Vývoj aplikací pro Windows Phone 8 David Gešvindr MCSA | MCPD | MSP
Osnova 1.Představení platformy Windows Phone 8 2.Seznámení s novými API pro vývoj vašich aplikací 3.Možnosti integrace aplikace do telefonu 4.Prodej a distribuce aplikací
Osnova 1.Představení platformy Windows Phone 8 2.Seznámení s novými API pro vývoj vašich aplikací 3.Možnosti integrace aplikace do telefonu 4.Prodej a distribuce aplikací
Windows Phone API WINDOWS PHONE API MANAGEDMANAGED & NATIVENATIVE
Podporované programovací jazyky Využití C++ omezeno na hry –Neexistuje varianta XAML + C++ jako na Windows 8 –Využití C++ v XAML pouze skrze Windows Runtime komponentu HTML5 + JavaScript není přímo podporováno –Nutno do aplikace vložit webový prohlížeč
Nástroje potřebné pro vývoj aplikací Windows Phone 8.0 SDK –Visual Studio Express 2012 for Windows Phone –Windows Phone 8 emulátor –Požadavky včetně Windows Phone 8 emulátoru: Windows 8 Pro (x64) Procesor s podporou Second Level Address Translation Plná podpora vývoje Windows Phone 7 aplikací Telefon je třeba odemknout vývojářským účtem
Doplňující online služby Location Service Push Notification Service Xbox Live Vývojářský portál –Registrace vývojáře –Publikace aplikace a jejich aktualizací, in-application nákupy –Informace o prodejích
Vztah Windows 8 a Windows Phone 8 Společné Windows Runtime API –Networking –Sensors –Proximity –Storage –Location –Online Identity –In-App Purchase
Phone-only Windows Phone Runtime API Windows.Phone.ApplicationModel – ApplicationProfile Windows.Phone.Devices.Power – Battery Windows.Phone.Management.Deployment Windows.Phone.Media.Capture Windows.Phone.Networking.NetworkOperators Windows.Phone.Networking.Voip Windows.Phone.PersonalInformation Windows.Phone.Speech Windows.Phone.System.UserProfile
Vztah Windows 8 a Windows Phone 8 Společný.net engine –Původně použitý.NET Compact Framework byl nahrazen CoreCLR z Windows 8 –Lepší podpora práce s více CPU jádry –Podpora asynchronního programovacího modelu –Cloud compiled aplikace
Async/await
Async/await v C# 5.0 Ukázka
Vztah Windows 8 a Windows Phone 8 Podobné ovládací prvky –Veliká množina společných ovládacích prvků –Odlišnosti ve specifických ovládacích prvcích závislých na formátu zařízení Stále platí principy návrhu aplikací z Windows Phone 7
Vztah Windows Phone 8.0 a 7.5 Windows Phone 8 podporuje běh Windows Phone 7.5 aplikací bez nutnosti změn –Existují drobné odlišnosti, problém bývá nové rozlišení obrazovky Aplikace cílené na Windows Phone 8 nelze provozovat na nižší verzi
Různá rozlišení obrazovky Aplikace s tím musí počítat! Používejte vhodné ovládací prvky
Efektivní sdílení kódu Netriviální problém, není jedno jasné řešení Třeba vhodně kombinovat: –Portable Class Libraries –Windows Runtime Components –„Add as Link“ funkcionalitu Visual Studia Uživatelské rozhraní –WP 7.5 a WP 8.0 není problém z velké části sdílet –UI nelze sdílet s Windows 8
Portable Class Libraries + MVVM
Windows Runtime Components Vaše komponenty nezávislé na programovacím jazyce O projekci do ostatních jazyků se stará Windows Runtime PlatformCreateConsume Windows Phone 8C++C++, C#, VB Windows 8C++, C#, VBC++, C#, VB, JavaScript
Osnova 1.Představení platformy Windows Phone 8 2.Seznámení s novými API pro vývoj vašich aplikací 3.Možnosti integrace aplikace do telefonu 4.Prodej a distribuce aplikací
Nové možnosti komunikace zařízení Bluetooth API –Podpora Bluetooth 3.1 –Komunikace mezi aplikacemi –Připojení k zařízení –Postup navázání spojení: 1.Vyhledání dostupných zařízení 2.Odsouhlasení spojení 3.Otevření StreamSocket pro komunikaci
Nové možnosti komunikace zařízení Proximity API –Komunikace zařízení, které jsou v těsné blízkosti (dotek) –Možné scénáře 1.Navázání spojení mezi zařízeními –Inicializace spojení přes NFC –Komunikace přes Bluetooth nebo Wi-Fi 2.Získání obsahu 3.Výměna digitálních objektů
Near Field Communication Windows Phone 8 podporuje: –Čtení a zápis NFC Forum Tag Type 1-4 and Mifare Classic tags –Komunikace výhradně přes NDEF zprávy NFC Data Exchange Format Třeba kupovat předformátované tagy NDEF library of Nfc Interactor at ndef.codeplex.com
Druhy NDEF zpráv Základní typy –Smart Poster –URI –Text Pokročilé typy –LaunchApp, WpSettings –Geo tags –SMS tags, Mailto tags, Telephone call tags
Windows Runtime Location API Přístupné i z nativního kódu (Direct3D hry) Rozdělení na –Jednorázové zaměření polohy –Kontinuální zaměřování polohy Aplikace sledující polohu může běžet plnohodnotně na pozadí –Navigace
Osnova 1.Představení platformy Windows Phone 8 2.Seznámení s novými API pro vývoj vašich aplikací 3.Možnosti integrace aplikace do telefonu 4.Prodej a distribuce aplikací
Registrace URI schématu Spuštění aplikace při přístupu na specifickou URI Možnost registrovat i příponu souboru Vše se řeší v aplikačním manifestu Při startu aplikace se registruje vlastní UriMapper, který zpracuje vstupní URI a přesměruje na stránku
Uložení aplikačních dat Izolované úložiště aplikace –Souborový systém izolovaný pro danou aplikaci –Uložení souborů, nastavení a práce s SQL Server Compact databází Podpora práce s paměťovými kartami –Přístup pouze k souborům s registrovanou příponou –Využijte pro rozšíření paměti telefonu Vlastní úložiště kontaktů
Využití uzamčené obrazovky Aplikace může zobrazovat text na hlavní obrazovce Text je načten z aplikační dlaždice stejně jako číselné notifikace
Aktivní dlaždice Nově 3 rozměry aktivní dlaždice a 3 vizuální styly Flip Template Iconic Template Cycle Template
Využití map v telefonu Windows Phone 8 podporuje off-line mapy Aplikace využívají systémovou komponentu s mapami –Přístup k off-line mapám Použití Bing map není doporučeno
Integrace do prostředí Peněženky Aplikace Peněženka –Centrální místo pro správu plateb a platebních metod –Poskytuje aplikacím prostor pro prezentaci Speciálních nabídek (Coupon & Deal) Členských karet (Membership) –Umožněno propojení s webovou službou pro aktualizaci stavu účtu –Aplikace mohou vyvolat i přidání platební metody
Osnova 1.Představení platformy Windows Phone 8 2.Seznámení s novými API pro vývoj vašich aplikací 3.Možnosti integrace aplikace do telefonu 4.Prodej a distribuce aplikací
Veřejný Marketplace Hlavní způsob prodeje a distribuce aplikací –Platby realizuje Microsoft (kreditní karta, PayPal, operátor) Aplikace je před zveřejněním testována a certifikována –Platí i pro každou její aktualizaci Nelze dobře omezit přístup k dané aplikaci
In-Application nákupy
Vnitrofiremní distribuce aplikací Nově lze distribuovat vnitrofiremní aplikaci bez veřejného Marketplace Postup: 1.Registrace firemního účtu na Marketplace ($99/rok) 2.Ověření firemního účtu 3.Vystavení firemního „ Enterprise Mobile Code Signing Certificate“ ($299/rok) 4.Vygenerování „Application Enrollment Tokenu“ 5.Naprogramování „Company Hubu“
Company Hub Nabízí vnitrofiremní aplikace a poskytuje další informace zaměstnancům o dění ve společnosti
Vnitrofiremní distribuce aplikací Pokračování postupu: 6.Příprava aplikací pro distribuci – kompilace a podepsání 7.Registrace telefonu Import Application Endrollment Tokenu Instalace Company Hubu z XAP souboru Instalace ostatních aplikací přes Company Hub –Podepsané aplikace lze distribuovat i přes web nebo posílat em
Shrnutí 1.Představení platformy Windows Phone 8 2.Seznámení s novými API pro vývoj vašich aplikací 3.Možnosti integrace aplikace do telefonu 4.Prodej a distribuce aplikací
Další informace Kurz GOC 4131 Vývoj Windows Phone 8 aplikací (3 dny) Popis Windows Phone 8 SDK na MSDN