Centrum pro regionální rozvoj České republiky v období 2014-2020 Ing. Veronika Škutová Typy projektů ve specifickém cíli 2.4 Zvýšení kvality a dostupnosti.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Konference Transformace a deinstitucionalizace sociálních služeb a Hradec Králové Národní centrum podpory transformace sociálních služeb.
Advertisements

Projekt: Místní akční plán rozvoje vzdělávání na území ORP Bystřice pod Hostýnem Informace o projektu.. Projekt „Místní akční plán rozvoje vzdělávání na.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Realizace projektu: –
Rekvalifikace a veřejné zakázky v oblasti zaměstnanosti Mgr. Eva Friedrichová vedoucí oddělení poradenství Úřad práce v Liberci Projekt: Podpora dalšího.
SC 4.1 Navýšení kapacity a zkvalitnění předškolního, základního a středního vzdělávání a zařízení pro poskytování péče o děti do 3 let  Datum vyhlášení.
PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
Nabízíme všem účastníkům projektu Posílení oborové zaměstnanosti absolventů Vytvoření poradenského servisu a aktivit pro stávající studenty, zájemce o.
SC 2.4 IROP „Vzdělávání“ Průhonice. IROP INTEGROVANÝ REGIONÁLNÍ OPERAČNÍ PROGRAM Prioritní osa 1 - Infrastruktura Konkurenceschopné, dostupné.
Centrum pro regionální rozvoj České republiky v období Mgr. Jan Veselský, specialista pro absorpční kapacitu DSO ORP Příbram.
Centrum pro regionální rozvoj České republiky v období Ing. Viktor Kruml, pověřený vedením oddělení, Ústí nad Labem Ing. Marie Míšková, vedoucí.
STRATEGIE SPOLUPRÁCE OBCÍ MAS BYSTŘIČKA PROJEKT SDRUŽENÍ MÍSTNÍCH SAMOSPRÁV „MAS JAKO NÁSTROJ SPOLUPRÁCE PRO EFEKTIVNÍ CHOD ÚŘADŮ“
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Zvyšování kompetencí vedoucích pracovníků Liberec 20. srpna 2012 Hodnocení.
Výzva č. 29 – školení pro žadatele OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 2.2 Vysokoškolské vzdělávání Mgr. Zuzana Plecitá PhDr. Eva Chvalinová,
INTERREG V-A AT-CZ Listopad 2015 Informace pro Pracovní skupinu/regionální kolegium pro cestovní ruch při RSK JMK.
Jana Hadravová Informace o realizaci globálních grantů Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost v Kraji Vysočina Jana Hadravová Oddělení.
1 Seminář pro žadatele Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 2. výzva – oblasti podpory 1.1 a 1.2 a a 8. dubna 2009KrÚ JMK.
Zlín 7. června 2016 Krajský akční plán rozvoje vzdělávání pro území Zlínského kraje RÁMEC PRO INVESTICE DO INFRASTRUKTRURY Pracovní skupina Vzdělávání.
Sekce pro školy a neziskovky Gabriela Kaločová
Možnosti čerpání MAS v rámci jednotlivých OPERAČNÍCH PROGRAMŮ MAS STŘEDNÍ POVLTAVÍ z. s.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ PLZEŇSKÉHO KRAJE Aktuální informace.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY CENTRUM PRIMÁRNÍ PREVENCE SEMIRAMIS o.s. Mgr. Simona Krajíčková.
3. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán pro ORP Jablunkov reg. č. CZ /0.0./0.0/15_005/ září 2016 od 14:00.
Integrovaný regionální operační program Centrum pro regionální rozvoj České republiky Mgr. Adéla Hájková.
Představení Centra pro regionální rozvoj České republiky Seminář pro SC 2.3 Rozvoj infrastruktury pro poskytování zdravotních služeb a péče o zdraví Průběžná.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ PLZEŇSKÉHO KRAJE Aktuální informace.
 OP VVV, MŠMT ČR  Průběžná výzva – 3 vlny (r. 2016, 2018, 2020)  Úroveň reflektující potřeby území = Prolnutí s výstupy z MAP (2. vlna)  Alokace –
Řídící výbor MAP Českolipsko od hodin Program jednání: 1) MAP a harmonogram jeho zpracování 2) Volba předsedy ŘV 3) Statut řídícího výboru.
Integrovaný regionální operační program Centrum pro regionální rozvoj České republiky Mgr. Adéla Hájková
AKTUÁLNÍ VÝZVY OPERAČNÍHO PROGRAMU ZAMĚSTNANOST
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Dokument KAP MSK - obsah
Mgr. Radek Jiránek ředitel Agentury pro sociální začleňování
Seminář pro žadatele IROP výzev Prostějov venkov o.p.s.
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem EDUCA 2011 MY JOBS Porada ředitelů Liberec
Komplexní systém hodnocení
Seminář pro žadatele k Výzvě IROP (2017) – Podpora školství v regionu MAS Moravská cesta 21. Března 2017, Příkazy.
VÝZVA 2.2 – VYSOKOŠKOLSKÉ VZDĚLÁVÁNÍ
SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ V KONTEXTU OP VVV
Role Úřadu Regionální rady
Programový rámec: Integrovaný regionální operační program
Opatření k jednodušší a rychlejší administraci projektů
„IOP – šance pro váš rozvoj“
Opatření 1.2 HASIČI PŘÍPRAVA PROJEKTU
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v Kraji Vysočina
EVALUACE v OP RLZ PaedDr. Jaromír Krejčí Mgr. Jana Ostrýtová MŠMT.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání
Mobilní bezpečná platforma Policie ČR CZ / /17
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
Představení Centra pro regionální rozvoj České republiky
INFRASTRUKTURA PRO VZDĚLÁVÁNÍ
OŠMS, Krajský úřad Kraje Vysočina
Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
NEJČASTĚJŠÍ NEDOSTATKY V ŽÁDOSTECH O GP
Jak na strategické plánování v MŠ a ZŠ Přehled o dotací
SC 3.3 Podpora pořizování a uplatňování dokumentů územního rozvoje Centrum pro regionální rozvoj České republiky Ing. Pavla Bártíková
Představení CRR Seminář k SC 1.1 Ing. Petr Šústal, MPA
ŘV ITI MAP ORP Ostrava Ostrava
MAP II. MAP Praha 12 pokračuje
Co dělá Olomoucký kraj pro podporu polytechnického vzdělávání?
ASISTENT PEDAGOGA V MALOTŘÍDNÍ ŠKOLE
Seminář pro žadatele IROP – Infrastruktura vzdělávání
Seminář pro potenciální žadatele
SEMINÁŘ PRO ŽADATELE 4. VÝZVA IROP –Infrastruktura ve vzdělávání
Fond pro bilaterální vztahy První otevřená výzva
MAP rozvoje vzdělávání v SO ORP Neratovice
Seminář pro žadatele o dotaci
v kontextu změn a potřeb moderního trhu práce
SEMINÁŘ PRO ŽADATELE 4. VÝZVA IROP –Infrastruktura ve vzdělávání
Mobilní bezpečná platforma Policie ČR CZ / /17
Transkript prezentace:

Centrum pro regionální rozvoj České republiky v období Ing. Veronika Škutová Typy projektů ve specifickém cíli 2.4 Zvýšení kvality a dostupnosti infrastruktury pro vzdělávání a celoživotní učení 8. října 2015, Workshop a konference projektu SMS ČR „MAS jako nástroj spolupráce obcí“

Státní příspěvková organizace zřízená Zákonem č. 248/2000 Sb., o podpoře regionálního rozvoje, a řízená Ministerstvem pro místní rozvoj ČR zprostředkující subjekt pro vybrané operační programy konzultační a informační činnost kontrola a monitoring realizace projektů ( ) Integrovaný regionální operační program ( ) Integrovaný operační program, OP Technická pomoc ( ) Společný regionální operační program, OP JPD2 ( ) předvstupní programy (PHARE, ISPA, SAPARD) kontrolní subjekt pro operační programy Cíle 3 (nyní Cíl 2) hostitelská organizace pro pracoviště Enterprise Europe Network poradenství pro malé a střední podnikatele správa Regionálního informačního servisu (RIS) a Mapového serveru rozsáhlá pravidelně aktualizovaná databáze regionálních dat a jejich zobrazení v mapě Centrum pro regionální rozvoj České republiky (Centrum) 2

3

Poskytování konzultačního servisu ₋do předložení projektu resp. žádosti o podporu do příslušné výzvy – pracovníci pro absorpční kapacitu ₋od předložení žádosti – přiřazený manažer projektu Příjem projektů -pouze elektronicky vč. všech příloh přes aplikaci MS2014+ (dostupné na Výběr a hodnocení projektů vč. ex-ante analýzy rizik - Kontrola obecných a specifických kritérií přijatelnosti a formálních náležitostí -Věcné hodnocení Ex-ante analýza rizik -realizovatelnost z hlediska věcného i finančního Ex-ante kontrola na základě výsledku analýzy rizik Činnosti Zprostředkujícího subjektu: 4

