Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Miluše Džuberová Kácení lesů Těžba surovin Člověk a krajina Kulturní krajina.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ekosystémy v ČR.
Advertisements

Gymnázium, Broumov, Hradební 218
 Rozsáhlé pohoří na hranicích Česka, Rakouska a německého Bavorska.  Rozkládá se v nadmořské výšce mezi 600 m ( údolí Otavy u Rejštejna ) a 1378 m (
Písemka č.2  jméno, kruh, varianta 3, 4  Odpověď – 1 a b, 2 b 3 a c b  6 x 50 sekund opisování 
AMERIKA.
ZÁKLADNÍ ETAPY ROZVOJE
Společenskohospodářské vlivy na krajinu a životní prostředí
Typy krajiny.
Co se ti vybaví pod pojmem krajina?. Krajina o Krajina je to, co vidíme kolem sebe… o Krajina je část zemského povrchu, který se liší od svého okolí…
Problémy tropických oblastí
Krajina bezprostřední okolí, které nás obklopuje - místní krajina
Chráníme přírodu Chráněná území.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU – 6 - půdy_CR AnotacePrezentace – půdy České republiky AutorMgr. Michaela Eisenhammerová JazykČeština Očekávaný výstupŽáci.
Finsko Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí Zeměpis – 1. ročník.
Krajina a životní prostředí
TAJGA Pás jehličnatých lesů.
Povrch ČR.
BIOSFÉRA – TYPY EKOSYSTÉMŮ
Jihočeský Kraj David Němec.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Česká republika: Českobudějovický kraj Hospodářský zeměpis Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka,
Číslo 1, 2 nebo 3 na světových trzích?!
Autor: Mgr. Ilona Nováková
Lesy – přírodní bohatství Země
Krajina a životní prostředí
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Dotváření zemského povrchu
Krajina a životní prostředí
JAK ČLOVĚK PŮSOBÍ NA RELIÉF
LESY MÍRNÉHO PÁSU Lesy, louky, pole.
Název: Využívání informačních a komunikačních technologií ve výuce
ZÁKLADNÍ ŠKOLA BENÁTKY NAD JIZEROU, PRAŽSKÁ 135 projekt v rámci operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: V/2 Název: Využívání.
Ekosystémy.
Obraz působení člověka
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu:
KRAJINNÉ TYPY Výukový materiál EK Tvůrce: Mgr. Alena Výborná Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/
Moravskoslezské Beskydy
ČESKO a jeho krajina.
KULTURNÍ KRAJINA.
Název školy: Speciální základní škola, Louny, Poděbradova 640, příspěvková organizace autor: Mgr. Věra Elbelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_20_CHKO+NP.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu:CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada:Přírodní prostředí Země2 Ověření ve výuce:
Zemský povrch dotváří vnější činitelé
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_13 Autor: Marcela Holíková Anotace: Tento výukový materiál slouží k výuce zeměpisu v deváté třídě na základní škole. Zeměpis –
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Miluše Džuberová Krajina biosféra hydrosféra sociosféra.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Dobrá Jana Název DUM: VY_32_Inovace_1.3.1 Ekosystémy České republiky Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník.
Vzájemné vztahy mezi člověkem a ŽP. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Miluše Džuberová Sladká voda přehradní nádrž jezero řeka.
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: Mgr.Lenka.
Název školy:Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:Mgr. Miloš Kluiber Název:VY_32_INOVACE_309_ČR ochrana přírody Vzdělávací oblast:Člověk a příroda.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Miluše Džuberová Životní prostředí ČR černé skládky recyklace ochrana lesů.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Miluše Džuberová Tundra tundra v Norsku tundra na Aljašce v létě.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Miluše Džuberová Pedosféra pastviny zemědělská půda sady.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Miluše Džuberová liána místní obyvatelstvo Tropický prales Amazonie.
Mgr. L. Bernátová. Ekosystém je soustava živých a neživých složek životního prostředí na určitém území, jež se navzájem ovlivňují V naší přírodě se nachází.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Krajina Co to je krajina?
ENVIROMENTÁLNÍ VÝCHOVA EKOSYSTÉMY - lidské sídlo, město, vesnice
Pedosféra.
Základní společenstva – vody, mokřady a prameniště
Krajina České republiky
Ekosystém Pětilístek: Prostředí
Krajina – vymezení pojmu, typy krajin
VY_32_INOVACE_Vac_III_06 Ochrana přírody a krajiny
Autor: Mgr.Renata Viktorinová
HISTORICKÝ VÝVOJ VZTAHŮ ČLOVĚKA A PROSTŘEDÍ
Člověk a životní prostředí ve vzájemném působení, kterou používá a které se sám přizpůsobuje Životní prostředí ta část světa, s níž je člověk ve.
VY_52_INOVACE_54_Životní prostředí ČR
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Člověk mění a vytváří krajinu
VLIV ČLOVĚKA NA ZEMSKÝ POVRCH
Transkript prezentace:

Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Miluše Džuberová Kácení lesů Těžba surovin Člověk a krajina Kulturní krajina

Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Člověk svou činností utváří reliéf krajiny odlesnění krajiny – získával půdu k obdělání (dochází k erozi ) výstavba rybníků – jižní Čechy, Českomoravská vrchovina, východní Čechy těžba surovin – pokles povrchu, vznikají haldy a výsypky výstavba vodních děl – zaplavení území budování dopravních cest – zábor území, přeměna reliéfu (zarovnání povrchu, výstavby tunelů) výstavba umělých vodních cest – plavební kanály úprava vodních toků – regulace, napřimování vodních toků

Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Kulturní krajina Je krajina ovlivněná člověkem. Podle síly vlivu člověka rozlišujeme krajiny: Přírodní krajina málo znatelné zásahy člověka uchováno množství rostlin a živočichů nachází se v nepřístupných oblastech (horské oblasti)

Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis pouze mírně využívaná krajina převažují lesy a pastviny (původní druhy) lidské sídlo je vzácné a přechodné značně využívaná krajina převažují obdělávané plochy s roztroušenými vesnicemi vyskytují se pole, louky, rybníky, lesy Obhospodařovaná Obdělávaná

Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis vyznačuje se hustou zástavbou z přírodních ploch se vyskytují pouze parky Příměstská Městská tvoří přechod mezi městem a volnou krajinou dochází k největším změnám (rozšiřování měst)

Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Zdevastovaná (zničená) zcela přeměněná lidskou činností těžba nerostných surovin zcela vytvořená člověkem obnova poškozené krajiny po těžbě Rekultivovaná

Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis doprava = transport těžba surovin = raw material extraction rybník = pond rekultivace = reclamation les = forest devastace = devastation Krajina = landscape louka = meadow pole = field

Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Test Vysvětli rozdíl mezi devastovanou a rekultivovanou krajinou. Jak změnila činnost člověka reliéf krajiny? Ukaž na mapě ČR oblasti s nejvíce pozměněnou krajinou. Uveď příklady rekultivované krajiny.

Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Použité zdroje: