POHYBOVÉ AKTIVITY FYZIOTERAPIE DiS. Radomíra Koubová.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Cíl této brožury je podat ve stručné formě a z praktického pohledu základní informace o sledování růstu dítěte, zjištění jeho odchylky, určení příčiny.
Advertisements

2. část Zařízení zajišťuje praní prádla, úklid společných i bytových prostor. Zejména uživatelé pobočky jsou podporováni v nácviku péče o domácnost.
ÚVOD DO SPECIALIZACE AKTIVITY PODPORUJÍCÍ ZDRAVÍ 12. Intervenční pohybové programy - atletika, plavání, gymnastika, hry, sporty v přírodě Tento projekt.
Srpen 2013 Společné setkání Komunitní plánování v Děčíně Projekt „Od analýz ke koordinaci sociálních služeb v Děčíně, CZ.1.04/3.1.03/ Listopad.
Koordinovaná rehabilitace z pohledu fyzioterapeuta Klinika rehabilitačního lékařství VFN a 1. LF UK, Praha Vendula Matolínová
Děčín - město bez bariér (?). Komunitní plánování KOORDINAČNÍ SKUPINY Senioři OZP (Osoby ze zdravotním postižením) Rodiny v krizi Osoby v krizi.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ludmila Jakubcová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Gymnastika II. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem,
Bc. Balonová Soňa. Proč chodíme na preventivní lékařské prohlídky? „Preventivní lékařská péče“ ? Co to znamená.
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín Moderní škola 2010 VY_32_INOVACE_E 12/11 – Péče o novorozence a kojence.
Vzdělávací program v oboru dětské lékařství MUDr. Jana Mathonová, prim. dětského oddělení Kroměřížské nemocnice a.s.
Seminář na MZ Bezpečnost zdravotních služeb - současná priorita MZ MUDr. Markéta Hellerová Ministerstvo zdravotnictví.
1 Obhajoba diplomové práce Sluneční záření a atmosféra Autor: Tomáš Miléř Vedoucí: Doc. RNDr. Petr Sládek, CSc. Oponent: RNDr. Jan Hollan BRNO 2007Katedra.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Bc. Klára Loudová Název materiálu:
Pedagogické disciplíny II. Část Aplikované. Rozdělení aplikovaných pedagogických disciplín  Školské  Mimoškolské  Na hranici školských a mimoškolských.
VI. Vyučovací lekce Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky a rozpočtem Hlavního města Prahy.
VY_32_INOVACE_Roz_III_17 Práva a povinnosti členů rodiny Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Životospráva rodiny.
KVALITA VZDĚLÁVACÍCH SLUŽEB KVALITA VZDĚLÁVACÍCH SLUŽEB JIHLAVA Mgr. Naděžda Vrbatová, PhD.
Sub-projekt PF 098: Práva dítěte ve školské praxi Brno, 26. listopadu 2013 Autentická participace Petra Ali Doláková Realizátor projektu: Česko-britská.
Lucia Neupauerová, Jana Kopuletá , Kamila Matušková, Simona Peňáková
Jsou venkovské školy horší než městské?
Individuálně, ale společně a jinak
Anotace Seznámit žáky s fungováním školství v ČR. Popsat jednotlivé stupně a možnosti přechodu z nižšího na vyšší stupeň. Výukový materiál.
Návrh logistického zabezpečení evakuace správních budov NP Šumava
Autor: Mgr.Lenka Preisová
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Jak se UČIT K MATURITĚ? Motivace, koncentrace, paměť.
Daňová evidence STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
PROJEKT OP LZZ „IMPLEMENTACE AGE MANAGEMENTU V ČR“ CZ /5. 1
Fyziatricko – rehabilitační oddělení Nemocnice Břeclav, p.o.
Jak ulehčit mladým rodičům – denní péče o děti z pohledu zaměstnavatelů a rodičovských iniciativ Rosa Hochschwarzer Zemské sdružení.
STAVBA TĚLA VY_32_Inovace_09OT- 3 autor: Mgr. Tereza Olejníková
Název projektu: Drogové závislosti - násilníci a oběti Bc
Hodnocení sluchu hendikepovými testy.
Název školy: Základní škola speciální Litvínov, Šafaříkova 991
Metody psychologie IV.část – Pomocné metody
PhDr. Lenka Gajzlerová jaro 2013
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
Pedagogická psychologie
Kojenecké období od 6. týdnů do 1. roku Andrea Ječmenová 2012.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_07_FYZIKA
Název: Práce s tabulátory Autor: Hokr Jan
Zkušenosti s programem DNS v Lázeňské léčebně Mánes Karlovy Vary
EU_32_sada 2_08_PV_Podnebí, podnebné pásy_Duch
VZDĚLÁVACÍ MATERIÁL kód:
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Martina Slánská Kalhousová Název.
Mgr. et Mgr. Veronika Víchová Mgr. Hana Navrátilová
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Koordinátor podpory (terénní sociální pracovnice) v ORP Mělník
Autor: Mgr. Yvetta Kałužová
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Role sociální práce ve vztahu k výkonu veřejného opatrovnictví Hradec Králové Workshop je pořádán v rámci projektu Systémová podpora sociální.
  Polohování při ošetření je důležité a nemá být náhodné, výběr polohy závisí na druhu poranění a stavu postiženého. Poloha po ošetření musí být taková,
Práva a povinnosti členů rodiny
Fáze vývoje jedince Mgr. Jana Gajdošová
PhDr.Hana Pazlarová, Ph.D
2. setkání platformy: .d Tvorba Školské inkluzivní koncepce Libereckého kraje Manažer aktivit projektu: Bc. Jakub Lang
Kondiční cvičení v tělocvičně Překážková dráha
Regionální karty a vstup do Základní sítě pro rok 2020
Život bez střeva , Praha.
v kontextu změn a potřeb moderního trhu práce
MATEŘSKÁ ŠKOLA Pardubice - Dubina, Erno Košťála 991
Význam zapojení žáků s dlouhodobým onemocněním v pohybových programech na ZŠ a SŠ Mgr. Tomáš Vyhlídal Fakulta tělesné kultury, Univerzita Palackého v Olomouci.
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

POHYBOVÉ AKTIVITY FYZIOTERAPIE DiS. Radomíra Koubová

OBSAH PŘEDNÁŠKY Základní pojmy O životě Václava Vojty Statistické údaje Vojtův princip Dítě ve Vojtově reflexní terapii a její praktické využití při spolupráci s rodiči Příklad ze života Seznam doporučené literatury

ZÁKLADNÍ POJMY motorický vývoj reflexní lokomoce výchozí polohy v otáčení a plazení nejčastěji indikované diagnózy u dětí Opistotonus Motorické koordinační testy Dynamická neuromuskulární stabilizace

O ŽIVOTĚ VÁCLAVA VOJTY Profesor MUDr. Václav Vojta Narodil se v Mokrosukách u Klatov. český lékař, specializací dětský neurolog Autor metody reflexní lokomoce Dokázal, že včasná diagnostika a včasná terapie již v prvních týdnech života dítěte má rozhodující vliv na vývoj hybnosti u dětí

STATISTICKÉ ÚDAJE 30% narozených dětí je pohybově opožděno Lehkou mozkovou dysfunkcí /LMD/ trpí asi 15% jedinců

VOJTŮV PRINCIP, TAKÉ VOJTOVA REFLEXNÍ METODA Lokomoce je pohyb, kdy se přemísťujeme z místa na místo u dětí mluvíme podle věku o otáčení, plazení, lezení a chůzi Hlavní modely cvičení novorozenců: reflexní otáčení reflexní plazení

VOJTŮV PRINCIP, TAKÉ VOJTOVA REFLEXNÍ METODA Při pravidelném cvičení dochází ke zlepšení: - napřimuje se páteř - hlava se může volněji pohybovat - hrudní koš se rozšiřuje - dýchání se prohlubuje a ustaluje - zlepšuje se reakce k udržení rovnováhy - je lepší orientace v prostoru - usnadňují se polykací, žvýkací a sací reflexy - cvičíme i parézy brachiálního plexu - skoliózy, dysplazie kyčlí a jiné ortopedické vady dolních končetin - predilekci hlavičky

DÍTĚ VE VOJTOVĚ REFLEXNÍ TERAPII A JEJÍ PRAKTICKÉ VYUŽITÍ PŘI SPOLUPRÁCI S RODIČI Míra informovanosti je v dnešní době obvykle na dobré úrovni Vojtova terapie - velká spolupráce s rodiči Vojtova terapie úspěšná pokud je prováděna vícekrát denně Terapie je uznána i zdravotními pojišťovnami Možnost spolupráce s dětským neurologem a pediatrem Čím dříve začneme se cvičením, tím lépe Rehabilitace je krátkodobá, dlouhodobá cvičení při závažnějším onemocnění Pracoviště: Arpida v Českých Budějovicích

PŘÍKLAD UKAZUJÍCÍ NADĚJI A MOTIVACI, POTÍŽE A ÚSPĚCH -Daníček malý kluk, kterému ochrnula levá horní končetina v důsledku velmi těžkého porodu. Dnes vykazuje hybnost do úrovně očí. -Tento výsledek byl spojen se značným nasazením matky. -Paní Jana cvičí s Daníčkem čtyřikrát denně. Denní plán rodiny se plně podřizuje Vojtově terapii a určuje to jejich další život.

ZÁVĚR pořadí faktorů, které mi přišli důležité pro aplikaci Vojtovy reflexní metody a reakce rodičů, jak se s nimi v životě setkali

SEZNAM DOPORUČENÝCH ZDROJŮ -Heidi Orth – Dítě ve Vojtově terapii (www. kopp.cz) -Jiří Jankovský – Ucelená rehabilitace u dětí (www. triton-books.cz) -Pavel Říčan – Cesta životem, vývojová psychologie ( -Václav Vojta – Vojtův princip (www. grada.cz) Vojta V. a Peters A. – Vojtův princip -Pavel Kolář a kol. – Rehabilitace v klinické praxi -Trojan S. – Tělověda -Orth H. – Dítě ve Vojtově terapii -Jankovský J. – Ucelená rehabilitace dětí s tělesným a kombinovaným postižením -RL – Corpus – Vojtova terapie v dětském věku / informační brožura/