Kontrola realizace a monitoring projektů ₋kontrola interim – administrativní, na místě ₋kontrola veřejných zakázek -plnění pravidel publicity ₋plnění monitorovacích indikátorů ₋změny v projektech ₋zprávy o realizaci Financování projektů ₋kontrola žádostí o platbu ₋kontrola způsobilosti výdajů Udržitelnost ₋zprávy o udržitelnosti ₋sledování monitorovacích indikátorů ₋kontrola ex-post administrativní, na místě Činnosti Zprostředkujícího subjektu: 5

Období před předložením žádosti o podporu: Dotazy obecné – např. výběrová řízení, způsobilost výdajů, indikátory, publicita apod. Dotazy na specifické cíle (SC) – např. oprávněnost žadatelů, způsobilost záměru do jednotlivých SC v IROPu, zahájení prací na projektu, veřejná podpora k jednotlivým SC, způsobilé výdaje, limity na výdaje u jednotlivých SC apod. Semináře k vyhlášeným výzvám: Semináře k výzvám organizované řídícím orgánem - MMR Semináře/workshopy organizované zprostředkujícím subjektem – Centrum – k výzvám, k administraci projektů, k veřejným zakázkám. Do konce roku budou uspořádány 3 semináře v Olomouci (obsahová náplň seminářů bude upřesněna) Období po předložení žádosti o podporu: Po zaregistrování žádosti v IS KP2014+ bude k žádosti o podporu přiřazen manažer projektu. Kontakty na něj budou žadateli zaslány depeší přes monitorovací systém. V roce 2015 bude hodnocení projektů z Olomouckého kraje zajišťovat oddělení Centra pro Moravskoslezský kraj. Konzultační servis pro žadatele: 6

Specifický cíl 2.4 Zvýšení kvality a dostupnosti infrastruktury pro vzdělávání a celoživotní učení 7 Podporované oblasti: Podpora infrastruktury pro předškolní vzdělávání – podpora zařízení péče o děti do 3 let, dětských skupin a mateřských škol Podpora infrastruktury pro základní vzdělávání v základních školách Zajištění vnitřní konektivity škol a připojení k internetu (základní, střední a vyšší odborné školy) Podpora infrastruktury škol a školských zařízení pro střední a vyšší odborné školy Podpora infrastruktury pro zájmové a neformální vzdělávání mládeže

Podpora infrastruktury pro předškolní vzdělávání – podpora zařízení péče o děti do 3 let, dětských skupin a mateřských škol 8 Stavba, stavební úpravy a pořízení vybavení infrastruktury pro předškolní vzdělávání, doplňková aktivita úpravy veřejného prostranství Nedostatek kapacit v území v zařízeních tohoto typu řeší nedostatek kapacit v území rozšíření stávající kapacity zařízení – podloženo demografickou analýzou ve Studii proveditelnosti soulad s Dlouhodobým záměrem vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy ČR na období soulad s Akčním plánem inkluzivního vzdělávání na roky Podrobnosti k hodnocení viz. Kritéria na: Cílem je pokrytí poptávky po předškolním vzdělávání a umožnění zapojení rodičů na trh práce

Podpora infrastruktury pro předškolní vzdělávání – podpora zařízení péče o děti do 3 let, dětských skupin a mateřských škol 9 Podpora sociální inkluze Stavebními úpravami budov a učeben, školních poradenských pracovišť, pořízení vybavení a kompenzačních pomůcek a kompenzačního vybavení pro děti se specifickými výukovými potřebami, nezbytnými pro zajištění rovného přístupu ke vzdělávání sociálně vyloučeným osobám.

Podpora infrastruktury pro základní vzdělávání v základních školách 10 Stavební úpravy, pořízení vybavení pro zajištění rozvoje žáků v následujících klíčových kompetencích: v oblastech komunikace v cizích jazycích v oblasti technických a řemeslných oborů, přírodních věd ve schopnosti práce s digitálními technologiemi Seznam podporovaných oborů: Cílem je zvýšení kvality vzdělávání ve vazbě na budoucí uplatnění na trhu práce a potřeby sladění nabídky a poptávky na regionálním trhu práce

Podpora infrastruktury pro základní vzdělávání v základních školách 11 Zajištění vnitřní konektivity škol Rozvoj vnitřní konektivity v prostorách škol a školských zařízení a připojení k internetu Upozornění: Rozšiřování kapacit základních škol mimo vazbu na klíčové kompetence je možné pouze na území správního obvodu ORP se sociálně vyloučenou lokalitou.

