ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Marcela Jelínková NÁZEV: VY_32_INOVACE_05B_08_Postimpresionismus – Vincent.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Umělecké směry 19. století
Advertisements

POSTIMPRESIONISMUS Konec 19. a počátek 20. století.
POSTIMPRESIONISMUS Konec 19. a počátek 20. století.
POSTIMPRESIONISMUS VY_52_INOVACE_DEK_39.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Umělecké směry 19. století
Moderní umění začíná postimpresionismem. Umělecké dílo není pouhý
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Postimpresionismus - Gogh Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
VY_52_INOVACE_DEK_41 EXPRESIONISMUS VINCENTA VAN GOGHA
IMPRESIONISMUS.
VY_32_INOVACE_04_08 Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis Název materiálu:Impresionismus Anotace: V prezentaci se žáci seznámí s pojmem impresionismus,
VY_32_INOVACE_3D Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 8. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Vincent van Gogh MgA. Lukáš Psík
Paul Cézanne MgA. Lukáš Psík
Postimpresionismus – Cézanne, Gauguin Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj.
IMPRESIONISMUS 3 Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
POSTIMPRESIONISTÉ. charakteristika Snaha o překonání impresionistického způsobu malby Konfrontace vnitřního umělcova nitra s realitou Vstupuje sem lidský.
Impresionismus Název školy
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Marcela Jelínková NÁZEV:VY_32_INOVACE_05C_18_Surrealismus I TEMA:Historie.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Marcela Jelínková NÁZEV:VY_32_INOVACE_05B_09_Postimpresionismus – Paul Gauguin.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Jiří.
SLOH – popis statický popis uměleckého díla
OP ART Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Marcela Jelínková NÁZEV: VY_32_INOVACE_05A_04_Umění starověkého Egypta IV.
„Napříč moderním uměním aneb kreativity se nebojíme“ -výtvarná soutěž pro II.stupeň ZŠ a MŠ Nedašov Mgr. Jarmila Švédová.
VY_32_INOVACE_ Název výukového materiálu: Nové umělecké směry 2. pol. 19. století Autor: Mgr. Pavla Rosyvková Datum: Květen 2012 Předmět: Dějepis.
ŠKOLA:Gymnázium Lovosice AUTOR:Mgr. Radmila Vorasická NÁZEV:VY_32_INOVACE_5C_15_Pointilismus TÉMA:Dějiny umění ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ DATUM.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Marcela Jelínková NÁZEV:VY_32_INOVACE_05C_09_ Bohumil Kubišta a český kubismus.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Marcela Jelínková NÁZEV:VY_32_INOVACE_05A_19_ Křesťanská antika III TEMA:Historie.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Marcela Jelínková NÁZEV:VY_32_INOVACE_05A_18_ Křesťanská antika II TEMA:Historie.
Impresionismus Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradišt ě, p ř ísp ě vková organizace AUTOR: Mgr. Marcela Maršálková NÁZEV: VY_32_INOVACE_14_VV_06.
Kubismus Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Impresionismus a postimpresionismus
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
POSTIMPRESIONISMUS – pracovní sešit
Impresionismus (francouzské malířství na konci 19. století)
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Výtvarné umění I. Tematická oblast
Obrazy jakou autobiografie
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Název školy. Plavská škola Autor. Mgr. Marcela Hádková Název
IMPRESIONISMUS Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium Lovosice AUTOR: Mgr. Radmila Vorasická NÁZEV:
NOVOIMPRESIONISMUS Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Sada 3 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Základní škola a mateřská škola Bohdalov
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Marcela Jelínková NÁZEV: VY_32_INOVACE_05B_08_Postimpresionismus – Vincent van Gogh TEMA:Historie umění 19. století ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ DATUM TVORBY:

ANOTACE Prezentace je určena pro výklad, opakování a upevnění nového tématu z historie umění. Její součástí jsou motivační úkoly pro interaktivní zapojení žáků do vyučovacího procesu. Navazuje na probrané učivo o impresionismu a rozvíjí kapitolu o postimpresionismu. Obsahově je zaměřena na osobnost jeho stěžejního představitele – Vincenta van Gogha. V úvodu je zařazena opakovací část, která navazuje na předchozí učivo a žáci si připomenou základní informace o postimpresionismu a jeho malířích, které již získali v minulé hodině. Odpovídají na otázky k tématu a kliknutím na plochu snímku si ověřují správnost svých odpovědí (viz snímek č. 4). Další část prezentace je věnována životu a dílu Vincenta van Gogha, význačného malíře postimpresionismu a průkopníka expresionismu. Na závěr je zařazeno cvičení, při kterém si žáci interaktivní formou zopakují starší i novou látku (viz snímky č. 23 až 25). Jejich úkolem je uspořádat a roztřídit podle významu na interaktivní tabuli pomocí elektronického pera informace vztahující se ke dvěma malířům postimpresionismu – P. Cézannovi a V. v. Goghovi. Látka je určena pro studenty 2. ročníků čtyřletého a 3. ročníků šestiletého gymnázia. Může být využita i jako podklad pro samostatné studium žáka. Vzdělávací cíle:  doplnit informace o postimpresionismu a představit žákům život a dílo Vincenta van Gogha  vysvětlit pojem expresionismus  motivovat žáky k propojení nových poznatků s jejich předcházejícími znalostmi a zkušenostmi  zopakovat a upevnit probrané učivo

11

Opakování 1.Vysvětlete co znamená název postimpresionismu a jaké jsou jeho hlavní znaky. 2.V které době se rozvíjel? 3.Co vedlo k jeho vzniku? 4.S jakou výstavou je obvykle spojován jeho vznik a proč? 5.Které další malíře postimpresionismu znáte a co víte o jejich díle? Postimpresionismus = historická následnost vůči impresionismu, ale i opozičnost a protikladnost k němu, post = po od poloviny 80. let 19. století → 1905 = vznik fauvismu snaha najít pevnější a trvalejší základnu než zrakový dojem (vnitřní umělcova představa, idea, symbol) Paul Cézanne, Georgese Seurat, Paul Gauguin, Vincent van Gogh, Henri de Toulouse-Lautrec rok 1884 → vznikla Společnost nezávislých umělců, která pořádala každoročně Salon nezávislých (G. Seurat – Koupání v Asnieres)

14

 holandský malíř  chtěl se stát pastorem v nejchudších končinách Flander (Belgie)  vřelý vztah se svým bratrem – Theem  prodavač v obchodě s obrazy, cesty do Haagu, Londýna, Paříže …  první obrazy kolem roku 1880  r pozván Theem do Paříže  r → Arles – „Ateliér budoucnosti“  vyjádření exprese → expresionismus 1 Autoportrét1887 Autoportrét, 1887

Autoportréty, 1888

Autoportréty,

Jedlíci brambor,

Slunečnice,

Terasa kavárny v noci,

Noční kavárna,

Ložnice umělce,

Žlutý dům,

Most v Arles,

Bárky na pláži v Saintes-Maries-de- la-Mer,

Hvězdná noc, 1889 s 14

Doktor Gachet,

Kostel v Auvers,

Cypřiše,

Havrani nad žitným polem, 1890 AUTOR NEUVEDEN. 18

Úkol Roztřiďte informace ve žlutých polích do dvou sloupců a přiřaďte je podle významu ke dvěma představitelům postimpresionismu.

typický kolorit v odstínech modré, žluté, zelené a šedé hledání zákonitostí v objektivní skutečnosti Hora Sainte-Victoire studoval práva Havrani nad obilným polem oblíbená žlutá a modrá barva otec byl bankéř Samotář z Aix-en-Provence sebevražda inspiroval kubismus styl založený na síti krátkých a zvlněných tahů pobyt v Arles Slunečnice vycházel ze základních geometrických tvarů expresionismus účast na 1. výstavě impresionismu v roce 1874 chtěl být kazatelem přítel Paula Gauguina bratr Theo Hráči karet Paul Cézanne Vincent van Gogh

typický kolorit v odstínech modré, žluté, zelené a šedé hledání zákonitostí v objektivní skutečnosti Hora Sainte-Victoire studoval práva Havrani nad obilným polem oblíbená žlutá a modrá barva otec byl bankéř Samotář z Aix-en-Provence sebevražda inspiroval kubismus styl založený na síti krátkých a zvlněných tahů pobyt v Arles Slunečnice vycházel ze základních geometrických tvarů expresionismus účast na 1. výstavě impresionismu v roce 1874 chtěl být kazatelem přítel Paula Gauguina bratr Theo Hráči karet Paul Cézanne Vincent van Gogh Řešení

Citace: 1.V. v. Gogh – Autoportrét: AUTOR NEUVEDEN. [online]. [cit ]. Dostupný pod licencí public domain na WWW: 2.V. v. Gogh – Autoportrét: AUTOR NEUVEDEN. [online]. [cit ]. Dostupný pod licencí public domain na WWW: 3.V. v. Gogh – Autoportrét: AUTOR NEUVEDEN. [online]. [cit ]. Dostupný pod licencí public domain na WWW: 4.V. v. Gogh – Autoportrét: AUTOR NEUVEDEN. [online]. [cit ]. Dostupný pod licencí public domain na WWW: 5.V. v. Gogh – Autoportrét: AUTOR NEUVEDEN. [online]. [cit ]. Dostupný pod licencí public domain na WWW: 6.V. v. Gogh – Jedlíci brambor: AUTOR NEUVEDEN. [online]. [cit ]. Dostupný pod licencí public domain na WWW: 7.V. v. Gogh – Slunečnice: AUTOR NEUVEDEN. [online]. [cit ]. Dostupný pod licencí public domain na WWW: 8.V. v. Gogh – Terasa kavárny v noci: AUTOR NEUVEDEN. [online]. [cit ]. Dostupný pod licencí public domain na WWW: 9.V. v. Gogh – Noční kavárna: AUTOR NEUVEDEN. [online]. [cit ]. Dostupný pod licencí public domain na WWW: 10.V. v. Gogh – Ložnice umělce: AUTOR NEUVEDEN. [online]. [cit ]. Dostupný pod licencí public domain na WWW: 11.V. v. Gogh – Žlutý dům: AUTOR NEUVEDEN. [online]. [cit ]. Dostupný pod licencí public domain na WWW: 12.V. v. Gogh – Most v Arles: AUTOR NEUVEDEN. [online]. [cit ]. Dostupný pod licencí public domain na WWW: 13.V. v. Gogh – Bárky na pláži: JANKIE. [online]. [cit ]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: Maries-de-la-Mer,_Vincent_van_Gogh_(1888)_(1).jpghttp://commons.wikimedia.org/wiki/File:WLANL_-_jankie_-_Vissersboten_op_het_strand_van_Les_Saintes- Maries-de-la-Mer,_Vincent_van_Gogh_(1888)_(1).jpg

Citace: 14.V. v. Gogh – Hvězdná noc: AUTOR NEUVEDEN. [online]. [cit ]. Dostupný pod licencí public domain na WWW: 15.V. v. Gogh – Doktor Gachet: AUTOR NEUVEDEN. [online]. [cit ]. Dostupný pod licencí public domain na WWW: 16.V. v. Gogh – Kostel v Auvers: AUTOR NEUVEDEN. [online]. [cit ]. Dostupný pod licencí public domain na WWW: 17.V. v. Gogh – Cypřiše: AUTOR NEUVEDEN. [online]. [cit ]. Dostupný pod licencí public domain na WWW: 18.V. v. Gogh – Havrani nad žitným polem: Autor neuveden. [online]. [cit ]. Dostupný pod licencí public domain na WWW: _Wheat_Field_with_Crows_(1890).jpg?uselang=cshttp://commons.wikimedia.org/wiki/File:Vincent_van_Gogh_( )_- _Wheat_Field_with_Crows_(1890).jpg?uselang=cs

Tento materiál je určen k interaktivní výuce.