Obchvat Prahy duben ’14Bc. Roman Jemelka, 21653 Obchvat Prahy – úsek 519 duben ’14Bc. Roman Jemelka, 21653.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Dopravní politika na léta 2005 – 2013 Dopravní politika je základním strategickým dokumentem pro sektor dopravy a deklaruje, co stát a jeho exekutiva v.
Advertisements

PROBLEMATIKA ŘEŠENÍ JIHOVÝCHODNÍ ČÁSTI SILNIČNÍHO OKRUHU KOLEM PRAHY
Podpora meziobecní spolupráce
Škroupovo náměstí – podzemní garáže na místě parku?
Obce sobě Podpora meziobecní spolupráce Projekt Svazu měst a obcí ČR Setkání starostů Středočeského kraje, Poděbrady
Zákon č. 266/1994 o dráhách zákon upravuje
Písemka č. II.  jméno, kruh, varianta 1, 2  Odpověď – 1 a b, 2 b, 3 c a b  6 x 50 sekund opisování 
Písemka č. II  jméno, kruh, varianta 3, 4  Odpověď – 1 a b, 2 b 3 a b c  6 x 50 sekund opisování 
Trvale udržitelný rozvoj v dopravě
Územní plán Prahy: Jaká je situace? Martin Skalský / Vendula Zahumenská Praha  listopad 2013.
Region Jihozápad bude mít v letech k dispozici téměř 18 miliard korun na podporu investičních projektů Dostupnost center -
DOPADY ZPROVOZNĚNÍ MĚSTSKÉHO OKRUHU NA INTENZITY AUTOMOBILOVÉ DOPRAVY LISTOPAD 2005.
Michal Musil 10. listopadu 2011
Urban Planning OfficeCity of Dresden Cyklistická doprava v Drážďanech 1. zasedání měst Uherskohradišťské charty Jihlava
úřad územního plánování
DOPRAVA Co je za námi? Co je před námi?. Doprava – Co je před námi? Harmonogram dalších kroků - prosinec 2012 až březen 2013 Tlak stálý tlak, aby výstavba.
Projekt Brno-Zdravé město přínos občanům v rámci veřejné správy
Zákon o koncesních smlouvách a koncesním řízení ( koncesní zákon) – č. 139/2006 Sb. ze 14. března 2006, nabyl účinnosti 1. července 2006 Příprava zákona.
1 Stavební zákon - účast veřejnosti Jitka Bělohradová.
Ochrana životního prostředí v rámci stavebního práva Vybrané otázky práva životního prostředí Přednáška č. 2.
VAZBY MEZI ÚZEMNÍMI ENERGETICKÝMI KONCEPCEMI A UŽIVATELI ENERGIE.
Dopravní průzkum Petr Chocholouš.
MAS Rozvoj Tanvaldska z.s.. 14 obcí obyvatel 43 členů.
Jan Hercik Katedra geografie Přírodovědecká fakulta UP v Olomouci DOPRAVNÍ POLITIKA A DOPRAVNÍ PLÁNOVÁNÍ.
Zákon o koncesních smlouvách a koncesním řízení ( koncesní zákon) – č. 139/2006 Sb. ze 14. března 2006, nabyl účinnosti 1. července 2006 Příprava zákona.
STAVEBNÍ DOZOR Stavební úřady vykonávají soustavný dozor nad zajišťováním ochrany veřejných zájmů, ochrany práv a oprávněných zájmů právnických a fyzických.
Správní právo 3 Přednáška č. 6 JUDr. Veronika Vlčková
Digitální mapa veřejné správy - DMVS.  Memorandum  o spolupráci, přípravě a realizaci projektu DMVS podepsáno na ČÚZK  Ministerstvo vnitra,
Právo životního prostředí II. Úvodní přednáška
1 Účast veřejnosti v procesech dle složkových předpisů práva životního prostředí Jitka Bělohradová.
Administrativní nástroje, integrovaná prevence, sankční nástroje 11. března 2009.
Ochrana životního prostředí v rámci stavebního práva.
Strategie regionu, obce. Strategický plán rozvoje Má úzký vztah k územnímu plánu Měl by být flexibilní, slaďuje představy subjektů Vymezeny perspektivní.
Praha 8. září 2015 NOVELA STAVEBNÍHO ZÁKONA Žofínské fórum.
PLÁN ODPADOVÉHO HOSPODÁŘSTVÍ KARLOVARSKÉHO KRAJE 2016 – 2025 Vyhodnocení koncepce z hlediska vlivů na životní prostředí a veřejné zdraví Mgr. Alena Kubešová,
