Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 8 Autor: Mgr. Iveta Votápková Smyslová soustava Pětilístek oko ------------- -------------- ------------

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Advertisements

Smysly Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 8. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními pojmy a informacemi o stavbě a funkci smyslové soustavy.
Téma: Soustava řídící, smysly Předmět: Člověk a jeho svět Ročník: 5 Autor: Mgr. Iveta Mazgalová ZŠ TGM Hodkovice n. M. Klíčová slova: nerv, mícha,
Smyslová soustava člověka
Smyslová ústrojí Funkce:
Tematická oblast: biologie člověka s rozsahem pro ZŠ
Smyslové vnímání autor: David Hainall.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Chuťové ústrojí - umožňuje vnímat látky rozpuštěné ve slinách nebo vodě - chuťové receptory jsou umístěny v chuťových pohárcích na papilách na povrchu.
Nervová soustava- receptory
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Autor: Mgr. Kateřina Žáková Určení: Tercie
 Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Kate ř ina Č ermáková Datum: Cílový ro č ník: 8.
Čidla receptory.
Základní vzdělávání - Člověk a příroda - Přírodopis – Biologie člověka
SMYSLOVÉ ORGÁNY 3. ročník
SOUSTAVA SMYSLOVÁ – UCHO (sluchový orgán)
Autor: Lenka Kraváčková
SOUSTAVA SMYSLOVÁ ČIDLO ČICHU
Autor: Mgr. Vladimír Drápal
Receptory: Olga Bürgerová.
SOUSTAVA NERVOVÁ Dokonalý vývoj nervové soustavy umožnil savcům dosáhnout převahu nad ostatními obratlovci. Řídícím ústrojím těla savce je mozek Největší.
Lidské tělo - SMYSLY Prvouka 3.ročník. Lidské tělo - SMYSLY Prvouka 3.ročník.
SMYSLY ČLOVĚKA.
Smyslové orgány. Smyslová ústrojí (čidla) obsahují smyslové buňky (receptory) Receptory: - z vnějšího prostředí - z vnitřních orgánů - z pohybové soustavy.
Smyslové vnímání autor: David Hainall.
SMYSLOVÁ SOUSTAVA Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Autor výukového materiálu: Denisa Dosoudilová Datum vytvoření výukového materiálu: květen 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII. Vzdělávací.
Smyslové ústrojí 5. ročník
DÝCHACÍ SYSTÉM.
Smysly.
Smyslové vnímání 1.část Filip Bordovský.
SMYSLY.
SMYSLY.
SMYSLOVÉ VNÍMÁNÍ.
Smyslové vnímání Sluch
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 8 Autor: Mgr. Iveta Votápková Oběhová soustava Pětilístek krev
Elektronické učební materiály – I. stupeň Společnost Autor: Mgr. Romana Martináková CO MÁME SPOLEČNÉHO???
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 7 Autor: Mgr. Iveta Votápková Ptáci-opeření vládci vzduchu Pětilístek: křídla
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: Mgr. Miloslav Cajska Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název: VY_52_INOVACE_1A_32_Smysly.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 8 Autor: Mgr. Iveta Votápková Mízní (lymfatická) soustava Pětilístek uzliny
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 8 Autor: Mgr. Iveta Votápková Stavba lidského těla Brainstorming -napiš vše, co tě napadne při slově.
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace Pražská 2817, Mělník tel.: EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: Mgr. Miloslav Cajska Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název: VY_52_INOVACE_1A_31_Smysly.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 8 Autor: Mgr. Iveta Votápková Trávicí soustava Pětilístek jícen
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov AUTOR: Věra Konířová NÁZEV: VY_52_INOVACE_PŘÍRODOPIS 6. – 9._34.CHUŤOVÉ, ČICHOVÉ A HMATOVÉ ÚSTROJÍ TÉMA: CHUŤOVÉ,
Obratlovci Pětilístek: páteř
RYBY-NEJPOČETNĚJŠÍ SKUPINA OBRATLOVCŮ
Smyslová ústrojí Funkce:
Pohlavní soustava Pětilístek spermie
Autor: Bc. Renáta Bojarská Datum: Název: VY_32_INOVACE_16_PŘÍRODOPIS
Semenné rostliny Pětilístek: list
VY_32_INOVACE_13_PR_SLUCH
VY_32_INOVACE_15_28_Smysly
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
ČICH, CHUŤ, HMAT smysly.
Sluchový Analyzátor.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
čichový, chuťový a hmatový
Prezentace – výklad učiva
NAŠE SMYSLY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
LIDSKÝ ORGANISMUS SMYSLY A NERVY.
Smyslové orgány.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor: Mgr. Dagmar Šaflová
VY_52_INOVACE_32_01_čich, chuť
SMYSLOVÁ SOUSTAVA DENISA POSKOČILOVÁ 8.C. SMYSLI ZRAK – SVĚTLO SLUCH –ZVUKY ČICH – PACHY CHUŤ – JÍDLO HMAT – CO CÍTÍME KDYŽ SI NA TO SÁHNEME.
Smysly Autor: Mgr. Iva Hirschová VY_32_INOVACE_18_Zrak,sluch
Transkript prezentace:

Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 8 Autor: Mgr. Iveta Votápková Smyslová soustava Pětilístek oko

Základní informace - všechny informace o změnách vnějšího a vnitřního prostředí zachycují smyslové orgány (čidla) - v nich jsou buňky reagující na podráždění – receptory - ke každému smyslovému orgánu ještě patří dostředivá nervová dráha (vede informace do CNS) Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 8

Základní smsly: - čich - chuť - sluch - zrak - hmat Úkol: Přiřaď obrázky.

Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 8 Čich - čichové buňky jsou uloženy v nosní sliznici, podílí se na zvýšení činnosti trávicích žláz - kvalita čuchu závisí na průchodnosti nosních dutin - vnímají vdechované plynné látky rozpuštěné v hlenu Úkol: Vysvětli jak jsou čich a chuť spjati.

Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 8 Chuť - chuťové buňky jsou obsaženy v chuťových pohárcích v sliznici jazyka Úkol: Vyjmenuj základní chtě, popiš je. Jak je poznáme? Hmat -hmatové receptory jsou uloženy v kůži Úkol: Vyjmenuj co receptory zaznamenávají?

Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 8 Sluch -orgánem sluchu je ucho - vnější - střední - vnitřní -umožňuje nám komunikaci, poslech hudby Úkoly: Popiš cestu zvukových podnětů. Popiš stavbu ucha. Uveď, jakým způsobem se projevuje poškození některých částí sluchového orgánu.

Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 8 Zrak -orgán zraku je oko -nejdůležitější lidský smysl -zaznamenává dopadající světlo, jeho intenzitu a barvu Úkoly: Jak je ucho chráněno před poškozením? Popiš stavbu oka. Které vady a onemocnění oka znáte?

Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 8 8. CLIL 1.eye - oko 2.Ear - ucho 3.Touch - hmat

Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 8 9. Použité zdroje Získané informace Google obrázky: