JEHLAN Mongeovo promítání Blan ka Wagnerová Úvod do studia DG.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/ Vzdálenost rovnoběžných přímek a rovin Autor: Mgr.
Advertisements

STEREOMETRIE základní pojmy Blan ka Wagnerová Úvod do studia DG.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Anna Červinková Název prezentace (DUMu): 7. Kinematika – rozlišování pohybů a jejich skládání v prakt. úlohách.
A C D V B Sestrojte průsečnici rovin ACV a BDN. N... střed CV Je dán pravidelný čtyřboký jehlan ABCDV.
Anotace Jehlan: Prezentace je věnována jehlanům. Seznamuje žáky s vlastnostmi jehlanů a učí je počítat povrch a objem jehlanu. Předpokládá se využívání.
Jehlan Matematické dovednosti. Jméno autora: Marie Roglová Škola: ZŠ Náklo Datum vytvořeníBřezen 2013 Ročník: 9. Tematická oblast:Matematická gramotnost.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Tomáš Rachůnek Název prezentace (DUMu): Komolá tělesa Tematická oblast: Povrchy a objemy těles Ročník:1. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
ŘEZ JEHLANU ROVINOU OB21-OP-STROJ-KOG-MAT-S
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
HRANOL Blan ka Wagnerová Úvod do studia DG. Hranolový prostor Množina všech bodů navzájem rovnoběžných přímek (tvořících přímek) procházejících všemi.
HRANOL, JEHLAN v kótovaném promítání Blan ka Wagnerová Úvod do studia DG.
Jehlan Základní škola a Mateřská škola Knínice u Boskovic, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ číslo DUMu: VY_32_INOVACE_22_M9_jehlan.
TECHNICKÉ KRESLENÍ ZOBRAZENÍ ROVIN [1] Autor: Ing. Jindřich Růžička Škola: Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice, Benešovo.
Kolmé hranoly, jejich objem a povrch
Tělesa –Hranol Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Lichoběžník VY_42_INOVACE_25_02.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Matematika a její aplikace - geometrie pro 1.stupeň.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Holečková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  Provozuje.
Kolmé hranoly, jejich objem a povrch
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čtyřúhelník - obdélník
Gymnázium B. Němcové Hradec Králové
Gymnázium B. Němcové Hradec Králové
Gymnázium B. Němcové Hradec Králové v rovině a prostoru
TECHNICKÉ KRESLENÍ ŘEZ A PRŮŘEZ
Gymnázium B. Němcové Hradec Králové
Vzdálenost rovnoběžných přímek a rovin
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Holečková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  Provozuje.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Pravoúhlá axonometrie
Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 7
Koule Kulová plocha – je množina bodů v prostoru, které mají od daného bodu S tutéž vzdálenost r. Koule – množina všech bodů v prostoru, které mají od.
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského v Novém Strašecí
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Hranoly Základní pojmy.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Analytická geometrie v rovině
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Přednáška č. 3 Mongeovo promítání Skutečná velikost úsečky.
Hlavní přímky roviny (Mongeovo promítání)
Otáčení pomocných průměten
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
KÓTOVANÉ PROMÍTÁNÍ otočení roviny
Řešení polohových konstrukčních úloh
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
OBJEM JEHLANU VY_42_INOVACE_ 30_02.
Jehlan těleso skládající se z jedné podstavy, která má tvar mnohoúhelníku a pláště.
Stopy roviny (Mongeovo promítání)
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Vladimíra Houšková Název materiálu:
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Tělesa –čtyřboký hranol
Úvod do geometrie Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
Průsečík obecné přímky s rovinou
Gymnázium B. Němcové Hradec Králové základní konstrukční úlohy
Souřadnicová soustava, průměty bodů
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Vnitřní a vnější úhly v trojúhelníku
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Tělesa –Pravidelný šestiboký hranol
MATEMATIKA Objem a povrch jehlanu 2.
EU peníze středním školám – digitální učební materiál
MATEMATIKA Trojúhelníky - základní vlastnosti.
MATEMATIKA Objem a povrch hranolu 4.
MATEMATICKÝ KUFR Téma: Geometrie (6.–9.ročník)
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
ZÁKLADNÍ TĚLESA V MONGEOVĚ PROMÍTÁNÍ
Transkript prezentace:

JEHLAN Mongeovo promítání Blan ka Wagnerová Úvod do studia DG

Mongeovo promítání pravoúhlé promítání na dvě navzájem kolmé průmětny Blan ka Wagnerová Úvod do studia DG půdorys × nárys

Průmět jehlanu podstava výška viditelnost viditelné hrany – plná čára neviditelné hrany – čárkovaná čára Blan ka Wagnerová Úvod do studia DG

Průmět jehlanu poloha podstavy vzhledem k průmětně Podstava může být v rovině 1) rovnoběžné s průmětnou 2) kolmé k průmětně 3) obecné Blan ka Wagnerová Úvod do studia DG

Rovina podstavy rovnoběžná s průmětnou Podstava…jeden průmět ve skutečné velikosti, druhý průmět – úsečka rovnoběžná s osou x Výška… jeden průmět ve skutečné velikosti, druhý průmět - nulová Jedním průmětem jehlanu je mnohoúhelník podstavy ve skutečné velikosti, druhým průmětem je trojúhelník. Blan ka Wagnerová Úvod do studia DG

Rovina podstavy rovnoběžná s průmětnou Pravidelný čtyřboký jehlan ABCDV s postavou v půdorysně. A [4,1,0], C[-2,6,0] v= 4 Blan ka Wagnerová Úvod do studia DG Pravidelný šestiboký jehlan ABCDEFV s postavou v nárysně. A [4,1,0], C[-2,6,0] v=6

Blan ka Wagnerová Úvod do studia DG

Rovina podstavy kolmá k průmětně Podstava…jeden průmět úsečka, druhý průmět zkreslený n-úhelník (skutečná velikost pomocí sklopení) Výška… jeden průmět ve skutečné velikosti, druhý průmět zkreslená Jedním průmětem je trojúhelník. Blan ka Wagnerová Úvod do studia DG

Rovina podstavy kolmá k průmětně Pravidelný trojboký jehlan ABCV s postavou v rovině kolmé k půdorysně. A [2,1,1], C[-2,4,6] v = 7 Blan ka Wagnerová Úvod do studia DG Pravidelný čtyřboký jehlan ABCDV s postavou v rovině kolmé k nárysně. A [2,1,1], C[-4,4,3] v = 7

Blan ka Wagnerová Úvod do studia DG

Rovina podstavy obecná Podstava…oba zkreslené n-úhelníky (skutečná velikost pomocí otočení) Výška…oba průměty zkreslená Blan ka Wagnerová Úvod do studia DG

Rovina obecná Pravidelný šestiboký jehlan ABCDEFV s postavou v rovině ρ(8,7,8). A [2,1,1], C[-4,4,3] v = 6 Blan ka Wagnerová Úvod do studia DG podstava - otočení výška - sklopení viditelnost Viditelné – plná čára Neviditelné – čárkovaná čára

Rovina obecná podstava Blan ka Wagnerová Úvod do studia DG

Rovina obecná výška Blan ka Wagnerová Úvod do studia DG

Rovina obecná viditelnost Blan ka Wagnerová Úvod do studia DG

Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora. Zdroje: POMYKALOVÁ, E.: Deskriptivní pro střední školy. 1. vydání. Praha: Prometheus, ISBN kol.: Slovník školské matematiky. 1. vydání. Praha: Státní pedagogické nakladatelství n. p., 1981 SUCHOHRADSKÝ O.: Cvičení z deskriptivní geometrie. 1. vydání. Hradec Králové : Pedagogická fakulta v Hradci Králové, 1977 Blan ka Wagnerová Úvod do studia DG