Nové produkty na podporu cestovního ruchu a místní ekonomiky v Ústeckém kraji … Poznejte regiony České republiky 2015 10.3.2015.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Představení MAS Zubří země, o. p. s.
Advertisements

Možnosti dotací a grantů pro CR v roce • Projektová dokumentace • Souhlas stavebního úřadu • Vyřešené majetkové vztahy k nemovitostem • Prostředky.
ÚSTECKÝ KRAJ Ester Sárorová, 9.C.
ÚSTECKÝ KRAJ.
Jak podnikat v cestovním ruchu ?
Aktivity Ústeckého kraje v rámci implementace RIS ÚK.
Spolupráce zemědělských subjektů při zakládání MAS
Region Jihozápad bude mít v letech k dispozici téměř 18 miliard korun na podporu investičních projektů Dostupnost center -
Místní akční skupina LAG Podralsko Místní akční skupina LAG Podralsko Práce na projektu byly zahájeny v únoru 2011 Název a podobu značky schválila Valná.
Podpora nevládních a neziskových organizací v oblasti cestovního ruchu
Prioritní osa 2 Rozvoj cestovního ruchu výstavba, technické zhodnocení turistické infrastruktury (např.: kongresových či lázeňských center, sportovně rekreačních.
Potenciál území v oblasti integrace a inovace Ekonomika a zaměstnanost (spolupráce škol a lokálních firem, coworkingová centra, podnikatelské inkubátory,
Projekt UNDP-GEF Název: Zachování biologické rozmanitosti trvalých travních porostů v pohoří Karpat v České republice prostřednictvím cíleného využití.
PRAVÉ VALAŠSKÉ Regionální ochranná známka Ing. Kateřina Sobotková MAS Rožnovsko
HANÁ Systém regionálního značení. Proč podporovat místní produkty? výrobky za to stojí výjimečnost díky vazbě na region (kultura, tradice, příroda) kvalita:
Fyzicko-geografická sféra
Opatření (Fiche) SPL Budoucnost založená na tradici Návrh opatření pro Výzvy roku 2009 Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova Evropa investuje do.
JAKÁ JE PERSPEKTIVA ÚSTECKÉHO KRAJE Mgr. Jan Kučera, RRA ÚK.
Ústecký Kraj.
Dobrá zna č ka pro místní výrobky. Historie  vznik Občanského sdružení Tradice Bílých Karpat  Mapování ovocných dřevin v Bílých Karpatech (navazuje.
ZNAČENÍ MÍSTNÍCH PRODUKTŮ ve venkovských regionech ČR Iva Dyková, Apus, ARZ Praha,
Program podpory regionů Společenská odpovědnost v ČSOB a Poštovní spořitelně.
BPH_EKOR Ekonomika organizací podzim 2012
C estovní ruch na Šluknovsku - co můžeme nabídnout ? Ing. Eva Hamplová MAS Šluknovsko Tolštejn,
 POTENCIÁLNÍ ROZVOJOVÉ MOŽNOSTI VYSOČINY Pobytová turistika v ekologicky nezatížené přírodě Městská kulturně-poznávací turistika.
Nadacepartnerstvi.cz cyklistevitani.cz Cyklisté vítáni Konference Společně správným směrem - spolupráce s partnery i médii Ostrava, 10. prosince 2009 Certifikace.
MAS Šluknovsko MAS Šluknovsko Hlavní motto: „Šluknovsko návštěvníkům i sobě !“ Projekty spolupráce.
SPOLUFINANCOVÁNO Z PROSTŘEDKŮ EVROPSKÉHO FONDU PRO REGIONÁLNÍ ROZVOJ
MAS Šluknovsko MAS Šluknovsko Hlavní motto SPL : „Šluknovsko návštěvníkům i sobě !“
Ruce které umí. „BESKYDY originální produkt ® “ Značka je jednou ze tří nejstarších (2005) značek sdružených v Asociaci regionálních značek (sdružuje.
Školení: vhodné fungování a zapojení nástrojů územních politik Ostrava,Hotel Brioni
„Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Investuje do venkovských oblastí"
