Asistenti pedagoga pro žáky se sociálním znevýhodněním a jejich role ve škole.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Podpora plánování rozvoje sociálních služeb formou založení odborných partnerství CZ.1.04/3.1.03/
Advertisements

ZÁVĚREČNÝ SEMINÁŘ 2. GLOBÁLNÍCH GRANTŮ JIHOMORAVSKÉHO KRAJE V RÁMCI OPERAČNÍHO PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Zkušenosti s realizací projektu OP VK „ Odstranění selektivnosti vzdělávací sítě v Krnově“ – CZ.1.07/1.2.00/ Praha,
Spolupráce Odboru sociálně-právní ochrany dětí Magistrátu města Karviné s poskytovateli sociálních služeb.
PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
IX. Krajská konference k primární prevenci rizikového chování Prima třída PRIMA Gymnázium Ladislava Jaroše Holešov Mgr. Zdeněk Hrnčiřík.
Formy a druhy sociálních služeb. Sociální služby Činnost zajišťující pomoc a podporu osobám za účelem sociálního začlenění nebo v rámci prevence před.
Projekt: Cesta rozvoje středních škol v JmK CZ.1.07/1.3.10/ název operačního programu: OP VK číslo prioritní osy: 7.1 název prioritní osy: Počáteční.
Základní škola a Mateřská škola, Osečná, okres Liberec, příspěvková organizace -základní škola žáků, 35 sociálně znevýhodnění žáků -mateřská škola.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Kvalifikace pracovníka v sociálních službách a sociálního pracovníka.
Předškolní vzdělávání.  Rámcový vzdělávací program vymezuje hlavní požadavky, podmínky a pravidla.  Školní vzdělávací program vytváří každá mateřská.
„Propojení teoretické a praktické přípravy budoucích pedagogických pracovníků na UP“ KULATÝ STŮL K PEDAGOGICKÝM PRAXÍM Přírodovědecká fakulta.
Asistent pedagoga jako nástroj pro inkluzivní vzdělávání Mgr. Lucie Macků.
ASEBS, 4. sem..  Široké chápání profesní sebeobrany a jejího projektování  Samostatná práce  Schopnost integrovat znalosti  Pochopení problému v širších.
Jsou venkovské školy horší než městské?
VZDĚLÁVACÍ SYSTÉM Vzdělávání v ČR a EU.
Tematické setkání k TVORBĚ INDIVIDUÁLNÍCH VZDĚLÁVACÍCH PLÁNŮ
Individuálně, ale společně a jinak
Poziční analýza školy Mgr. Miloslav Hubatka.
SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ V KONTEXTU OP VVV
Tatínkovo nářadí pro předškoláky.
Úřad práce České republiky
VÝUKA V PŘÍRODĚ PhDr. Vlastimil Fiala
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Didaktické metody Androdidaktika.
Podpůrná opatření prvního stupně
Problémy a specifika pedagogiky
Organizační formy výuky
Techniky práce s mentálně postiženými
8. Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
Podmínky výchovně vzdělávacího procesu ve školní TV
Mgr. Kateřina Korcová, Ph.D. UZB003 – jaro 2016
KAP, 25. září 2017, Krajský úřad SK
Schůzka fakultních cvičných učitelů a metodiků praxe Katedra primární pedagogiky PdF MU (Galerie RUV)
Program – – → 1. blok – dotazy posluchačů k prezentaci z minulého semináře, poskytování informací o dítěti, informovaný souhlas.
Dětský klub Malý drak.
Pedagogika II Lekce 2: Alternativní školství
Individuálně vzdělávací plán
12. června 2017, Pardubice Mgr. Miroslav Jiřička
Průběh tvorby Školních akčních plánů (ŠAP) v Libereckém kraji
Role a možnosti spolupráce s orgány sociálně-právní ochrany dětí
Etická výchova – cesta a naděje pro budoucí generace
Školní poradenské pracoviště
vzdělávání dětí a žáků s odlišným mateřským jazykem
Žáci se speciálními vzdělávacími potřebami
A jako ASISTENT PhDr. Jitka Kendíková
Vyrušování, neposlušnost a odmítání spolupráce
ASISTENT PEDAGOGA V MALOTŘÍDNÍ ŠKOLE
phdr. Hana pazlarová, ph.d.
FORMY PRÁCE S TALENTOVANÝMI ŽÁKY
2. setkání platformy: .d Tvorba Školské inkluzivní koncepce Libereckého kraje Manažer aktivit projektu: Bc. Jakub Lang
Projekt Komplexní program podpory ke zvýšení zaměstnanosti žen na trhu práce v Ústeckém kraji PRÁCE PRO KAŽDOU Registrační číslo projektu.
Uskutečněné a očekávané změny právních předpisů důležité pro zástupce ředitele Praha
Model intenzivní podpory
ZŠ KRNOV, Janáčkovo náměstí 17
PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI ŠKOLY ZAPOJENÉ DO PROJEKTU MOV
Schůzka fakultních provázejících učitelů a metodiků praxe Katedra primární pedagogiky PdF MU (Galerie RUV)
Model intenzivní podpory
Strategické řízení a plánování
Výchovné a kariérové poradenství v ZŠ a MŠ Vinařice, okres Kladno
IPs APIV_B Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Šablony I a jejich realizace
Vzdělávací kurzy Rodinného Integračního Centra zaměřené na problematiku poruch autistického spektra
Model intenzivní podpory
Model intenzivní podpory
ZŠ Ostrava-Hrabůvka, Klegova 27 příspěvková organizace
Spolupráce pedagoga a asistenta pedagoga
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Asistenti pedagoga pro žáky se sociálním znevýhodněním a jejich role ve škole

