Jarní školení 2016 Letový prostor ČR – 2016 Osvěžení znalostí, novinky a nové zdroje informací Jiří Pruša Exkluzivní nezávislý časopis o letectví od profesionálů.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
JAK SE DÁ LÉTAT S KLUZÁKEM VE VZDUŠNÉM PROSTORU ČESKÉ REPUBLIKY
Advertisements

Seminář ŘLP ČR, s.p. pro všeobecné letectví
Změny v AIP ČR k Jeneč Tomáš Navrátil
Hlavní směry a perspektivy rozvoje problematiky eTOD
Změny v rozdělení vzdušného prostoru platné od
FIC Praha Ing. Michal Dvořák vedoucí odd. FIC Václav Janout
Školení pilotů – Postupy pro LKTB
Vzdušný prostor ČR, SR a Polska
LIS pro všeobecné letectví 2014
Používání neřízených letišť pro IFR provoz v Evropě
LIS pro všeobecné letectví 2013
Školení pilotů 2014 Jaroslav Vašík.
Registr výškových objektů a národní databáze překážek
pro všeobecné letectví
FIC Praha ŘLP ČR, s.p. Ing. Michal Dvořák
FPL 2012 a IBS Marek Dočkal ŘLP ČR s.p..
LPS BRNO Seminář ŘLP ČR a AeČR IATCC Jeneč 2012 Jaroslav Vašík.
 Zasvěcení do problematiky TIZ  Proč má smysl se tomuto tématu nadále věnovat?  Výběr projektu, získávání informací  Postup zpracovávání – myšlenkové.
Ochrana letišť Zákon 49/1997 o civilním letectví Pro výkon státní správy ve věcech civilního letectví je zřízen Úřad pro civilní letectví se sídlem v Praze.
zdroj: letecká mapa ICAO 1:500000, MO ČR, 2009
Provoz a ekonomika dopravy
LAA sobě Jihlava 2013 VZDUŠNÝ PROSTOR ČR.
Airspace Management Jeneč 2014 Ivan Beneš Oddělení ASM.
Přechod na šíři kanálu 8,33 kHz
Představujeme službu Samepage
SLNS BRNO Školení pilotů 2013 Jaroslav Vašík.
ASM 2015 Jeneč 2015 Ivan Beneš Oddělení ASM.
FIC Praha Ing. Michal Dvořák ŘLP ČR, s.p. vedoucí odd. FIC
SLNS BRNO Školení pilotů 2011 Jaroslav Vašík.
Zimní školení pilotů všeobecného letectví
Zasílání požadavků na navigační výstrahy a omezení vzdušného prostoru prostřednictvím AisView Marek Dočkal ŘLP ČR s.p.
LIS pro všeobecné letectví 2015
Normy a postupy pro provoz CUAV Ing. Tomáš Kujal, Ph.D. Ing. Jiří Chlebek, Ph.D. Letecký ústav Fakulta strojního inženýrství Vysoké učení technické v Brně.
Školení pilotů 2015 Jaroslav Vašík.
Integrované dopravní systémy Realizace Dopravní politiky ČR Ing. Vít Sedmidubský května 2010.
ZVÝŠENÍ BEZPEČNOSTI CIVILNÍHO LETECTVÍ LUDMILA CRHOVÁ
Seminář ŘLP ČR, s.p. pro GA ZMĚNY STRUKTURY VZDUŠNÉHO PROSTORU ČR K
Portál veřejné správy © 2002 IBM Corporation ISSS 2003 Portál veřejné správy portal.gov.cz Ing. Dana Bérová
Vládní výbor pro zdravotně postižené občany. JUDr. Pavel Ptáčník vedoucí Oddělení sekretariátu Vládního výboru pro zdravotně postižené občany.
0 Školení pilotů Jaroslav Vašík ŘLP Brno.
Předpisy v civilním letectví Prezentace připravená v rámci kampaně Doletíš?!
Kritické stanovisko k termínu „charakteristický letový den“ jež byl zaveden do NV 272 / 2011 Sb. ( § 12, odst. 5) Ing. Josef Drahota červenec 2015.
Předkládání letových plánů Předložení letového plánu Nejčastější chyby v letových plánech.
Nové stránky vytvořeny v rámci realizace projektu Moderní a efektivně řízená obec Dolní Břežany s reg. č. projektu CZ.1.04/4.1./
1 Letecká informační služba od LIS k AIM Seminář pro všeobecné letectví Marek Dočkal/vedoucí Střediska LIS.
1 FIC PRAHA SEMINÁŘ PRO GA Václav Janout – instruktor FIC/AMC.
Dokumentace školy Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Liberec 12. prosince 2013 Mgr. Karel Bárta.
Rozšíření informačního systému OBZOR projekt spolufinancovaný z ročního programu 2013 Fond pro vnější hranice (FVH)
Přechod na 8,33 kHz Informace, diskuse
Účinnosti nabyl ke dni 1. srpna 2016
Platnost letového plánu na let VFR a související terminologie
Změny kmitočtů s přechodem na kanálovou separaci 8.33 kHz v LKAA
Národní rozvojový program mobility pro všechny (NRPM)
Letecká informační služba pro GA 2017
Dočasná změna režimu na státních hranicích s Rakouskem
Letecká informační služba pro GA 2017
Free Route Airspace Prague
IAS 38 Nehmotná aktiva.
školení PILOTŮ 2018 Jaroslav Vašík
SEMINÁŘ VŠEOBECNÉ LETECTVÍ 2018
Prezentace AIM/LIS, Seminář GA , Jeneč Marek Dočkal
FIC Praha 2018 Ing. Michal Dvořák vedoucí odd. FIC 1.
FIC Praha Ing. Michal Dvořák ŘLP ČR, s.p. vedoucí odd. FIC
ČVUT v PRAZE Fakulta dopravní ÚSTAV LETECKÉ DOPRAVY PROFIL STUDENTA
školení PILOTŮ 2019 Jaroslav Vašík
Rozšíření prostoru odpovědnosti FIC Praha od
Aktuální informace ÚCL s dopadem na provoz všeobecného letectví
Prezentace AIM/LIS Lukáš Čuřík
Rozšíření prostoru odpovědnosti FIC Praha od
Osvěžení znalostí, novinky a nové zdroje informací
Transkript prezentace:

Jarní školení 2016 Letový prostor ČR – 2016 Osvěžení znalostí, novinky a nové zdroje informací Jiří Pruša Exkluzivní nezávislý časopis o letectví od profesionálů

Stanoviště letových provozních služeb poskytuje neřízeným letům VFR v ČR: Letovou informační službu Pohotovostní službu Služby jsou poskytovány bezplatně v režimu H24 - POUŽÍVAT Bez plánu stačí jen monitorovat Provozní frekvence: 126,1 PRAHA INFORMATION (sektor Čechy part West) 136,175 PRAHA INFORMATION (sektor Čechy part East) Telefonní kontakt:  Vysvětlení práce FIS a doporučení pro komunikaci se službou INFORMATION budou od názorně předvedena na videu umístěném na To nejlepší co můžete dostat o letectví a létání

Omezený prostor (Restricted area)  Vzdušný prostor vymezených rozměrů nad pevninou nebo teritoriálními vodami státu, ve kterém je let letadla omezen v souladu se stanovenými podmínkami. Dočasně vyhrazený prostor (TSA) je definovaná část vzdušného prostoru za normálních okolností, v pravomoci jedné složky letectví, která je, na základě společné dohody dočasně vyhrazená, pro výhradní použití jinou složkou letectví a přes kterou nebude povolen průlet jiného provozu. Dočasně rezervovaný prostor (TRA) je definovaná část vzdušného prostoru za normálních okolností, v pravomoci jedné složky letectví, která je na základě společné dohody dočasně rezervovaná, pro specifické použití jinou složkou letectví a přes kterou může na základě ATC povolení proletět jiný provoz. Nové rubriky zaměřené na aktivní piloty

