13. 4. 20101 Správa železniční dopravní cesty, státní organizace Změna systému zpoplatnění Ředitelství SŽDC, Odbor jízdního řádu a kapacity dráhy, Oddělení.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Spisová služba pro organizace zřízené Olomouckým krajem
Advertisements

4. železniční balíček 1.
CSV – CENTRALNÍ SYSTÉM VÝLUK EURO-ŽEL – Žilina
ZPRACOVÁNÍ STŘEDNĚDOBÝCH PLÁNŮ DOPRAVNÍ OBSLUŽNOSTI ÚZEMÍ
Nástroje územního plánování
Integrovaný dopravní systém
Předpis SŽDC D3 Účinnost od
Analýza dopadu zákona č. 300/2008 Sb. do území JUDr. Kateřina Černá Ing. Václav Koudele.
Výhody užití architektury ITS ve veřejné osobní dopravě
Smluvní vztahy a registrace Jaroslav Žákovčík Praha
Smluvní zajištění Pražské integrované dopravy
Podpora a rozvoj komunikační infrastruktury ISVS Ing. Lubomír Moravčík
Podpora a rozvoj komunikační infrastruktury veřejné správy (KIVS) Ing. Lubomír Moravčík
Právo na informace Tereza Danielisová,
Drážní úřad v resortu dopravy Konference technologická platforma Interoperabilita železniční infrastruktury Drážní úřad – Rail Authority.
Realizační tým ICZ duben 2005
1 Plánované změny v železniční dopravě Vít Bárta, ministr dopravy ČR Petr Žaluda, generální ředitel Českých drah Jiří Vodička, předseda představenstva.
IPRM Náchoda – problémová zóna u nemocnice Seminář k 1. výzvě Města Náchoda pro podporovanou aktivitu 5.2b Regenerace bytových domů
Plánování a organizace veřejné dopravy
Elektronické podatelny právo a praxe ISSS Hradec Králové Jan Hobza
Integrovaný dopravní systém Jihomoravského kraje
Prohlášení o dráze Jiří Černý 9. setkání s dopravci, Praha,
VÝZKUMNÝ ÚSTAV ŽELEZNIČNÍ, a.s. Zkušenosti z použití TSI za subsystém Řízení a zabezpečení V ÝZKUMNÝ Ú STAV Ž ELEZNIČNÍ, a.s. Obsah:  Použité.
Vládní výbor pro zdravotně postižené občany. JUDr. Pavel Ptáčník vedoucí Oddělení sekretariátu Vládního výboru pro zdravotně postižené občany.
Prezentace informačních systémů ve vztahu k zpoplatnění ŽDC – náhrada TP 412 systémem IS KAPO.
Přidělování kapacity, aktivace, problematika IS KADR Praha Ing. Miloš Futera Ph.D. Setkání s dopravci.
Informace o RailNetEurope, Přidělování kapacity dráhy Setkání s dopravci, Praha, Ing. Markéta Šlachtová.
Smlouvy o provozování drážní dopravy a jejich změny Ing. Petr Šlachta Setkání s dopravci, Praha 25. a
Prohlášení o dráze a cena za užití železniční infrastruktury a za poskytované služby Hana Honzáková, Jiří Černý 8. setkání s dopravci, Praha, 25.a
Ceny za projednání mimořádných zásilek Jiří Brunner 7. setkání s dopravci, Praha, 30.a
On-line vyhlašování směnového plánu Setkání dopravců SŽDC Praha Ing. Petr Řádek SŽDC O12-SEPA 25. –
Smlouvy o provozování drážní dopravy a jejich změny Ing. Petr Šlachta Setkání s dopravci, Praha 30. a
Implementace TAF/TAP TSI, ERNCF u SŽDC Praha, Ing. Marek Neustadt Jednání s dopravci.
ISOŘ KADR Generální ředitelství, Odbor řízení provozu a organizování drážní dopravy, Oddělení marketingu, prodeje tras a statistiky - OneStopShop Přednášející:
Setkání s dopravciPraha | 26. listopadu Elektronické jízdní řády (ETD) Aktuální informace a stav vývoje Petr Vacek Setkání s dopravci, Praha, 26.
Problematika rádiového prostředí SŽDC. Systém GSM-R Zajišťuje hlasovou komunikaci a přenos dat mezi terminály a pevnými účastnickými zařízeními a spojení.
Problematika rádiového prostředí SŽDC Bc. Ondřej Borovský.
Projekt KORIS Luhačovice Ing. František Brachtl.
IS KADR Praha, Miloš Futera Setkání s dopravci.
IS KAPO Nezkonzumovaná kapacita Praha,
REVOZ - Registr vozidel - Ing. Rudolf Mrzena, SŽDC, s.o.
PREZENTUJÍCÍ Registry ve veřejné správě Mgr. David Marek
Anotace: Materiál je určen pro 3. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních.
IS SŽDC – pořizování dat dopravci
Změny v objednávání mezinárodních tras
Prohlášení o dráze Jiří Černý 11. setkání s dopravci, Praha,
Tabulky traťových poměrů
Informace o implementaci TAF/TAP TSI
Národní rozvojový program mobility pro všechny (NRPM)
Osvědčení o bezpečnosti provozovatele dráhy a osvědčení dopravce
Železniční doprava pro kraje Praha, 28. listopadu 2016
Setkání s dopravci leden 2012
Přihlášení uživatele do portálu
Smlouvy o provozování drážní dopravy a jejich změny
IS KAPO WEB prostředí Martin Havránek Praha, –
Sankce za odřeknutí a nevyužití kapacity
Webový portál provozovatele dráhy
Webové portály LDS/MDS
Setkání s dopravci, Praha, 25. a
Předpis SŽDC D3 Účinnost od
Změna systému zpoplatnění
Legislativa výlukové činnosti
Šetření mimořádných událostí v drážní dopravě
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ PRO ŠKOLNÍ ROK 2019/2020
UZAVÍRÁNÍ SMLUV O VEŘEJNÝCH SLUŽBÁCH V PŘEPRAVĚ CESTUJÍCÍCH
Problematika MHD v městech SR Bojnice 30. září 2010
Ing. Jiří Kalenský Odbor drážní a vodní dopravy
4. železniční balíček a ERTMS/ETCS
Novinky v produktech OLTIS Group
Národního registru hospitalizací
Transkript prezentace:

