IS IZS „ Jednotná úroveň informačních systémů operačního řízení a modernizace technologií pro příjem tísňového volání základních složek integrovaného záchranného.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Logistika v silniční dopravě
Advertisements

Informační systém krizového řízení kraje
Koordinační porada informatiků obcí III. typu Spálené Poříčí 14. –
Hasičský záchranný sbor Zlínského kraje, odbor OPŘ a KIS
Možnosti strukturálních fondů EU – Služby v oblasti bezpečnosti, prevence a řešení rizik Hradec Králové, Ing. Miloš Ciniburk zástupce ředitele.
Kontaktní a koordinační centra
SBOR DOBROVOLNÝCH HASIČŮ Bolatice
ISSS 2004 Technická infrastruktura IZS kraje Vysočina.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Možnosti financování rozvoje zdravotnického IT a návratnost investic MUDr. Pavel Kubů.
JEDEN CÍL, SPOLEČNÁ CESTA Ministerstvo vnitra České republiky & Ministerstvo vnitra Ing. Jaroslav Svoboda
Outsourcing ICT systémová a aplikační integrace v pojetí O2 Projekt Integrace sítě Ministerstva zemědělství.
... jednotné evropské číslo tísňového volaní 112
Informace o přípravě Integrovaného operačního programu  Ministerstvo kultury  Ministerstvo informatiky Vít Richter Národní knihovna ČR
Portál veřejné správy © 2002 IBM Corporation ISSS 2003 ePUSA – elektronický portál územních samospráv Krajský úřad Plzeňského krajeMinisterstvo vnitra.
Letecká záchranná služba
Informační podpora při krizovém řízení
Zlepšujeme ochranu obyvatelstva Investujeme do záchranářů.
Integrovaný operační program Konference „Bezpečná Evropa“ Hradec Králové.
Kvalita a bezpečnost IT ve zdravotnictví
ISSS 2003 ePUSA Elektronický portál územních samospráv – stav projektu Ostrava
 V souladu s Koncepcí vzdělávání v oblasti krizového řízení, schválenou usnesením Bezpečnostní rady státu ze dne 16. listopadu 2004 č. 14 a Plánem hlavních.
Zdravotnická záchranná služba (dále jen ZZS)
T-Mobile Moje Info Možnosti využití SMS v komunikaci s občany.
Mobilní bezpečná platforma Policie ČR CZ.1.06/1.1.00/ projekt spolufinancovaný z programového období Integrovaný operační program (IOP)
Strategie Smart Administration David Zeisel Odbor programového řízení Ministerstvo vnitra ČR
„Evropská územní spolupráce“ „Evropská územní spolupráce“ mezi Svobodným státem Sasko a Českou republikou, JUDr. Milan Babičík.
Akademie Hasičského záchranného sboru České republiky Základní informace.
SETKÁNÍ STAROSTŮ OBCÍ S ROZŠÍŘENOU PŮSOBNOSTÍ S VEDENÍM ZLÍNSKÉHO KRAJE Vybudování a rozvoj komunikační infrastruktury Zlínského kraje Zlín,
1 Jednotné evropské nebe Zapojení ŘLP ČR, s. p. do projektu SESAR Doprava – Investice do dopravní infrastruktury Ing. Jan Klas Generální ředitel.
INTEGROVANÉ BEZPEČNOSTNÍ CENTRUM krok k bezpečnému regionu Ing. Evžen Tošenovský Dr. h. c. hejtman Moravskoslezského kraje.
Aktuální stav plnění usnesení vlády týkajících se projektu Systém včasné intervence Mgr. Hana Jamrichová MPSV.
Taktické postupy a organizace řízení českých záchranných složek integrovaného záchranného systému na místě mimořádné události Plk.Ing.Martin Sviták Náměstek.
Sjednocení technologické platformy Policie ČR CZ.1.06/1.1.00/ Sjednocení technologické platformy Policie ČR CZ.1.06/1.1.00/ Projekt je.
Zajištění infrastruktury pro operační střediska základních složek IZS Integrovaná Telekomunikační Síť Nové Generace (ITS NGN) Ing. Tomáš Faško.
E-government - moderní podoba veřejné správy v České republice.
Luhačovice, Libor Lukáš Statutární náměstek hejtmana Zlínského kraje Řídící výbor KOMUNIKAČNÍ INFRASTRUKTURY Zlínského kraje.
Ministerstvo pro místní rozvoj ČR, Staroměstské náměstí 6, Praha 1 lll INTEGROVANÝ OPERAČNÍ PROGRAM INTEGROVANÝ OPERAČNÍ.
Národní základna humanitární pomoci Logo vaší společnosti vložíte na snímek následujícím způsobem: V nabídce Vložit vyberte příkaz Obrázek. Najděte soubor.
Zabezpečení dat a komunikační infrastruktury Policie ČR CZ.1.06/1.1.00/ Zabezpečení dat a komunikační infrastruktury Policie ČR CZ.1.06/1.1.00/
Technika pro integrovaný záchranný systém plk.Mgr. Jaromír Lebeda.
OPERAČNÍ ŘÍZENÍ. Operační střediska HZS  Povinnost zřizování operačních středisek HZS ČR vyplývá z § 2 odst. 4 zákona č. 238/2000 Sb., O HZS ČR Ministerstvo.
Sekce fondů Evropské unie (Sekce 8) Hlavní náplň Zajištění činností Řídicího orgánu operačních programů spolufinancovaných z ESF (OP LZZ a OPZ), Zprostředkujících.
Letecká technika pro záchranné práce v IZS CZ.1.06/3.4.00/ Projekt je spolufinancován z Evropské unie, Evropského fondu pro regionální rozvoj v.
Národní základna humanitární pomoci Logo vaší společnosti vložíte na snímek následujícím způsobem: V nabídce Vložit vyberte příkaz Obrázek. Najděte soubor.
Obnova HW a koncových stanic v rámci systému NS-VIS projekt spolufinancovaný z ročního programu 2012 Fond pro vnější hranice (FVH)
GIS HZS ČR odkud jdeme a kam směřujeme J. Lepeška, J. Forman, HZS Plzeňského kraje ISSS/LORIS 2010 Hradec Králové,
Kontaktn í a koordinačn í centra Krajsk é ředitelstv í policie Jihočesk é ho kraje.
Integrovaný regionální operační program Mgr. Jan Veselský, Centrum pro regionální rozvoj České republiky Praha- Dotační možnosti a aktuální výzvy.
Biomedicíncký výzkum s podporou evropských zdrojů v nemocnicích 2012 Perspektivy elektronizace ve zdravotnictví v ČR 12. dubna 2012.
STABILIZACE A REFORMA ČESKÉHO ZDRAVOTNICTVÍ Priority ministra zdravotnictví Tomáše Julínka pro funkční období Praha,
Duben 2013 Odbor informatiky KrÚ JMK Výzva č. 08 Integrovaného operačního programu na Integrovaného operačního programu na Rozvoj služeb eGovernmentu v.
Chytrý Jihomoravský kraj ?
Integrovaný záchranný systém České republiky – Ústeckého kraje
„Jednotná úroveň informačních systémů operačního řízení a modernizace technologií pro příjem tísňového volání základních složek integrovaného záchranného.
Akademie Hasičského záchranného sboru České republiky
GIS HZS ČR odkud jdeme a kam směřujeme
Budování Integrovaného informačního systému Národního památkového ústavu Petr Volfík, NPÚ ÚP
INTEGROVANÝ OPERAČNÍ PROGRAM pro období 2007–2013
Telekomunikační a informační infrastruktura
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie
Obnova HW (serverová část) v rámci systému NS-VIS projekt spolufinancovaný z ročního programu Fond pro vnější hranice (FVH)
Mobilní bezpečná platforma Policie ČR CZ / /17
Nový přístup ŘSD ČR k činnostem pro zajištění údržby
INTEGROVANÝ OPERAČNÍ PROGRAM pro období 2007–2013
Telefonická centra tísňového volání linky 112
Michaela Borovanská, Jana Malíková
Zvýšení akceschopnosti Policie ČR při řešení mimořádných událostí CZ.1.06/3.4.00/ projekt je realizován z Evropské unie, Evropského.
Centrum pro regionální rozvoj České republiky Územní odbor IROP pro Kraj Vysočina prezentace v rámci semináře „Dotační příležitosti pro obce na rok.
Obsah Co je to GIS Segmentace GIS HZS ČR GIS portál HZS ČR
Transkript prezentace:

IS IZS „ Jednotná úroveň informačních systémů operačního řízení a modernizace technologií pro příjem tísňového volání základních složek integrovaného záchranného systému“ (IS IZS)

IS IZS strana 2 Struktura prezentace programu IS IZS pro vedení Ministerstva vnitra  Definice potřebnosti programu  Podstata programu  Gestor programu  Ideové řešení programu  Základní cíle, dopady a přínosy programu  Struktura programu  Harmonogram a etapizace programu  Financování programu

IS IZS strana 3 Definice potřebnosti programu IS IZS  katastrofální povodně  ničivé orkány  hromadné dopravní nehody na dálnicích  rozsáhlý požár rafinérie  nákazu ptačí chřipky  statisíce společných zásahů od krátkých a jednoduchých až po dlouhé a složité Máme za sebouČeká násŘešení  stále náročnější zákazník - občan  složitější a rozsáhlejší mimořádné události  svět rozmanitých a složitých technologií  lépe a rychleji pracovat s informacemi  automatizovat operační postupy  neuzavírat se a sdílet informace a tím zajistit lepší interoperabilitu mezi základními složkami IZS  integrovat operační střediska do větších  nasadit modernější technologie

IS IZS strana 4 Podstata programu IS IZS Program směřuje do:  operačních středisek základních složek integrovaného záchranného systému (Policie ČR, Hasičský záchranný sbor ČR a ZZS krajů), která jsou určena pro komunikaci s občanem v tísni a pro rychlé nasazení sil a prostředků (SaP). Programem bude nastaven a budován:  jednotný koncept operačních středisek základních složek integrovaného záchranného systému (IZS). Pomocí nasazení moderních informačních a komunikačních technologií (ICT) bude zajištěna vyšší úroveň interoperability základních složek IZS a bude dosaženo jednotné úrovně informačních systémů operačního řízení a dojde k modernizaci technologií pro příjem tísňového volání základních složek IZS.

IS IZS strana 5 Gestor programu IS IZS  Ministerstvo vnitra-generální ředitelství Hasičského záchranného sboru České republiky Subjekty zapojené do příprav programu IS IZS  MV-generální ředitelství Hasičského záchranného sboru České republiky (MV-GŘ HZS ČR)  HZS krajů  Policejní prezídium České republiky (PP ČR)  Krajská ředitelství Policie (KŘP)  Ministerstvo zdravotnictví (MZ)  zdravotnické záchranné služby krajů (ZZS krajů)  kraje ČR

IS IZS strana 6 „Ideové řešení programu IS IZS“  Vystihuje základní myšlenku, provázanost celkového řešení a základní strukturu programu IS IZS  Národní systém příjmu tísňového volání „NSPTV“  Jednotné datové prostředí – „Integrační platforma“  Jednotný geografický informační systém „GIS“

IS IZS strana 7 Hlavní dopady programu IS IZS a)Pro občana:  snížení následků mimořádných událostí v případě společných akcí více složek IZS díky rychlejším a provázanějším zásahům. Ty umožňuje plně dostupné tísňové volání, přesnější určení místa mimořádné události, okamžité zahájení činností potřebných složek ISZ a rychlejší přeprava na místo mimořádné události. b)Pro složky IZS:  možnost efektivní výměny a sdílení dat a informací mezi základními složkami IZS, možnost lepší koordinace a vybudování unifikované technologie pro příjem tísňového volání.

IS IZS strana 8 Základní cíle programu IS IZS  zvýšit kvalitu služeb poskytovaných občanovi na úseku tísňového volání při mimořádných událostech,  zkrátit čas mezi tísňovým volání a zásahem na místě při mimořádné události,  sjednotit úroveň informačních systémů operačních středisek základních složek IZS,  nasadit velmi moderní technologie a nově využívat informace.

IS IZS strana 9 Základní logika cílů programu Menší následky MU Rychlejší a provázanější zásah Dostupné tísňové volání Přesnější určení místa MU Okamžité zahájení činnosti všech potřebných složek Rychlejší přeprava na místo MU Plně integrovaná činnost všech složek na místě MU Jednotná technologie pro příjem tísňového volání Jednotný GIS Všestranný tok operačních dat Využití navigačních systémů Vizualizace operační situace Vyšší nároky na datové přenosy Nároky na údržbu a obnovu nových technologií jak zrychlit jak integrovatjak se dozvědět o co se technologicky opřít negativní dopady Využít existující infrastrukturu Lépe organizovat Využít vhodné na údržbu nenákladné technologie Efektivně využít externích služeb jak je eliminovat přínosy dlouhodobá udržitelnost Vazba na Krizové řízení

IS IZS strana 10 Přínosy programuIS IZS Procesní  jednotné chování tísňových linek směrem k občanovi  kvalitní lokalizace  směrování hovorů podle definovaných pravidel  bezprodlevové vyžádání součinnosti  vizualizace společné operační situace Technické  NSPTV až po koncová pracoviště operátorů eliminující náklady  GIS – společné mapové podklady bez omezení vkládání vlastních vrstev a možnost volání GIS služeb  služby pro sdílení a vizualizaci operačních dat  bezpečné připojení k (páteřní) Integrované telekomunikační síti Ministerstva vnitra (ITS MV)

IS IZS strana 11 Výhody jednotné technologie NSPTV  Zkrácení času tísňového volání  Kvalitnější informace pro vytěžení informací z tísňového hovoru  Bezpečnější a spolehlivější technologie pro zajištění nepřetržité funkcionality  Zavedení automatické lokalizace polohy při tísňovém volání z mobilních telefonů (splnění požadavku Evropské unie), bude řešená lokalizace z VoIP (Voice over Internet Protocol)  Kvalitní napojení na INFO 35 (lokalizace v pevných sítích)  Zkrácení času pro předání údajů jiným složkám IZS  Lepší spolupráce s partnery v IZS  Snížení nákladů – není třeba vyvíjet a udržovat separátně technologie pro příjem tísňového volání a pro lokalizaci polohy  Bude zajištěno společné (silné) vyjednávání s telefonními operátory, Českým telekomunikačním úřadem (ČTÚ) aj.

IS IZS strana 12 Struktura a počet dílčích projektů v rámci programu IS IZS Krajské standardizované projekty programu IS IZS Střechové řešení programu IS IZS

IS IZS strana 13 Řídící a organizační struktura programu IS IZS Strategické rozhodování Sdružuje klíčové projekty MV stejného programu Řeší významné změny programu Hodnotí program (zpravidla měsíčně) Provádění programu Dílčí a ad hoc týmy Realizují konkrétní výstupy projektů (dle potřeby, i denně) Konzistence programu Řídí a koordinuje chod programu Zajišťuje jeho technickou podporu (zpravidla 2 x týdně) Koncepční rozhodování Prosazuje a koordinuje potřeby projektů do všech složek v rámci daného programu Kontroluje plnění úkolů HPT (zpravidla týdně) Rada pro koordinaci Hlavní projektový tým Dílčí tým HZS ČR Dílčí tým P ČR Dílčí tým ZZS R e po rt i n g ESKALACE Řídící výbor ESKALACE

IS IZS strana 14 Etapizace programu IS IZS Přípravná fáze programu 2008 – 2009 Definice potřebnosti programu Ideové řešení programu Příprava programu Realizační fáze programu 2010 – 2013 Vývoj programu Implementace programu Provozní fáze programu 2013 – 20.. Udržitelnost programu Provoz programu

IS IZS strana 15 Dotační titul programu IS IZS = Integrovaný operační program Priorita 3 Zvýšení kvality a dostupnosti veřejných služeb Oblast intervence 3.4 Služby v oblasti prevence a řešení rizik Žadatelé (předkladatelé projektů) o podporu z IOP:  MV-GŘ HZS ČR  HZS krajů  Policejní prezídium ČR  Krajská ředitelství Policie  Kraje ČR (za ZZS krajů)

IS IZS strana 16 Rozpočet programu IS IZS HZS ČR cca ¼ z celkové alokace na program IS IZS PČR cca ¼ z celkové alokace na program IS IZS ZZS krajů cca ¼ z celkové alokace na program IS IZS „ NIS IZS“ MV-GŘ HZS ČR cca ¼ z celkové alokace na program IS IZS Celková alokace programu IS IZS činí: EUR ve struktuře 85 % způsobilých výdajů podpora ze strukturál- ních fondů Evropské unie a 15 % způsobilých výdajů kofinanční podíl žadatelů (národní spolufinancování).

IS IZS strana 17 „Jednotná úroveň informačních systémů operačního řízení a modernizace technologií pro příjem tísňového volání základních složek integrovaného záchranného systému“ Informace, dotazy: