NÁZEV ŠKOLY:Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR:Jitka Malíčková NÁZEV:Význam a použití hydroxidů TÉMATICKÝ CELEK:Anorganické.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
Advertisements

Stavební pojiva. Stavební pojiva Vápník Poměrně měkký, lehký, reaktivní kov. Vápník patří k lepším vodičům elektrického proudu a tepla. Vápník je velmi.
Název šablony: Inovace v přírodopisu 52/CH16/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Kyseliny a zásady Autor:
Kyseliny a zásady.
UHLIČITANY.
Příprava, vlastnosti, užití
NÁZEV ŠABLONY: INOVACE V PŘÍRODOPISU 52/CH17/ , VRTIŠKOVÁ VZDĚLÁVACÍ OBLAST: ČLOVĚK A PŘÍRODA NÁZEV VÝUKOVÉHO MATERIÁLU: KYSELINY A ZÁSADY AUTOR:
15.1 Vím, co jsou hydroxidy MÝDLA ČIŠTĚNÍ ODPADŮ
Významné halogenidy Mgr. Helena Roubalová
CHEMIE 9. ROČNÍK VÝSKYT A VYUŽITÍ SOLÍ
HYDROXIDY tříprvkové sloučeniny, které obsahují hydroxidové anionty OH- vázané na kationty kovu K I (OH) -I hydroxid draselný Na I (OH) -I.
Zásady Autor: Ing. Šárka Psíková Chemie Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/
Hydroxidy Mgr. Helena Roubalová
Hydroxidy (zásady) nazývané též žíravé louhy, obsahují kov a charakteristickou hydroxidovou skupinu – OH, hydroxidový aniont = OH oxidační číslo hydroxidu.
Hydroxidy CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_2313_CH8 Masarykova základní škola Zásada, okres Jablonec nad Nisou Mgr. Eva Živná, 2011.
hašené vápno louh draselný natron vápenné mléko louh sodný
Anotace Prezentace určená k opakování a procvičování učiva o hydroxidech  Autor Ing. Lenka Kalinová Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žák porovná vlastnosti.
ZÁSADY - HYDROXIDY.
Zásady Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Sloučeniny H y d r o x i d y RZ –
Sloučeniny vápníku Mgr. Jitka Vojáčková.
Mgr. Ivana Blažíčková Základní škola a Mateřská škola Nymburk, Tyršova 446 EU-ICT-Ch-8_03.
HYDROXIDY.
SOLI Stavební materiály
Ch_005_Hydroxid vápenatý
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: květen 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII Vzdělávací.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
HYDROXIDY VY_32_INOVACE_19 - HYDROXIDY.
Alkalické kovy Mgr. Jitka Vojáčková.
Z Á S A D Y – H YD R O X I D Y.
Hydroxidy Jan Kolarczyk, Vojtěch Havel. Obecně Sloučeniny hydroxylového aniontu OH- s kovovým kationtem. Sloučeniny hydroxylového aniontu OH- s kovovým.
Hydroxidy.
Oxidy.
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Vybrané příklady průmyslově významných hydroxidů
Hydroxidy Materiál byl vytvořen v rámci projektu
Tříprvkové sloučeniny. 1.) Hydroxidy Patří mezi zásady Jejich vodné roztoky nazýváme louhy Obsahují hydroxidový aniont (OH) - a kationt kovu (nebo amonný.
Základní škola Benešov, Jiráskova 888 CHEMIE Složení roztoků – 8. ročník Mgr.Jitka Říhová.
HYDROXIDY. Co jsou hydroxidy? Hydroxidy jsou sloučeniny, které obsahují hydroxidové anionty (OH) -1 vázané na kationty kovu. Hydroxidy a jejich roztoky.
Název školy:ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu:Eduard Šram Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Název:VY_32_INOVACE_II.CH17 Vytvořeno:17. 3.
Klepnutím lze upravit styl předlohy podnadpisů Název šablony: Inovace v přírodopisu 52/ch17/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jiří Hajn Název DUM: Hydroxidy – zástupci Název sady: Chemie – 8. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
HALOGENIDY. Halogenidy jsou dvouprvkové sloučeniny halogenů s jinými kovy, kde halogen má oxidační číslo -I Jejich název je dvouslovný: - podstatné jméno.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Ch_070_Tepelně zpracovávané materiály – cement, vápno, sádra, keramika Autor: Ing. Mariana Mrázková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková.
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Alena Přibíková Číslo DUM:Ch Datum ověření ve výuce: Ročník:8.
Anotace: Prezentace je určena k výkladu a procvičení učiva chemické sloučeniny, hydroxidy v 8. ročníku a opakování učiva v 9. ročníku. Období: září - prosinec.
Základní škola M.Kudeříkové 14, Havířov-Město, příspěvková organizace Projekt: Tvorba inovativních výukových materiálů Šablona: „Přírodní vědy“ Předmět:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III / 2 Sada : 4 Ověření ve výuce: (nutno poznamenat v TK) Třída:
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Alena Přibíková Číslo DUM:Ch Datum ověření ve výuce: Ročník:8.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Jitka Malíčková NÁZEV: Význam a použití oxidů VI TÉMATICKÝ CELEK:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Jitka Malíčková NÁZEV: Význam a použití sulfidů TÉMATICKÝ CELEK: Anorganické.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Jitka Malíčková NÁZEV: Význam a použití solí TÉMATICKÝ CELEK: Anorganické.
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Chemie 8. roč.
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Zásady.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
SLOUČENINY.
VY_32_INOVACE_Slo_II_15 Hydroxidy ppt.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Název projektu: Zkvalitnění výuky cizích jazyků
Hydroxidy Niektoré významné hydroxidy
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Eduard Šram
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Významné oxidy Oxid uhličitý CO2 nedýchatelný bezbarvý plyn
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY:Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR:Jitka Malíčková NÁZEV:Význam a použití hydroxidů TÉMATICKÝ CELEK:Anorganické sloučeniny ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/

Význam a použití hydroxidů

Hydroxid sodný NaOH  bílá pevná látka  vyrábí se ve formě peciček, šupinek nebo tzv. mikroperlí  je hydroskopický (pohlcuje vodu)  žíravina !

Hydroxid sodný NaOH Používá se k výrobě mýdel a sloučenin, které jsou součástí zubních past a pracích prášků.

Hydroxid sodný NaOH Je obsažen v prostředcích k odstraňování starých nátěrů. Je hlavní složkou prostředků pro čištění odpadů a potrubí.

Hydroxid sodný NaOH Vyrábí se elektrolýzou roztoku chloridu sodného. NaOH

Hydroxid vápenatý Ca(OH) 2  známý pod názvem hašené vápno  bílá pevná látka  méně rozpustný ve vodě  žíravina !

Hydroxid vápenatý Ca(OH) 2 Používá se ve stavebnictví jako pojítko do malty a k bílení zdí.

Hydroxid vápenatý Ca(OH) 2 Využívá se při výrobě cukru k čištění cukerné šťávy a při výrobě smetany (snižuje její kyselost).

Natronové vápno Je směs hydroxidu sodného a vápenatého. Používá se v ponorkách nebo kosmických lodích k odstraňování vydechovaného oxidu uhličitého.

Zdroj Fraus: Chemie učebnice pro ZŠ a víceletá gymnázia    Sodium_hydroxide_solution.jpg Sodium_hydroxide_solution.jpg    hite.jpg/200px-Plastic_spoon_n_Laundry_detergent_n_Washing_powder_in_white.jpg hite.jpg/200px-Plastic_spoon_n_Laundry_detergent_n_Washing_powder_in_white.jpg    _mixing_paint.jpg/86px-US_Navy_ N-1280S-001_USS_Washington_-_mixing_paint.jpg _mixing_paint.jpg/86px-US_Navy_ N-1280S-001_USS_Washington_-_mixing_paint.jpg     Bielefeld_Denkmal_Goldbach_23.jpg Bielefeld_Denkmal_Goldbach_23.jpg    waii.jpg/220px-Fives_Fletcher_Sugar_Continuous_Vacuum_Pan_Puunene_Hawaii.jpg waii.jpg/220px-Fives_Fletcher_Sugar_Continuous_Vacuum_Pan_Puunene_Hawaii.jpg 