ANALYTICKÉ NÁSTROJE A JEJICH VYUŽÍVÁNÍ …CO LZE VYČÍST ZE STATISTIK NÁVŠTĚVNOSTI SEMINÁŘ K SOUTĚŽI PARÁDNÍ WEB 18. ÚNOR 2015 Ing. Kamil Válek, tajemník.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Připravovaná dokumentace
Advertisements

Jak úspěšně inzerovat pomocí PPC. Obsah (aneb co všechno se dozvím )  Pro koho je PPC vhodné  Hlavní výhody pro klienta  Proč používat právě.
VSTUPNÍ ANALÝZY A PRŮZKUM CÍLOVÝCH SKUPIN 1 Projekt HC 198/10 Sledování krátkodobých trendů v poptávce po pracovní síle.
Monitorovací systém Asistent
Pavel Kurfürst - Ústav cizích jazyků LF Univerzita Palackého v Olomouci, ČR
Oborová brána TECH, tech.jib.cztech.jib.cz specifika, silné a slabé stránky oborové brány: velké množství zapojených zdrojů – knihoven i databází s přístupem.
 Taggmanager.cz je nový způsob komunikace umožňující jednoduché propojení mobilního telefonu se speciálním webovým obsahem vyvíjený pod záštitou ministerstva.
UŽIVATELSKÝ ÚČET NA PORTÁLU INFORMAČNÍCH ZDROJŮ PRO UTB XERXES.
Tutoriál EBSCO Discovery Service ~ Jednoduché vyhledávání
Informační systémy podnikové systémy CRM
Praha6.cz Nové trendy v e-publishingu Statické stránky, mapa stránek, menu a fulltextové vyhledávání.
a aktuální trendy v činnosti realitního portálu HyperReality.cz
Internetový portál AT Konference 2011 Filip Škuta.
Výzkumy CzechTourism Fórum cestovního ruchu listopadu 2011
Liberalizace poštovního trhu v roce 2013 Ing. Petr Angelis Seminář Fontes Rerum Praha
použitelnost webu (usability)
1  Ex Libris Ltd., Internal and Confidential NISPEZ IV. konference 13. listopadu 2012 Martin Vojnar
FOTOARCHIV ČGS Pavel Bokr Tamara Sidorinová geology
Vyhodnocení efektivnosti internetové reklamní kampaně – případová studie Bc. Milan Hnátek.
Click Fraud & Web Analytics
Prezentace VOLNÝ.cz. Internetový portál, který byl založen v roce 1999 jako vstupní brána do internetu pro uživatele dial-up připojení. V současné době.
Jiří Štěpán, duben 2010 Vlastnosti úspěšných webových prezentací.
1 © Mediaresearch, a.s., 2008 NetMonitor a AdMonitoring Výsledky za říjen 2008.
Nové funkce v novém Skliku
Reinženýring cesta ke zvyšování výkonnosti státní správy s využitím procesního řízení Ing. Martin Čulík Notes CS a.s. Konference ISSS 2003 Hradec Králové.
1 Mgr. Daniela Nová E-čtečky, e-knihy, e-vydavatelství ve vysokoškolském prostředí, seminář ČVUT Akvizice e-knih z pohledu vysokoškolské knihovny.
WWW – hypertextový informační systém
MYCZECHREPUBLIC.EU Statistika návštěvnosti Říjen
Georeporty aplikované využití geoprostorových informací
Microsites systém satelitních webů od SEO EXPERTA 1.
Business novýma očima Elektronické tržiště veřejné správy CenTrade Ing. Michal Rosenbaum konference ISSS
O službě Webmium WEBMIUM je jednoduchý nástroj umožňující drobným a středním podnikatelům vytvoření a správu profesionálně vypadajících webových stránek.
2 Petr Žitný znalosti.vema.cz 3 Báze znalostí Nová služba zákazníkům ▸Báze naplněná informacemi, ke které mají uživatelé přímý přístup Základní cíl ▸Poskytovat.
Setkání účastníků neformální konsorcia Setkání účastníků neformálního konsorcia Praha Brno
Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/ Informační a komunikační technologie Internet Pokročilé vyhledávání VY_32_INOVACE_11 Sada 12 Základní škola.
Jak vyhledávat informace na Internetu?
Podnikání na Internetu internet - zdroj informací Letní semestr 2005 Jana Holá III.
MYCZECHREPUBLIC.EU Statistika návštěvnosti Prosinec
EndNoteWeb a ResearcherID – užitečné nástroje Web Of Science
Využívání databází EBSCO v roce 2003 Setkání účastníků neformálního konsorcia eIFL.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
JAZYKOVÉ MUTACE WEBU : česká, anglická, německá, polská s možností přidání dalších jazykových mutací Cílem tohoto internetového portálu.
Google Analytics alfa a omega Vašeho businessu Tomáš Míka
Úvodní hodina Martin Krčál Tereza Venerová Brno, KISK FF MU, Kurz pro studenty oboru Informační studia a knihovnictví.
1 Základy marketingového výzkumu Online marketing.
Interiéry knihoven a jejich vliv na psychiku čtenáře Jitka Dofková.
VÝZKUM A INTERNET Internet Advertising Conference Vít Smékal, OMG
Cestovní ruch a INTERNET Jiří Pilnáček, Turistika.cz, s.r.o.
Personální audit - cesta k efektivitě využívání lidských zdrojů.
Nové stránky vytvořeny v rámci realizace projektu Moderní a efektivně řízená obec Dolní Břežany s reg. č. projektu CZ.1.04/4.1./
_ KOMUNIKAČNÍ A MEDIÁLNÍ STRATEGIE KAMPANĚ NA 1.
Provázanost mobilní reklamy s webem Tomáš Košťál … najdu tam, co neznám !
Internetový vyhledávač Google Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika 9 Autor: Bc. Pavel Šiktanc Jak hledat na internetu??? Hledání pomocí.
Portál Kudy z nudy Statistiky 2009 Marketingové aktivity v roce 2009 Plán aktivit 2010.
Sopop.cz Městská knihovna a komunitní plánování Web SOciální POmoci Písecka.
Seminář k soutěži Parádní web 21. leden 2014 Ing. Kamil Válek tajemník Městského úřadu Uherský Brod.
SEO ANALYTIKA Romana Velflová - medio.cz. Mám spoustu obsahu, ale malou návštěvnost dotaz cílová stránka počet stránek webu počet crawlovaných stránek.
Vysoká škola technická a ekonomická Ústav technicko-technologický
Tribuna českého obchodu TZB
Návrh účinné marketingové komunikace podniku v oblasti služeb
Řízení vtahů se zákazníky ve vybraném podniku
Vyhledávání v Internetu
Poslouchat ženy se vyplatí
Pij s rozumem: Vyhodnocení webu a FB 2015.
TIPY A RADY PRO PRÁCI S WEB OF SCIENCE – SLUŽBY DOSTUPNÉ PO REGISTRACI
Problémy statistiky elektronických služeb
Sociální sítě a multimédia v Hrádku nad Nisou
Co bychom měli také o internetu vědět
Představení Úvod Celé je to pojaté spíše jako představení služby a jejích možností, nežli konkrétní ukázky Lukáš Čochner.
Katalog sociálních služeb BENCHMARKING v katalogu sociálních služeb SocialniSluzbyUK.cz Projekt „Katalog sociálních služeb, zkvalitnění jejich.
Transkript prezentace:

