Arménie logistické aspekty Teritoriální setkání ICC ČR 28.dubna 2016.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Strategie rozvoje letiště Leoše Janáčka Ostrava
Advertisements

Nigérie logistické aspekty Teritoriální setkání ICC ČR 21.srpna 2013.
Doprava.
Česká republika-1 poloha, rozloha…
STÁTNÍ ÚZEMÍ je prostor, který je tvořen pevninským územím, geologickým podkladem, teritoriálními vodami, vzdušným prostorem i územími velvyslanectví,
Dopravní síť světa 1 B. Fendrych 8.K.
Romana Zabořilová ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_001
STŘEDNÍ ASIE.
Polsko Eliška Pokorná.
* ZAHRANIČNĚ OBCHODNÍ POLITIKA květen 2013VY_32_INOVACE_EKO_ Autory materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, jsou Ing. Dana Gebauerová.
ASIE Kazachstán III2-Z7-II-02.
Jihozápadní Asie.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michael Korbička. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky do.
EXPORT MIMO EU, jak na to? Strategie přístupu na trh Ing. Andrea Heverlová, MBA 16. září 2009 © 2009 Ministerstvo průmyslu a obchodu.
Doprava 25. listopadu 2005.
Výpočet celní hodnoty, cla a daní
Celnictví Význam a druhy cel.
David Štros, 2009 Lukáš Synek, 2011
DOPRAVA Nenahraditelná složka hospodářství každé země – brzdí nebo urychluje ekonomický rozvoj. Poloha uprostřed Evropy – ČR je křižovatkou transevropských.
Dopravní síť České Republiky
Prezentace podnikatelských ploch pro investory 1 Prezentace průmyslových ploch pro investory STATUTÁRNÍ MĚSTO PŘEROV Propojení dálnice D1 a propojení Přerova.
Předmět: Zeměpis cestovního ruchu Ročník: 1.
Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí Zeměpis – 1. ročník 1 Ukrajina.
Společenské a hospodářské prostředí
JZ Asie Zahrnuje oblast Malé Asie, Arabského poloo., kolem Perského zálivu mezi Středozemním, Černým mořem a Indickým oc. Arabský štít, který tvoří nejstarší.
RUSKO Jan Vaněk.
1 Společné politiky EU Mezinárodní ekonomická integrace VŠFS LS 2004/05 MS prezenční přednáška
Postsovětské státy Ukrajina 1991 ze SSSR
Přírodní vědy moderně a interaktivně ©Gymnázium Hranice, Zborovská 293 DOPRAVA „ KREV HOSPOD Á ŘSTV Í“ 1.
ZEMĚPIS 2. ROČNÍK.
STŘEDNÍ ASIE.
Proč nezatracovat železniční dopravní prostředky?
GEOGRAFIE DOPRAVY III. Martin VRZALA.
Společná obchodní politika EU
LOKOMOTIVY A ŽELEZNICE
Německo.
Právní regulace zahraničně obchodních vztahů ČR aspekt veřejnoprávní –obchod uvnitř EU (intrakomunitární) –obchod s nečlenskými státy aspekt soukromoprávní.
Zakavkazsko Autor: Mgr. Marian Solčanský
Arménie Dopravní zeměpis
Právní regulace zahraničně obchodních vztahů ČR aspekt veřejnoprávní –obchod uvnitř EU (intrakomunitární) –obchod s nečlenskými státy aspekt soukromoprávní.
OBLASTI ASIE Podle tradičního dělení se Asie člení na 7 oblastí
Francie Francie, oficiální název Francouzská republika je demokratický stát, jehož většina území (někdy označovaná jako Metropolitní Francie) se nachází.
Brazílie logistické aspekty Teritoriální setkání ICC ČR 8.června 2016.
Ghana logistické aspekty Kulatý stůl ICC ČR 30.března 2016.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Vlastimil Ogrodník NÁZEV:Chorvatsko TÉMATICKÝ CELEK: Evropa ČÍSLO.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
Česká republika ZŠ Hejnice 2010 Doprava a spoje Mgr. Jan Kašpar.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petr Sedláček. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
A jeho krásy.  Polsko je stát ležící ve střední Evropě.  Hraničí s: Německem  Českem  Slovenskem  Ukrajinou  Běloruskem  Litvou  Ruskem  Ze severu.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Halže, příspěvková organizace AUTOR: Pavla Dokoupilová NÁZEV: VY_32_INOVACE_19_ČS_MÍSTO, KDE ŽIJEME TEMA:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: Z 8/19 Předmět: Zeměpis Ročník: 8. ročník Jméno.
Název školy: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV Autor: Mgr. Pavla Zrzavecká Datum: Název: VY_32_INOVACE_01_ZEMĚPIS Téma: Německo Ročník: 8. Číslo projektu:
ŠABLONA 32 VY_32_INOVACE_14_22_RAKOUSKO.
Uzbekistán logistické aspekty
ZEMĚPIS - SVĚT Regiony Asie 1
Ukrajina Bělorusko Moldavsko
Irák logistické aspekty
Společná obchodní politika
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
ŠABLONA 32 VY_32_INOVACE_11_22_SLOVENSKO.
Moravskoslezský kraj Nová huť Ostrava. Moravskoslezský kraj Nová huť Ostrava.
ASIE - KAVKAZ VY_32_INOVACE_07-30 Ročník: VII. Vzdělávací oblast:
POLOHA ČESKÉ REPUBLIKY
zpracovaný v rámci projektu
Spolková republika Německo
Wien – Baden: integrace tramvaje se železnicí
STÁTNÍ ÚZEMÍ je prostor, který je tvořen pevninským územím, geologickým podkladem, teritoriálními vodami, vzdušným prostorem i územími velvyslanectví,
Ekonomika Clo a celní politika 4. Ing. Miroslava Farmačková
Předmět: Zeměpis Ročník: 7. Tématický celek: Regiony světa – Asie
Transkript prezentace:

Arménie logistické aspekty Teritoriální setkání ICC ČR 28.dubna 2016

Logistické aspekty při obchodech s Arménií ARMÉNIE, oficiálním názvem Arménská republika je stát ležící v Zakavkazsku v jihozápadní Asii, bez přístupu k moři. Podle některých definic je Arménie součástí Evropy. Na severu hraničí s Gruzií (164 km), na východě s Ázerbajdžánem a de facto nezávislou Nagorno-karabašskou republikou (566 km), na jihu s Íránem (35 km) a na západě s ázerbájdžánskou exklávou Nachičevan (221 km) a Tureckem (268 km). Většina možných spojení s vnějším světem je tedy komplikovaná; a přesto tudy ve starověku vedly karavanní stezky, a poloha Arménie může být příslibem i do budoucnosti.

Logistické aspekty při obchodech s Arménií ARMÉNIE, jak již uvedeno, je zemí bez vlastního přístupu k moři, a musí proto spoléhat, podobně jako Česko, na přístavy v okolních zemích. Jelikož je však Arménie v latentním sporu s Ázerbajdžánem, jehož přístav Baku by mohl účelu transitu sloužit, a ani turecký Trabzon není pro svou vzdálenost vhodný, je pro Arménii jedinou průchozí branou gruzínský přístav Poti v Černém moři. Námořní spojení :

Logistické aspekty při obchodech s Arménií Námořní spojení : Z evropských přístavů či vnitrozemí lze odesílat zboží po moři do Poti standardní cestou Bosporem a přes Černé moře a z Poti dále do Arménie po silnici či železnici. Námořní linky, které tuto oblast obsluhují, začínají obvykle v tureckém Istanbulu a poté najíždějí větší počet přístavů od Bulharska až po severní Turecko. Toto spojení proto nevyniká nijak rychlou dobou plavby (28 dnů), z Hamburku odjíždí cca 5 spojů týdně. Ceny jsou také poměrně vysoké: € 1100/20DC a € 1700/40DC. Dlužno podotknout, že jde o typickou nerovnováhu na tomto trhu, též silně ovlivněnou problematickou situací v oblasti Krymu.

Logistické aspekty při obchodech s Arménií Letecké spojení : Vzhledem k geografii země a koncentraci obyvatelstva pracují v zemi pouze dvě mezinárodní letiště: Shirak Int´l Airport v Gyumri a hlavní letiště v zemi, v metropolitní oblasti hlavního města (Parakar) – ZVARTNOST INT´L AIRPORT (kód EVN). Přímé spojení z Prahy do Jerevanu v této chvíli (na rozdíl od okolních zemí) bohužel nabízeno není. Cargo spojení je proto silně závislé na lokálních dopravních uzlech: Dubai, Moskva, Kiev, a cena tomu odpovídá = Kč 58-62/kg na škále 100+.

Logistické aspekty při obchodech s Arménií Silniční spojení : Silnice jsou – vzhledem k nedostatečné železniční síti (i jako následek kompliko- vaného profilu země) – jediným významným dopravním spojením jak v rámci země, tak především do zahraničí. Nejvýznamnější silnicí je M1 z hlavního města směrem ke gruzínské hranici (Gyumri-Bavra) a M2 do Íránu (Kapan- Meghri). Silnice k tureckým hranicím jsou v tuto chvíli nefunkční, podobně i východní směr do Ázerbajdžánu není v dobrém stavu. Celková délka silnic v Arménii činí cca 8500 km, a z toho naprostá většina je asfaltovaných. Síť je však řídká.

Logistické aspekty při obchodech s Arménií Železniční spojení : První trať byla vybudována v Arménii ještě v 19. století (Gyumri-Tbilisi), a jelikož byla podstatná část Arménie pod Ruskou nadvládou, trať dostala carský rozchod 1524 mm. Další tratě pak byly budovány na východ, do Ázerbajdžánu a dále do oblasti Persie. Napojen byl i Kars v dnešním Turecku. Po rozpadu SSSR byla bohužel spojení do Ázerbajdžánu a Turecka přerušena, a v současné době je v provozu pouze 736 km tratí, s jediným přesahem do zahraničí = do Gruzie a dále do Soči. Uvažuje se o znovuvybudování a elektrifikaci trati do Meghri a odtud dále do Íránu.

Logistické aspekty při obchodech s Arménií Arménie je od roku 2003 členem WTO, z čehož země silně těží vzájemně poskytnutými doložkami nejvyšších výhod s ostatními členy. Též jsou v zemi silně zjednodušeny celní procedury / směřují k podpoře vzájemného obchodu. Patří sem e-celnice, uznání harmonizovaného celního sazebníku HS, pouhé dvě sazby dovozní daně (0% a 10%, první pro investiční dovozy, druhá pro spotřební zboží). Pouze alkohol a tabákové výrobky podléhají dodatečné dani – více viz nebo Arménský celní kodex. Země též uznává celní režim TIR. Dovážené zboží tudíž lze proclít jak na hraničních přechodech, tak také na vnitrozemských celních bodech. Arménie dosud není signatářem dohody o ochraně před zavlečením škůdců ISPM 15. Celní omezení a ochrana před zavlečením škůdců a chorob

Logistické aspekty při obchodech s Arménií Děkuji Vám za pozornost ! Petr Rožek Lektor ICC Praha