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Základy dopravní politiky obce, města, regionu.
Stav realizace a přípravy dálnice D11 na území České republiky Ing. Jan Kroupa Generální ředitel ŘSD ČR.
STRATEGICKÝ PLÁN ROZVOJE STATUTÁRNÍHO MĚSTA JIHLAVY DO ROKU 2020 VYHODNOCENÍ VLIVŮ NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ A SOUSTAVU NATURA 2000.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje místní akční skupiny Prostějov venkov o.p.s Veřejné projednání Vranovice-Kelčice 4. března 2015.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Ing. Klára Dostálová, náměstkyně pro řízení sekce regionálního rozvoje Ing. Tomáš Sklenář, ředitel odboru územního plánování.
Prolomení limitů těžby hnědého uhlí na Mostecku.
Územní studie silnice II/380 Sokolnice - Čejč Vstupní jednání s obcemi, ORP, úřady územního plánování a stavebními úřady Krajský úřad Jihomoravsk ého kraj.
Seminář RHSD JMK Aktuální situace v dopravě Ing. Václav Horák, náměstek hejtmana srpen 2012 Pohled JMK na priority dálničních a silničních staveb pro současné.
NOVELA ZÁKONA Č. 334/1992 SB., O OCHRANĚ ZEMĚDĚLSKÉHO PŮDNÍHO FONDU
PREZENTACE LOBBING Student :Bc. Jiří BurešUČO: Studijní středisko:MostSkupina: N11KRPMO Tudor: Ing. Naděžda Petrů Studijní program: Ekonomika a management.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Ing. Tomáš Sklenář Územně plánovací dokumentace a její aktualizace.
Obytný soubor Za Školkou
Aktualizace Strategie rozvoje Moravskoslezského kraje (SRK) Jednání pracovní skupiny č. 3 Návrh nové struktury specifických strategických cílů
Bezpečnost silniční a železniční dopravy Přednáška NÁVRH A VYHODNOCENÍ OPATŘENÍ KE SNÍŽENÍ NEHODOVOSTI Doc. Ing. Miloslav Řezáč, Ph.D. Katedra dopravního.
1 Možnosti omezení vlastnických práv v ÚPD Možnosti omezení vlastnických práv v ÚPD Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor regionálního rozvoje Oddělení územního.
2. setkání pracovní skupiny „Životní prostředí“. Souhrnná SWOT analýza Silné, slabé stránky Silné stránky B. Slabé stránky B. Zvyšování podílu separovaného.
REKONSTRUKCE A VÝSTAVBA SILNIC V PARDUBICKÉM KRAJI Ing. Jan Kroupa generální ředitel ŘSD ČR PREZENTACE ŘSD.
PRAŽSKÝ OKRUH.
5 POTŘEBNÝCH SOUČÁSTÍ místní Agendy 21
Vysoká škola technická a ekonomická Ústav technicko-technologický
Integrovaný plán rozvoje území Zlín pro období
Vysoká škola technická a ekonomická Ústav podnikové strategie
2. Ročník konference v rámci projektu Železniční doprava pro kraje
Odbor životního prostředí MHMP
Strategie regionu, obce
Územní studie silnice II/416 Žatčany – Slavkov u Brna
Umisťování staveb.
Pražský okruh se nedaří dostavět, na severu se rýsuje alternativa!
STAVEBNÍ DOZOR Stavební úřady vykonávají soustavný dozor nad zajišťováním ochrany veřejných zájmů, ochrany práv a oprávněných zájmů právnických a fyzických.
MOŽNOSTI ŘEŠENÍ NEDOSTATKU PARKOVACÍCH MÍST PRO NÁKL. AUTOMOBILY
Role SVAZU při podpoře městské mobility
Sdružení lázeňských míst Statuty lázeňských míst 21. června 2013
STUDIE PROVEDITELNOSTI ZAVEDENÍ NÍZKOEMISNÍ ZÓNY NA ÚZEMÍ STATUTÁRNÍHO MĚSTA BRNA „Tento projekt je spolufinancován Státním fondem životního prostředí.
Základní údaje Samostatná městská část od roku 1994 Rozloha 1 353,1 ha
Transkript prezentace:

Obchvat Prahy duben ’14Bc. Roman Jemelka, 21653

Obchvat Prahy – úsek 519 duben ’14Bc. Roman Jemelka, 21653

Cíl lobbingu duben ’14Bc. Roman Jemelka, Schválení stavby okruhu kolem Prahy v navrhované jižní trase SZ části okruhu

Současný stav projektu duben ’14Bc. Roman Jemelka, Na základě rozsudku NSS a precedentního rozhodnutí MMR: byly zrušeny části ZUR hl.m.Prahy, které se přímo dotýkají předmětu žádaného územního rozhodnutí není soulad DUR ani s platným ÚP, protože v tomto segmentu neplatí změna Z1000 ( její neplatnost oznámena ve 12/2007, v případě SZ segmentu SOKP od té doby nenapraveno) na severozápadní segment SOKP není vydáno ÚR a za této situace není ani možno ÚR vydat.

Co je potřeba duben ’14Bc. Roman Jemelka, Rozhodnutí NSS znamená, že bude nutné část této trasy znovu projednat v rámci zásad územního rozvoje (ZUR) Středočeského kraje. Zdroj: stiznost-na-obchvat-prahy-f4o-/praha- zpravy.aspx?c=A140416_183701_praha-zpravy_nehhttp://praha.idnes.cz/soud-zamitl-kasacni- stiznost-na-obchvat-prahy-f4o-/praha- zpravy.aspx?c=A140416_183701_praha-zpravy_neh

Pozitiva projektu duben ’14Bc. Roman Jemelka, Tranzitní doprava bude odstraněna z vnitroměstských komunikací Prahy a tím dojde k odlehčení celé řady dnes již přetížených tras. SOKP též umožní kvalitní propojení levé a pravé strany Vltavy v případě živelních pohrom. Bude zvýšena bezpečnost provozu ve městě a sníží se počet dopravních nehod a jejich následků. Zprovoznění okruhu bude mít pozitivní vliv na zatížení dopravní sítě mezinárodní kamionovou dopravu a to včetně zásobování velkoskladů, které se převážně nacházejí v územích podél SOKP a přilehlých úseků silnic a dálnic.

Negativa projektu při realizaci stavby duben ’14Bc. Roman Jemelka, hluk, prašnost, zábor území, doprava různých druhů materiálů ze/na stavbu, deponování a doprava rubaniny při ražbě tunelů, narušení krajinného rázu, při ražbě tunelů může dojít ke ztrátám podzemních vod v okolí stavby, ovlivnění kvality vody, vznik odpadů během výstavby.

Negativa projektu při provozu duben ’14Bc. Roman Jemelka, zvýšení hluku v oblasti provozované komunikace, zvýšení prašnosti, nebezpečí znečištění podzemních a povrchových vod při haváriích, znečištění ovzduší výfukovými plyny; narušení krajinného rázu.

Dotčené strany duben ’14Bc. Roman Jemelka, Dotčená katastrální území a jejich obyvatelé: Hl.m.Praha: Suchdol, Bohnice, Čimice, Dolní Chabry, Březiněves, Ďáblice Středočeský kraj: Zdiby, Roztoky u Prahy

Strategická mapa lobbingu duben ’14Bc. Roman Jemelka, Středočeský kraj Hlavní město Praha + obyvatelé centrálních částí Prahy MČ -Suchdol, Bohnice,Čimice, Dolní Chabry, Březiněves, Ďáblice + občanská sdružení obyvatel dotčených katastrálních území Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD)

Protinávrhy občanských sdružení duben ’14Bc. Roman Jemelka, 21653

Prioritní účel obchvatu Prahy duben ’14Bc. Roman Jemelka, Odvedení dopravy z centra města

Argumenty odpůrců a zastánců duben ’14Bc. Roman Jemelka, Odpůrci: Řešení vede přes obydlené části Prahy. X Zastánci: Trasa je vedena po polích v dostatečné vzdálenosti od obytných zón a jedinou výjimkou jsou Suchdol a Březiněves.

Argumenty odpůrců a zastánců duben ’14Bc. Roman Jemelka, Odpůrci: Řešení zasahuje do chráněných přírodních oblastí Roztocký háj, Sedlecké skály, Zámky a park Draháň Troja. X Zastánci: Celé údolí severně od Prahy je buď chráněnou přírodní oblastí nebo je obydleno. Není výběru. Platí to pro všechny možnosti vedení obchvatu, tedy i pro severní variantu.

Harmonogram výstavby SOKP duben ’14Bc. Roman Jemelka, 21653

Jak oslabit odpůrce a posílit zastánce duben ’14Bc. Roman Jemelka, Kombinace přímých a nepřímých nástrojů 2. V rámci všeobecného managementu změnit situaci 3. V managementu hráčů rozdělit odpůrce, přiblížit se partnerům 4. V managementu témat kompenzovat ztrátu, manipulovat tématy analýza právní, sociální, ekonomické situace výběr vhodného partnera pro lobbing se znalostí prostředí neformální setkání za účelem zahájení lobbingové strategie neformální oslovení zúčastněných skupin: - odborná veřejnost - politická garnitura - zástupci dotčených orgánů konkretizace lobbingové strategie

Jak oslabit odpůrce a posílit zastánce duben ’14Bc. Roman Jemelka, PR články v médiích (ovlivňování veřejného mínění) jednání se zástupci odborné veřejnosti, zastupitelstva a místní samosprávy udržování vztahů, neformální a formální setkávání, pozvánky na konference, sympozia, výstavy PR (TV, rozhlas) řízené diskuze s odborníky PR - tlumení negativní kampaně občanských iniciativ

Závěr duben ’14Bc. Roman Jemelka, Obchvat Prahy je stavba potřebná. S tímto každý souhlasí, ale na druhou stranu nikdo nechce mít tento obchvat u svého domu. Jak tedy rozhodnout, pro jakou variantu? Obchvat severní části Prahy můžeme posunovat severněji, možná až k Mělníku, nebo lépe až k Drážďanům. Ale to již nebude obchvat Prahy. To, co skutečně potřebujeme je odsun dopravy z vnitřních částí Prahy! A pouze okruh, který nebude neúměrně daleko to dokáže!