ANALYTICKÉ NÁSTROJE A JEJICH VYUŽÍVÁNÍ …CO LZE VYČÍST ZE STATISTIK NÁVŠTĚVNOSTI SEMINÁŘ K SOUTĚŽI PARÁDNÍ WEB 18. ÚNOR 2015 Ing. Kamil Válek, tajemník městského úřadu město Uherský Brod,

Návštěvnost webu, statistiky  Každý provozovatel webu by měl (mohl, chtěl, rád by, musí, …) vědět, jak jsou jeho stránky navštěvovány, jak se na nich návštěvníci chovají a odkud přicházejí.  Statistika návštěvnosti webu nám prozradí, o které stránky je největší zájem. Pomocí podrobných statistik zjistíme, zda-li se nám daří vytvořit úspěšný web.  K sledování a měření návštěvnosti vedou provozovatele dva hlavní důvody:  možnost zveřejňovat výsledky měření (návštěvnost) a ukazovat tak informační sílu a zajímavost svého webu,  získávání zpětné vazby; zejména informace o tom jak je web navštěvován (vstupy, výstupy, vyhledávače) a jak se jeho návštěvníci chovají (doba, počet).

Zveřejněné výsledky MFČR Zdroj: tiskova-zprava , vydáno

Vzhled webu MFČR v roce 2004 Zdroj:

Nástroje pro měření 1 NetMonitor – ( jediný poskytovatel statistik, který provádí auditované měření a jeho statistický přepočet na konkrétní lidi. NetMonitor se používá zejména pro měření velkých webů, které mají reklamní potenciál. Výsledky měření nelze on-line zobrazovat na webu. Služba je placená.

Nástroje pro měření 2 TOPlist – ( jeden z nejznámějších poskytovatelů měření a statistik. Výsledné statistiky lze on-line zobrazovat na webových stránkách. Současně lze přímo na stránkách Toplist.cz zveřejnit detaily měření. Služba je zdarma.

Nástroje pro měření 3 Google Analytics – ( nejdynamičtěji se vyvíjející nástroj na měření statistik a další analýzy měření. Umožňuje např. měření návštěv, unikátní návštěvníky, zobrazení stránek, počet stránek na návštěvu, průměrnou dobu trvání návštěvy aj. Služba je zdarma.

Základní parametry měření 1  Počet uživatelů, kteří navštívili stránky (návštěvníci, visits) :: informace o počtu návštěvníků po hodinách, dnech, týdnech i měsících (ideálně v jakémkoli nastaveném období); uživatelem není konkrétní člověk, ale IP adresa počítače ze kterého bylo na web přistoupeno.  Počet unikátních uživatelů, kteří navštívili stránky (unikátní návštěvníci, uniqu IP) :: podmnožina návštěvníků; při měření jsou v daném období započítání návštěvníci pouze jednou, tzn. že každá IP adresa je započítána pouze jednou.  Počet zobrazených stránek (pageviews) :: celkové množství zobrazených stránek za dané období zobrazené návštěvníkům.

Základní parametry měření 2  Počet návštěv a parametry návštěvy :: návštěva je parametr vyjadřující jedno působení návštěvníka na vašich stránkách. Je definována buď časem, nebo různými aktivitami. Počet zhlédnutých stránek, doba návštěvy apod.  Informace o technických prostředcích návštěvníků :: parametr ukazuje, jak je vybaven počítač ze kterého bylo na web přistupováno. Tato data jsou dobrá pro optimalizaci webu pro nejčastější parametry.  Další parametry :: parametry měření, které výběru statistického nástroje.

Analýza naměřených hodnot Nástroje mohou pomoci odhalit silné a slabé stránky webu. Pro průběžné zkvalitňování oceníte přesné informace o tom, kde se uživatelé ztrácejí, která sekce či část menu jim dělá problémy. Při analýze chování uživatelů se zaměřujeme zejména na:  krátké návštěvy (zobrazení jen jedné stránky),  stránky, ze kterých uživatelé web opouštějí,  často používané položky v navigaci,  chování uživatelů na klíčových stránkách (na co klikají),  využívání speciálních funkcí (vyhledávání, diskuze). Vždy mějte na paměti, že reálná zpětná vazba – ať už pozitivní či negativní připomínky – přichází zejména od loajálních uživatelů.

Vyhodnocení návštěvy  Nejzajímavější webové stránky  Odkud přicházejí návštěvníci  Vstupní a výstupní stránky  Hledaná klíčová slova  Webové počítadlo přístupů

GA – použití velmi snadné  1. výběr poskytovatele měření  2. získání měřícího kódu Vygenerovaný jedinečný měřící kód vypadá takto:  (function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertB efore(a,m) })(window,document,'script','// analytics.com/analytics.js','ga');ga('create', 'UA ', ‚uherskybrod.cz'); ga('send', 'pageview');  3. vložení měřícího kódu na všechny stránky webu  4. výsledky měření a jejich analýza

GA – praktická ukázka

Ing. Kamil Válek tajemník městského úřadu město Uherský Brod Masarykovo nám Uherský Brod Zdroje: weby/navstevnost-webu-statistiky-a-jejich-analyza/ Děkuji za pozornost