Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Telefonická centra tísňového volání linky 112

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Telefonická centra tísňového volání linky 112"— Transkript prezentace:

1 Telefonická centra tísňového volání linky 112
TCTV 112 Telefonická centra tísňového volání linky 112

2 Zákaznické telekomunikační řešení
Cíl: celorepublikový účel čísla 112 – komplexní zajištění pomoci při velkých a rozsáhlých krizových situacích detekce příslušnosti (policie, hasiči, záchranka) dle typu události nahlášené volajícím předání veškerých údajů zjištěných operátorem TCTV – předané již verifikované volání s lokalizací

3 Zákaznické telekomunikační řešení
Přínos pro občana: okamžitá dovolatelnost na linku 112 (daná kapacitou současně přihlášených operátorů v celé ČR - až 102 operátorů při současném zajištění předání informacím do složek působící v daném území/lokalitě) komplexní pomoc při mimořádných událostech lokalizace místa volání jednotný systém v celé ČR – systém rajonizace (dle místa volání automatické vyhledání příslušné okresní složky IZS jazyková podpora pro cizince

4 Zákaznické telekomunikační řešení
Kvalita služby: 1/ hlavním kriteriem je dovolatelnost (poměr počtu přihlášených operátorů v systému k počtu současně příchozích volání) A) Systém přelivů B) N+2 záloha HW 2/ Pro všechny komponenty systému jsou stanoveny dostupnosti dle důležitosti (ohled na zálohování - technicky nebo systémově)

5 Popis navrženého systému
3 telekomunikační technické platformy TCTV operátorská pracoviště jsou umístěna přímo v lokalitě telekomunikační technické platformy a jsou k telekomunikačnímu zařízení připojena přímo LAN 11 krajských TCTV připojených vzdáleně k technické platformě (samostatná vzdálená pracoviště jsou připojena pomocí datového okruhu a aktivních prvků k platformě) Zajištění konektivity do veřejných pevných telefonních sítích Zajištění vzájemného datového propojení technických platforem Zajištění datového propojení vzdálených krajských TCTV Zajištění připojení na okresní pracoviště základních složek integrovaného záchranného systému, Policie České republiky a Zdravotní záchranná služba Zajištění přenosu informací z databáze telekomunikačních informací INFO 35 ( projekt ČTc – poskytnutí informací o stanicích HTS dle §35 zák. 151) Informací o poloze od mobilních operátorů

6 Hlavní pracoviště operátorů Záložní pracoviště operátorů
Lokality Technické platformy TCTV Remote TCTV Hlavní pracoviště operátorů Záložní pracoviště operátorů Praha 10 5 Ústí nad Labem 4 2 Hradec Králové Liberec Kladno 9 Plzeň Karlovy Vary České Budějovice Jihlava Olomouc Ostrava 6 3 Brno Pardubice Zlín Celkem 102 71 31 UL LI KV HK KL PH PU PN OL OV JI CB ZL BO

7 Popis systému Filosofie telefonických center
Kapacita 102 operátorů v celé republice Automatické vyzvedávání a distribuce příchozích volání řízeno ústřednou dynamické rozložení zátěže na operátory Automatické přelivy mezi centry Dle stanovených pravidel Bez zpoždění Směrování hovorů ve veřejné pevné telefonní síti Využití IP telefonie pro předávání hovorů na okresní složky IZS po vlastní virtuální privátní síť standardizované přístroje Nahrávání hovorů – nahrávací zařízení NICE Sestavování konferencí (zejména při jazykové podpoře) Propojení se sítí MV ČR

8 Popis systému Identifikace polohy volajícího
Specifická podle operátora Mobilní operátoři identifikace prostorů závisí na technických možnostech jednotlivých operátorů typicky - oblast místo volání INFO 35 databáze společnosti ČESKÝ TELECOM Lokalizace na adresu, uživatele HZ Další pevní operátoři záleží podle možností operátora konkrétního operátora (telekomunikační zákon nespecifikuje podrobnosti) Speciální Aplikační software TCTV - Medium Soft

9 Schéma TCTV Platforma TCTV (3×) SDH Okresní Složky IZS
LAN UA Pracoviště operátorů 4× - 10× PC Digitální telefon ECC Apl SW DB +GIS CTI server CSTA voice record PRA 2× IP 6 Mbps 2× CPE CISCO 2620 XM PRA / BRA Privátní síť MV SDH Tísňové volání 112 GSM 1 SDH PSTN / ISDN LL NET GSM n IP MPLS LL NET Premium 2 Mbps Pevná síť HUB IP 128 kbps Router CISCO 1721 IP 2 Mbps INFO 35 Sítě ČTc Voice HUB server Router CISCO 2620 XM remote TCTV (11×) Okresní Složky IZS IP telefony Pracoviště operátorů 4× - 9× PC UA

10 Hlasová komunikace Připojení do PSTN/ISDN
4× PRI (4×30 kanálů) na každou platformu Nezávislé připojení do PSTN/ISDN Propojení platforem mezi sebou 2× plně zálohované 2Mbit/s Fyzické připojení platforem 2× optika (STM-1) nenavislé přístupové vedení Propojení platforem TCTV a remote TCTV 2Mbit/s je využit pro propojení mezi komunikačním serverem Alcatel OmniPCX 4400, umístěném na platformě TCTV a Voice HUB na remote TCTV

11 Závěr Role ČESKÉHO TELECOMU
Model poskytovaní komplexní služby pro uživatele Pozitivní role také jako poskytovatele „UNIVERSÁLNÍ SLUŽBY“ vyjednávání s mobilními a pevnými operátory (lokalizace volání) využití špičkové veřejné telefonní sítě ČESKÉHO TELECOMU řešení směrování hovorů od všech operátorů Řešení jako klasické call centrum – vlastní zkušenosti všichni operátoři systému TCTV (platforma, remote, okresní složky) jsou z pohledu call centra agenti připojení k jednotné technologii (HW) Systémová integrace řešení pro Hasičský záchranný sbor Subdodavatelé Nextira One – PBX Alcatel Medium Soft – IT technologie a speciální aplikační SW TCTV

12 Děkujeme za pozornost Prostor pro dotazy … Ing. Zbyněk Škopán
Veškeré další dotazy Vám rádi zodpovíme i písemně na adrese: Ing. Zbyněk Škopán CS – komplexní zákaznická řešení ČESKÝ TELECOM, a.s. Olšanská 3/55 Praha 3 Tel:


Stáhnout ppt "Telefonická centra tísňového volání linky 112"

Podobné prezentace


Reklamy Google