Afghánistán. Poloha Afghánistán leží ve středu Asie. Země nemá přístup k moři.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193, Tel.: , Tel.řed./fax: ,
Advertisements

Název školy: Základní škola a Mateřská škola Studená, okres Jindřichův Hradec Autor: Mgr. Libor Hrbek Název : VY_32_INOVACE_8A03Z6-8_Rusko - lidé a hospodářství.
Melien Tehi Ghana Čaj v Anglii Tereza Vodičková 6. B.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Jan Podlena BRAZÍLIE A ARGENTINA Vodopády Iguazu na hranici Brazílie a Argentiny.
Afghánistán. Afghánistán je chudá hornatá země daleko od té naší. Lidé se tu živí hlavně zemědělstvím, chovají krávy, ovce a kozy. Žijí jinak, než lidé.
Často slyšíme věty: Led je lehčí než voda Železo je těžší než peří Má však železná jehla větší hmotnost než peří v peřině?
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Asie – Střední Asie Název sady: Zeměpis 7. ročník Číslo projektu:
VY_32_INOVACE_Fi_II_01 Název Jižní Asie Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Asie Jihozápadní. Obecný úvod  Civilizace  Sumerové  Babylon  Mezopotámie  Arábie  Persie  Osmanská říše  Islám  Sunnité X Šiité  Izrael  Konflikty.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Brandýs nad Labem – Stará Boleslav, Školní 291 AUTOR: Mgr. Svobodová Alena NÁZEV: VY_32_INOVACE_02_ZEMĚPIS TEMA: Hospodářství.
Pouště a polopouště.
VY_12_INOVACE_Rů_II_06 Polsko, Slovensko Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
ISLÁM Obr.1. ISLÁM je monoteistické náboženství bylo založené prorokem Muhammadem (politický a náboženský vůdce v 7.stol.) narozeným v Mecce „Islám“ =
Název školy:Základní škola, Hradec Králové Milady Horákové 258 Autor:Mgr. Lukáš Dubrovský Název: VY_32_INOVACE_15_03B_Indie Téma: Zeměpis Ameriky a Asie.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Miluše Džuberová Asijské opakování Bajkal Mrtvé mořesushi Himálaj rýžové pole.
Název školy: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV Autor: Mgr. Pavla Zrzavecká Datum: Název: VY_32_INOVACE_15_ZEMĚPIS Téma: Zlínský kraj Ročník: 9. Číslo.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Zlepšení podmínek pro vzdělávání na MGO Název školy Matiční gymnázium Ostrava,
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Královéhradecký kraj Rozloha:4759 km2 Počet obyvatel:
Pardubický kraj Kraj perníku.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
DÁNSKO A ISLAND Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Č í n a Velmoc 22. století. Č í n a Velmoc 22. století.
Základní škola, Hradec Králové
ČESKÁ REPUBLIKA a státy světa.
Název školy: MŠ a ZŠ , Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
Určeno pro : žáky 2. stupně ZŠ Sekce: základní Předmět : zeměpis
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Předmět Technologie
POUŠTĚ A POLOPOUŠTĚ.
Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Středočeský kraj Název školy: ZŠ Salvátor
KRÁLOVÉHRADECKÝ KRAJ VY_32_INOVACE_06-33 Ročník: 5. Vzdělávací oblast:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Polsko Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu:
Základní škola, Hradec Králové
AUTOR: Mgr. Hana Dvořáčková NÁZEV: VY_32_INOVACE_27_VÝCHODNÍ ASIE
VY_32_INOVACE_Fi_II_07 Název Centrální Asie
KRAJ VYSOČINA VY_32_INOVACE_06-35 Ročník: 5. Vzdělávací oblast:
SPOJENÉ STÁTY AMERICKÉ
VY_32_INOVACE_Fi_I_11 Název Argentina
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Sada 4 Místo, kde žijeme Autor: Mgr. Iveta Mocharová ZŠ a MŠ Dešná
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Vzdělávací materiál: Indie Operační systém: Windows XP Professional
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
EU_32_sada 2_08_PV_Podnebí, podnebné pásy_Duch
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
ZEMĚPIS - SVĚT Regiony Asie 3
Islám – znaky, VY_32_INOVACE_ Autor Mgr. Lenka Šulcová
Slovenská republika 5. ročník
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
IRSKO.
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Zemědělství.
Čína - Peking 1,4 mld. oby. (1. na světě), 9,5 mil. km2 (4. na světě),
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Státy severní Afriky Mgr.Iva Roubalíková
Téma hodiny: Srbsko Předmět: Zeměpis Ročník: 2., 3. ročník
NÁZEV ŠKOLY:ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr
Název školy: ZŠ Pardubice - Spořilov
NÁZEV: VY_32_INOVACE_13 Světadíly TEMA:
BROUČCI A POČÍTADLO Pro skřítka Ticháčka.
Autor: Mgr. Věra Voborníková Datum: Název: VY_52_INOVACE_22_VLASTIVĚDA
Česká republika - úvod VY_12_INOVACE_Rů_II_03
Transkript prezentace:

Afghánistán

Poloha Afghánistán leží ve středu Asie. Země nemá přístup k moři.

Sousední země - Turkmenistán - Uzbekistán -Tádžikistán -Čína - Pákistán -Írán

Základní informace  Počet obyvatel: 3O mil  Rozloha: km²  Měna: 1 afghání  Úřední jazyk: paštú, dari  Hlavní město: Kábul

Prezident Afghánistánu Hámit Karzaj

Povrch a podnebí Země má převážně vysokohorský charakter. Svahy se používají jako pastviny pro dobytek. Údolí slouží jako zavodňovací oázy, kde se pěstují zemědělské plodiny. V zemi je kontinentální klima = suchá horká léta a chladné zimy.

Pohoří Hindukúš nejvyšší hora je Nošak m

KÁBUL Kábul je hlavním městem Afghánistánu. Byl pojmenován podle řeky, která protéká zemí. Žije zde přibližně 3 miliony obyvatel.

Ekonomika Afghánistán je velmi chudá země, vysoce závislá na zemědělství a chovu dobytka. Ekonomika velmi utrpěla politickým a vojenským neklidem. Většina obyvatelstva trpí nedostatkem potravy, oblečení, bydlení, lékařské péče a jinými problémy způsobenými vojenskými operacemi a politickou nejistotou. Hlavním zdrojem příjmů je zemědělství (pěstování pšenice, kukuřice, rýže, zeleniny a bavlny) a pastevectví (chov skotu, ovcí, koz a velbloudů). Ze země se také vyváží krásné, ručně tkané koberce.

Kulturní odlišnosti Náboženství - Islám Slovo „islám“ znamená podrobení se Bohu. Stoupenec islámu se nazývá „muslim“ = ten, kdo se podrobil Bohu Muslimové se modlí k Bohu „Alláhovi“ Muslim při modlitbě

Mešita Mešita je budova, která slouží muslimům k uctívání jejich boha – Alláha. Do mešity smí pouze muži, ženám není vstup povolen.

Jak se oblékají ženymuži

Postavení žen V Afghánistánu je svět mužů a žen mimo rodinu velmi striktně oddělen. V postavení mužů a žen jsou veliké rozdíly. Svědectví jednoho muže má u afghánského soudu stejnou váhu jako výpověď dvou žen. Když se narodí syn, oslavují se i jeho první zuby, zatímco narození dívky je nezřídka vnímáno jako zklamání. Dívka se narodí s jediným přínosem: schopností jednoho dne porodit syny. Ženy musí chodit zahalené. Typickým oděvem žen je burka. Přístup žen ke studiu je omezený, do práce mohou chodit jen s povolením manžela.

Afghánská kuchyně Tradiční afghánská jídla jsou kábulí (rýže s masem, rozinkami a mrkví), kebab (masové karbanátky), smažené lilky s rajčaty a cibulí, čerstvý koriandr a máta. Ke všemu se jí rýže nebo „naan“ plochý nekvašený chléb. Muslimové nejí vepřové maso.

Zajímavosti Buzkashi je tradiční afghánský sport, který nemá v podstatě skoro žádná pravidla, kromě toho, že ten, kdo chce zvítězit, musí přenést určitý předmět z jednoho místa na druhé. Tím předmětem je mrtvé tělo kozla nebo telete. Soutěží mezi sebou dvě mužstva na koních. Soupeřící jezdci se nakupí kolem mrtvého těla, snaží se ho ukořistit, objet s ním předepsaný praporek a položit ho do určeného prostoru na straně protivníka.

Pouštění draků je druhým nejoblíbenějším sportem Afghánců. Vítr tu fouká stále a kopců je tu také dost.