EU peníze středním školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 1.5 – Zlepšení podmínek pro vzdělávání na SŠ Učíme se pro život v 21. století Gymnázium Františka Živného, Bohumín, Jana Palacha 794, příspěvková organizace Gymnázium Františka Živného, Bohumín, Jana Palacha 794, příspěvková organizace
Prioritní témata projektu obecně
Témata a šablony klíčových aktivit Příprava projektového záměru
Náš projekt – základní časové a finanční údaje Časové vymezení realizace projektu: – Maximální možná výše dotace na projekt: Kč + (počet žáků školy x Kč) Kč (381 žáků) Poskytnutá dotace – rozpočet projektu: Kč
Tvorba projektové žádosti Finanční rozpočet projektu
Výstupy klíčové aktivity projektu 1.ŠABLONA II/3 Metodický kurz pro učitele cizích jazyků kurz absolvovalo celkem 8 vyučujících anglického jazyka a 3 vyučující ruského jazyka jednodenní kurzy zaměřené na metodiku výuky cizích jazyků – Motivujeme žáky učit se anglicky/německy pomocí cílů –Motivujeme žáky učit se anglicky, německy a rusky pomocí cílů vzdělávací zařízení: Hello language centre s. r. o., Ostrava
NÁHLED CERTIFIKÁTU
Výstupy klíčové aktivity projektu 2. ŠABLONA II/4 Roční jazykový kurz pro učitele cizích jazyků v ČR vzdělávací program absolvovali celkem 3 vyučující anglického jazyka roční kurz v délce 60 vyučovacích hodin –Anglický jazyk pro učitele zvyšující si kvalifikaci – advanced – C1 vzdělávací zařízení: Hello language centre s. r. o., Ostrava
NÁHLED CERTIFIKÁTU
Výstupy klíčové aktivity projektu 3. ŠABLONA II/5 Jazykový kurz pro učitele cizího jazyka v zahraničí dvoutýdenní kurzy absolvovalo celkem 8 vyučujících cizích jazyků –Velká Británie, Brighton (2) – Sprachcaffe Brighton –Velká Británie, Londýn (4) – Milner School of English –Rakousko, Salzburg (2) – Inlingua Salzburg dodavatel (výběrové řízení): Cestovní kancelář INTACT – studium v zahraničí, s. r. o., Velké Meziříčí
Všichni naši proškolení vyučující s certifikáty ze zahraničí
Výstupy klíčové aktivity projektu 4. ŠABLONA III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT vytvořeny 5 x 3 sady vzdělávacích digitálních materiálů, v každé sadě minimálně 20 DUM, tj. celkem 300 DUMů jednotlivé DUMy (sady DUMů) jsou následně pilotně ověřeny v rámci běžné výuky a postupně umísťovány na školní web – záložka projektywww.gym-bohumin.cz tyto DUMy vytvářelo 15 vyučujících školy
Seznam sad vzdělávacích materiálů Šablona č. 1 – tematické celky (sady): –Moderní výtvarné směry 20. století –Politický vývoj raného a vrcholného středověku –Světové a české dějiny mezi lety 1914 a 1939 Šablona č. 2 – tematické celky (sady): –Rovnice a nerovnice –Posloupnosti –Dělitelnost přirozených čísel Šablona č. 3 – tematické celky (sady): –Regionální geografie Latinské Ameriky –Planeta Země –Ekologie Šablona č. 4 – tematické celky (sady): –General topics – Obecná konverzační témata v angličtině –Geografie a kultura Francie –Život francouzské rodiny Šablona č. 5 – tematické celky (sady): –Zaměstnanci a mzdová problematika –Syntax češtiny pro 1. – 4. ročník SŠ –Sociologie
Moderní IT technika v rámci šablony III/2 jsme zakoupili tuto IT techniku: –Stolní počítače vč. příslušenství31 ks –LCD monitory 9 ks –Dataprojektory vč. příslušenství 6 ks –Projekční plátna 6 ks –Notebook vč. příslušenství 1 ks celkové náklady na pořízení IT techniky: Kč
Výstupy klíčových aktivit projektu 5. ŠABLONA VI/3 Vzdělávání pedagogických pracovníků ve formách a metodách výuky směřujících k rozvoji finanční gramotnosti žáků středních škol: vzdělávací program (2x jednodenní školení) absolvovalo celkem 6 vyučujících –Zavádění finančního vzdělávání do výuky – informační gramotnost – rozsah 6 hodin –Základy finanční gramotnosti – rozsah 4 hodiny vzdělávací zařízení: –BOXED, s. r. o., Praha – Hello language centre s. r. o., Ostrava
NÁHLED CERTIFIKÁTU
Propagace a publicita projektu v prostorách školy (dny otevřených dveří, třídní schůzky a schůzky SRPŠ) na webových stránkách školy na všech souvisejících dokumentech školy v městském a regionálním tisku na semináři OP VK dne 2. června 2014 (Krajský úřad MSK)
Monitorovací zprávy k dnešnímu dni byly předány poskytovateli dotace 4 průběžné monitorovací zprávy – vždy za uzavřené pětiměsíční období trvání projektu v on-line aplikaci Benefit 7 poslední průběžná monitorovací zpráva č. 5 a závěrečná monitorovací zpráva včetně finančního vypořádání budou předány v září a v říjnu 2014
Co nás ještě čeká? ověřit ve výuce dvě zbývající sady vzdělávacích materiálů dočerpat zbývající finanční prostředky (např. zakoupit výukový software, odbornou literaturu) zhodnotit přínos projektu pro školu jak z pohledu žáků, tak z pohledu vyučujících vyhodnotit úspěšnost aktivit celého projektu, výsledky, splněné indikátory a finanční vypořádání zpracovat výstupní hodnocení v on-line aplikaci Profil Škola 21
Cíle projektu a jeho přínos pro školu zkvalitnění výuky cizích jazyků a využití moderních technologií ve výuce zlepšení jazykových kompetencí pedagogů cizích jazyků rozvoj znalostí, schopností a dovedností v oblasti finanční gramotnosti prospěch z projektu mají všichni učitelé a žáci naší školy, ale také kolegové z ostatních středních škol (využití sad digitálních učebních materiálů)
Cíle projektu a jeho přínos pro školu zkvalitnění výuky všeobecně vzdělávacích předmětů prostřednictvím metod, které využívají digitální technologie (zvyšování interakce a motivace žáků) do realizace projektu bylo zapojeno celkem 24 zaměstnanců školy (80 % pedagogického sboru) a všichni žáci školy
DĚKUJI ZA POZORNOST