Správa železniční dopravní cesty, státní organizace Změna systému zpoplatnění Ředitelství SŽDC, Odbor jízdního řádu a kapacity dráhy, Oddělení kapacity dráhy - OneStopShop Přednášející: Marek NeustadtSŽDC, s.o.,

Správa železniční dopravní cesty, státní organizace Přednášející: Marek NeustadtSŽDC, s.o., 1.přehled dotčených IS pro zpoplatnění 2.Podmínky pořizování zpráv: Složení vlaku / Rozbor vlaku Vlak připraven 3.IS REVOZ 4.IS KAPO 5.IS APORT 6.Technologické a smluvní změny

Výchozí situace Systém zpoplatnění infrastruktury probíhá na základě postupu vytvořeného pro statistiku provozních výkonů systém vznikl v roce 1926, od té doby je pouze mění způsob zpracování a metodicky upravová systém má své limity přesnosti spočívající v množství ruční práce s omezenou možností kontroly Změna financování železnice umožňuje uvolnění více prostředků na rozvoj IS, jsou zahájeny práce na změně systému statistiky. V roce 2004 po vstupu do EU začínají platit v ČR nařízení EK a stát implementuje Evropské směrnice – zvyšuje se tempo zavádění liberalizované železnice.

Požadavky na nový systém zpoplatnění zvýšená přesnost – kalkulační přesnost založená na ověření skutečné jízdy vlaku a plnopočetném plánování splnění požadavků legislativy Evropské směrnice a nařízení (zejm. 62/2005 TAF TSI) Zákon 266/94 ve znění pozdějších předpisů Vyhláška MD 173/95, Závazné společné postupy spolu s ostatním evropskými IM Národní pravidla a předpisy Dochází k precizaci předchozího stavu – postupů z unitární železnice s určitými úpravami na postupné zavádění technologie liberalizované železnice, vyvolává to změnu: technologických postupů rozdělení odpovědnosti mezi dopravce a IM myšlení všech zaměstnanců podílejících se na železniční dopravě

Podmínky pro vytvoření IS provozovatele dráhy - SPIS propojení veškerých informací a dat do vzájemně konzistentního celku pokrytí celého životního cyklu vlaku data – jedno vložení, jednotný význam, jednotný přístup, násobné využití řádově se zvyšují nároky: na konzistenci, přesnost a jednotnost na nutnost pohlížet na svou práci i s ohledem na potřeby ostatních, kteří data využívají nutno znovu definovat pracovní postupy právě z pohledu vazeb a komplexního přístupu kalkulace poplatku musí být maximálně automatizovaná.

