Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0811 Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_21_15 Název materiáluPlatební.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_11_15 Název materiáluDaně z příjmů.
Advertisements

Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_12_19 Název materiáluBankovní.
Finanční gramotnost Autor: Mgr.Eva Burdová Určeno pro 2. stupeň ZŠ speciální.
Vznik a vývoj peněz Funkce peněz Současné peníze
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_32_12 Název materiáluSublimace.
Průvodní list Šablona: VI/2 Vytváření podmínek pro rozvoj znalostí, schopností a dovedností v oblasti finanční gramotnosti Vzdělávací materiál: Prezentace.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Čekalová Sylva. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
Finanční trh Peníze. PENÍZE  PROSTŘEDEK SMĚNY  MÍRA HODNOT  UCHOVATEL HODNOT  MÍRA INFLACE.
Období vzniku: duben _inovace_FG.9.48 Autor : Vladimír TesaříkČlověk a svět práce, finanční gramotnost, nové auto.
Název školySŠHS Kroměříž Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Autor Ing. Eva Zmeškalová Název šablonyVY_32_INOVACE UCE Název DUMuUCE S Stupeň a typ.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_21_05 Název materiáluAkcie AutorMgr.
DUM - Digitální Učební Materiál TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY. Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět:Finanční gramotnost Tematický.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_21_07 Název materiáluPodílové.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_41_03 Název materiáluSložení.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_32_02 Název materiáluDeformace.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_12_08 Název materiáluBurzovní.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Škola budoucnosti s využitím IT Název materiálu: VY_9_INOVACE_EKO52 Název.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Kurzy měn ZŠ HejniceMgr. Jan Kašpar. Několik základních pojmů: kurz měn = poměr výměny peněz jedné měny za druhou kurzovní lístek = přehled jednotlivých.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Škola budoucnosti s využitím IT Název materiálu: VY_9_INOVACE_EKO54 Název.
Inf Tabulkový procesor - funkce. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_12_03 Název materiáluKalkulačka.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_21_11 Název materiáluVýdaje v.
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu:CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou nejvyšší.
EU_62_A_sada 1_03_M_Vznik peněz_Pol Název školy Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Karviná, p. o. Autor Ing. Jana Poliačíková Anotace Materiál.
PENÍZE MGR. MICHAL OBLOUK. PENÍZE -zvláštní druh majetku -uspokojují naše potřeby nepřímo: vyměníme je za něco, co právě potřebujeme -můžeme si za ně.
FINANČNÍ GRAMOTNOST Bezhotovostní placení ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Datum: od Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_62_INOVACE_36 Jméno autora: Ing. Gabriela Hautová Název.
Průvodní list Šablona: VI/2 Vytváření podmínek pro rozvoj znalostí, schopností a dovedností v oblasti finanční gramotnosti Vzdělávací materiál: Prezentace.
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_62_FINANCNIGRAMOTNOST_08_01_banky a jejich služby Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa,
Era účet pro neziskovky Ing. Natálie Filarová Poštovní spořitelna.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_11_03 Název materiáluDluhopis,
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_11_06 Název materiáluUrčování.
FINANČNÍ GRAMOTNOST Bezhotovostní placení ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_32_08 Název materiáluTeplotní.
FINANČNÍ GRAMOTNOST Spoření ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
Název školy:Střední škola dopravy, obchodu a služeb Autor: Lenka Komárková Název projektu: Zlepšení podmínek výuky Číslo projektu:CZ /
Ing. Veronika Dostálková MBA
Prezentace k finanční gramotnosti. Co je to banka. Autor
Obchod, trh Základy hospodaření.
Banky, vklady, úvěry, půjčky z hlediska občana 2 – Půjčky apod.
Kurz finanční gramotnosti OA Neveklov
PŘÍJMY A VÝDAJE DOMÁCNOSTÍ
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Finanční gramotnost: Platební karty.
Daňová evidence STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Pasivní bankovní operace - platební karty
EU_62_A_sada 2_02_M_Finanční produkty_Pol
Digitální učební materiál
Měnová soustava, měnová politika
Kód vzdělávacího materiálu:
EU_62_B_sada 1_06_M_Příkaz k úhradě_Poliačíková
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
HOTOVOSTNÍ A BEZHOTOVOSTNÍ PLATEBNÍ STYK I.
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a svět práce, Finanční gramotnost, Platit se dá i jinak než penězi.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Období: září – prosinec 2011
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Bankovnictví Mgr. Yvetta Kałužová VY_INOVACE_Kaluzova_ Šek .
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
FINANČNÍ GRAMOTNOST Test finanční gramotnosti. FINANČNÍ GRAMOTNOST Test finanční gramotnosti.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_21-01
VY_62_INOVACE_ – Bezhotovostní platební styk
Definice finanční majetek (u úvěru cizí zdroj) držený ve firmě do jednoho roku vyznačuje se vysokou likvidností Aktivní účty - 21, 22, 26 Pasivní účty.
PENĚŽNÍ ÚSTAVY -BANKY Občanská výchova, 9.roč. Mgr. Renata Šimková.
Šárka poláčková SOŠS Kavčí Hory S3B
Seminář o stavebním spoření
Transkript prezentace:

Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_21_15 Název materiáluPlatební karty AutorMgr. Pavel Lintner Tematická oblastFinanční gramotnost Tematický okruhFinanční trh Ročník4 Datum tvorbyleden 2014 Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora

Platební karty

Platební karta  karta pomocí níž lze platit za zboží a služby u většiny obchodníků a vybírat hotovost v bankomatech, případně využívat jiné služby, které bankomat nabízí (např. dobíjení kreditů na mobilních telefonech)

Platební karta  vyrobena z odolného plastu  rozměry dle mezinárodní normy 85,6 x 54 mm  vydávány karetními společnostmi – např. MasterCard, Visa, American Express, Diners Club

Popis a ochranné prvky  logo banky  EMV čip  hologram  číslo kreditní karty  logo vydavatele karty  platnost karty  jméno majitele  bezkontaktní čip  magnetický proužek  podpisový vzor  kód CVC

Rozdělení podle způsobu zúčtování  debetní karta vydána k běžnému nebo spořicímu účtu lze použít k platbě nebo výběru hotovosti, pokud je na účtu, ke kterému byla karta vydána, dostatek peněz, nebo pokud je na něm sjednán kontokorent

Rozdělení podle způsobu zúčtování k zúčtování transakce dochází většinou chvíli po jejím provedení, maximálně několik dní či týden banka odečte danou sumu přímo z účtu klienta

Rozdělení podle způsobu zúčtování  kreditní karta vázána na samostatný úvěrový účet slouží k nákupu zboží nebo služeb na úvěr úvěr se čerpá prostřednictvím opakujícího se úvěrového limitu, který se obnovuje automaticky po splacení dlužné částky

Rozdělení podle způsobu zúčtování  charge karta karta s odloženou splatností – obdoba faktury po obdržení výpisu transakcí musíte jednorázově splatit celou dlužnou částku z čerpané částky není účtován žádný úrok

Rozdělení podle způsobu zúčtování většina bank nabízí bezúročné období (40 – 76 dní podle banky) – pokud v něm splatíte celou dlužnou částku, jste osvobozeni od placení úroků při postupném splácení, musíte každý měsíc splatit 5 – 10 % dlužné částky

Rozdělení podle provedení  embossované karty mají na sobě vyražené reliéfní písmo, tzv. embossing lze s nimi platit jak na mechanických snímačích nazývaných imprintery, tak i na elektronických platebních terminálech

Rozdělení podle provedení  elektronické karty zcela hladké karty určené pouze pro elektronicky provedené transakce v platebních terminálech

Rozdělení podle provedení  virtuální karty karty určené k platbám na internetu nebo k transakcím bez přítomnosti karty zpravidla dostanete pouze číslo platební karty (vytištěné na papíře, SMS zprávou, em apod.)

Výhody platebních karet  jednoduché a rychlé použití  okamžitý přístup k prostředkům uloženým na účtu  vyšší bezpečnost – nemusíte s sebou nosit vysokou hotovost, mimoto je karta chráněna PINem a podpisovým vzorem  celostátní a často i mezinárodní použití

Výhody platebních karet  úspora v zahraničí – při platbách kartou se měna přepočítává výhodnějším devizovým kurzem, dále ušetříte čas a za poplatky ve směnárně, navíc vám při návratu z dovolené nezbyde cizí hotovost

Výhody platebních karet  nouzové služby při ztrátě nebo odcizení – zablokování karty, pojištění zneužití karty, vydání náhradní karty  doplňkové služby (např. cestovní nebo úrazové pojištění)  snadno dostupný úvěr prostřednic- tvím kreditních a charge karet

Užitečné rady a doporučení  kartu nikomu nepůjčujte  PIN nikomu nesdělujte a nemějte nikdy napsaný v peněžence nebo dokonce na kartě  kartu chraňte před mechanickým poškozením a před magnetickým polem (magnet na zapínání kabelky, ale i mobilní telefon)

Užitečné rady a doporučení  při výběru z bankomatu a při platbě v obchodě si vezměte stvrzenku a kontrolujte výpisy transakcí  při placení mějte kartu vždy pod dohledem  z bankomatu vybírejte bez přítom- nosti cizí osoby a rukou zakryjte klávesnici při zadávání PINu

Užitečné rady a doporučení  ztrátu nebo odcizení karty nahlašte bance neprodleně a nechte kartu zablokovat  při platbách po internetu buďte obezřetní – při častějším použití si pořiďte virtuální platební kartu

Otázky a úkoly 1.Jaký je rozdíl mezi debetní a kreditní kartou? 2.K čemu slouží kontokorent? 3.Co je to PayPal a v čem spočívají jeho největší výhody? Potřebné informace vyhledejte na internetu.

Použité zdroje: DVOŘÁKOVÁ, Z. – SMRČKA, L. a kol.: Finanční vzdělávání pro střední školy. 1. vydání. Praha: C. H. Beck, s. ISBN Finance.cz [online]. Dostupné z: Měšec.cz [online]. Dostupné z: Použité obrázky: [1] AlexJ. Wikimedia Commons [online] [cit ]. Dostupný na [2] AlexJ. Wikimedia Commons [online] [cit ]. Dostupný