Česká agentura pro podporu obchodu: „Příležitosti pro české exportéry na španělském trhu a nabídka služeb CzechTrade” MPO, Praha 24/04/2008.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
European Commission Enterprise and Industry Enterprise Europe Network v České republice 16. mezinárodní sympozium Inovace
Advertisements

Fórum 2013 Hledání investičních příležitostí v Evropě a Asii a možnosti jejich financování Poslanecká sněmovna Parlamentu ČR Ing. Miloslav.
Českomoravská záruční a rozvojová banka a evropské peníze.
Změny v podpoře pro období Ing. Marian Piecha, Ph.D., LLM | generální ředitel Brno, 8. října 2013.
Ww Česko Marocká Smíšená Obchodní Komora
Průmysl. O čem tato lekce bude: o průmyslu obecně, o koeficientu průmyslu, o ukazatelích charakterizujících průmysl.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
HESLO Fórum „HLEDÁNÍ INVESTIČNÍCH PŘÍLEŽITOSTÍ V EVROPĚ A ASII A MOŽNOSTI JEJICH FINANCOVÁNÍ“ Zuzana Synková CENTRUM INFORMAČNÍCH SLUŽEB 1.
Potravinová bezpečnost a soběstačnost Co změní novela zákona o potravinách? Žofínské fórum Marian Jurečka ministr zemědělství 16. října 2014.
Hospodářská komora hlavního města Prahy Partnerství je součást zdravého podnikání Prezentace pro Městskou část Praha 13.
Čistá mobilita, elektromobilita Ing. Luděk Sosna, Ph.D. ředitel odboru Strategie ELEKTROMOBILITA ve veřejné dopravě, Praha,
Zahraniční obchod Vývozní operace.
Španělsko Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí Zeměpis – 1. ročník.
1 OPERAČNÍ PROGRAM ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ pro období MINISTERSTVO ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ
Světové hospodářství.
Management v zemích východní Evropy a Ruska PEF MZLU v Brně Ústav marketingu a obchodu Ústav managementu Autor prezentace: Ing. Zuzana Tománková Řešitelský.
1 Česká asociace rozvojových agentur Regionální inovační infrastruktura a inovační proces v krajích Manfred Hellmich Praha 29. listopadu 2005.
Ing. Zdeněk Kočárek MSV Brno Export mimo Evropskou unii, jak na to?
MUDr. Martin Kuba ministr průmyslu a obchodu Průmyslová politika ve vazbě na automobilový průmysl Zasedání rady ředitelů AutoSAP.
Krajský úřad Libereckého kraje SEMINÁŘ Možnosti spolufinancování projektů ze strukturálních fondů Evropské unie prostřednictvím operačních programů.
Vstup na zahraniční trhy při výrobě v domácí zemi
Ruská federace x WTO a OECD
Přínos strojírenství pro Moravskoslezský kraj
Praha, 15. březen 2012 „POLSKO - OBCHODNÍ PARTNER“ Karel Kysilka, rada velvyslanectví velvyslanectví České republiky v Polsku.
Konference „Inovace a technologie v rozvoji regionů“ Inovace a marketingový výzkum Duben 2004 / Příspěvek v diskusi / RNDr. Tomáš Raiter / obchodní ředitel,
SEMINÁŘ Možnosti podpory podnikatelského sektoru a jeho dalšího rozvoje v Libereckém kraji Příprava projektu vědecko technického parku v Liberci Mgr. Tomáš.
Více služeb pro české exportéry © 2011 Ministerstvo průmyslu a obchodu.
CZ.1.07/1.3.45/ Ekonomické kompetence v občanském životě pro učitele Název operačního programu: OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Číslo a název.
Národohospodářské soustavy a hospodářská politika Ing. Vojtěch Jindra.
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © Ministerstvo průmyslu a obchodu Strategické záměry a.
TECHNOLOGICKÉ PARKY V KASTILII A LEÓNU Původ a úspěch Myriam García Mazorra Vedoucí oddělení vnějších vztahů.
