Dilemata v online službách Linky bezpečí Mgr. Kateřina Lišková Mgr. Kateřina Schmidová.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
2. část Zařízení zajišťuje praní prádla, úklid společných i bytových prostor. Zejména uživatelé pobočky jsou podporováni v nácviku péče o domácnost.
Advertisements

ZÁSADY PRVNÍ POMOCI Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ludmila Jakubcová. Dostupné z Metodického portálu ;
Nízkoprahový klub BAN! Chválit a povzbuzovat dítě je stokrát účinnější než hrozit a trestat. Orison Swett Marden.
Spolupráce OSPOD se školami a školskými zařízeními TENTO PROJEKT JE FINANCOVÁN Z EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU PROSTŘEDNICTVÍM OPERAČNÍHO PROGRAMU LIDSKÉ.
Formy a druhy sociálních služeb. Sociální služby Činnost zajišťující pomoc a podporu osobám za účelem sociálního začlenění nebo v rámci prevence před.
Desatero on-line bezpečnosti Vypracoval: Mgr. Rostislav Jančar ZŠ Na Planině 1393, Praha 4.
PRŮZKUM TRHU základy. 1. Odběratelé (zákazníci) Dotazníky nejdůkladnější způsob zjišťování potřeb, názorů a zvyklostí zákazníků.
Programové období 2014 – 2020 a proces SEA Mgr. Zuzana Plešková Ministerstvo životního prostředí 14. února 2014.
Ekonomika organizací Pracovní výkon a jeho odměňování.
VZNIK PRACOVNÍHO POM Ě RU Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Helena Baculáková Název: VY_32_INOVACE_01_B_08_VZNIK PRACOVNÍHO.
Přijímací řízení ve školním roce 2015/ ÚVOD Kde je/bylo možné získávat informace:  Návštěvy SŠ a SOU, dna otevřených dveří  Výstava EDUK ART.
Publicita v projektech financovaných z ESF v rámci Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost Seminář pro žadatele.
Praktické zkušenosti a doporuční Praktické zkušenosti a doporuční Program Cíle 3/Ziel3 na podporu přeshraniční spolupráce mezi Českou republikou a Svobodným.
IP Systémová podpora procesů transformace systému péče o ohrožené děti a rodiny Jihlava 25. listopadu 2014.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Bc. Klára Loudová Název materiálu:
Zkušenosti Linky důvěry Dětského krizového centra s limity pro klienty na chatu Mgr. Anna Rollová
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice AUTOR: RNDr. Adéla Lipšová NÁZEV: VY_52_INOVACE_23_BEZPEČNOST PRÁCE TÉMA: BEZPEČNOST PRÁCE ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
1 Komentované prohlídky města Poskytovatel: Horácké muzeum a informační centrum Prohlídka města zahrnuje centrum Nového Města, dva historické sklepy a.
Dětský domov a Základní škola Liptál
Zástupce ředitele pro TeV Ing. Jarmila Tyšerová
Centrum na podporu integrace cizinců
Důležité informace pro rodiče vycházejících žáků
Projekt CESTA KE ZMĚNĚ Registrační číslo: CZ /0.0/0.0/16_053/
Úřad práce České republiky
Jak ulehčit mladým rodičům – denní péče o děti z pohledu zaměstnavatelů a rodičovských iniciativ Rosa Hochschwarzer Zemské sdružení.
Vytvořila: Mgr. Marie Kardová
STANDARDY KVALITY V SOCIÁLNÍCH SLUŽBÁCH „SKSS“
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
První pomoc Bc. Kateřina Cuperová
Návod na tvorbu prezentace diplomové / bakalářské práce
STANDARDY KVALITY V SOCIÁLNÍCH SLUŽBÁCH „SKSS“
INTERNET Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy
DĚTI VĚZNĚNÝCH RODIČŮ Zkušenosti a plány Věznice Světlá nad Sázavou
Děti odsouzených rodičů z hlediska sociálně – právní ochrany dětí
Mgr. Kateřina Korcová, Ph.D. UZB003 – jaro 2016
Přístupový systém aneb kontrola vstupů
Terapeutické komunity
Webová poradna APERIO jako součást služeb pro rodiče
Společenská odpovědnost organizací Město Třebíč 21. září 2017
Marketingová komunikace ve vybrané společnosti
Etický rozměr péče o klienta trpícího demencí
Spolupráce škol a orgánů sociálně-právní ochrany dětí
GDPR aneb to chceme.
Aktuální právní úprava činnosti školy a nové úkoly zástupce ředitele
Děti jsou naše budoucnost
Role a možnosti spolupráce s orgány sociálně-právní ochrany dětí
Volný čas a kultura Kultura pro děti a kultura dětí
Sociální práce a veřejné opatrovnictví
Školní poradenské pracoviště
Bohumínská 152/25 Ostrava - Muglinov
Podnikové dětské skupiny Kristina Zapletalová
Specifické metody SP LS 2016
VÝUKOVÝ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Hledáme klíč k právům dětí
PŘIHLAŠOVACÍ SYSTÉM CK KRISTOF
Metoda VTI Intenzivní forma pomoci v domácím prostředí rodiny, přímo tam, kde problém vzniká (80.léta 20. stol. v Holandsku) Rodiny, které mají obtíže.
PŘEDZKOUŠKOVÁ PREZENTACE
Standardy činností sociální práce ve veřejné správě příspěvek Hradec Králové Praha Systémová podpora sociální práce v obcích reg. č. CZ /0.0/0.0/15_017/ ,
Hledání biologických kořenů Mikulov, Mgr
Podpora sociální práce na území Statutárního města Kladna
Online databáze pro ohrožené rodiny a děti v ORP Chrudim SÍŤ POMOCI A PODPORY na Chrudimsku V RÁMCI PROJEKTU EFEKTIVNÍ ŘÍZENÍ SÍTĚ SLUŽEB PRO OHROŽENÉ.
Mezinárodní osvojení, osvojitelnost dítěte
Pojem a definice krize Překážka na cestě za důležitými životními cíli, kterou člověk není schopen překonat v obvyklém čase obvyklými metodami řešení problémů.
Projekt CESTA KE ZMĚNĚ II
Rodičovské kompetence – silní rodiče v našem pohraničí
Seminář o stavebním spoření
Pěstounská péče na přechodnou dobu (PPPD)
Diagnostika dítěte předškolního věku
Pozn.: Při komunikaci přes přichází odpověď obvykle do 2-3 dnů.
Terénní krizová služba
Transkript prezentace:

Dilemata v online službách Linky bezpečí Mgr. Kateřina Lišková Mgr. Kateřina Schmidová

Linka bezpečí, z.s. Linka bezpečí pro děti a studenty do 26 let Telefonická krizová pomoc Zdarma, nonstop, anonymní 80 konzultantů/11 intervizorů 500 kontaktů denně (od roku 1994) ová poradna (od roku 2001) Chat chat.linkabezpeci.cz (od roku 2006) Rodičovská linka pro rodiče, ostatní jednající v zájmu dítěte Telefonická krizová pomoc (hovorné dle aktuálních tarifů operátorů) v pracovní dny, pondělí – čtvrtek 13,00- 19,00 hod., pátek 9,00-15,00hod 5 konzultantů 849 hovorů za rok 2014 (od roku 2001) Internetové poradenství (od roku 2011)

ová poradna Linky bezpečí Dotaz přes či formulář na webu LB Odpověď do 3 pracovních dnů; automatická odpověď Vedoucí a 13 poradkyň (výcvik v TKI a internetovém poradenství), princip „dvou párů očí“ 1780 dotazů v r. 2015

Chat Linky bezpečí Otevřen každý den (od pondělí do neděle) od 15 do 19 hodin, o víkendech navíc od 9 do 13 hodin V jeden den max. 90 minut 14 konzultantů (výcvik v TKI a v CHKI) Intervize 812 chatů v r. 2015

ová poradna Rodičovské linky anonymní kontakt odpověď do tří pracovních dnů 4 konzultanti 359 dotazů za rok 2014, tento rok cca 500 dotazů rodinné, výchovné poradenství a sociálně právní poradenství pro klienty z celé ČR odkazy na konkrétní odborná pracoviště z naší celorepublikové databáze intervence na oddělení sociálně právní ochrany

„Mlčící“ klient na chatu Nepíše po vstupu do místnosti Přestal psát Rozmlouvat x rovnou končit Rozmlouvat: dáváme šanci začít psát či vrátit se k chatu riziko, že píšeme nikomu Ukončení: uvolnění přístupu pro další klienty Ztráta kontaktu Řešení: Doptat se, dát prostor, loučit se – 10 min

Opakované kontakty Klient píše opakovaně, pod několika nicky, z více adres Začínat nové příběhy x reflektovat a uzavírat prostor Nový příběh: respekt k zakázce účelnost služby Reflexe: nerespektování zakázky riziko záměny kontinuita práce podpora hledání pomoci face to face Řešení: Po rozpoznání reflektujeme, direktivněji strukturujeme prostor, vymezujeme limity služeb, podporujeme, směrujeme na vhodné odborníky

Suicidální a sebepoškozující se klienti v případně akutního ohrožení Zjišťovat bez souhlasu klienta IP adresu a posílat pomoc x neposílat pomoc, zůstat v kontaktu Zjišťovat: možnost záchrany života planý výjezd nerespektování zakázky nedohledaná osoba Zůstat v kontaktu: riziko oddálení pomoci respekt k zakázce možnost směrování na pomoc Řešení: Nedohledáváme IP, zůstáváme s klientem, podpora, směrování na pomoc

Suicidální a sebepoškozující se klienti v případně akutního ohrožení Ukončovat kontakt, aby si mohli zavolat RZS x zůstávat v kontaktu Ukončovat: možnost rychlejšího zajištění pomoci Zůstávat: respekt k zakázce riziko ohrožení života Řešení: Domluva s klientem, vedeme k volání, zůstáváme, mapujeme polohu, posíláme pomoc

Ohlašovací povinnost a Intervenovat bez vědomí klienta x neohrozit důvěru Intervenovat : plnění zákonných povinností riziko ohrožení důvěry Neintervenovat: ohrožení instituce Řešení: Intervence, vysvětlení povinností, co může nastat, podpora do dalšího procesu

Krátké dotazy Vyžádat si doplňující informace X Odpovědět na krátký dotaz Odpovědět: riziko zabřednout do povrchní a obsáhlé odpovědi vnášení svých představ Vyžádaní si doplňující odpovědi: nerespektování zakázky klienta Řešení: Reflektujeme nedostatek informací, dáváme pochopení a obecná doporučení, protože neznáme kontext

Délka odpovědi Stručnost x odborný obsah Stručnost: nedostatek odborných informací, které klient očekává Odborný obsah: zahlcení informacemi nesrozumitelnost Řešení: komplexní odborné poradenství, specializovaná poradna, odpověď je v některých případech rozsáhlejší

Mailové přílohy Otvírání X Neotvírání příloh u Otvírání: staví nás do role soudce ohrožení vztahu ke klientovi vyžaduje hodně času hrozba počítačových virů riziko zahlcení informacemi dostáváme informace o jiných osobách bez jejich souhlasu (např. rozsudky, předběžná opatření, facebooková komunikace, fotografie) Neotvírání: příloha může dokreslit celý obraz o klientovi příloha může obsahovat závažné informace Řešení: neotvíráme přílohy, informace na webových stránkách, požádat o informace z příloh do mailu

Propojenost konzultanta a klienta napříč službami LB Reflektovat předchozí zkušenost na jiném kanálu LB x pracovat „tady a teď“ Reflexe: přicházíme o čas na chatu nerespektování zakázky vnášíme svou potřebu nelze zaručit vždy zachováváme kontinuitu práce Tady a teď: aktuální zakázka ztráta návaznosti problém autenticity konzultanta Řešení: Individuální posouzení situace, práce se zakázkou, citlivá reflexe

Nástroje řešení dilemat Intervize Rozhodnutí vedoucích služeb Výstup z porady týmu Výstup ze supervize Etický kodex

Děkujeme za pozornost. Kateřina Lišková Kateřina Schmidová