III.1.1. Diverzifikace činností nezemědělské povahy opatření je zaměřeno na realizaci jednotlivých aktivit ve venkovských oblastech v rámci diverzifikace.
Regionální značky v Ústeckém kraji jako nový produkt na podporu cestovního ruchu a místní ekonomiky Konference Stop & Stay 2015, Kadaň
Tradiční výrobek Slovácka Region Slovácko Masarykovo nám. 21, Uherské Hradiště
HANÁ regionální produkt ® Přinášíme Vám to pravé z Hané …
Návrh CHKO Český les Cílená stimulace hospodářského rozvoje území RNDr. Emil Chochole vedoucí Odboru regionálního rozvoje KÚPK Babylon,
Páteřní trasy v Ústeckém kraji - propojování a diferenciace nabídek Ústí nad Labem.
- POLABÍ - ZNAČENÍ REGIONÁLNÍCH VÝROBKŮ Michaela Roškotová MAS Podlipansko, o.p.s.
NOVÁ TVÁŘ ÚSTECKÉHO KRAJE TISKOVÁ KONFERENCE Krajský úřad Ústeckého kraje.
Regionální značení v České republice Tomáš Kažmierski Asociace regionálních značek, o.s.
Sdružení Český ráj Destinační management v TR Český ráj.
Projekt 2 -Studie vybrané destinace v cestovním ruchu se zaměřením na sportovní aktivity 1)Rozdělení studentů do dvou až tříčlenných týmů 2)Výběr destinace.
Regionální potravina. Projekt Regionální potravina podpora malých a středních producentů potravin cílem je představit to nejlepší z potravinářské produkce.
Regionální značka Jako ochranná známka Mgr. Ladislav Drobníček.
REGIONÁLNÍ PRODUKT PODKRKONOŠÍ SEMINÁŘ PRO ODBORNÍKY A ŠKOLY V CESTOVNÍM RUCHU , DVŮR KRÁLOVÉ NAD LABEM.
Labská stezka priorita rozvoje cykloturistiky v Ústeckém kraji Ústí nad Labem.
Beskydy pro všechny Pilotní projekt hodnocení objektů CR pro znevýhodněné skupiny Workshop Proč si pořídit certifikát aneb Otevřete své zařízení pro další.
 Multimediální prezentace  Portály  Film  Spoty  Propagační materiály  Veletrhy, prezentační akce  Printová prezentace  Křehká krása, vybroušená.
Systém trvale udržitelného rozvoje podnikání pro město Aš Skupina 4.
Regionální kolegium CR – pracovní skupina pro CR 6. června 2016.
Ministerstvo pro místní rozvoj Řídící orgán SROP a JPD Praha Pardubický kraj.
Autor: Bc. Jana LehárováObor: Ekonomika a podnikání Datum: Ročník: IV. Předmět: Cestovní ruch Střední škola oděvní, služeb a ekonomiky Červený.
Kateřina Čadilová konference Venkov 2016 Význam partnerství pro rozvoj lokální ekonomiky a služeb.
Regionální rozměr podpory zemědělství Ing. Josef Ryšavý Litoměřice.
12/04/2010 Zámek Loučeň Ing. Pavel Vinohradník Oblast cestovního ruchu v ROP Střední Čechy.
Ústecký kraj. Rozloha km² 8. největší kraj ČR krajské město : Ústí nad Labem.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Centrum Veronica Hostětín Potravinová soběstačnost
Tel: U Nisy 745/ 6a , Liberec 3 - Jeřáb Tel: 
Program rozvoje cestovního ruchu JMK ANALYTICKÁ ČÁST
Agroturistika a venkovská turistika
Venkovská turistika 2017 Spolupráce SVTA a ATIC.
RSK, KÚ Ústeckého kraje.
Podpora regionálního značení v Ústeckém kraji
Lužické hory „nová destinace na trhu“
Značka „Českosaské Švýcarsko
Organizačně-právní podmínky fungování ekonomiky cestovního ruchu v Polsku Dr. Piotr Gryszel, Ph.D.
, KÚ Ústeckého kraje.
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Transkript prezentace:

Nové produkty na podporu cestovního ruchu a místní ekonomiky v Ústeckém kraji … Poznejte regiony České republiky

Nové produkty na podporu cestovního ruchu a místní ekonomiky v Ústeckém kraji 1.Regionální značky v Ústeckém kraji 2.Katalog řemesel Ústeckého kraje 3.Webový turistický portál Brána do Čech a zasíťování

Regionální značky v Ústeckém kraji Regionální značení v České republice jedinečný a neopakovatelný ráz kulturou a staletými místními tradicemi Každý region v České republice má svůj vlastní jedinečný a neopakovatelný ráz daný nejen charakterem krajiny a přírodním bohatstvím, ale také kulturou a staletými místními tradicemi, kdy do výrobků a produktů z určité oblasti jsou vloženy postupy řemeslné práce tamních obyvatel. Svojí jedinečností mají výrobky významný ekonomický potenciál, hlavně v lokálním odbytu a v cestovním ruchu. podporuje místní ekonomiku Označení těchto jedinečných výrobků a produktů regionální značkou podporuje místní ekonomiku: reklamě a propagaci produkce A.Symbol regionální značky pomáhá místním producentům (zemědělci, živnostníci, řemeslníci, malé a střední firmy) v reklamě a propagaci produkce, prestiž výrobků B.Zvyšuje prestiž výrobků v tuzemsku i v zahraničí, sounáležitost C.Posiluje sounáležitost místního obyvatelstva s regionem. Značení je určeno: A.Návštěvníkům regionů A.Návštěvníkům regionů, kterým dovoluje objevovat region a užívat si jeho atmosféru novým netradičním způsobem, B.Místním obyvatelům B.Místním obyvatelům, kteří mohou nákupem značených výrobků podporovat „své” místní výrobce, C.Výrobci C.Výrobci získají díky značce jednotnou propagaci své produkce, nové kontakty a možnost nových forem spolupráce např. místa odbytu.

Regionální značky v Ústeckém kraji Regionální značení v České republice V současnosti se v České republice nachází 26 regionů s regionální značkou. Na území Ústeckého kraje se nachází regiony s regionální značkou: Českosaské ŠvýcarskoČeskosaské Švýcarsko (certifikuje od roku 2010) KrušnohoříKrušnohoří (certifikuje od roku 2011) PoohříPoohří (certifikuje od června 2015) České středohoříČeské středohoří (certifikuje od června 2015)

Regionální značky v Ústeckém kraji Proč nabízet a podporovat? Produkt označený značkou systému „Regionální značka“ garantuje: - Původ v daném regionu. - Kvalitu. - Nepoškozuje životní prostředí. - Má jedinečnost plynoucí ze vztahu k regionu. - Snížení zátěže životního prostředí vzhledem ke kratším přepravním vzdálenostem. Regionální značku lze získat v kategoriích: 1.Výrobky A.Řemeslné výrobky a umělecká díla (např. Autorské šperky, Mikulášovické nože). B.Potraviny a zemědělské produkty (např. Děčínská jeřabinka, Údlické kuře). C.Přírodní produkty (např. Pochoutky z bylin a ovoce, Apiprodukty ze Špičáku). 2.Služby 2.Služby ubytovací a stravovací (např. Horský hotel Lesná, Penzion Ranč u Matěje). 3.Zážitky 3.Zážitky (Loretánské slavnosti v Rumburku, Nožířské slavnosti a Velikonoční jízda z Mikulášovic, balíček turistických aktivit České Švýcarsko – to jede).

Regionální značky v Ústeckém kraji Českosaské Švýcarsko regionální produkt® Krajina inspirující umělce již od romantismu, místo toulek poutníků a trampů. Region s jedinečnou přírodou, ale také oblast, kde žijí pracovití, podnikaví a tvořiví lidé, jejichž vztah k této krajině se jedinečným způsobem zrcadlí v originalitě místních výrobků.

Regionální značky v Ústeckém kraji Českosaské Švýcarsko regionální produkt® Regionální koordinátor:České Švýcarsko o.p.s. Začátek certifikace:Rok 2010 Název regionální značky: „ČESKOSASKÉ ŠVÝCARSKO regionální produkt®“ nebo „SÄCHSISCH-BÖHMISCHE SCHWEIZ Regionales Produkt®“ Území: České Švýcarsko a Šluknovsko (působnost MAS Český sever) a Saské Švýcarsko Motiv „pískovcových hodin“ znázorňuje postupné ubývání pískovce v průběhu času ve žlutohnědé barvě pískovce. Formuláře, eshop s produkty na:

Regionální značky v Ústeckém kraji Krušnohoří regionální produkt® Krajina, do jejíž divukrásné tváře se nesmazatelně zapsali lidé, když zde v honbě za poklady z hlubin země zanechali hluboké jizvy. Ty pomůže zacelit čas a především práce zemědělců, sadařů a vinařů, řemeslníků a umělců, kteří znovu probouzejí a dotvářejí krásu a rozmanitost Krušnohoří.

Regionální značky v Ústeckém kraji Krušnohoří regionální produkt® Regionální koordinátor: MAS Sdružení Západní Krušnohoří Začátek certifikace: Rok 2013 Název regionální značky: „KRUŠNOHOŘÍ regionální produkt®“ Území: Krušné hory, Podkrušnohoří a Klášterecko s přesahem do Karlovarského kraje Motiv znázorňuje horskou i nížinnou oblast Krušnohoří. Formuláře a seznam produktů na:

Regionální značky v Ústeckém kraji České středohoří regionální produkt® Regionální koordinátor: Destinační agentura České středohoří, o.p.s. Začátek certifikace: Rok 2015 Název regionální značky: „České středohoří regionální produkt®“ Území: Podřipsko, Litoměřicko, Libochovicko, Ústecko, Verneřicko Motiv znázorňuje sopečnou ohnivou krajinu Českého středohoří. Více informací a formuláře na:

Regionální značky v Ústeckém kraji Poohří regionální produkt® Regionální koordinátor: Destinační agentura Dolní Poohří, o.p.s. Začátek certifikace: Rok 2015 Název regionální značky: „České středohoří regionální produkt®“ Území: Řeka Ohře s přesahem do Karlovarského kraje Motiv znázorňuje malebnou krajinu podél klidně plynoucí řeky Ohře. Více informací a formuláře na:

Katalog řemesel Ústeckého kraje Základní myšlenky Navázání na řemeslnou dovednost a tradici Najít nové šikovné lidi Podpora začínajících drobných a malých podnikatelů Rozvoj místní ekonomiky s vazbou na cestovní ruch Výběr dárkových a propagačních předmětů s regionální tématikou nebo výrobou v Ústeckém kraji

Katalog řemesel Ústeckého kraje Obsah Celkem v roce 2014 získáno 213 kontaktů, v katalogu publikováno 59 kontaktů Základní územní rozdělení podle čtyř turistických destinací a v rámci turistické destinace rozdělení podle typu výrobku Typ výrobku: Potraviny Kosmetika Výrobky z papíru Výrobky ze dřeva Výrobky z kovu a zbraně Šperky a keramika Hračky Kamenosochařství Sklo a sklářství Pletené výrobky Užité umění

Katalog řemesel Ústeckého kraje Kritéria výběru pro rok 2015 Necertifikovaný řemeslník Řemeslník (právnické osoby kategorie drobný a malý podnikatel; fyzické osoby podnikající i nepodnikající) produkující výrobky s podílem ruční práce, ve které se odrazí řemeslné zpracování, s výrobou alespoň do desítek kusů Sídlo nebo provozovna na území Ústeckého kraje Právnické osoby kategorie drobný a malý podnikatel Fyzické osoby podnikající i nepodnikající Výrobky s podílem ruční práce, ve které se odrazí řemeslné zpracování, a s výrobou alespoň do desítek kusů Certifikovaný řemeslník, výrobce Regionální produkt Regionální potravina Ústeckého kraje 2014 O nejlepší potravinářský výrobek Ústeckého kraje – kraje Přemysla Oráče 2014 Nositel tradice lidového řemesla

Webový turistický portál Brána do Čech a zasíťování Úvodní stránka: Průvodce Bránou do Čech Cíle – Výlety – Služby – Zážitky – Ubytování – Gastro Balíčky služeb Regionální produkty Farmářské trhy Zasíťování:

Děkuji za pozornost! … Mgr. Petra Ludwigová Krajský úřad Ústeckého kraje, odbor regionálního rozvoje