MAS Rozvoj Tanvaldska z.s.. 14 obcí obyvatel 43 členů.
JIHOČESKÁ HOSPODÁŘSKÁ KOMORA Další možnosti podpor ROADSHOW Možnosti podpor pro podnikatele v období dubna – 15. května 2015.
Evropské daňové právo Podnikatelský plán Michal Radvan
Naklady a jejich členění
Komerční banka - partner pro příjemce dotací Jitka Haubová zástupce výkonné ředitelky korporátního bankovnictví KB 190. Žofínské fórum, Čerpání.
Konference INOVACE JE ZÁKLAD VAŠÍ EXISTENCE Brno,
Aktuální vývoj a příležitosti v česko-německých obchodně- ekonomických vztazích Tomáš EHLER vedoucí obchodně-ekonomického úseku ZÚ Berlín Velvyslanectví.
Důvody sestavování podnikatelského piánu Struktura podnikatelského plánu poskytuje podnikateli užitečný kontrolní prostředek pro zpracování informací.
Observatoř trhu práce a konkurenceschopnosti Propagace řemeslných a technických oborů Centrum mezinárodního obchodu (CMO) při RHK Brno Integrace.
1 Adresář exportérů. 2 Bezplatná, ale značně omezená prezentace firmy:  základní identifikační a kontaktní údaje  Anotace (max. 250 znaků)  popis činnosti.
Regionální potravina. Projekt Regionální potravina podpora malých a středních producentů potravin cílem je představit to nejlepší z potravinářské produkce.
Zastupitelský úřad ČR v Madridu Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR Obchodní spolupráce ČR se Španělským královstvím.
Novinky na rok 2009 ODBORY PRODEJE A EXPORTNÍCH SLUŽEB.
Obchodní komora Navan „Jsme tu pro podnikání“. Irská obchodní komora Největší obchodní organizace v Irsku členů v 59 komorách Sociální partner.
„Novinky CzechTrade pro exportéry“ Zuzana Synková ředitelka Odboru exportních služeb Zahraniční kanceláře CzechTrade.
Veřejné finance Mgr. Oldřich Hájek. Financování veřejné dopravy Význam a charakteristika dopravy: Propojuje všechna odvětví hospodářství Propojuje všechna.
OBSAH  HDP - definice  Výpočet HDP  HDP České republiky: o HDP v letech 1993 – 1996 o HDP v letech 1997 – 1998 o HDP v letech 1999 – 2002 o HDP v letech.
ŠPANĚLSKO. něco o Španělsku ● Rozloha: km² ● Hlavní město: Madrid ● Počet obyvatel: mil ● Úřední jazyk: španělština, katalánština ●
DITTRICHOVA PRAHA 2 ZELENÁ LINKA PRO EXPORT Novinky na rok 2010.
Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně Provozně ekonomická fakulta Analýza trhu zemědělské techniky a dotační politiky pro české zemědělce Diplomová.
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD Český průmysl a stavebnictví v první polovině roku 2010 Tisková konference
Dny Latinské Ameriky: BRAZÍLIE Česká exportní banka Klíčový partner českých exportérů a jejich zahraničních zákazníků
Strategie rozvoje Jihomoravského kraje 2020 Rozvoj CR Brno, 4. listopadu 2015.
Strukturální fondy – nové možnosti, nové zkušenosti… Ing. Radim Konečný
DITTRICHOVA PRAHA 2 ZELENÁ LINKA PRO EXPORT Novinky na rok 2010.
Odbor exportních příležitostí - NOVINKY Ing. Jana Falathová, ředitelka odboru.
Soudobý svět Ekonomický pohled
Finsko k možnostem obchodní spolupráce
Podnikatelská zóna Š t e r n b e r k
3. kolo Programu rozvoje venkova 2014 – 2020
Albánie Vzájemné ekonomické vazby
Podpora podnikatelských kontaktů v Asii
SLUŽBY CZECHTRADE PRO EXPORTÉRY
Vládní program na podporu exportu
ICC - Teritoriální setkání Island
Teritoriální setkání Island (ICC, )
Technologie a řízení letecké dopravy: 1
SLUŽBY CZECHTRADE PRO EXPORTÉRY
S čím a jak obchodovat v Srbsku
Transkript prezentace:

