Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Technologie dopravní obsluhy veřejnou hromadnou.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Návrh parkování Návrh zastávek MHD.
Advertisements

Dopravní plán Ústeckého kraje na léta 2012 – 2016 a jeho aplikace
ZPRACOVÁNÍ STŘEDNĚDOBÝCH PLÁNŮ DOPRAVNÍ OBSLUŽNOSTI ÚZEMÍ
Prezentace společnosti B&C Dopravní systémy s.r.o. Společnost se zabývá aplikováním sofistikovaných metod využitelných pro poznávání, řízení a regulaci.
Zákon č. 266/1994 o dráhách zákon upravuje
INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY Ing. Jan Šimůnek Ing. Martin Jareš
ZÁKLADNÍ POJMY DRUHY DOPRAVY ZPŮSOBY VEDENÍ TRASY V ÚZEMÍ
Studie integrovaných dopravních systémů hromadné přepravy osob
Projekt RegInnoMobil – inovativní řešení pro regionální mobilituHarald Buschbacher Financováno Rakouským ministerstvem dopravy, inovaci a technologie v.
Přepravní průzkumy Filip Hercík.
Integrovaný dopravní systém
Rozvoj ITS pro řízení dopravy v intravilánu
Problematika rozhraní v ITS Kopecký František, Votruba Zdeněk
ZÁKLADNÍ POJMY DRUHY DOPRAVY ZPŮSOBY VEDENÍ TRASY V ÚZEMÍ
Patnácté výročí založení společnosti CZECH Consult, spol. s r.o. (1995 – 2010) – patnáct let práce v oblasti dopravy a dopravního inženýrství. Děkujeme.
Porovnání dopravní obslužnosti obcí v ČR a stanovení základních kritérií standardu dopravní obslužnosti obcí Úkol. č. 1F54E/044/110.
Dispečerské řízení pražského metra
Charakteristické znaky MHD
Dopravní charakteristiky
Bezbariérovost veřejné dopravy
INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY Ing. Jan Šimůnek Ing. Martin Jareš
Smluvní zajištění Pražské integrované dopravy
I N S T I T U T D O P R A V Y VŠB – Technická univerzita Ostrava Fakulta strojní 17. listopadu 15; Ostrava – Poruba tel.: ; 5210
Dopravní a liniové stavby Vývoj měst, místní komunikace
Umístění maloobchodní sítě - maloobchodních provozoven
STRATEGIE SPOLEČNOSTI A JEJÍ ZÁMĚRY V ROCE 2014
Typy projektů realizovaných v rámci Regionálního operačního programu NUTS 2 Jihovýchod 2007–2013 Evropská unie Evropský fond pro regionální rozvoj Investice.
Provozní a přepravní ukazatele městské dopravy
Organizátor REgionální DOpravy V Královéhradeckém a Pardubickém kraji
Pozemní komunikace v intravilánu ČSN „Projektování místních komunikací“, 2006 Změna Z1 – 2010 – Přechody a místa pro přecházení, rozhledové.
ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ FAKULTA DOPRAVNÍ Studie integrovaných dopravních systémů hromadné přepravy osob Studie integrovaných dopravních systémů hromadné.
Plánování a organizace veřejné dopravy
I N S T I T U T D O P R A V Y VŠB – Technická univerzita Ostrava Fakulta strojní 17. listopadu 15; Ostrava – Poruba tel.: ; 5210
Navrhování dopravní obsluhy ve městě
Integrovaný dopravní systém Jihomoravského kraje
Přístupnost IDS pro OOSPO
Návrh a implementace algoritmů pro údržbu,
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Základy dopravní politiky obce, města, regionu.
Integrovaný dopravní systém Moravskoslezského kraje ODIS Terminál Hranečník Ostrava 2015.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Doprava v klidu – parkování vozidel Podklad ke cvičení Převzato a upraveno dle Zákonů.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Integrované dopravní systémy (IDS) Ing. Tomáš.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Projekty ITI pro zlepšení společného IDS Prahy a Středočeského kraje Ing. Radim Vysloužil.
VLIV DOPRAVNÍHO CHOVÁNÍ OBYVATEL NA KVALITU ÚZEMNÍHO PLÁNOVÁNÍ Lenka ZAJÍČKOVÁ, Jaroslav BURIAN, Vít VOŽENÍLEK GIS v plánování.
METROBUSY V PRAZE A OKOLÍ Projekt hierarchizace autobusové sítě Ing. Filip Drápal, ROPID.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Legislativa v dopravě ČR Ing. Tomáš Matras,
Cena dopravního výkonu v dlouhodobé smlouvě o zajištění dopravní obslužnosti veřejnou linkovou dopravou Kroměříž
CHAPS spol. s r.o. Bráfova Brno Tel.: Fax: Internet:
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní proud Předmět: Teorie dopravy Ing. František Lachnit, Ph.D.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Základní výpočty v silniční nákladní dopravě - 1 Předmět: Technologie silniční nákladní.
Pilotní projekt Dopravní řešení mikroregionu MILEVSKO Realizace efektivní přepravy ve veřejné linkové autobusové dopravě.
Materiál je určen pro 4. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Projekt KORIS Luhačovice Ing. František Brachtl.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Kvalita dopravy v logistických procesech Předmět: Teorie dopravy Ing. František Lachnit,
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Provozní a technické prostředky silniční a.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Optimalizace dopravní obslužnosti území Ing.
Materiál je určen pro 4. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Setkání s hejtmanem Most, Obsah setkání – aktuální témata  Doprava v Ústeckém kraji – souběhy tratí a řešení  Cestovní ruch v Ústeckém.
Anotace: Materiál je určen pro 3. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních.
Sdružený tramvajový a autobusový pás | Novotný, Javořík, Kočárková | Czechbus 2015, Praha Sdružený tramvajový a autobusový pás návrh nového skladebního.
Integrovaný dopravní systém pro oblast Českobudějovicka od
Dopravní charakteristiky
Příprava společného IDS Prahy a Středočeského kraje
Ing. Roman Vodný, Ph.D. ředitel odboru územního plánování MMR
Trasování a sestavení programu zájezdu
Ing. Patrik Horažďovský Ing. Martin Heindl
Chytré řízení dopravy v IDS JMK
Wien – Baden: integrace tramvaje se železnicí
Integrované dopravní systémy Hodnocení efektivnosti dopravních systémů
Transkript prezentace:

Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Technologie dopravní obsluhy veřejnou hromadnou dopravou osob Ing. Tomáš Matras, PhD.

Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti její funkce ovlivňuje osídlené území a je územím zároveň ovlivňována, umožňuje uspokojení přepravy osob mezi různými aktivitami (bydlení, práce, nákupy, vzdělávání, odpočinek, kultura, sport) její funkce ovlivňuje osídlené území a je územím zároveň ovlivňována, umožňuje uspokojení přepravy osob mezi různými aktivitami (bydlení, práce, nákupy, vzdělávání, odpočinek, kultura, sport) Význam MHD

Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Význam MHD význam dopravní, funkční význam dopravní, funkční doprava působí ve vztahu k území jako složka spojující i rozdělující význam městotvorný, urbanistický význam městotvorný, urbanistický je místem setkávání lidí, pro některé „spojení se světem“ význam společenský význam společenský je podnětem pro rozvoj měst význam ekonomický význam ekonomický je alternativou k IAD, má menší nároky na plochu a investice, je trvale udržitelným druhem dopravy význam ekologický význam ekologický

Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Požadavky na systém MHD často protichůdnost požadavků (zájmů) cestujících, objednatelů dopravy (samosprávy) a provozovatelů (dopravců) často protichůdnost požadavků (zájmů) cestujících, objednatelů dopravy (samosprávy) a provozovatelů (dopravců) HLEDISKA CESTUJÍCÍCH 1) potřeba kvalitní dopravní obsluhy největší pro přepravu do zaměstnání, do škol (především dopravní špičky) největší pro přepravu do zaměstnání, do škol (především dopravní špičky) mění se se změnou počtu obyvatel, životní úrovně atd. mění se se změnou počtu obyvatel, životní úrovně atd. vliv má rychlost, interval, směrová nabídka, docházková vzdálenost vliv má rychlost, interval, směrová nabídka, docházková vzdálenost

Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Požadavky na systém MHD HLEDISKA CESTUJÍCÍCH 2) jednoduchost, přehlednost 3) spolehlivost (také při výlukách, mimořádnostech, poruchách vozidel) 4) komfort (nabízená kapacita, bezbariérovost, počet míst k sezení) 5) přijatelná cena 6) zákaznický přístup, informace Nutno reagovat na poptávku – tržní prostředí MHD x IAD

Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Požadavky na systém MHD Hlediska objednavatelů (města, příp. obce, kraje): Mohou se velmi lišit, záleží na vztahu objednavatele k MHD (v případě kladného vztahu k MHD jsou velmi podobná jako u cestujících, kromě toho: 1) přijatelné náklady na provoz, efektivnost vynaložených prostředků 2) reprezentativnost, dobrá vizitka města

Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Požadavky na systém MHD Hlediska provozovatelů (dopravců): 1) pokrytí nákladů + přiměřený zisk 2) dobrá produktivita oběhů vozidel 3) perspektivnost provozu (vytížení linek, garance dopravního výkonu) 4) technicko-provozní požadavky (průjezdnost trasy, zázemí pro řidiče atd.)

Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Provozní parametry kapacita vozidla kapacita vozidla interval interval rozsah provozu rozsah provozu

Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Provozní parametry kapacita vozidla kapacita vozidla  Výkyvy v poptávce  Poměr mezi kapacitou vozidla a délkou intervalu  Pásmový provoz a kapacita vozidla

Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Provozní parametry Interval Interval stanovení intervalu stanovení intervalu zjištění poptávky zjištění poptávky stanovení počtu spojů stanovení počtu spojů potřebný interval potřebný interval vhodný interval vhodný interval výběr intervalu s ohledem na: výběr intervalu s ohledem na: kapacitu vozidla kapacitu vozidla časovou koordinaci s ostatními linkami časovou koordinaci s ostatními linkami přesnost provozu přesnost provozu

Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Provozní parametry Interval Interval Základní přepravní období Základní přepravní období pracovní den pracovní den – ráno – ranní špička – dopolední sedlo – odpolední špička – večerní sedlo – večer sobota, neděle sobota, neděle – ráno – den – večer noční provoz noční provoz

Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Rozsah provozu Rozsah provozu nepřetržitý nepřetržitý celodenní, celotýdenní celodenní, celotýdenní omezený, celotýdenní omezený, celotýdenní pracovní dny pracovní dny přepravní špičky přepravní špičky noční noční vybrané spoje vybrané spoje Omezení rozsahu provozu v celé trase v celé trase v části trasy (pásmový provoz) v části trasy (pásmový provoz) v jednom směru v jednom směru Provozní parametry

Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Řešení zastávek na lince Druhy zastávek Nácestné (většina zastávek na trase linky) Nácestné (většina zastávek na trase linky) Přestupní (nácestná zastávka, která zároveň slouží také k přestupu mezi linkami) Přestupní (nácestná zastávka, která zároveň slouží také k přestupu mezi linkami) Konečné (možno i v kombinaci přestupní a konečné zastávky) Konečné (možno i v kombinaci přestupní a konečné zastávky) přestupní a konečné zastávky kladou vyšší nároky na umístění a prostorové uspořádání

Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Řešení zastávek na lince Nácestné zastávky Nácestné zastávky – Požadavky na umístění nácestných zastávek: co nejblíže zdrojům a cílům poptávky – obsluha obytných oblastí, pracovních příležitostí, škol, zdravotních zařízení, obchodních center atd. co nejblíže zdrojům a cílům poptávky – obsluha obytných oblastí, pracovních příležitostí, škol, zdravotních zařízení, obchodních center atd. hledání kompromisu mezi krátkou a delší mezizastávkovou vzdáleností – krátká docházka a nízká cestovní rychlost vs. delší docházka a vyšší cestovní rychlost ⇒ minimální mezizastávková vzdálenost cca 450 m hledání kompromisu mezi krátkou a delší mezizastávkovou vzdáleností – krátká docházka a nízká cestovní rychlost vs. delší docházka a vyšší cestovní rychlost ⇒ minimální mezizastávková vzdálenost cca 450 m

Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Řešení zastávek na lince Nácestné zastávky Nácestné zastávky – Požadavky na umístění nácestných zastávek: prostorové možnosti – šířkové poměry, zastávka musí být v přímé (příp. ve vnitřním oblouku), umístění čekárny… prostorové možnosti – šířkové poměry, zastávka musí být v přímé (příp. ve vnitřním oblouku), umístění čekárny… bezpečnost a plynulost provozu – přehlednost úseku (vzdálenost směrových a výškových oblouků), zastávka nemůže být v prudkém stoupání nebo klesání, vzdálenost a poloha vůči přechodu pro chodce, bezpečnost a plynulost provozu – přehlednost úseku (vzdálenost směrových a výškových oblouků), zastávka nemůže být v prudkém stoupání nebo klesání, vzdálenost a poloha vůči přechodu pro chodce, zohlednění preference MHD zohlednění preference MHD

Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Řešení zastávek na lince Přestupní zastávky Přestupní zastávky – Požadavky na umístění nácestných zastávek: (navíc oproti nácestným zastávkám) co nejblíže místu křížení linek / přepravních proudů - minimalizace provozních nákladů (neproduktivních jízd) a časových ztrát cestujících co nejblíže místu křížení linek / přepravních proudů - minimalizace provozních nákladů (neproduktivních jízd) a časových ztrát cestujících přehlednost – vzájemná viditelnost dopravních prostředků, snadná orientace cestujících přehlednost – vzájemná viditelnost dopravních prostředků, snadná orientace cestujících

Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Řešení zastávek na lince Přestupní zastávky Přestupní zastávky – Požadavky na umístění nácestných zastávek: pohodlný a bezpečný přestup - bezbariérovost, minimalizace ztracených spádů, krátké přestupní vzdálenosti, pokud možno bez pohodlný a bezpečný přestup - bezbariérovost, minimalizace ztracených spádů, krátké přestupní vzdálenosti, pokud možno bez překonávání vozovky s intenzivním provozem a světelnou signalizací překonávání vozovky s intenzivním provozem a světelnou signalizací ideální případ u přestupů „hrana-hrana“ (společná nástupní hrana, společné nástupiště) ideální případ u přestupů „hrana-hrana“ (společná nástupní hrana, společné nástupiště) možnost vyčkávání vozidel – v případě garantovaných návazností možnost vyčkávání vozidel – v případě garantovaných návazností

Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Řešení zastávek na lince Konečné zastávky Konečné zastávky – Požadavky na umístění nácestných zastávek: (navíc oproti nácestným) odstavy vozidel – dorovnání zpoždění odstavy vozidel – dorovnání zpoždění ukončení tramvajových linek (točny, obratové koleje) ukončení tramvajových linek (točny, obratové koleje) vybavení pro řidiče vybavení pro řidiče v případě kombinace přestupní zastávky v případě kombinace přestupní zastávky

Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Jízdní řády definice jízdního řádu definice jízdního řádu – udává kdy, kudy, kam a jak jedou dopravní prostředky (např. vlaky, metro, tramvaje, autobusy) různé druhy – různé účely různé druhy – různé účely

Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Jízdní řády Dělení jízdních řádů Dělení jízdních řádů o dle účelu - veřejné / služební o dle druhu dopravy – vlakové / metra /tramvajové / autobusové... o dle média – papírové / elektronické o dle formy zpracování – tabulkové / nákresné (grafikon)

Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Jízdní řády Příklady typů jízdních řádů Příklady typů jízdních řádů o služební o grafikon o vozový jízdní řád o veřejné o zastávkové o linkové o traťové

Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Jízdní řády Příklady typů jízdních řádů Příklady typů jízdních řádů o grafikon

Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Jízdní řády Příklady typů jízdních řádů Příklady typů jízdních řádů o vozový jízdní řád

Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Jízdní řády Příklady typů jízdních řádů Příklady typů jízdních řádů o zastávkový

Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Jízdní řády Příklady typů jízdních řádů Příklady typů jízdních řádů o linkové

Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Jízdní řády Normy vztahující se k přestávkám Normy vztahující se k přestávkám o Zákoník práce o Vyhláška MD č. 478/2000 Sb., kterou se provádí zákon o silniční dopravě o Nařízení vlády č. 353/2008, kterým se stanoví odchylná úprava pracovní doby a doby odpočinku zaměstnanců v dopravě o Případná kolektivní smlouva dopravce

Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Jízdní řády Volno mezi směnami Volno mezi směnami o standardní, zkrácené o kompenzace zkrácené doby odpočinku o dělená směna Základní pravidla pro BP Základní pravidla pro BP o povinná perioda čerpání o bezpečnostní přestávky o způsoby čerpání  v celku, po částech o Způsoby čerpání přestávek  na voze  odděleně od vozu

Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Typy služeb Nejvíce zastoupené Nejvíce zastoupené 1. tůrák (T) = ranní a odpolední směna, při které se dva řidiči na lince cca uprostřed výkonu střídají 1. tůrák (T) = ranní a odpolední směna, při které se dva řidiči na lince cca uprostřed výkonu střídají 2. šejdr (Š) = dělená směna jednoho řidiče, při které je autobus vypraven do ranní a odpolední dopravní špičky (charakteristické pro pracovní den) 2. šejdr (Š) = dělená směna jednoho řidiče, při které je autobus vypraven do ranní a odpolední dopravní špičky (charakteristické pro pracovní den) 3. celodenní (CD) = směna jednoho řidiče v časovém rozmezí cca 7.00 až hodin 3. celodenní (CD) = směna jednoho řidiče v časovém rozmezí cca 7.00 až hodin

Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Typy služeb Nejvíce zastoupené Nejvíce zastoupené 4. ranní zatahovák (Z) = směna jednoho řidiče, při které je autobus vypraven pouze do ranní dopravní špičky (charakteristické pro pracovní den) 4. ranní zatahovák (Z) = směna jednoho řidiče, při které je autobus vypraven pouze do ranní dopravní špičky (charakteristické pro pracovní den) 5. odpolední vyjížďák (V) = směna jednoho řidiče, při které je autobus vypraven pouze do odpolední dopravní špičky (charakteristické pro pracovní den) 5. odpolední vyjížďák (V) = směna jednoho řidiče, při které je autobus vypraven pouze do odpolední dopravní špičky (charakteristické pro pracovní den)

Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Typy služeb

Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Vedení linek MHD Základní dělení Linky kmenové (páteřní) – rozhodující přepravní potřeby města (ve velkých městech kolejové systémy) Linky kmenové (páteřní) – rozhodující přepravní potřeby města (ve velkých městech kolejové systémy) Linky doplňující (doplňkové) – vytváří servis a zajišťují plošné pokrytí ve vztahu k linkám kmenovým (ve velkých městech autobusy a trolejbusy) – základní obsluha okrajových oblastí, tangenciální vazby a doplnění páteřní sítě MHD Linky doplňující (doplňkové) – vytváří servis a zajišťují plošné pokrytí ve vztahu k linkám kmenovým (ve velkých městech autobusy a trolejbusy) – základní obsluha okrajových oblastí, tangenciální vazby a doplnění páteřní sítě MHD

Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Vedení linek MHD Mezi požadavky na linkové vedení v rámci MHD patří Přehledná a jasně strukturovaná síť linek Přehledná a jasně strukturovaná síť linek Linkové vedení v souladu s přepravní poptávkou Linkové vedení v souladu s přepravní poptávkou Vysoký stupeň návaznosti mezi spoji linek Vysoký stupeň návaznosti mezi spoji linek Periodický pravidelný jízdní řád Periodický pravidelný jízdní řád Uživatelsky přátelský jízdní řád (dobré návaznosti, přehlednost, lehká zapamatovatelnost, krátké jízdní doby) – cestující preferují linky s periodickým provozem před linkami s neperiodickými Uživatelsky přátelský jízdní řád (dobré návaznosti, přehlednost, lehká zapamatovatelnost, krátké jízdní doby) – cestující preferují linky s periodickým provozem před linkami s neperiodickými

Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Vedení linek MHD Zákonitosti koncepce linkového vedení Síť linek je orientována na vybrané úkoly dopravně přepravního plánu Síť linek je orientována na vybrané úkoly dopravně přepravního plánu Linky MHD mají přehledné a přímé linkové vedení (průběžné, radiální) Linky MHD mají přehledné a přímé linkové vedení (průběžné, radiální) Městské části v dosahu sítě linek MHD jsou pokud možno plošně pokryty Městské části v dosahu sítě linek MHD jsou pokud možno plošně pokryty V menších a středně velkých městech se doporučuje vybudovat centrální přestupní bod linek MHD (vzájemné návaznosti linek), ve velkých městech je uzlů více V menších a středně velkých městech se doporučuje vybudovat centrální přestupní bod linek MHD (vzájemné návaznosti linek), ve velkých městech je uzlů více

Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Vedení linek MHD Zákonitosti koncepce linkového vedení Efektivní obsluha větví linek mezi dvěma setkáními spojů v přestupním uzlu (co nejmenší počet nasazovaných vozidel) Efektivní obsluha větví linek mezi dvěma setkáními spojů v přestupním uzlu (co nejmenší počet nasazovaných vozidel) Provoz linek je zajištěn periodicky ve všech přepravních obdobích dne Provoz linek je zajištěn periodicky ve všech přepravních obdobích dne Sladěné přestupní vazby mezi linkami MHD a ostatními veřejnými dopravními prostředky Sladěné přestupní vazby mezi linkami MHD a ostatními veřejnými dopravními prostředky Regionální dopravy se doplňuje se systémem MHD časově, prostorově nebo tarifně Regionální dopravy se doplňuje se systémem MHD časově, prostorově nebo tarifně

Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Vedení linek MHD Způsoby vedení linka vzhledem k centru města

Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Plošné pokrytí území města Pěší dostupnost do stanovené doby 5 – 10 minut, 300 – 600 m Pěší dostupnost do stanovené doby 5 – 10 minut, 300 – 600 m

Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Variace dopravy Denní variace intenzit dopravy - průběh intenzity dopravy během 24 hodin (0:00-24:00), vyjadřuje se jako změna hodinových intenzit. Denní variace intenzit dopravy - průběh intenzity dopravy během 24 hodin (0:00-24:00), vyjadřuje se jako změna hodinových intenzit. Týdenní variace intenzit dopravy - průběh intenzity dopravy během týdne, vyjadřuje se jako změna denních intenzit. Týdenní variace intenzit dopravy - průběh intenzity dopravy během týdne, vyjadřuje se jako změna denních intenzit. Roční variace intenzit dopravy - průběh intenzity dopravy během roku, vyjadřuje se jako změna měsíčního průměru denních intenzit. Roční variace intenzit dopravy - průběh intenzity dopravy během roku, vyjadřuje se jako změna měsíčního průměru denních intenzit.

Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Použitá literatura DRDLA, P. – Technologie a řízení dopravy – městská hromadná doprava DRDLA, P. – Technologie a řízení dopravy – městská hromadná doprava Jareš, M. – Organizace a řízení MHD, ČVUT FD Jareš, M. – Organizace a řízení MHD, ČVUT FD Pušman, V. - Organizace a řízení MHD, ČVUT FD Pušman, V. - Organizace a řízení MHD, ČVUT FD Dopravní podnik hl. m. Prahy Dopravní podnik hl. m. Prahy ROPID ROPID

Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti DĚKUJI ZA POZORNOST