Životní cyklus vlaku 0. Podpůrné činnosti 1. Žádost o trasu 2. Příprava před odjezdem a mimořádnosti 3. Jízda vlaku 4. Fakturace 5.Statistika

Podmínky pro vytvoření IS provozovatele dráhy - SPIS Data o železniční síti, číselníky Roční JŘ JŘ na konkrétní den / vlak Aktivace vlaku Příprava před odjezdem Jízda vlaku Kalkulace poplatků za užití DC Informace / Změny parametrů obchodního případu Výluky Omezení infrastruktury

Přenos informací pro fakturaci v IS KAPO ISOŘ APM DDGTN IS KAPO KANGO IS Dopravce / WEB KADR ISOŘ KADR roční JŘ JŘ pro každý vlak Jízda vlaku APORT COMPOST Rozbor vlaku Rozbor vlaku „ Jízda vlaku Aktivace trasy Žádost o trasu ad hoc IS Dopravce Složení vlaku Rozbor vlaku „ JŘ pro každý vlak Jízda vlaku Souhlas Vlak připraven

Správa železniční dopravní cesty, státní organizace, Podmínky pořizování zpráv: Složení vlaku / Rozbor vlaku Vlak připraven

Podmínky pořizování zpráv Složení vlaku / Rozbor vlaku „Metodický pokyn pro komunikaci s IS COMPOST a užívání IS APORT“ Návrh verze 1.2“ a vyšší v tuto chvíli ve formě návrhu – výsledky testování jsou operativně zapracovávány ve formě změn dokumentu

Zprávy Složení vlaku / Rozbor vlaku lze odeslat po: Vlak má přidělenu trasu Vlak je vyhlášen ve směnovém plánu – aktivován. a před: odjezdem vlaku z výchozího dopravního bodu, vstupem na železniční infrastrukturu provozovanou SŽDC, odjezdem vlaku z dopravního bodu, kde došlo ke změně ve složení vlaku. Zpráva Složení vlaku se pořizuje pro: Všechny vlaky nákladní přepravy povinně – Nex, RN, Vn, Pn, Mn, Vleč. Ostatní druhy vlaků dobrovolně Zpráva Rozbor vlaku se pořizuje pro: Všechny vlaky osobní dopravy, Vlaky Lv a Služ – pouze v případě, že nevezou nebezpečnou nebo mimořádnou zásilku. Podmínky pořizování zpráv Složení vlaku / Rozbor vlaku

Podmínky pořizování zpráv Složení vlaku / Rozbor vlaku Za změnu složení vlaku, kdy je nutné vyslat novou zprávu Rozbor vlaku: přidání, ubrání nebo změna jakéhokoliv činného hnacího vozidla nebo jeho funkce, jakákoliv změna ve složení tažených vozidel, která má za následek změnu celkové váhy vlaku, počtu vozů nebo počtu náprav. Za změnu složení vlaku, kdy je nutné vyslat novou zprávu Složení vlaku: přidání, ubrání nebo změna jakéhokoliv činného hnacího vozidla nebo jeho funkce, přidání nebo ubrání tažených vozidel, změna nákladu, která změní hrubou hmotnost vozu, přidání mimořádné zásilky nebo nebezpečného zboží i bez změny hrubé hmotnosti vozu, úvrať vlaku nebo otočení vlakové soupravy před další jízdou vlaku.

Pokyny pro komunikaci přes COMPOST / APORT Zprávu Složení vlaku lze odeslat pro celou trasu jízdy vlaku a uvést v ní všechny změny ve složení vlaku po celé budoucí trase. Zprávu Složení vlaku nebo Rozbor vlaku lze odeslat nejdříve 12 hodin před plánovaným odjezdem vlaku z výchozího dopravního bodu nebo vstupního dopravního bodu na infrastrukturu SŽDC. Neobdržení zprávy Složení vlaku nebo Rozbor vlaku je důvodem k odmítnutí vypravení vlaku z daného dopravního bodu. Pokud bude dopravce zadávat zprávy Rozbor vlaku nebo Složení vlaku dopředu na více vlaků, pak je z důvodu správné činnosti SW kontrol potřebné zadat zprávy ve stejném pořadí, jako jsou vlaky naplánovány.

Pokyny pro komunikaci přes COMPOST / APORT Pokud dopravce nebude ve výjimečných případech schopen včas vyslat zprávu Složení vlaku může provozovatel dráhy na požádání připustit opožděné odeslání zprávy Složení vlaku. Dopravce pak musí: předat provozovateli dráhy rozbor vlaku - zaměstnanec provozovatele dráhy pořídí zprávu Rozbor vlaku za dopravce do IS. odeslat zprávu Složení vlaku co nejdříve, nejpozději do 2 hodin po ukončení jízdy vlaku v cílové stanici. Zprávu Složení vlaku nebo Rozbor vlaku lze pro daný dopravní bod opravit nebo změnit pouze do doby potvrzeného nebo nepotvrzeného odjezdu/průjezdu vlaku v ISOŘ. Jakmile dostane ISOŘ potvrzený odjezd/průjezd, nelze již pro tuto stanici měnit složení vlaku.