Česká agentura pro podporu obchodu: „Příležitosti pro české exportéry na španělském trhu a nabídka služeb CzechTrade” MPO, Praha 24/04/2008

2 2 Základní údaje  Počet obyvatel: 44 milionů  Rozloha: 505 tis. Km2  HDP 2007 (t.c.): 1050 mld. € (ČR 142 mld. €)  Růst real. HDP 2006/2007 (p.a): 3,8 % (ČR 6,6 %)  Skladba HDP: zemědělství a rybolov 2,6 %,  energetika 2,7 %, průmysl 13,5 %,  stavebnictví 10,8 %, služby 59,5 %.  Zaměstnanost podle odvětví:  zemědělství a rybolov 5,3 %,  průmysl a stavebnictví 29,7 %, služby 65 %.  Oficiální jazyky: Španělština, Katalánština,  Baskičtina,Galícijština.  Přední obory ekonomických aktivit: energetika,  stavebnictví, strojírenský průmysl, automobilový  průmysl, chemický průmysl, potravinářství.

3 3 Charakteristika ekonomického rozvoje Objem produkce v 2006 v t.c. (nárůst 2006/2005 v s.c.)  Energetika 26,7 mld. EUR (1,4 %)  Stavebnictví 106,3 mld. EUR (5 %)  Průmysl 132,4 mld. EUR (2,9 %)  Zemědělství 25 mld. EUR (2,4 %) Přední průmyslová odvětví  Strojírenství  Automobilový průmysl  Potravinářský průmysl  Biotechnologie Zdroj: INE 

4 4 Ekonomicky nejvýznamnější AO (HDP 2007) 1. Cataluña (Katalánsko) 2. Comunidad de Madrid (Madrid) 3. Andalucía (Andalusie) 4. Valencia (Valencie) 5. País Vasco (Baskicko) Následují (v pořadí podle ekonomické váhy): Castílla y León,Galícia, Islas Canarias, Castilla - La Mancha, Aragón, Les Illes Balears, Asturias, Extremadura, Murcia, Navarra, Cantabria, La Rioja, Ceuta y Melilla. Pořadí (HDP per capita): Madrid, Navarra, Baskicko, Katalánsko, Baleárské ostrovy, Rioja, Aragón,…, Murcie, Galície, Kastilie La Mancha, Andalusie, Extremadura. 

5 5 Katalánsko  Počet obyvatel: : 7,1 mil.  HDP (růst % p.a.) 184 mld. EUR (3,8 %)  Hlavní průmyslová odvětví:  Automobilový průmysl: výroba Seat, Nissan,  Irisbus (Iveco); vývojová centra: Volkswagen,  Nissan, Renault, Volvo, Subaru, Yamaha Motor.  Chemický průmysl: Dow Chemical, BASF, 3M.  Farmaceutický průmysl: Esteve, Almirall  Prodesfarma, Uriach, Ferrer.  Biotechnologie: technologické parky s participací  firem Amgen, Invitrogen, Innogenetics, Cytyc, Actelion.  Textilní průmysl: 50 % celkové výroby odvětví  Elektrotechnický průmysl  Potravinářský průmysl  Logistická centra: Barcelona, Lérida. 

6 6 Madrid Počet obyvatel: 6,1 mil.  HDP (růst % p.a.): 172 mld. EUR (4 %)  Hlavní průmyslová odvětví:  Letecký a kosmický průmysl: EADS,Airbus SP,  Eurcopter, Thales, Alcatel-Alenia Space.  Vývojová centra: Boeing R&T Europe, ESA, NASA.  Farmaceutický průmysl a výroba zdravotní techniky:  Výzkumná centra: Pfizer, Bristol Myers Squibb, Merck, Novartis, Roche,  Wyeth, Schwarz Pharma. Výrobní základny: Glaxo Smith Kline,Merck, Sharp  & Dohme, Sanofis-Aventis. Technologie pro alternativní zdroje energie:  Firmy: ABB Power Technology, Acciona Solar, BP Solar, Enertron, Foster  Wheeler, Gamesa, Isofotón. Výroba optických přístrojů Logistická a distribuční centra: UPS, DHL, Schenker, Kühne Nagel, TNT, NipponExpress, Salvesen, Geodis. 

7 7 Andalusie Počet obyvatel: 7,9 mil. HDP (růst % p.a.): 136 mld. EUR (3,9 %) Hlavní ekonomická odvětví: Turistický ruch Zemědělství (rostlinná výroba) a rybolov Potravinářství (konzervárenství) Letecký a kosmický průmysl (technologický park Aerópolis Sevilla, centrum technologického rozvoje Hélice) Lodní průmysl (rybářské lodě, jachty) Automobilový průmysl (Santana Motor S.A.) Telekomunikační technologie Genetické inženýrství Výroba a zpracování drahých kovů Stavební výroba 

