Novinky a reakce cestujících na nabídku dálkové osobní přepravy v ČR Ing. František Vichta vedoucí oddělení koncepce a rozvoje odboru veřejné dopravy MD ČR
Ústí nad Labem, Seminář "Dopravní obslužnost 2008 aneb po celém Ústeckém kraji bez auta" 2 Role objednatele dálkové dopravy Objednatel vlaků kategorie R a Ex, v zájmu zajištění základních dopravních potřeb státu podle § 39 odst. 1 písm. b) zákona č. 266/1994 Sb., o drahách, ve znění pozdějších předpisů => cílem je zajistit spojení mezi sídelními aglomeracemi ČR Objednatel vlaků kategorie R a Ex, v zájmu zajištění základních dopravních potřeb státu podle § 39 odst. 1 písm. b) zákona č. 266/1994 Sb., o drahách, ve znění pozdějších předpisů => cílem je zajistit spojení mezi sídelními aglomeracemi ČR Dopravní plánování – „Celostátní plán dopravní obsluhy území v ČR“ Dopravní plánování – „Celostátní plán dopravní obsluhy území v ČR“ Důraz na: Důraz na: –integrální taktový grafikon –radiální linky – spojení významných sídelních aglomerací – takt 60 min –ostatní linky – 120 min + výjimky s delším intervalem –posilování významu radiálních spojení především u relací, kde je železniční doprava časově konkurenceschopná IAD => Praha – Ústí n. L. 2 dopravní segmenty
Ústí nad Labem, Seminář "Dopravní obslužnost 2008 aneb po celém Ústeckém kraji bez auta" 3 Praha – Ústí nad Labem od roku 2007 (JŘ 2006/2007) vícesegmentová obsluha dálkovou dopravou od roku 2007 (JŘ 2006/2007) vícesegmentová obsluha dálkovou dopravou –EC/Ex –R/Sp využití 1. železničního koridoru využití 1. železničního koridoru výrazný nárůst počtu cestujících, i přes konkurenci dálnice D 8 výrazný nárůst počtu cestujících, i přes konkurenci dálnice D 8
Ústí nad Labem, Seminář "Dopravní obslužnost 2008 aneb po celém Ústeckém kraji bez auta" 4 Praha – Ústí n. L., Teplice
Ústí nad Labem, Seminář "Dopravní obslužnost 2008 aneb po celém Ústeckém kraji bez auta" 5 Objednávka JŘ 2007/2008
Ústí nad Labem, Seminář "Dopravní obslužnost 2008 aneb po celém Ústeckém kraji bez auta" 6 Novinky v JŘ 2008/ prodloužení linky Olomouc – Břeclav do Brna –vytvoření přímého a rychlého spojení Uherskohradišťska a Hodonínska s Brnem - spolupráce s Jihomoravským krajem - integrace vlaků do IDS JMK v úseku Hodonín – Brno
Ústí nad Labem, Seminář "Dopravní obslužnost 2008 aneb po celém Ústeckém kraji bez auta" 7 Novinky v JŘ 2008/ prodloužení linky Rumburk – Nymburk do Kolína –snížení počtu přestupů cestujícím ve směru Pardubice ze směru Mladá Boleslav - kvalitnější napojení kolínsko-nymburské sídelní oblasti ve směru trati 071/080
Ústí nad Labem, Seminář "Dopravní obslužnost 2008 aneb po celém Ústeckém kraji bez auta" 8 Novinky v JŘ 2008/ prodloužení linky České Budějovice – Beroun do Prahy – přímé spojení Příbrami s Prahou, alternativa IV. TŽK po dobu st. Prací – takt 120 min
Ústí nad Labem, Seminář "Dopravní obslužnost 2008 aneb po celém Ústeckém kraji bez auta" 9 Novinky v JŘ 2008/ přeměna linky a nabídkových intervalů Praha – Lužná u Rak. – Chomutov – Praha – Rakovník, návaznosti v Lužné u Rakovníka Rakovník/Lužná u Rak. – Chomutov – Jirkov => takt 120 min, – přestupní vazba v Chomutově na vlaky R ve směru Ústí n. L. a Karlovy Vary
Ústí nad Labem, Seminář "Dopravní obslužnost 2008 aneb po celém Ústeckém kraji bez auta" 10 Co dál se státní objednávkou? Stabilizace systému dálkové dopravy – ustálení současných linek Stabilizace systému dálkové dopravy – ustálení současných linek Pokračování spolupráce s objednateli regionální dopravy Pokračování spolupráce s objednateli regionální dopravy Orientace na kvalitu nabízených služeb Orientace na kvalitu nabízených služeb
Ústí nad Labem, Seminář "Dopravní obslužnost 2008 aneb po celém Ústeckém kraji bez auta" 11 Ing. František Vichta Oddělení koncepce a rozvoje Odbor veřejné dopravy MD ČR Děkuji za pozornost