FYZIKA Měření hmotnosti tělesa. Vypracoval: Lukáš Karlík.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Těžnice a těžiště trojúhelníku
Advertisements

Převody jednotek Jednotky hmotnosti Autor Mgr. Vladimír Žůrek Ověřil
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Fyzika Ročník : 6.
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem listopad 2011
Fyzika 6. ročník Hmotnost Anotace
Těžiště tělesa (Učebnice strana 48 – 50)
Autoři:Jakub Janisch a Tereza Krsková
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_161_Hmotnost tělesa AUTOR: Ing.Gavlas Miroslav ROČNÍK, DATUM:
Hustota Hustota látky (Učebnice strana 86 – 89)
Ú VODNÍ HLAVIČKA Doplň číslo lab. práce Ú KOL 1: D OPLŇ DO OBRÁZKU NÁZVY ČÁSTÍ ROVNORAMENNÝCH VAH.
Ing. Radek Pavela Měření hmotnosti.
MĚŘENÍ HMOTNOSTI TĚLESA
Vážení na laboratorních vahách Pracovní činnosti 6. ročník
Fyzika 6.ročník ZŠ Fyzikální veličina H m o t n o s t Creation IP&RK.
Měření fyzikálních veličin – Měření hmotnosti
Název materiálu: HMOTNOST – výklad.
Měření hmotnosti tělesa
Měření hmotnosti.
Měření hmotnosti tělesa.
Číslo v digitálním archivu školy
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Převody jednotek hmotnosti
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1
Měření hmotnosti.
O rovnoramenných vahách
Hmotnost.
Hmotnost Fyzikální veličina
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č.materiáluVY_32_INOVACE_457.
Měření hmotnosti Fyzika Autor: RNDr.Zdeňka Strouhalová
Výpisky z fyziky − 6. ročník
Hustota dřevěného hranolu
PŘEVODY JEDNOTEK HMOTNOSTI.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření hmotnosti
Hmotnost tělesa Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření RočníkŠestý - prima Stručný.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Převody jednotek hmotnosti Název sady: Fyzika 6. ročník Číslo.
Výukový materiál pro 6.ročník
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 6 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Najdi černé ovce metr tuna látka miligram atom l kilogram kg gram.
F YZIKÁLNÍ VELIČINY - HMOTNOST Ing. Jan Havel. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání.
PŘEVODY JEDNOTEK.
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
F YZIKA Hustota látky Vypracoval: Lukáš Karlík. H MOTNOST RŮZNÝCH LÁTEK Co je těžší kilogram peří nebo kilogram železa? Jsou stejně těžké. Mají však stejný.
Základní škola a mateřská škola, Šaratice, okres Vyškov III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Jméno autora: Mgr. Roman Holoubek Datum vytvoření:
Měření hmotnosti těles K určování hmotnosti používáme různé druhy vah. K určování hmotnosti našeho těla používáme osobní váhy. Obr.1 – foto autor.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu. Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: 32 Sada: F6/10 Předmět: Fyzika Ročník: 6. Jméno.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Vážení Název sady: Fyzika 6. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Měření hmotnosti Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
AUTOR: Mgr. Hana Dvořáčková NÁZEV: VY_32_INOVACE_46_HMOTNOST
VY_32_INOVACE_57_Jednotky hmotnosti
MĚŘENÍ HMOTNOSTI TĚLESA
MĚŘENÍ HMOTNOSTI Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Výpisky z fyziky − 6. ročník
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_04 Hmotnost
Hmotnost Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu:
MĚŘENÍ HMOTNOSTI TĚLESA
VY_32_INOVACE_
AUTOR: RNDr. Ivana Bělohradová NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_F+Z_06
Autor: Andrea Kolářová Název : VY_32_INOVACE_1A_08_Hmotnost
Název školy:. ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor:. Mgr
Hmotnost a její jednotka
Měření hmotnosti.
Hmotnosť 6.ročník.
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_07Délka,hmotnost-test
HMOTNOST AUTOR: Mgr. Milada Zetelová
VY_32_INOVACE_20 20 HMOTNOST TĚLES autor: Mgr. Miroslava Mahdalová
Interaktivní test na jednotky základních fyzikálních veličin
Základní škola, Jičín, Soudná 12
Autor: Mgr. Marie Hartmannová Název : VY_32_INOVACE_7B29Fy6_Hmotnost 1
Transkript prezentace:

FYZIKA Měření hmotnosti tělesa. Vypracoval: Lukáš Karlík

Z NAČKY A JEDNOTKY HMOTNOSTI Další fyzikální veličinou, o které se budeme učit, je hmotnost. Hmotnost – m (značka) Kilogram – kg (jednotka) Kilogram je stejně jako metr mezinárodně dohodnutá jednotka a její mezinárodní prototyp je také uložen ve Francii.

P ŘEVODY JEDNOTEK Kromě základní jednotky používáme i díly a násobky kilogramu. 1 gram = 1 tisícina kilogramu 1 g = 0,001 kg 1 miligram = 1 tisícina gramu = 1 miliontina kilogramu 1 mg = 0,001 g = 0, kg 1 tuna = 1 tisíc kilogramů 1 t = 1000 kg

MĚŘIDLA KUCHYŇSKÁ VÁHA OSOBNÍ VÁHA ROVNORAMENNÁ VÁHA

R OVNORAMENNÉ VÁHY VAHADLA ZÁVĚS MISKY SLOUPEK JAZÝČEK STUPNICE MISKY OVLÁDÁNÍ ARETACE VAH STAVĚCÍ ŠROUBY SADA ZÁVAŽÍ

M ĚŘENÍ HMOTNOSTI NA ROVNORAMENNÝCH VAHÁCH Váhy nastavíme do správné polohy. Seřízení vah zkontrolujeme odaretováním prázdných vah. Malá závaží přenášíme na misku a zpět pinzetou, ne rukou. Před každou změnou závaží váhy aretujeme. Těleso položíme na levou misku vah a pokusíme se odhadnout jeho hmotnost. Vybereme vhodné závaží a položíme je na pravou misku vah. Jestliže miska se závažím po odaretování klesne, víme, že hmotnost závaží je větší než hmotnost tělesa. Váhy aretujeme a závaží nahradíme závažím s nižší hmotností. Jestliže klesne miska s váženým tělesem, přidáváme na misku se závažím postupně další závaží. Postup opakujeme, dokud se jazýček vah nezačne volně kývat okolo střední čárky stupnice nebo se na ní neustálí. Váhy aretujeme a sečteme hmotnosti všech závaží na pravé misce. Součet všech závaží na misce se rovná hmotnosti váženého těles.