8 8 Valencie  Počet obyvatel: 4,8 mil.  HDP (růst % p.a.): 95 mld. EUR (3,9 %)  Hlavní průmyslová odvětví:  Automobilový průmysl (Iveco, Seat, Renault Trucks, GM)  (asociace  Potravinářský průmysl  Keramický průmysl (průmyslová i bytová keramika)  Obuvnický průmysl (přes 55 % celkové výroby odvětví)  Textilní průmysl (20 % celkové textilní výroby)  Výroba nábytku  Výroba hraček  Filmový průmysl 

9 9 Baskicko  Počet obyvatel: 2,1 mil.  HDP (růst % p.a.): 60 mld. EUR (4,1 %)  Hlavní průmyslová odvětví:  Automobilový průmysl (Vitoria, Pamplona –  Seat, Daimler Benz, D.K.W )  Metalurgie (výroba oceli)  Strojírenství (výroba obráběcích strojů)  Výroba elektrospotřebičů (Bosch Siemens, Whirpool Int.)  Výroba dopravních prostředků (Bombardier, Alstom)  Petrochemický průmysl  Lodní průmysl (bagrovací lodě, lodě na dopravu metanu,  trajektové lodě, opravy nákladních lodí: Astander, Altair,  Zamakona, etc.) Oborová asociace: (* 5 % populace, 1,5 % rozlohy, 11 % průmyslové výroby Španělska) 

10 Podmínky pro rozvoj obchodu Dopravní infrastruktura  47 letišť (30 mezinárodních)  53 námořních přístavů  14 tis. km železničních tratí (do roku 2010 předpokládané dokončení výstavby 2200 km rychlotratí)  665 tis. km silnic ( km dálnic) 

11 Podmínky pro rozvoj obchodu Pracovní trh  Typy pracovních smluv: na dobu určitou (5 zákonem vymezených typů  smluv), na dobu neurčitou  Zkušební doba max. 2 měsíce, u vysokoškolských pracovních míst max.  6 měsíců  Pracovní týden: 40 h  Pracovní doba: začátek 8:30-9:30, konec 17:30-19:30  Dovolená: minimálně 30 kalendářních dní  Svátky: celostátní (10 dní), regionální, municipální.  Minimální plat: 8400 €/rok  Obvyklý roční plat: generální ředitel ( €), obchodní ředitel  ( €), výrobní ředitel ( €), sekretáriát ( €) 

12 Podmínky pro rozvoj obchodu Daňový systém Tři typy fiskálních poplatků: Impuestos (daně), Tasas, Contribuciones Especiales. Výběr na úrovni státu, autonomie a na úrovni místní samosprávy. Přímé daně: Impuesto sobre Sociedades (IS) 30 %, MSP zvýhodněná sazba, min. 25 % Impuesto sobre la Renta de las Personas Físicas (IRPF) progresivně 24–43 % Majetkové daně: Impuesto sobre el Patrimonio; Impuesto sobre Sucesiones y Donaciones (IP a ISD) + Seguridad Social (důchodové + zdravotní pojištění). Všeobecný režim a speciální režim pro zemědělce, živnostníky, studenty,..). Zaměstnavatel 29,9 %, zaměstnanec 6,35 % z upraveného základu mzdy (max ,10 €) Nepřímé daně: Impuesto sobre el Valor Añadido (I.V.A.) 16 %, 7%, 5% Impuesto sobre Transmisiones Patrimoniales (ITP)

13 Makroekonomický pohled  8. největší ekonomika světa (5. v rámci EU), trh se 44 mil. spotřebitelů. V rámci velkých států EU nejdynamičtější ekonomika (HDP 3,6 % p.a.).  Brána do Středomoří (260 mil. spotřebitelů) a do Latinské Ameriky (560 mil. spotřebitelů).  Stabilní ekonomický vývoj s perspektivou růstu soukromých i veřejných investic (přebytky státního rozpočtu).  Otevřená ekonomika (55 % HDP prochází ZO).  9., resp. 8. místo v absorbci, resp. vývozu FDI (Španělsko je 2. největší investor v zemích Latinské Ameriky).  7. největší výrobce automobilů na světě (třetí v EU). Výsadní postavení ve výrobě technologií pro využití solární a větrné energie, v oblasti úpravy a odsolování vody a v oblasti výstavby dopravní infrastruktury.  Z pohledu České republiky 13. nejvýznamnější obchodní partner v exportu zboží a služeb. Vzájemná obchodní výměna 2,3 mld. EUR (vývoz ČR) a 1,6 mld. EUR (dovoz ČR).