Podpora infrastruktury škol a školských zařízení pro střední a vyšší odborné vzdělávání 12 Stavební úpravy, pořízení vybavení pro zajištění rozvoje klíčových kompetencí Podpora sociální inkluze stavebními úpravami budov a učeben, školních poradenských pracovišť pořízením kompenzačních pomůcek a kompenzačního vybavení pro děti se speciálními výukovými potřebami, nezbytnými pro zajištění rovného přístupu ke vzdělávání sociálně vyloučeným osobám

Podpora infrastruktury škol a školských zařízení pro střední a vyšší odborné vzdělávání 13 Zajištění vnitřní konektivity škol a připojení k internetu – rozvoj vnitřní konektivity v prostorách škol a školských zařízení a připojení k internetu Upozornění: Rozšiřování středních a vyšších odborných škol mimo vazbu na vyjmenované klíčové kompetence je možné pouze za účelem sociální inkluze na území správního obvodu ORP se sociálně vyloučenou lokalitou.

Podpora infrastruktury pro celoživotní vzdělávání 14 Stavební úpravy, pořízení vybavení pro vybudování a zkvalitnění kapacity pro účely dalšího vzdělávání Cílem je sladění nabídky a poptávky na regionálním trhu práce Příklad projektu: Modernizace odborné učebny informatiky pro výuku evidovaných uchazečů o zaměstnání v režimu rekvalifikačních kurzů a dalších zájemců, v rámci celoživotního vzdělávání dospělých. Cílem projektu je rozvoj klíčových kompetencí účastníků celoživotního vzdělávání pro jejich lepší uplatnitelnost na trhu práce. Budou provedeny nezbytné stavební úpravy učebny a pořízení vybavení.

Podpora infrastruktury pro zájmové a neformální vzdělávání mládeže 15 Stavební úpravy prostor (místností), pořízení vybavení pro výuku zájmových kroužků s cílem rozvoje klíčových kompetencí v oblasti techniky u dětí školní věku, jako předpoklad pro jejich zapojení na trh práce s cílem sladění nabídky a poptávky na regionálním trhu práce Doplňkové aktivity: Zeleň v okolí budov a na budovách, např. zelené zdi, střechy a zahrady Upozornění: IROP nebude podporovat žádná opatření, která vedou k diskriminaci a segregaci marginalizovaných skupin, jako jsou romské děti a žáci a další děti a žáci s potřebou podpůrných opatření. (děti a žáci se zdravotním postižením, zdravotním znevýhodněním a se sociálním znevýhodněním).

Typy příjemců v SC Zařízení péče o děti do 3 let Školy a školská zařízení v oblasti předškolního, základního a středního vzdělávání a vyšší odborné školy Další subjekty podílející se na realizaci vzdělávacích aktivit Kraje Organizace zřizované nebo zakládané kraji Obce Organizace zřizované nebo zakládané obcemi Nestátní neziskové organizace Církve Církevní organizace Organizační složky státu Příspěvkové organizace organizačních složek státu

Specifická kritéria přijatelnosti 17 Soulad s Dlouhodobým záměrem vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy ČR na období Projekt zajistí fyzickou dostupnost a bezbariérovost vzdělávacích zařízení Soulad s akčním plánem rozvoje vzdělávání

Plánované výzvy v SC IPRÚ, ITI Infrastruktura pro předškolní vzdělávání…….…………… /2016 Podpora infrastruktury středních škol a vyšších odborných škol………………………………………………….…………………………………………..5/2016 Infrastruktura pro zájmové, neformální a celoživotní vzdělávání....6/2016 Podpora infrastruktury základních škol (SVL, mimo SVL)……………………………………………………………………………… ……….8/2016 IPRÚ, ITI Regionální vzdělávání …………………………………………… /2016

Míra spolufinancování v SC

Veřejná podpora v SC Kumulativní splnění podmínek veřejné podpory Důraz je kladen na lokální charakter aktivit Úprava veřejné podpory v oblasti celoživotního vzdělávání je v řešení

Obecné dotazy i dotazy ke specifickým cílům konzultujte s kontaktním pracovníkem Centra pro regionální rozvoj pro příslušný Kraj: Kontakt na oddělení pro Olomoucký kraj Ing. Aleš Marousek, vedoucí oddělení, tel , , Ing. Veronika Škutová, specialista pro absorpční kapacitu, tel , , Adresa: Jeremenkova 40B, Olomouc (16. patro RCO) Adresa nového sídla: Hálkova 171/2, Olomouc Kontakty IROP: Konzultační servis pro žadatele: 21

Centrum pro regionální rozvoj České republikyVinohradská 46, Praha 2tel.: Děkuji za pozornost. 22