VY_32_INOVACE_CVIKLOVA. CEJTEXTO2 Komplexní rozbor textu 2.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_738_9TR_CJ Autor: Mgr. Alena Pavelková.
Advertisements

Projektový den - vaření
III/2 III. 2 9.C
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
DIGITÁLNÍ U Č EBNÍ MATERIÁL Č í slo projektu CZ.1.07/1.5.00/ N á zev projektu EU pen í ze středn í m š kol á m Masarykova OA Jič í n N á zev š koly.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Vedlejší věty Vedlejší věta (VV) zastupuje větný člen své věty řídící
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
PŘÍVLASTEK (Pk) Mgr. Michal Oblouk.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá.
Vedlejší věty - obecně Vedlejší věta (VV) zastupuje větný člen své věty řídící Na VV se ptáme stejně jako na větný člen Ptáme se na ni větou řídící Větou.
Přívlastek (Pk).
STAVBA VĚTY A TEXTU POŘÁDEK SLOV VE VĚTĚ
POPIS teorie.
Mgr. Michal Oblouk INTERPUNKCE V SOUVĚTÍ.
Jazykový rozbor všestranný
VĚTA JEDNODUCHÁ, SOUVĚTÍ, sklaDEBNÍ VZTAHY
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Větné členy.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_740_9TR_CJ Autor: Mgr. Alena Pavelková.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Dagmar Strejčková Jazykový rozbor 1 Dagmar Strejčková
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_739_9TR_CJ Autor: Mgr. Alena Pavelková.
PŘÍVLASTEK A JEHO DRUHY 8. ročník.
SPOJKY Mgr. Michal Oblouk.
Ingredience Brokolice 1/2 kg Brambory 4 ks Cibule střední 1 ks Česnek 2 stroužek Tavený sýr - trojúhelníček 2 ks Pomazánkové máslo velká, vrchovatá 1 lžíce.
Skladba souvětí.
Komplexní jazykový rozbor
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_737_9TR_CJ Autor: Mgr. Alena Pavelková.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Bc. Zdeňka Sîrbu Zpracováno:
Štědrovečerní večeře.
Název a adresa školy Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov pod Radhoštěm nábřeží Dukelských hrdinů Rožnov pod Radhoštěm Název operačního.
PŘÍVLASTEK DOPLNĚK Mgr. Michal Oblouk.
VY_32_INOVACE_05_01 CZECH SALES ACADEMY Trutnov – střední odborná škola s.r.o. EU PENÍZE ŠKOLÁM CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_05_01 Zpracovala:Mgr.
Rozvíjející větné členy Přívlastek 6.ročník ZŠ Polešovice Eva Andrýsková.
Řešíme logický problém (všeobecný jazykový rozbor) Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jarmila Karlovcová. Dostupné z Metodického.
VY_32_INOVACE_CVIKLOVA. CEJTEXTO3 Komplexní rozbor textu 3.
P RAKTICKÉ ČINNOSTI Brambory Vypracoval: Lukáš Karlík.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Urbášek. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Větné rozbory pro 8. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_10_Větný rozbor č.10 Autor Fulínová.
VY_32_INOVACE_C VIKLOVA. CEJTEXTO1 Komplexní jazykový rozbor 1.
Čtvrtletní prověrka – IX.B Termín: středa
STAVBA VĚTY A TEXTU POŘÁDEK SLOV VE VĚTĚ
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ ŠTĚTÍ, OSTROVNÍ 300 AUTOR: MGR
POPIS Mgr. Michal Oblouk.
POPIS Mgr. Michal Oblouk.
Mgr. Michal Oblouk INTERPUNKCE V SOUVĚTÍ.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Jazykový rozbor II. 2. Jazykový rozbor II. 2 Ve třicátých letech vyjíždělo z plzeňských strojíren ročně na export velké množství tanků. PUM PUÚč zS.
Mgr. Marie Havránková TVAROSLOVÍ 1 Mluvnice pro 2. ročník 2. ročník
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 9. ročník
Všestranné jazykové rozbory
KOMPLEXNÍ VĚTNÝ ROZBOR
Všestranné jazykové rozbory
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Opakujeme vedlejší věty 1
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 9. ročník
Rozvíjející větné členy – 6. ročník
Autor: Mgr. Hana Novotná Název : VY_32_INOVACE_02_3A02Čj9_Větné členy
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Funkční styl odborný.
VĚTNÉ ČLENY 7- 9 PŘÍVLASTEK
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
VY_32_INOVACE_65_Přívlastek několikanásobný a postupně rozvíjející
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor
Větné členy VY_32_Inovace_20SJ - 1
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_CVIKLOVA. CEJTEXTO2 Komplexní rozbor textu 2

T EXT Č.2 Brambory oloupeme a uvaříme doměkka.Můžeme použít již hotovou bramborovou kaši či brambory uvařené předešlého dne.Poté brambory rozmačkáme, přidáme jedno nebo dvě vejce, ¼ kilogramu strouhaného tvrdého sýra (např. cihlu), osolíme a doplníme čerstvou, drobně nakrájenou pažitkou. Pak zpracováváme tužší těsto, přičemž ho postupně zahušťujeme dětskou krupičkou ( k tomu spotřebujeme zhruba jeden balíček). Z hotového těsta vlhkou rukou uhněteme placičky, které smažíme na mírném ohni nejlépe v teflonové pánvi.Placičky podáváme teplé se zelím a křenem.