14 Nejrozvinutější odvětví Obnovitelné zdroje energie: využití eolických zdrojů, fototermická a fotovoltaická zařízení, výroba, bioplynu a bioetanolu. Příklady firem z oboru: Gamesa Eólica (větrné turbíny), Abengoa Bioenergy (biopaliva), Iberdrola, ACS.. Vodohospodářství: technologie pro odsolování mořské vody používány od 70. let, některá města (např. Alicante) pokrývají více než 40 % spotřeby vody prostřednictvím desalinačních zařízení. Firmy z oboru: Befesa, Mtorres,.. Stavebnictví: dopravní stavitelství. Firmy z oboru: ACS, Acciona, FCC, Ferrovial, OHL, Sacyr. Strojírenství: stavební stroje, kovoobráběcí stroje, stroje na dělení materiálů, plnící a balící stroje a linky pro farmaceutický a potravinářský průmysl. Příklady firem: Danobat, Mespack, Comansa,.. Biotechnologie: Obor reprezentuje cca 500 firem fakturujících v souhrnu přes 20 mld. EUR ročně. Španělsko zaznamenává po Irsku nejdynamičtější růst tohoto oboru v EU. Obor zahrnuje farmacii, biogenetiku, biozemědělství,.. Potravinářský průmysl: 1. světový producent olivového oleje, největší rozloha vinic na světě. Významný vývozce zeleniny a subtropického ovoce. Turistický ruch: 2 nejoblíběnější turistická destinace na světě, moderní hotelová zařízení (více než 300 hotelů v nejvyšší kategorii *****), přes km pobřeží, přes 300 golfových hřišť (největší počet v rámci zemí EU), bohatý kulturní a společenský život.

15 Firemní sektor  Největší španělské firmy (rating AAA)  El Corte Inglés  Grupo Inditex  Telefónica  Repsol YPF  BBVA  Grupo Santander  La Caixa  Iberdrola  Endesa  Grupo Ferrovial  (* průzkum MERCO 2007,Universidad Complutense de Madrid)

16 Nejznámější španělské obchodní značky  Dopravní infrastruktura a energetika  Potraviny a nápoje  Móda a bydlení a volný čas  (* ICEX,

17 Obchodní jednání  Specifika:  Tradiční hodnoty  Katolická víra (80 % občanů věřící, dodržování svátků a tradic, rodina je klíčovou hodnotou.)  Velké sociální rozdíly  Syndrom bývalé koloniální mocnosti (zvláštní pýcha hrdost na svou historii skloubené s pocitem, že Španělsko v historii přišlo o svou superioritu a zchudlo. Vysoký počet AO s širokými kompetencemi je důsledkem faktu, že země neprošla sjednocením a vytvořením národního státu. Naopak jednotlivá království si udržela část svých výsad a současné provincie často kopírují hranice feudálních okrsků.  Sociální statut bývá okázale demonstrován, očekává se respekt ke starším a výše postaveným osobám. Tituly jsou méně důležité než postavení.  Středomořský temperament: Španělé jsou lidští, vnímaví, citliví. Potrpí si na kvalitu, módu, eleganci, vkus. Uctivé jednání se předpokládá za všech okolností. Důležitá je neverbální komunikace a fyzický kontakt (poplácání po ramenou). Vstupování do rozhovoru se nepovažuje za nezdvořilé. Skromnost a zdrženlivost jsou při jednání ceněny více než asertivita. U cizinců není vítana nadřazenost.  Práce a podnikání: Velká loajalita k firmě. Maximální efektivnost v rámci pracovní doby, zbylý čas věnován rodině a přátelům.

18 Obchodní jednání Doporučení:  Jasná stavba prodejních argumentů  Kompletní příprava podkladů před jednáním (ověření náležitostí povinných registrací, homologací, apod. před obchodním jednáním)  Pružná reakce na předané poptávky - zaslání kvalitně vypracované nabídky (způsob balení, dodací a platební podmínky, množstevní rabaty) ve španělském jazyce.  Akcent na průmyslový design a nová řešení (španělský trh je náročný na design a nová technická řešení. Naopak cena často nebývá hlavním kritériem při nákupním rozhodnutí).  Jednání o ceně jsou obvykle náročná, reakce Španělů mohou být velmi emotivní. Při zpracování nabídky je vhodné počítat s určitou rezervou při kalkulaci prodejní ceny. Při následném obchodním jednání bývá obvyklý vysoký tlak na zvýhodnění cenových podmínek. Požadavek platby předem bývá vnímán negativně (obvyklá platební lhůta v obchodním styku je 90 dní).

19 Příležitosti pro české exportéry  Stavebnictví  - bytová výstavba: izolace, sanitární technika, příslušenství pro  rozvody vody a plynu  - průmyslové objekty: klimatizace, vytápění, vzduchotechnika.  - dopravní infrastruktura: výstavba vysokorychlostních železničních  koridorů, zvýšení bezpečnosti dálnic; inženýrské sítě (telekomunikační  sítě s optickými vlákny)  Elektrotechnika  - elektromotory  - transformátory  - elektromateriál pro nízké napětí  Technologie pro využití biomasy (olivový olej, rýže).  Technologie pro sběr, zpracování a recyklaci pevného odpadu  Technologie pro úpravu, čištění a rozvody vody (umělé zavlažování v zemědělství)

20 Vize a poslání agentury CzechTrade Vládní proexportní organizace Ministerstva průmyslu a obchodu České republiky Česká agentura na podporu obchodu působí na českém trhu od roku  VIZE Být první volbou českých firem při jejich pronikání a rozvoji na mezinárodních trzích  POSLÁNÍ Profesionálními službami přispívat k růstu exportu našich klientů

21 Strategické cíle CzechTrade  Vysoká přidaná hodnota  počet úspěšných případů  objem exportu klientů Inspirace „Trade promotion Organisations“ Každoroční průzkum přidané hodnoty služeb Rozvoj služeb - podle připravenosti firem  Příprava na export  Zhodnocení a výběr trhu  Vstup na trh  Rozvoj a růst

22 Klientská agentura Kvalitní uspokojení potřeb odlišných klientů prostřednictvím segmentace na základě tří kritérií:  zkušenost s exportem  velikost firmy  plánované exportní aktivity

23 Praktické informace pro rozhodnutí firmy o vstupu na zahraniční trh  základní charakteristiky trhu  spotřebitelské zvyklosti na trhu a charakter poptávky  základní informace o konkurenci  distribuční kanály  cenový průzkum – dle dostupných informací  monitoring veletrhů a výstav, možnosti propagace v teritoriu  technické překážky a bariéry vstupu na trh  bonita zahraničního partnera

24 Aktivní podpora rozvoje firmy na zahraničních trzích  vyhledání potenciálních obchodních partnerů  oslovení vybraných firem a představení nabízených výrobků a služeb  zjištění zájmu o spolupráci  příprava osobních setkání potenciálních obchodních partnerů  asistence při prvních obchodních jednáních  podpora navázaných obchodních vztahů  asistence při zakládání zahraničního zastoupení firmy  asistence při rozšíření výroby a investic do zahraničí  zprostředkování konkrétních exportních příležitostí z teritoria

25 Prezentační akce v zahraničí  katalogové prezentace firem na stánku CzechTrade na veletrzích a výstavách  aktivní podpora firmy před její osobní účastí na veletrzích a výstavách (představení nabídky firmy vybraným potenciálním obchodním partnerům, pozvání na veletrh, sjednání schůzek)  Seznam akcí byl vytvořen ve spolupráci s MPO, obchodně ekonomickými úseky v zahraničí, Hospodářskou komorou a Svazem průmyslu a dopravy.  Aktuální nabídka na

26 Exportní příležitosti a informace Cíl: zvýšit export a snižovat náklady klientů  on-line databáze (poptávky, tendry, nabídky, novinky, investiční příležitosti a další)  Mapa oborových příležitostí  CzechTrade denně

27 Agentura v číslech Úspěšné případy (počet; hodnota)339, CZK 3.06 bil. Počet placených zakázek ZK1 225 Počet klientů služeb ZK718 Spokojenost klientů – služby ZK1,22 Počet seminářů (Praha + regiony) Počet zveřejněných exportních příležitostí poptávky2 909 tendry4 185 Návštěvnost Počet firem v Adresáři exportérů2 005 Počet uživatelů CzechTrade denně605

28 Certifikát kvality  CzechTrade je držitelem certifikátu kvality řízení podle ISO 9001:2000  získání certifikátu je signálem pro klienty, že agentura kvalitně a efektivně řídí své služby  závazek k neustálému zvyšování přidané hodnoty pro české exportéry

CzechTrade C/Apolonio Morales n°6, 305-A Madrid Tel.: Fax: Petr Pavlík Děkuji Vám za pozornost. Česká agentura na podporu obchodu