_Kohout_by_Kubik_01.JPG? uselang=cshttp://commons.wikimedia.org/wiki/File: _Pavel_Kohout_by_Kubik_01.JPG? uselang=cs autor: Mariusz Kubik, licence Creative Commons, BY-SA