R OZBOR STYLISTICKÝ 1.Určete slohový útvar 2.Doplňte název textu 3.Doplňte chybějící úvod textu, jak se nazývá 4.Určete slohový postup, co je pro něho charakteristické 5.Jakou funkci má v tomto typu textů 1.osoba mn.čísla sloves ? 6.V jaké komunikační situaci se můžeme s tímto textem setkat? 7. Komu je text určen?

R OZBOR SYNTAKTICKÝ 1.Jaký typ souvětí převažuje? 2.Vypište vedlejší větu přívlastkovou 3.Určete větné členy bramborovou těsto vlhkou placičky 4.Změňte přívlastek shodný ve spojení bramborovou kaši na přívlastek neshodný

R OZBOR L EXIKÁLNÍ A SLOVOTVORNÝ 1.Vyhledejte citově zabarvená slova 2.Proveďte rozbor slova osolíme 3.Jakým způsobem vzniklo slovo nakrájenou? 4.Jakým způsobem vzniklo slovo málotučného? 5.Najděte v textu homonymum a uveďte jeho další významy 6.Utvořte synonymum ke slovu zhruba 7.Najděte sousloví

R OZBOR SLOVNĚDRUHOVÝ A TVAROSLOVNÝ 1.Určete tyto druhy slov nebo drobně které se 2. mluvnické kategorie těchto slov oloupeme strouhaného 3.Najděte p řídavné jméno ve 2.stupni 4.Vyhledejte osobní zájmeno

R OZBOR ZVUKOVÝ A GRAFICKÝ 1.Vysvětlete, proč se nepíše ve spojení hotovou bramborovou kaši čárka 2.Vysvětlete, proč se ve větě můžeme použít již hotovou bramborovou kaši či brambory uvařené předešlého dne nepíše před či čárka 3.Jaký fonetický jev se uplatňuje u slova zpracováváme? 4.Na které slabice je v češtině obvykle hlavní přízvuk?

Ř EŠENÍ -R OZBOR STYLISTICKÝ 1.Popis pracovního postupu 2.Příprava bramborových placiček 3.Výčet potřebných surovin /ingrediencí/ brambory,1-2 vejce,1/4 kg strouhaného sýra,sůl,pažitka,1 balíček dětské krupičky,olej na smažení,zelí,křen 4.Slohový postup popisný charakteristické znaky : výčet potřebných surovin,návaznost jednotlivých činností,přesné pokyny 5.Je tím dosaženo většího sdílení činnosti,účasti na ní 6. Jedná se o recept 7. Zájemcům o přípravu bramborových placiček

Ř EŠENÍ - ROZBOR SYNTAKTICKÝ 1.Převažuje souvětí souřadné 2.které smažíme na mírném ohni nejlépe v teflonové pánvi 3.bramborovou- přívlastek shodný těsto- předmět vlhkou- přívlastek shodný placičky- předmět 4.bramborovou kaši- kaši z brambor

Ř EŠENÍ –R OZBOR LEXIKÁLNÍ A SLOVOTVORNÝ 1.krupičku, placičky 2.osolíme o-předpona sol -kořen íme-část příponová, e-koncovka 3.slovo nakrájenou vzniklo odvozováním 4.slovo málotučného vzniklo skládáním 5.homonynum cihlu -podal jsme mu cihlu,aby mohl stavět 6.synonymum ke slovu zhruba-asi 7.sousloví dětskou krupičku

Ř EŠENÍ – ROZBOR SLOVNĚDRUHOVÝ 1.nebo- spojka drobně- příslovce které -zájmeno se- předložka 2. oloupeme -os.1.č.mn.,čas budoucí,způsob oznamovací,rod činný,vid dokonavý strouhaného -rod muž.,č.j.,pád 4.,vzor mladý 3. tužší 4. ho

Ř EŠENÍ -R OZBOR ZVUKOVÝ A GRAFICKÝ 1.Jedná se o přívlastek postupně rozvíjející 2.Jedná se o slučovací poměr 3.Spodoba znělosti 4.Hlavní přízvuk je v češtině na 1.slabice

Z DROJE Rudolf Stanislav a kol. : Napsali jsme sloh za vás,nakl.Erika, Praha 2000