Event Marketing
Komunikační mix podle účinku EfektKrátkodobýDlouhodobý ImageEvent marketing Reklama na značku Public relations Korporátní reklama Reklama na značku Event marketing AkcePodpora prodeje Event marketing Reklama na značku Event marketing
Event marketing podporuje Reklamu Podporu prodeje Direkt marketing Public relations Komunikaci se zaměstnanci Účinnost na veletrzích a výstavách Sponzoring
Typologie event marketingových aktivit podle obsahu Pracovně orientované eventy (Pro zaměstnance, akcionáře, obchodní partnery (outdoorové produktové školení) Informativní eventy (Infotainment, edutainment) Zábavní eventy (koncerty, incentivní cesty, trendové sporty)
Typologie event marketingových aktivit podle cílových skupin Veřejné eventy pro Zákazníky, širokou veřejnost Novináře Názorové vůdce Firemní eventy pro Interní cílové skupiny; zaměstnance, dodavatele, akcionáře
Typologie event marketingových aktivit podle konceptu Eventy využívající příležitost (oslavy výročí, den otevřených dveří) Značkový (produktový) event (emocionální vztah ke značce) Imagový event (značka a místo) Event k know-how (překonání hranic) Kombinovaný event (přizpůsobený: místu, času, příležitosti)
Typologie event marketingových aktivit podle zážitku Podle zážitku, který vyvolávají Podle účinku, na komunikaci klíčového sdělení Přenos pocitů mezi aktivitou a značkou Jedinečnost Neopakovatelnost
Typologie event marketingových aktivit podle místa Venkovní eventy (open-air) Eventy pod střechou
Firemní eventy Zákaznické eventy Pro dealery a obchodníky Slavnostní otevření, uvedení nových produktů Prázdninové, vánoční párty Průmyslové show Setkání a kongresy, eventy na veletrzích Sponzorské eventy Pro management a zaměstnance; team buildingové eventy, výročí, ocenění
Společenské a zábavní eventy Hudba Divadlo Umění Vědecká setkání Show Sport Závody Festival Náboženské oslavy Státní oslavy
Plánování eventu 1. Situační analýza 2. Stanovení cílů 3. Identifikace cílových skupin 4. Stanovení strategie 5. Integrace do komunikačního mixu 6. Volba eventu 7. Plánování zdrojů 8. Stanovení rozpočtu 9. Realizace kontrola
Situační analýza (1) Komunikační aspekty Ekonomické a psychologické cíle, image Potřeba a vhodnost zážitkové komunikace Dosavadní zkušenosti s eventy Vhodné a dostupné příležitosti k eventům Tendence v nabídce a poptávce po eventech Alternativní možnosti, cena/výkon Potřeby a hodnoty cílových skupin (životní styl, zvyky, spotřební chování) Vnitrofiremní potenciál Finanční a lidské zdroje
Cíle event marketingu (2) Taktické Kontaktní Strategické Komunikační Podle délky (operativní, taktické, strategické) Podle směru působení (interní, externí) Podle psychologického působení (kognitivní, emocionální) Finanční
Psychologické cíle Aktivace vnímání značky, produktu Umístění prostřednictvím emocionálního zážitku Emocionální přemostění (integrace značky do emocionálního světa recipienta) Tvorba, péče a změna image značky Růst věrohodnosti značky Dialog se zákazníkem, uspokojení přání Penetrace cílové skupiny Vztah se zákazníkem prostřednictvím kolektivního zážitku Vytváření loajality k firmě, značce, produktu
Identifikace cílových skupin (3) Primární (participuje) Sekundární (zprostředkovaně) Interní Zaměstnanci Vlastníci Externí Zákazníci Dodavatelé Novináři, média Názoroví vůdci Podle kritérií Vztah ke značce Socio-ekonomických Demografických Chování Emocionálních Volný čas Zvyky Hodnoty Sklon k prožitkům
Stanovení strategií (4) Dimenze Kdo? Objekt (značka, produkt, firma) Co? Sdělení (přesné, výstižné, zapamatovatelné) Pro koho? Cílové skupiny (standardizace, diferenciace) Jak často? Intenzita (koncentrace, diverzifikace) S čím? Typologie (1 nebo více typů) Jak? Inscenace (jedinečnost, zvláštnost, neopakovatelnost)
Formální členění strategií Počet eventů Počet cílových skupin MalýVelký MalýKoncentrovaná strategie standardizace Diverzifikovaná strategie standardizace VelkýKoncentrovaná strategie diferenciace Diverzifikovaná strategie diferenciace
Obsahové členění strategií Zaváděcí Cíleně rozvíjející Imagové Zážitkové Lokální Globální
Zážitková strategie Vytvoření základní emocionální koncepce Prostředí, hodnoty, firemní filozofie Generování emocionálních hodnot Verbální, smyslové Volba emocionálního profilu značky Jedinečnost hodnoty Sestavení emocionálního prožitku Podnět, opakování, konzistence
Pravidla strategie Třídimenzionální zážitek Aktivní podíl recipientů Jedinečnost, neopakovatelnost Multisenzitivní Dramaturgie Pre-event (oznámení, pozvání) Main event After-event (vč. vyhodnocení)
Integrace do komunikačního mixu (5)
Volba eventu (6)
Plánování zdrojů (7)
Stanovení rozpočtu (8)
Realizace a kontrola (9) Teorie davu Role celebrit
Děkuji Vám za pozornost Celý text najdete na Nebo odkaz www zaměstnanců