Event Marketing. Komunikační mix podle účinku EfektKrátkodobýDlouhodobý ImageEvent marketing Reklama na značku Public relations Korporátní reklama Reklama.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vlivy na spotřebitele.
Advertisements

ÚVOD DO MARKETINGU.
… aneb Všude samý sponzoring OLGA JURÁŠKOVÁ
UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_18.
OVLIVŇOVÁNÍ SPOTŘEBITELE
SPORTOVNÍ PRODUKT Brigita Stloukalová.
Reklama v rozhodování firmy. Reklamní výdaje a jejich účinnost
UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ
Customer Relationship Management Řízení vztahů se zákazníky.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
ÚLOHA MARKETINGU V PODNIKU
EVENT MARKETING.
Public relations pro stavební a developerské projekty a společnosti Zdeňka Kuhnová, managing director, IMPACT PR & Consultancy.
MANAGEMENT MARKETING z S 10/11 ANALÝZA ZÁJMOVÝCH SKUPIN Ing. Klára Margarisová
Marketing a sport Ing. Petr Hedrlín.
VY_32_INOVACE_EKO_19 PROPAGACE I.
Komunikační mix Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název šablonyIII/2.
9.Komunikace.
Nástroje komunikačního mixu. Komunikační politika v územním marketingu Podstatou komunikační politiky je: prosazování produktu obce na trhu a vůči cílovým.
Propagace - Promotion -
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A3 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníZáří 2012.
Marketingová komunikace
Mediální plán Lze ho definovat jako dokument určující, jaká média a kdy se nakoupí, za jakou cenu a jaké by měla přinést výsledky. Zahrnuje průběhové diagramy,
úvod pojetí a obsah marketingu
marketingový komunikační mix, propagační mix, podpora, promotion
Hledání rovnováhy mezi podnikatelským subjektem a zákazníkem Seminář ČMS Říjen 2012.
„5 M“ Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název šablonyIII/2 –
MARKETINGOVÝ MIX.
Důvody vstupu na zahraniční trhy
KREATIVNĚ ORIENTOVANÁ PÉČE O KLÍČOVÉHO ZÁKAZNÍKA- NOVÁ FIREMNÍ STRATEGIE.
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
PROFIL AGENTURA XACT s.r.o. Agentura Xact s.r.o., Ruská 8, Praha 10.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
MARKETINGOVÉ STRATEGIE NA TRZÍCH EU MLÉKÁRNA KUNÍN
Ing. František Řezáč, Ph.D. Masarykova univerzita Public relations a řízení vztahů se zákazníky.
MARKETINGOVÝ MIX VE SLUŽBÁCH
8. Marketing.
Vítejte na Marketingu.
Marketingové řízení školy. Efektivní škola Profesionální vedení školy Sdílení vize a akceptování cílů školy spolupracovníky Vhodné edukační prostředí.
Marketing Cena Jana Madejová, Ludmila Lichnovská, Monika Suchopárková,
Struktura podnikatelského plánu
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Marketingová komunikace prostřednictvím umění Korporátní image.
Podstata podniku a podnikání. Znaky podnikání Zisk Riziko Kapitál Zhodnocování Zákazníci.
Předmět Marketing BP522 Kontaktní údaje: Ing. Šárka Dvořáková, Ph.D. Středa.
Produkt Klasifikace produktů. Produkty Spotřební zboží Průmyslové zboží / VF Výrobky Služby Nežádané / nežádoucí zboží.
Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně Provozně ekonomická fakulta Analýza trhu zemědělské techniky a dotační politiky pro české zemědělce Diplomová.
MARKETING Ing. Radka Johnová Ph.D.
CENA …a umění. Cena umění a kulturního dědictví Vstupné  Vstup volný  Vstupné dobrovolné  Vstupné podle ceníku Členské a abonentní karty Speciální.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Public Relations v.
Marketingová komunikace. Účastníci Dodavatelé Odběratelé Veřejnost Zaměstnanci Státní a místní samospráva Umělci Znalci Kritici Žurnalisté Sponzoři.
Sponzoring. Tři pilíře Sponzor (firma, podnik) Sponzorovaní (neziskové organizace) Zprostředkovatelé spolupráce (média)
Rodina a zaměstnání Henry Schein Česká republika
Strategie.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
MARKETING Přednáška P
EFEKTIVNÍ SPONSORING Tomáš Klečka,
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
Vítejte na Marketingu.
Výrobkové strategie dle investičních cílů
Sponzoring.
Marketingová komunikace
Kupní a spotřební chování zákazníků a spotřebitelů a EU
doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
OBCHODNÍ ČINNOST A JEJÍ PSYCHOLOGICKÁ HLEDISKA
Ekonomika malých a středních podniků
VY_32 _INOVACE_PSYCHOLOGIE.12
Historie marketingu
MARKETING Přednáška P
Transkript prezentace:

Event Marketing

Komunikační mix podle účinku EfektKrátkodobýDlouhodobý ImageEvent marketing Reklama na značku Public relations Korporátní reklama Reklama na značku Event marketing AkcePodpora prodeje Event marketing Reklama na značku Event marketing

Event marketing podporuje Reklamu Podporu prodeje Direkt marketing Public relations Komunikaci se zaměstnanci Účinnost na veletrzích a výstavách Sponzoring

Typologie event marketingových aktivit podle obsahu Pracovně orientované eventy (Pro zaměstnance, akcionáře, obchodní partnery (outdoorové produktové školení) Informativní eventy (Infotainment, edutainment) Zábavní eventy (koncerty, incentivní cesty, trendové sporty)

Typologie event marketingových aktivit podle cílových skupin Veřejné eventy pro  Zákazníky, širokou veřejnost  Novináře  Názorové vůdce Firemní eventy pro  Interní cílové skupiny; zaměstnance, dodavatele, akcionáře

Typologie event marketingových aktivit podle konceptu Eventy využívající příležitost (oslavy výročí, den otevřených dveří) Značkový (produktový) event (emocionální vztah ke značce) Imagový event (značka a místo) Event k know-how (překonání hranic) Kombinovaný event (přizpůsobený: místu, času, příležitosti)

Typologie event marketingových aktivit podle zážitku Podle zážitku, který vyvolávají Podle účinku, na komunikaci klíčového sdělení Přenos pocitů mezi aktivitou a značkou Jedinečnost Neopakovatelnost

Typologie event marketingových aktivit podle místa Venkovní eventy (open-air) Eventy pod střechou

Firemní eventy Zákaznické eventy Pro dealery a obchodníky Slavnostní otevření, uvedení nových produktů Prázdninové, vánoční párty Průmyslové show Setkání a kongresy, eventy na veletrzích Sponzorské eventy Pro management a zaměstnance; team buildingové eventy, výročí, ocenění

Společenské a zábavní eventy Hudba Divadlo Umění Vědecká setkání Show Sport Závody Festival Náboženské oslavy Státní oslavy

Plánování eventu 1. Situační analýza 2. Stanovení cílů 3. Identifikace cílových skupin 4. Stanovení strategie 5. Integrace do komunikačního mixu 6. Volba eventu 7. Plánování zdrojů 8. Stanovení rozpočtu 9. Realizace kontrola

Situační analýza (1) Komunikační aspekty  Ekonomické a psychologické cíle, image  Potřeba a vhodnost zážitkové komunikace  Dosavadní zkušenosti s eventy  Vhodné a dostupné příležitosti k eventům Tendence v nabídce a poptávce po eventech  Alternativní možnosti, cena/výkon  Potřeby a hodnoty cílových skupin (životní styl, zvyky, spotřební chování) Vnitrofiremní potenciál  Finanční a lidské zdroje

Cíle event marketingu (2) Taktické  Kontaktní Strategické  Komunikační Podle délky (operativní, taktické, strategické) Podle směru působení (interní, externí) Podle psychologického působení (kognitivní, emocionální) Finanční

Psychologické cíle Aktivace vnímání značky, produktu Umístění prostřednictvím emocionálního zážitku Emocionální přemostění (integrace značky do emocionálního světa recipienta) Tvorba, péče a změna image značky Růst věrohodnosti značky Dialog se zákazníkem, uspokojení přání Penetrace cílové skupiny Vztah se zákazníkem prostřednictvím kolektivního zážitku Vytváření loajality k firmě, značce, produktu

Identifikace cílových skupin (3) Primární (participuje) Sekundární (zprostředkovaně) Interní  Zaměstnanci  Vlastníci Externí  Zákazníci  Dodavatelé  Novináři, média  Názoroví vůdci Podle kritérií Vztah ke značce Socio-ekonomických Demografických Chování Emocionálních  Volný čas  Zvyky  Hodnoty  Sklon k prožitkům

Stanovení strategií (4) Dimenze Kdo? Objekt (značka, produkt, firma) Co? Sdělení (přesné, výstižné, zapamatovatelné) Pro koho? Cílové skupiny (standardizace, diferenciace) Jak často? Intenzita (koncentrace, diverzifikace) S čím? Typologie (1 nebo více typů) Jak? Inscenace (jedinečnost, zvláštnost, neopakovatelnost)

Formální členění strategií Počet eventů Počet cílových skupin MalýVelký MalýKoncentrovaná strategie standardizace Diverzifikovaná strategie standardizace VelkýKoncentrovaná strategie diferenciace Diverzifikovaná strategie diferenciace

Obsahové členění strategií Zaváděcí Cíleně rozvíjející Imagové Zážitkové Lokální Globální

Zážitková strategie Vytvoření základní emocionální koncepce  Prostředí, hodnoty, firemní filozofie Generování emocionálních hodnot  Verbální, smyslové Volba emocionálního profilu značky  Jedinečnost hodnoty Sestavení emocionálního prožitku  Podnět, opakování, konzistence

Pravidla strategie Třídimenzionální zážitek Aktivní podíl recipientů Jedinečnost, neopakovatelnost Multisenzitivní Dramaturgie  Pre-event (oznámení, pozvání)  Main event  After-event (vč. vyhodnocení)

Integrace do komunikačního mixu (5)

Volba eventu (6)

Plánování zdrojů (7)

Stanovení rozpočtu (8)

Realizace a kontrola (9) Teorie davu Role celebrit

Děkuji Vám za pozornost Celý text najdete na Nebo odkaz www zaměstnanců