Změny od  Názvy prostorů se budou uvádět bez mezer (LKD, LKP, LKTRA…)  LKR 1-5 se mění na LKTSA1-5, LKTSA2 se rozděluje na LKTSA2A/B/C, horní hranice se mění z FL410 na FL405  Prostor LKR 6 se mění na LKTRA6  Některé prostory zanikly, některé vznikly, u některých se změnily hranice  vše lze najít na nové mapě či aplikaci ŘLP AISVIEW Nové rubriky zaměřené na aktivní piloty

 AISVIEW – webová aplikace umožňující získání následujících informací:  Plánované aktivované prostory – AUP (14.00 předchozí den)  Skutečně aktivované prostory – UUP (09.00 aktuální den)  Grafické zobrazení aktivovaných prostorů (AUP) v ČR v závislosti na plánovaných časech letu  Metary a meteo informace pro letiště v ČR Nové rubriky zaměřené na aktivní piloty

 Plánovaní letů IBS – Integrated Briefing System  Bezplatný systém poskytovaný ŘLP ČR  Je nutná registrace  FPL zpracovává přímo ARO Praha (oproti komerčním briefingům je prováděna kontrola operátorem – podchycení chyb, poskytnutí dodatečných informací vztahujících se k letu, individuální přístup)  Kompletní meteorologické informace, předletová příprava, ATIS, AUP atd.  V průběhu roku nová vylepšení – návrhy tratě, navržení tratě pomocí mapy  Nově verze pro mobilní telefony a tablety Nové rubriky zaměřené na aktivní piloty

 Aisview lze najít na:  - originální zdroj  - odkazy na jednotlivé sekce Aisview s vysvětlivkami pro jejich používání Nové rubriky zaměřené na aktivní piloty

Od vstoupila v platnost změna AIP ENR 1.2 – „Pravidla pro lety za viditelnosti a souvisejících dokumentů VFR příručka a předpis L- frazeologie“. Kromě formálních změn a úprav se mění následující:  Dosavadní „zrušení letového plánu VFR za letu“ se nově označuje “ukončení letového plánu VFR za letu“.  Použitá frazeologie je: Letadlo: UKONČUJI LETOVÝ PLÁN / CLOSING MY FLIGHT PLAN Stanoviště ATS: LETOVÝ PLÁN UKONČEN V … / FLIGHT PLAN CLOSED AT … Poznámka: Ukončení letového plánu VFR za letu není povoleno, jestliže let odlétá přes státní hranici z FIR Praha. Nové rubriky zaměřené na aktivní piloty

 LKD9 BRDA - nový nebezpečný prostor účinnost 31 MAR 16 GND – FL95 H24/7 doporučeno vyhnutí Nové rubriky zaměřené na aktivní piloty

Lety, na které musí být v ČR předložen FPL  Všechny lety IFR a kombinované VFR/IFR a IFR/VFR  Lety VFR  Startující nebo přistávající z vojenských letišť (LKKB, LKCV, LKNA, LKPD)  Lety do zahraničí (výjimkou bez FPL jsou pouze pro lety do Německa; do Polska pouze v hladině VFR s dráhou letu mimo CTR/TMA letišť a přistáním na neřízeném letišti; na Slovensko a to pouze v hladině VFR)  Noční lety VFR  Lety VFR nad FL095 Čas předložení FPL  IFR FPL by měl být v ČR předložen alespoň 3 hod. před EOBT (Estimated Off Block Time) a VFR FPL alespoň 1 hod. před EOBT, jinak nemusí být FPL včas zpracován Nové rubriky zaměřené na aktivní piloty

Podávání letového plánu  Prostřednictvím ohlašoven ARO  ARO Praha (budoucí centrální ARO Praha, provoz H24)  ARO Ostrava (ukončení činnosti koncem května 2016)  Prostřednictvím self-briefingů v  Karlových Varech  Brně  Ostravě (od konce května 2016)  Prostřednictvím IBS Nové rubriky zaměřené na aktivní piloty

 Doporučení ARO  uvádět vždy ve svých FPL telefonní číslo, v případě chyb ve FPL to usnadní a zrychlí náprav  Pravidla platná pro podávání VFR FPL mimo ČR  Lze získat v AIP nebo VFR příručkách příslušných států  Souhrn těchto pravidel pro země EU je dolaďován v sekci „pro piloty“ webu Nové rubriky zaměřené na aktivní piloty

Georeference MĚSTA Nové rubriky zaměřené na aktivní piloty

Georeference ŘEKY Nové rubriky zaměřené na aktivní piloty

Georeference KOMUNIKACE Nové rubriky zaměřené na aktivní piloty

Georeference LETIŠTĚ Nové rubriky zaměřené na aktivní piloty

MINIMÁLNÍ BEZPEČNÁ VÝŠKA NAD PŘEKÁŽKAMI Nové rubriky zaměřené na aktivní piloty

 Přechod na šíři kanálu 8,33 KHz  Nařízení EU 1079/2012,  Od nová zařízení, nový kmitočtový příděl 25/8,33 kHz, týká se leteckých a letadlových stanic a letadel poprvé registrovaných v EU  Po musí všechny letadlové stanice komunikovat 25/8,33 kHz  Po až na výjimky komunikace jen v 8,33 kHz  Předpokládá se obměna stávajících zařízení na letištích a v letadlech  Změny frekvencí na řadě letišť Nové rubriky zaměřené na aktivní piloty

 Další informace k projektu přechodu na šíři kanálu 8,33 KHz  Časopis Flying Revue 3/2016 uveřejní rozhovor s vedoucím projektu ing. Valentou z MD ČR  Web bude přinášet pravidelné aktualizace postupu projektu a související doporučení Nové rubriky zaměřené na aktivní piloty

 Kampaň Doletíš?! 2016  Instruktážní videa pro přípravu a realizaci VFR letů na  Informační video vysvětlující problematiku komunikace se službou Information  Tipy pro piloty VFR letů na vzdálenější letiště včetně letu z VMC do IMC podmínek  Připravuje se: instruktážní video pro plachtaře – přistání do terénu, video s problematikou letecké nekázně a také video řešící problematiku stresu v krizových situacích.  Každé číslo Flying Revue i web obsahují články a informace ke kampani Doletíš?! i bezpečnosti v oblasti všeobecného letectví.  Pravidelná soutěž pro piloty o skvělé ceny – Jeppesen, atd Nové rubriky zaměřené na aktivní piloty

 Nový zdroj spolehlivých informací i možností pro zlepšování znalostí na – sekce „pro piloty“ – je postupně připravován k plnému spuštění k  Možnost náslechu živé komunikace na vybraných evropských letištích včetně LKPR  Meteo v ČR/SR i jednotlivých zemích EU  Vysvětlení různých meteo informací a situací v letectví – sekce vedená Jacekem Kerumem  Přístup do jednotlivých sekcí Aisview s vysvětlením jejich využití  Aktivované prostory v ČR/SR i v zemích EU, kde jsou tyto informace dostupné přes internet  Zdroje informací (AIP, VFR příručky, národní aerokluby, národní organizace řízení letového provozu atd.) pro jednotlivé země EU  Problematika leteckého zdraví – sekce pod dohledem MUDr Melechovského  Problematika leteckého práva v ČR – sekce vedená JUDr Jiřím Horníkem  Komplexní informace a doporučení pro mezinárodní VFR lety do jednotlivých zemí EU  Výkladový slovník obsahující 1200 leteckých pojmů Nové rubriky zaměřené na aktivní piloty

Díky za pozornost Nové rubriky zaměřené na aktivní piloty