SEEL - Partnership SEEL - Zvuk v evropském e-learningu (2014-1-DE02-KA200-001631) Výcvik učitelů – Modul 2: Důležitost zvukových podnětů na přednáškách.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vzdělávací technologie kurzu podnikatelství pro techniky
Advertisements

Dokončení textu Čtenářská gramotnost.
Plagiáty na NF VŠE
E-learningová podpora výuky CAD na FAST VUT v Brně
Printforum 2011 Přednáška Technologická přeměna – a důsledky pro tiskárny Prof. Dr. Thomas Helbig Poradce podniků v polygrafickém průmyslu
SOFTWARE operační systémy
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
 Taggmanager.cz je nový způsob komunikace umožňující jednoduché propojení mobilního telefonu se speciálním webovým obsahem vyvíjený pod záštitou ministerstva.
Vocational Education and Training for Young people ODBORNÉ VZDĚLÁVACÍ KURZY PRO MLADÉ Tento projekt byl realizován za finanční podpory Evropské unie. Za.
Akustika.
Virtuální lektor? Miroslava Dvořáková Jiří Votava.
Audiovizuální tvorba v multimédiích Klepnutím lze upravit styl předlohy podnadpisů. MULTIMEDIÁLNÍ ZÁZNAMY NA FAKULTĚ INFORMATIKY MASARYKOVY UNIVERZITY.
Rozvoj komunikačních dovedností
VYUŽITÍ ICT PŘI TVORBĚ DUM
Diagnostika SPU u studentů vysokých škol
Kde hledat informace pro psaní práce a jak se vyhnout plagiátorství?
Využití programu Learning Space při přípravě výukové jednotky pro distanční vzdělávání Kateřina Kostolányová.
Prodejní dovednosti pro společnost Chodura Konkurenceschopnost a kvalita - cesta k úspěchu zemědělského podniku.
Šetření čtenářské gramotnosti
KURZY PRO VYSOKOŠKOLSKÉ PEDAGOGY doc. Ing. Pavel Krpálek, CSc
KLÍČOVÉ KOMPETENCE Lucie Hučínová Výzkumný ústav pedagogický v Praze
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Ing. Ilona Sadílková Materiál: VY_32_INOVACE_ICT36.01 Téma: PowerPoint Číslo.
Jak se stát dobrým právníkem?
Mgr. Eva Komínková Využití digitálních učebních materiálů z oblasti elektrotechniky a ICT v anglickém jazyce JAZ.
Vypravování VY_32_INOVACE_ČJ-S 8.,9.11
Statika soustavy těles
New Marketing Media Michal Pilík.
Role vysokoškolského pedagoga ve WBL PaedDr.Vanda Hájková, Ph.D
Dobrá škola ?. Co je produktem školy? Výstupy: výsledky dlouhodobé efekty.
E-learningový kurz e-learningu OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Další vzdělávání pracovníků škol GP – oblast podpory 1.3 CZ1.07/1.3.05/ Vysoká.
Mgr. Lucie Holacká, Národní institut pro další vzdělávání
MODERNÍ TRENDY V ŘÍZENÍ ŠKOL interaktivní program rozvoje pokročilých manažerských a personálních dovedností pro ředitele škol a školských zařízení a jejich.
Zapojení ZŠ Krnov, Dvořákův okruh 2 do projektu. Mgr.Ivana Procházková Krnov
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
SOCIÁLNÍ KOMUNIKACE KAPITOLA 10. Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Lukáš Borovička Nové Město 1 Václavské náměstí.
Hodnototvorný řetězec a logistické procesy Kapitola 9: Technologické a logistické funkce článků procesních řetězců , Model článku řetězce – vstupy a.
E-learningový kurz e-learningu OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Další vzdělávání pracovníků škol GP – oblast podpory 1.3 CZ1.07/1.3.05/ Vysoká.
E-learning v ISu Kontakt na e-technika:
E-learning z druhé strany: pohled studentů Jiří Zounek Ústav pedagogických věd FF MU A. Nováka Brno
Podpora vzdělávání na vysokých školách: Mezinárodní zkušenosti a doporučení Petr Pabian, Univerzita Pardubice, Telč, Podpora.
Téma Hypotézy ve výzkumu
DIDAKTIKA FYZIKY I. 8 ICT ve Fy Josef Trna PdF MU©2009.
AUDIT ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ V MALÝCH A STŘEDNÍCH PODNICÍCH Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business.
V rámci HR Akademie Vás srdečně zveme na odbornou přednášku: Termín:úterý / 14,00 – 16,00 Místo:Vzdělávací centrum Na Karmeli Přednáškový sál.
Petr SUCHÁČEK, Gabriela ŠTEFANOVÁ. * Teoretická část  Instituce a ICT  Učitelé a ICT  Studenti a ICT * Empirická část  Dotazníkové šetření mezi spolužáky.
ČÍST CIZOJAZYČNÉ KNÍŽKY ?.  Asi každý z nás někdy narazil na nějakou knížku, časopis nebo jakýkoliv jiný materiál, který sice obsahoval velice zajímavé.
Právní psaní – Legal writing JAK UČIT PRÁVO na počátku 21. století? Konference pořádaná projektem OPPA – Právo pro praxi PF UK, úterý 5. března 2013 PhDr.
Střední zdravotnická škola a vyšší odborná škola zdravotnická Karlovy Vary EU peníze středním školám Projekt MODERNÍ ŠKOLA Operační program Vzdělávání.
Univerzita Karlova v Praze Lékařská fakulta v Plzni Oddělení OVAVT Jestliže chcete oživit systém Vaší výuky, „online learning systém“ Vám nabízí? Jednoduché.
Název školy:Základní škola Okříšky Autor:Mgr. Jana Němcová Název:VY_32_INOVACE_17 Téma:Vypravování Číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/
Antonín Krejčí Zvyšování konkurenceschopnosti firem pomocí metod průmyslového inženýrství a inovace s podporou e-learningu Číslo projektu: CZ.1.07/3.2.05/
SEEL - Partnership SEEL - Zvuk v Evropském E-Learningu ( DE02-KA ) Školení učitelů– Module 3: Důležité prvky podcastu SEEL Teacher Traininh.
Základní pojmy informační činnosti Jméno autora Ing. Ladislav Novák Datum vytvoření říjen 2011 Ročník 3. Vzdělávací oblast obor tematický okruh Informační.
Název materiálu: Autorská práva - stahování obrázků z internetu Anotace: Výklad nového učiva Autor: Iveta Pasterňáková, 2013 Ověření ve výuce ,
Využití standardů pro průběžné sledování učebního pokroku žáků Jana Straková Institut pro sociální a ekonomické analýzy a Ústav pro informace ve vzdělávání.
SEEL - Partnership SEEL - Zvuk v evropském e-learningu ( DE02-KA ) Školení učitelů – Modul 1: krátký pohled do SEEL projektu SEEL Teacher.
1 Aktualizace báze ADR (Adresář knihoven a informačních institucí ČR) Národní technické muzeum v Praze Mgr. Zdenka Manoušková Národní knihovna.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Nový model tvorby trhu práce budovaný partnerstvím zaměstnavatelů – škol a jejich zřizovatelů a úřadů práce Ing. Jiří Herodes.
Jiří Svoboda Gymnázium dr. A. Hrdličky v Humpolci
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ. 1
Obecná didaktika ÚVOD.
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
TIPY A RADY PRO PRÁCI S ELEKTRONICKÝMI KNIHAMI
Možnosti audio-vizuálních aplikací v IS MU Mgr. Jitka Daňková
JOINME (Journal of Interactive Media)
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Sokolově reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/
3. Odborná literatura, její zdroje na internetu a PřFUK
SIPVZ – úvodní modul P ICT a změny ve výuce (2 h) metodické poznámky.
Transkript prezentace:

SEEL - Partnership SEEL - Zvuk v evropském e-learningu ( DE02-KA ) Výcvik učitelů – Modul 2: Důležitost zvukových podnětů na přednáškách a ve třídách SEEL Teacher Training

2

3 Zvuky

Jaké zvuky mohou být ve vzdělávacím kurzu? 4 Obecný zvukový záznam Signály Řeč a komunikace CD-prezentace Hudba

5 Specifické zvukové signály Vyprávění ze záznamu Digitální audio záznamy z Internetu Tlak Filtry

6 Síla, výkon Intenzita, ostrost Decibely Vlna

7 Ryzí formy zvukového vlnění Zdroj: Hartmann, W. M. (2005): Signals, Sound, and Sensation. Springer Science & Business Media 2005

8 Přístup podle Nicole Legault

Tři typy audia používané v e-learningu: Vyprávění a jeho čtyři poddruhy – Rozvinutí (promítaný text shrnuje audio) – Parafrázování (audio shrnuje promítaný text) – Doslovnost (čtení konkrétních promítaných slov) – Popisnost (audio popisuje zobrazení promítaného) Hudba Zvukové efekty 9 Obecné přiblížení – část I Zvukové signály podle Nicole Legault See Legault, N. (2012): Audio and Narration in e-Learning: Pros and Cons. On the internet:

10 Obecné přiblížení – část II Zvuk využívající klady a zápory podle Nicole Legault See Legault, N. (2012): Audio and Narration in e-Learning: Pros and Cons. On the internet: KLADYZÁPORY Audio dobré kvality by mohlo dělat dojem na auditivní žáky (ačkoli je mnoho diskuzí, zda učební styly ještě existují …) Zvuk by měl pomoci podpořit určité body a pomoci některým žákům zapamatovat si více informací Audio může přidat osobitost a více osobního kontaktu s e-learningem Přidání audio záznamů (které ještě před komprimováním mohou být docela rozsáhlé) zvýší vlnový rozsah, nahrávací čas, atd. Špatná kvalita audia bude víc rozptylující a škodlivá než prospěšná Psaní a procvičování rukopisu a zaznamenávání zvuku jsou časem usilovných úkolů

11 Obecné přiblížení – část III Zvuk využívající klady a zápory podle Nicole Legault See Legault, N. (2012): Audio and Narration in e-Learning: Pros and Cons. On the internet: KLADYZÁPORY Audio dobré kvality by mohlo dělat dojem na auditivní žáky (sníží čtenářské zatížení, méně promítaného textu, když je audio záznam nebo vyprávění Měl by přidat autentičnost promítaným postavám Vyváženost audia s promítaným textem a zobrazením může být také intenzivní námaha – a jestliže audio/promítání nejsou sladěné, bude to rušivé pro žáky Jestliže přednáška potřebuje být často aktualizovaná (jednou za rok, či častěji), potom může být obtížné a časově náročné nahrát a aktualizovat audio záznam. Jestliže bude vaše přednáška překládána, může být náročné psát scénáře a vykládat vaši přednášku v mnoha jazycích

12 Obecné přiblížení – část IV Zvuk využívající klady a zápory podle Nicole Legault See Legault, N. (2012): Audio and Narration in e-Learning: Pros and Cons. On the internet: KLADYZÁPORY Jestliže je vaše přednáška dostupná v různých zemích, neznámé přízvuky (akcenty) a kulturní odkazy mohou vést k záměně Vlastnictví přesně stejného audia a promítaného textu může být nadbytečné a nudné Některý výzkum naznačuje, že žáci nemají rádi doslovné komentování, protože rychlí čtenáři často přečtou celý text předtím, než vypravěč dokončí vypravování

13 Technický přístup Cebeci / Tekdal

14 Rozprava o digitálních audio záznamech ve vzdělávání Přístup Cebeci & Tekdal Zdroj: Cebeci, Z. / Tekdal, M. (2006): Using Podcasts as Audio Learning Objects. Interdisciplinary Journal of Knowledge and Learning Objects. Vol

Kontakt Prof. Dr. Marc Beutner Tel:+49 (0) / Fax:+49 (0) / Universita Paderborn Pedagogické oddělení Fakulta ekonomiky a obchodu Warburger Str Paderborn