VY_32_INOVACE_11 Římské číslice 20… – Matematika, 5.ročník Autor: Veronika Biskupová, Základní škola a Mateřská škola Jivina Vytvořeno v rámci projektu.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_01 Český jazyk 1.třída – nácvik čtení slabik Autor: Veronika Biskupova, Základní škola a Mateřská škola Jivina Vytvořeno v rámci v projektu.
Advertisements

VY_32_INOVACE_60_Opakovani Jazyk a jazyková komunikace, Český jazyk, 3.ročník Opakování pro 3. ročník - čj Autor: Veronika Biskupová, Základní škola a.
Slovní úloha 1.třída VY_32_INOVACE_44_Opakovani_petim_1tr Matematika a její aplikace, 1.ročník Autor: Veronika Biskupová, Základní škola a Mateřská škola.
VY_32_INOVACE_06- Kachna divoká Přírodověda - 5. ročník
VY_32_INOVACE_08- Netřesk výběžkatý Přírodověda - 5. ročník
Řády čísel– Matematika, 2.ročník
VY_32_INOVACE_36_Jihoceske_rybniky Vlastivěda - 4.,5. ročník
VY_32_INOVACE_06_ Násobení a dělení čísly 10 a 100
Rozklad světla optickým hranolem.
Zaokrouhlování čísel na statisíce
VY_32_INOVACE_05_slovasouznacna
Jazyk a jazyková komunikace- Český jazyk , Slovní druhy - spojky
VY_32_INOVACE_19- Kočka domácí Přírodověda - 4. ročník
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Jednotky objemu, délky a hmotnosti
Autor: Hana Štrosová, Základní škola a Mateřská škola Jivina
VY_32_INOVACE_05– Rovinné útvary, 2. ročník
Mgr. Kateřina Gajdošová
VY_32_INOVACE_18- hraboš polní Přírodověda - 4. ročník
OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek
VY_32_INOVACE_29_Deleni_se_zbytkem Matematika - 3. ročník
Dělení se zbytkem VY_32_INOVACE_54_Deleni_se_zbytkem
Hospodářské plodiny,luštěniny
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Autor: Veronika Biskupová, Základní škola a Mateřská škola Jivina
Krácení zlomků.
Římské číslice – Matematika, 3.ročník
Římská čísla – Matematika 3.ročník
Zatmění Slunce a Měsíce
Opakování geometrie - pojmy VY_32_INOVACE_33_Opakovani_geometrie
Písemné dělení jednociferným dělitelem
VY_32_INOVACE_32_Zavedeni_nasobeni Matematika - 2. ročník
VY_32_INOVACE_23_Nasobeni_10_100_1000
Násobení jednociferného a dvojciferného čísla ( s 0 na místě jednotek)
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Autor: Mgr. Ludmila Pecháčková VY_32_INOVACE_49_Meritka_map_a_planu_1
Autor: Mgr. M. Vejražková VY_32_INOVACE_25_Chemické rovnice II
POLE VY_32_INOVACE_01_pole
Učíme se poznávat hodiny II, 3. ročník
Shodnost věty o shodnosti trojúhelníků
Prima B ŘÍMSKÉ ČÍSLICE.
Mgr. Kateřina Gajdošová
Léto VY_32_INOVACE_59_Leto Prvouka - 2. ročník
Opakovací pětiminutovky VY_32_INOVACE_34 _Opakovaci_petiminutovky
Autor: Mgr. M. Vejražková VY_32_INOVACE_51_Převody rychlost
VY_32_INOVACE_Roz_II_01 Čtení a zápis čísel v oboru do
VY_32_INOVACE_15- Liška obecná Přírodověda - 4. ročník
VY_32_INOVACE_28_Blatouch_bahenni Přírodověda - 5. ročník
Násobení a dělení desetinným číslem
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek
VY_32_INOVACE_27_Ucime_se_hodiny Matematika a její aplikace,
VODOJEMY VY_32_INOVACE_25_Vodojemy Vlastivěda, 4.a 5.ročník
VY_32_INOVACE_35_Nacvik_deleni Matematika - 2. ročník
Adresa – Český jazyk, 3.ročník
VY_32_INOVACE_32- Magické čtverce Matematika - 3. ročník
VY_32_INOVACE_42_Spořič_obrazovky
Předmět: Informatika Ročník: VII. Tématický celek: Základy práce s PC
NAŠE VLAST – Česká republika
VY_32_INOVACE_09- Sasanka hajní Přírodověda - 5. ročník
Písemné sčítání a odčítání do
Autor: Hana Štrosová, Základní škola a Mateřská škola Jivina
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
Zlomky – opakování učiva 5. ročníku
Rozvinutý zápis čísel VY_32_INOVACE_14 –matematika, 4. ročník
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
VY_32_INOVACE_22 Člověk a jeho svět, Prvouka – BESIP I ročník
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_11 Římské číslice 20… – Matematika, 5.ročník Autor: Veronika Biskupová, Základní škola a Mateřská škola Jivina Vytvořeno v rámci projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách

Římská čísla – 20 …. Historie I Římská čísla vznikla přirozenou cestou. Římané počítali na prstech. Čísla jako 1, 2 a 3 a jím odpovídající znaky I, II a III graficky vyjadřují jednotlivé prsty. V a X Také tato dvě římská čísla mají svůj původ v lidské ruce: Římská číslice V (5) je vyjádřením dlaně s pěti prsty - V tvoří tvar mezi palcem a malíčkem Římská číslice X (10) jsou dvě dlaně u sebe (10 prstů). L a C Latinsky sto je centum. Odtud C. Padesát je polovina ze stovky. L tedy vzniklo „rozpůlením“ znaku pro 100 (C). D a M Tisíc je latinsky mille (odtud M pro 1000). Znak D pro 500 vznikl opět grafickým „půlením“ znaku M, tentokrát svisle. Vznikl tak znak podobný písmenu D.

Přehled a tvoření římských čísel I – 1 V – 5 X – 10 L – 50 C – 100 D – 500 M LXXXV = =85 MDCCXLI = = 1 741

Základní údaje o DUM Autor DUM: Veronika Biskupová, Základní škola a Mateřská škola Jivina, Jivina Období vytvoření DUM: 1. a 2. pololetí šk. roku 2010/2011 Ročník: pátý Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: matematika Tematický okruh – Čísla v oboru do 1000 Téma: Římské číslice DUM byl vytvořen jako doprovodný materiál pro procvičování v předmětu Matematika v pátém ročníku ZŠ. Je určen k prezentaci pomocí datového projektoru nebo předvedení na monitorech žáků. Lze ho využít i pro výklad i procvičování učiva, stejně tak ho lze zaslat mailem žákům, kteří v době procvičování učiva chyběli.

Použité zdroje: %ADmsk%C3%A9_%C4%8D%C3%ADsli ce#Pravidla[online ] %ADmsk%C3%A9_%C4%8D%C3%ADsli ce#Pravidla[online