Podmínky pořizování zprávy Vlak připraven Zprávou Vlak připraven oznamuje dopravce, že v čase uvedeném v této zprávě má splněny všechny potřebné podmínky k odjezdu vlaku ze zadaného dopravního bodu a že je připraven, po postavení vlakové cesty, okamžitě odjet. Zprávu Vlak připraven lze pořídit v IS APORT nebo odeslat datově prostřednictvím IS COMPOST Zprávu Vlak připraven lze odeslat do IS nejdříve 3 hodiny před plánovaným odjezdem, tato zpráva bude datově předána příslušným zaměstnancům operátora obsluhy dráhy Zprávě Vlak připraven musí předcházet: objednání a přidělení kapacity a trasy danému vlaku, aktivace trasy, resp. zařazení vlaku do směnového plánu, platná a provozovatelem dráhy přijatá informace Rozbor vlaku / Složení vlaku

Podmínky pořizování zprávy Vlak připraven Zprávu Vlak připraven musí dopravce zaslat vždy před odjezdem vlaku: z výchozího dopravního bodu vlaku, z nácestného dopravního bodu vlaku, kde: došlo ke změně ve složení vlaku, dopravce plánuje pobyt a úkony s vlakem, pokud doba pobytu vlaku přesahuje 15 minut. Provozovatel dráhy garantuje (pokud mu v tom nebrání provozní podmínky) odjezd vlaku v čase uvedené ve zprávě Vlak připraven, pokud obdrží tuto zprávu nejméně 10 minut před časem uvedeným ve zprávě Vlak připraven. Kratší doba není garantována. Žádný výpravčí ani traťový výpravčí / dispečer vybavený IS pro řízení dopravy nesmí povolit jízdu vlaku z výchozího nebo nácestného dopravního bodu s pobytem uvedeným výš, aniž by obdržel zprávu Vlak připraven. Pokud z nějakého důvodu nemůže dopravce zaslat zprávu Vlak připraven, je povinen si zabezpečit její náhradní pořízení zaměstnancem operátora obsluhy dráhy (např. výpravčí).

Správa železniční dopravní cesty, státní organizace, IS COMPOST

IS pro příjem zpráv TAF TSI z IS dopravce: Train Composition – Složení vlaku, Train Ready – Vlak připraven Receipt Message – potvrzení doručení zprávy Querry Message – Dotaz na data dotaz na konkrétní zprávu dotaz na seznam zpráv dotaz na složení vlaku COMPOST poskytuje všechny potřebné číselníky. Popis rozhraní – dokument od ČD T„Datové rozhraní IS COMPOST“ Způsoby komunikace s COMPOST: WEB službu TCP/IP Socket Dodavatel a provozovatel IS : ČD Telematika Datová komunikace bude ošetřena i smluvním vztahem uzavřeným mezi dopravcem a SŽDC IS COMPOST

Správa železniční dopravní cesty, státní organizace, IS APORT

Správa železniční dopravní cesty, státní organizace Registr vozidel Přednášející: Marek NeustadtSŽDC, s.o.,

centrální aplikace s webovým rozhraním včetně datového rozhraní na IS dopravců – jejich registry aplikace zahrnuje požadavky na registr dané TSI WAG a TSI TAF používá shodný systém přihlašování s ostatními aplikacemi SŽDC umístěnými na portále - tedy jedno společné jméno a heslohttp://provoz.szdc.cz skládá se ze 3 základních částí: 1.registr řad hnacích vozidel, řad speciálních hnacích vozidel v rozsahu předpisu D2/1, resp. D2/81 navíc aparát pro zobrazení územního schválení dané řady/typu 2.registr konkrétních vozidel daného držitele s využitím „dědění“ parametrů z řady přidán jednoduchý aparát pro evidenci prohlídek, servisních zásahů atd. 3.společné číselníky a výstupy číselník společností číselník vlakových zabezpečovačů číselník komunikačních prostředků výstupy D2/1, D2/81 v pdf, datové výstupy prostřednictvím webové služby pro komunikaci s ostatními IS (KADR, ISOŘ ŘVD, IS dopravce) Registr vozidel REVOZ

REVOZ

REVOZ

REVOZ

REVOZ

REVOZ

REVOZ

REVOZ

REVOZ

IS KAPO Přednášející: Marek NeustadtSŽDC, s.o.,

Technologické a smluvní změny Přednášející: Marek NeustadtSŽDC, s.o.,

Dohoda o elektronické výměně dat mezi IS dopravce a IS SŽDC úprava vzájemného vztahu struktura obecná dohoda příloha : seznam technických doplňků technické doplňky pro každou konkrétní oblast datové výměny 1 technický doplněk řeší technické otázky datové výměny včetně otázky využití dat vzájemně poskytovaného 1.dialog žádost o trasu 2.poskytování informací o jízdě vlaku 3.poskytovaní dat o síti (body, úseky) 4.příprava před odjezdem (Složení vlaku) 5.poskytování dat z/do registru vozidel 6.informace o omezení infrastruktury Dohoda o datové výměně

Správa železniční dopravní cesty, státní organizace, Děkuji za pozornost Kontakt Ing. Marek Neustadt telefon: