Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0559 Název projektu: Gymnázium pro 21. století Autor: Mgr. Radek Malý Název materiálu:Velkochovy Označení materiálu:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
EKOLOGICKÉ ZEMĚDĚLSTVÍ
Advertisements

Bio farma Sasov u Jihlavy Třídy 2KCH a 3KCP SŠOS Jihlava
Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_104 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Výběr vhodného plemene: Plemena přizpůsobená prostředí, nejlépe místní. Plemena odolná proti nemocem, parazitům, stresu a se snadnými porody.
Welfare = „životní pohoda˝ „kvalita života” – PRODUKCE je hlavním cílem komerčních chovů: – Světová organizace pro výživu a zemědělství (FAO) udává,
Josef Sklenář 2007 Biofarma Sasov. Vývoj ekochovů prasat v ČR Nevyvíjejí se, stagnují Z max. 25 farem jen 2-3 produkují pro trh V současnosti chováno.
Vznik a složení půdy Vznik půdy
Josef Sklenář Výkrm kanečků na biofarmě Sasov
Martina Lichovníková Mendelova univerzita v Brně
Domácí zvířata – druhy, chov
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Zdeněk Pilka Název šablonyIII/2.
Bio není jenom zrní.
BIO ZEMĚDĚLSTVÍ TERCIE Pánková Veronika Švédová Kateřina Součková Barbora Muzikantová Eliška.
Hospodářsky významné ryby a ptáci.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
PRIMÁRNÍ SEKTOR.
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
BIOPOTRAVINY.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Zdeněk Pilka Název šablonyIII/2.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_474.
Pří_233_Savci_Prase domácí Autor: Mgr. Martina Vaculová
venkovská, městská, chráněná krajinná oblast
Chov nosnic a produkce vajec v EZ
Chov hlodavců Michaela Kizurová
MVDr. Lýdia Lánská Čačková
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_ I.C.08 Název pro školu:EU AJ 1.stupeň 08 Název materiálu:Domestic animals Autor:Mgr. Marcela Jarošová Vzdělávací.
VÝROBA POMAZÁNKY Autor: Mgr. Věra Vlková Škola: Základní škola a Mateřská škola Kašava, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:
PRASE DOMÁCÍ Pří_233_Savci_Prase domácí Autor: Mgr. Martina Vaculová Škola: Základní a Mateřská škola Kašava, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační.
UŽITEČNÁ ZVÍŘATA V ČR.
VÝCHOVA SPOTŘEBITELE EKOLOGICKY ŠETRNÉ POTRAVINY.
Projekt spolufinancován ze státního rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Zemědělství ČR. Živočišná výroba Chov skotu Rozhodující odvětví v živočišné výrobě Mléko, hovězí maso, trus jako hnojivo Po celém území, zejména východní.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Gymnázium pro 21. století Autor: Mgr. Radek Malý Název materiálu: Kompostování Označení materiálu:
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem EU-OPVK-CZ.1.07/1.4.00/ :III/2 VY_12_INOVACE_ ČLOVĚK A JEHO SVĚT NA I. STUPNI ZV-LMP.
Příprava a podání Jednotné žádosti. Standardně do 15. května (v roce 2015 byl termín posunut do 29. května) + 25 dní pro pozdní podání (se sankcí) Termín.
VY_32_INOVACE_ PRV.2R.1B.03 HOSPODÁŘSKÁ ZVÍŘATA.
ANOTACE Prezentace navazuje na probranou látku z kapitoly Trávicí soustava Seznamuje žáky s uvedenými pojmy V poslední části u onemocnění trávicí soustavy.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Gymnázium pro 21. století Autor: Mgr. Radek Malý Název materiálu: Fair trade Označení materiálu:
Průřezové téma - Enviromentální výchova Lidské aktivity a problémy životního prostředí EKOLOGICKÉ ZEMĚDĚLSTVÍ Anotace: Prezentace slouží jako výukový materiál.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
 Biopotraviny pocházejí z ekologického zemědělství.  Při jejich pěstování, produkci a výrobě je zakázáno používat chemické látky.  Geneticky modifikované.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Knotková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Domácí zvířata a jejich mláďata VY_32_INOVACE_12_03 Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce.
Ekosystém okolí lidských obydlí Hospodářská zvířata
Ekologické zemědělství a biopotraviny
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Dobré životní podmínky zvířat
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Zbožíznalství pro 2. ročník oboru prodavač 2.ročník Srpen 2013
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Číslo projektu:. CZ / / Číslo materiálu:
1 Název školy Číslo projektu Název materiálu Autor Tematická oblast
Porozumění řeči – MÁ x NEMÁ interaktivní
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Hospodářská a domácí zvířata
Hospodářská a domácí zvířata
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
ČLOVĚK A JEHO SVĚT Ptáci Radka Smetanová VY_32_ INOVACE_ ptaci_10
Doc. MVDr. Vladimíra Pištěková, Ph.D.
hovězí dobytek – USA, Argentina, Rusko
Hospodářská zvířata.
EKOSYSTÉM OKOLÍ LIDSKÝCH OBYDLÍ
HRABAVÍ.
Vejce Vejce – pouze slepičí
Zvířata - Animals Škola: SŠ, ZŠ a MŠ, Karviná, příspěvková organizace Autor: Mgr. Lenka Hulejová VY_32_INOVACE_21_ZVÍŘATA - ANIMALS_HULEJOVÁ Jazyk a.
Člověk a jeho svět, 2 Název školy, adresa:
Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_06_Zvířata a jejich mláďata
Transkript prezentace:

Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Gymnázium pro 21. století Autor: Mgr. Radek Malý Název materiálu:Velkochovy Označení materiálu: VY_32_INOVACE_B.C3A.112 Datum vytvoření: Vzdělávací oblast: Biologie Ročník: C3A Název školy: Gymnázium T. G. Masaryka Zastávka, U Školy 39, Zastávka

Anotace Materiál porovnává podmínky života hospodářských zvířat ve velkochovech a na malých ekologických farmách Materiál porovnává podmínky života hospodářských zvířat ve velkochovech a na malých ekologických farmách

Metodické pokyny Je třeba klást důraz na welfare způsob chovu hospodářských zvířat, nejen s ohledem na kvalitu jejich života, ale i na kvalitu krajiny. Je třeba klást důraz na welfare způsob chovu hospodářských zvířat, nejen s ohledem na kvalitu jejich života, ale i na kvalitu krajiny.

Zdroje Čt24. [online]. [cit ]. Dostupné z: se-nelibi-ochrancum-zvirat-protestovat-chteji-prave-na-velikonoce/ Čt24. [online]. [cit ]. Dostupné z: se-nelibi-ochrancum-zvirat-protestovat-chteji-prave-na-velikonoce/ Bio-info. [online]. [cit ]. Dostupné z: nelegalnich-podminkach Bio-info. [online]. [cit ]. Dostupné z: nelegalnich-podminkach Biofarma Sasov [online]. [cit ]. Dostupné z: Biofarma Sasov [online]. [cit ]. Dostupné z: Obrázek č.1: CH Hen 2. [online]. [cit ]. Dostupné z: Obrázek č.1: CH Hen 2. [online]. [cit ]. Dostupné z: Obrázek č.2: Eagri: Zemědělství [online]. [cit ]. Dostupné z: Obrázek č.2: Eagri: Zemědělství [online]. [cit ]. Dostupné z: Obrázek č.3: Animal Abuse Battery Cage 01. [online]. [cit ]. Dostupné z: Obrázek č.3: Animal Abuse Battery Cage 01. [online]. [cit ]. Dostupné z: Obrázek č.4: Cock and Hens, Berry Lodge Farm. [online]. [cit ]. Dostupné z: _ jpg?uselang=cs Obrázek č.4: Cock and Hens, Berry Lodge Farm. [online]. [cit ]. Dostupné z: _ jpg?uselang=cs Obrázek č.5: Pig outside. [online]. [cit ]. Dostupné z: Obrázek č.5: Pig outside. [online]. [cit ]. Dostupné z: Obrázek č.6: Pig-breeding-factory. [online]. [cit ]. Dostupné z: Obrázek č.6: Pig-breeding-factory. [online]. [cit ]. Dostupné z: Obrázek č.7: Pig farm. [online]. [cit ]. Dostupné z: Obrázek č.7: Pig farm. [online]. [cit ]. Dostupné z:

Velkochovy

Welfare důstojný život hospodářských zvířat Zásady: odstranění hladu, žízně a podvýživy odstranění fyzikálních a tepelných faktorů nepohody odstranění příčin vzniku bolesti, zranění, nemoci možnost projevů normálního chování odstranění strachu a deprese (úzkosti)

Přirozené chování slepic snášet vejce do hnízda snášet vejce do hnízda hrabat a hledat si potravu hrabat a hledat si potravu hřadovat hřadovat popelit se popelit se roztahovat křídla roztahovat křídla Obrázek č.1

Podmínky slepic ve velkochovech prostor formátu papíru A4 prostor formátu papíru A4 umělá strava umělá strava antibiotika v potravě antibiotika v potravě umělé světlo umělé světlo obrušování zobáků obrušování zobáků mnohdy pohyb po uhynulých kusech mnohdy pohyb po uhynulých kusech znemožněno přirozené chování znemožněno přirozené chování Obrázek č.3

Podmínky slepic na farmách Obrázek č.4

Jak poznáme, z kterého typu chovu vejce pocházejí? 0 – vejce nosnic v ekologickém chovu (na krabičce „zelená zebra“) 1 – vejce nosnic ve volném výběhu výběhu 2 – vejce nosnic v halách (na krabičce „na podestýlce“) (na krabičce „na podestýlce“) 3 – vejce nosnic v klecích (na krabičce:“ v klecích“) (na krabičce:“ v klecích“) video: Chov slepic Chov slepicChov slepic Obrázek č.2

Přirozené chování vepřů rytí, shánění potravy a zkoumání okolí rytí, shánění potravy a zkoumání okolí život ve skupinách život ve skupinách Obrázek č.6

Podmínky prasat ve velkochovech minimální prostor minimální prostor oddělení od ostatních oddělení od ostatních selata po narození odstavena od prasnic selata po narození odstavena od prasnic amputace ocasů (frustrovaná prasata se navzájem okusují) amputace ocasů (frustrovaná prasata se navzájem okusují) znemožněno přirozené chování znemožněno přirozené chování video: Průzkum chovu v EU video: Průzkum chovu v EUPrůzkum chovu v EUPrůzkum chovu v EU video: Meatrix, Jatka v Číně video: Meatrix, Jatka v ČíněMeatrixJatka v ČíněMeatrixJatka v Číně Obrázek č.6

Podmínky prasat na farmách Obrázek č.7 video: Biofarma SasovBiofarma Sasov

Opakování Diskuze o podmínkách života domácích a hospodářských zvířat ve vašem okolí. Diskuze o podmínkách života domácích a hospodářských zvířat ve vašem okolí. Jak může jednotlivec ovlivnit welfare hospodářských zvířat? Jak může jednotlivec ovlivnit welfare hospodářských zvířat? Jak jsou značena vejce? Jak jsou značena vejce? Jak poznáme, že jsme koupili opravdovou biopotravinu, že se nejedná o greenwashing? Jak poznáme, že jsme koupili opravdovou biopotravinu, že se nejedná o greenwashing?