Charakteristika ZŠ 210 žáků / 12 tříd + přípravná třída 42 žáků se zdravotním znevýhodněním či postižením – 20%17 integrovaných žáků10 žáků s asistencí pro ZP69 sociálně znevýhodněných žáků – 33%

Asistenti pedagoga na škole Asistenti pro ZPAsistenti pro SZ 4 asistentky pro 8 dětíÚvazek 0,5 (12+12 hodin) Vzdělání – 2 s maturitou, 2 vyučené – pouze kurz Zařazení – 7. plat. třída asistentky pro skupinu 70 dětí Úvazek 1,0 (40 hodin) Vzdělání – 2 VŠ (Mgr. a Bc. Spec. pedagogika), 2 s maturitou + kurz Zařazení – 8. třída

Pracovní náplně Hlavní činnost AP pro ZPHlavní činnost AP pro SZ pomáhá žákům při přizpůsobení se školnímu prostředí asistuje pedagogickým pracovníkům školy při výchovné a vzdělávací činnosti pomáhá při komunikaci se žáky účastní se schůzek, kde dochází k výměně informací o práci žáků, získává tak od pedagogů instrukce pro svou práci, a to jak pro práci se znevýhodněnými žáky, tak i pro práci s ostatními žáky ve třídě spolupracuje s rodiči žáků a řeší vzdělávací i výchovné problémy žáků organizuje činnost žáků podle pokynů vyučujícího, sleduje prospěch a chování svěřených žáků, zajišťuje s nimi kvalitní přípravu na vyučování a další činnosti, podílí se na diagnostice a hodnocení svých žáků, spolupracuje v tomto směru s pedagogy, vede předepsanou dokumentaci a administrativu spojenou s evidencí pedagogické činnosti a výsledků dětí a žáků pomáhá žákům při přizpůsobení se školnímu prostředí asistuje pedagogickým pracovníkům školy při výchovné a vzdělávací činnosti pomáhá při komunikaci se žáky pomáhá při spolupráci se zákonnými zástupci žáků, s komunitou, ze které žák pochází účastní se schůzek, kde dochází k výměně informací o práci žáků, získává tak od pedagogů instrukce pro svou práci, a to jak pro práci se znevýhodněnými žáky, tak i pro práci s ostatními žáky ve třídě je seznámen se znevýhodněnými žáky a jejich rodinami, se specifickými potřebami žáků (pomáhá se sociální adaptací ve školním prostředí, pomáhá při získávání pracovních návyků, při trénování soustředěnosti, při vytvoření struktury vyučovacích hodin) spolupracuje s rodiči žáků a řeší vzdělávací i výchovné problémy žáků zpracovává individuální plán rozvoje osobnosti žáka

Dílčí činnosti AP pro ZPAP pro SZ podporuje žáky při orientaci ve škole (po budově, příprava pomůcek, časová orientace…) podporuje žáky při adaptaci a přípravě na změny podporuje žáky při mimoškolní přípravě na vyučování (formou zájmového útvaru) komunikuje s rodiči žáků podporuje žáky při překonávání problémů spojených se znevýhodněním procvičuje se žáky společenské chování podporuje žáky při orientaci ve škole (po budově, příprava pomůcek, časová orientace…) podporuje žáky při nácviku komunikace a interpersonálních vztahů podporuje žáky při orientaci v sociálních vztazích mezi vrstevníky podporuje žáky při adaptaci a přípravě na změny podporuje žáky při mimoškolní přípravě na vyučování (formou zájmového útvaru) komunikuje s rodiči žáků podporuje žáky při překonávání problémů spojených se znevýhodněním pomáhá s nácvikem funkčních praktických dovedností provádí sociální depistáž na škole

AP pro ZP Nevyžádaná pomoc / podporaAsistent do třídy, kde se vzdělává xyHodinová dotaceFinanční ohodnocení

Přínos asistentů pro SZ Individualizace výuky - odlišný přístup Práce s rodinou Práce s dětmi mimo vyučování Čas strávený ve škole Práce mimo školu Finanční ohodnocení Vzdělání Časová dotace – 40 hodin Asistent pro skupinu Spolupráce s učitelem

Konkrétní činnost AP na naší škole Přímá práce v hodinách – po celou dobu výuky Relaxace o přestávkách Komunikace s rodinou, návštěvy, konzultace Osobnostní rozvoj žáků Doučování Výpomoc ve školní družině Doprovod žáků

Rizika AP pro SZ Časově omezený úvazek Rozvojový program – ne systémová podpora Kalendářní rok Velmi vysoké pracovní zatížení Udržitelnost