Vstup na kanadský trh – zkušenosti z první ruky Jerry Jelínek, Ředitel CzechTrade Calgary, Alberta, Kanada.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MARKETING A MANAGEMENT
Advertisements

Potravinářské veletrhy a výstavy ve východních teritoriích
Enterprise Europe Network Podpora mezinárodní spolupráce 18. června 2014.
Ww Česko Marocká Smíšená Obchodní Komora
1 AOV „Nástroje a distribuční cesty v současné ekonomické a obchodní situaci mezi výrobcem a spotřebitelem v aplikaci společností Sanitec“ Ing.Michal.
CK – činnosti touroperátora
Informační systémy podnikové systémy CRM
HESLO Fórum „HLEDÁNÍ INVESTIČNÍCH PŘÍLEŽITOSTÍ V EVROPĚ A ASII A MOŽNOSTI JEJICH FINANCOVÁNÍ“ Zuzana Synková CENTRUM INFORMAČNÍCH SLUŽEB 1.
Podpora firem na trzích mimo EU Tomáš Rak ředitel odboru exportních služeb.
Podnikatelské prostředí: Makroprostředí
Svaz průmyslu a dopravy ČR - zástupce těch, kteří vytvářejí hodnoty zástupce těch, kteří vytvářejí hodnoty a dopravy ČR Svaz průmyslu.
Podnikatelské prostředí: Mezoprostředí
Management v zemích východní Evropy a Ruska PEF MZLU v Brně Ústav marketingu a obchodu Ústav managementu Autor prezentace: Ing. Zuzana Tománková Řešitelský.
DITTRICHOVA PRAHA 2 ZELENÁ LINKA PRO EXPORT Úloha zahraničních kanceláří CzechTrade Tomáš Rak.
1 Česká asociace rozvojových agentur Regionální inovační infrastruktura a inovační proces v krajích Manfred Hellmich Praha 29. listopadu 2005.
Ing. Zdeněk Kočárek MSV Brno Export mimo Evropskou unii, jak na to?
MUDr. Martin Kuba ministr průmyslu a obchodu Průmyslová politika ve vazbě na automobilový průmysl Zasedání rady ředitelů AutoSAP.
Vstup na zahraniční trhy při výrobě v domácí zemi
Marketingové prostředí
2.Marketingové prostředí
25. srpna EUro Finance Consulting EUFC CZ s.r.o. Analýza celkové energetické spotřeby Libereckého kraje Liberec, 25. srpna 2009.
Konference „Inovace a technologie v rozvoji regionů“ Inovace a marketingový výzkum Duben 2004 / Příspěvek v diskusi / RNDr. Tomáš Raiter / obchodní ředitel,
Kanada Název: Canada Český název: Federativní stát Kanada
European Commission Enterprise and Industry Služby sítě Enterprise Europe Network.
SEMINÁŘ Možnosti podpory podnikatelského sektoru a jeho dalšího rozvoje v Libereckém kraji Příprava projektu vědecko technického parku v Liberci Mgr. Tomáš.
ÚTVAR TRANSFERU TECHNOLOGIÍ Praxe centra pro transfer technologií Pomoc komerčnímu uplatnění poznatků vznikajících na VUT v Brně Seminář k třetí roli VŠ.
Přednáška: DISTRIBUCE Distribuce - soubor všech podniků a jednotlivců, kteří se stanou vlastníky nebo budou nápomocni při převodu vlastnictví produktů.
79. zasedání Rady ředitelů (Valná hromada) AutoSAP Předkládá: Řídící tým Představenstva „Automobilové a motocyklové výstavy “ ve složení: Ing. Šípek Antonín,
ManagerWeb.cz » 1 Finanční Management - jediný časopis pro vrcholové finanční řízení firem Finanční Management je měsíčník zabývající se všemi stránkami.
MARKETINGOVÝ MIX.
Důvody vstupu na zahraniční trhy
CZ / /0012 Zavedení nových technologií a postupů do praxe Milan Havel ČVUT, SZZPLS Milan Havel, tel
PROVINCIE A TERITORIA Kanada je federálním státem skládá se z 10 provincií a 3 teritorií. Nejlidnatější provincií je Ontario s největším městem Kanady.
Evropské daňové právo Podnikatelský plán Michal Radvan
Czech Business Center Regensburg- Místo pro česko- německou spolupráci
8. Marketing.
Model strategie marketingového mixu
Koncept projektu Packaging Live Packaging Live je doprovodný program v rámci MSV Po úspěchu Packaging Live na EMBAX /SALIMA 2010, 2012, 2014 a.
Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně Provozně ekonomická fakulta Analýza marketingového mixu firmy Agrotec a. s. Bakalářská práce Zuzana Schwarzová.
Petr Mikšovič CEO, SOVA NET, s.r.o. Význam on-line strategie v B2B.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Aktuální vývoj a příležitosti v česko-německých obchodně- ekonomických vztazích Tomáš EHLER vedoucí obchodně-ekonomického úseku ZÚ Berlín Velvyslanectví.
Logistický proces ve firmě Petr Hobža – Strážnické brambůrky SAP Business One Pavel Rumplík Obchodní ředitel.
Observatoř trhu práce a konkurenceschopnosti Propagace řemeslných a technických oborů Centrum mezinárodního obchodu (CMO) při RHK Brno Integrace.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
1 Adresář exportérů. 2 Bezplatná, ale značně omezená prezentace firmy:  základní identifikační a kontaktní údaje  Anotace (max. 250 znaků)  popis činnosti.
Jaroslav Jelínek CzechTrade Kanada - Calgary GSM v ČR: TEL.: KANADA.
Zdroje informací o exportních příležitostech. 2 BusinessInfo.cz Oficiální portál pro podnikání a export Korejská republika
Novinky na rok 2009 ODBORY PRODEJE A EXPORTNÍCH SLUŽEB.
Kanadská obchodní komora v České republice Březen 2016.
Prezentace produktů KB pro české exportéry do Ruské federace Business den Ruské federace Iveta Ocásková
„Novinky CzechTrade pro exportéry“ Zuzana Synková ředitelka Odboru exportních služeb Zahraniční kanceláře CzechTrade.
Adresář e xportérů Tomáš Kotiš Podpora státu českým exportérům, 14. ledna 2009.
Distribuce. Vstup na zahraniční trhy Zda expandovat Na které trhy vstoupit Způsob vstupu na trh Marketingový program Organizace marketingu.
DITTRICHOVA PRAHA 2 ZELENÁ LINKA PRO EXPORT Novinky na rok 2010.
Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně Provozně ekonomická fakulta Analýza trhu zemědělské techniky a dotační politiky pro české zemědělce Diplomová.
Australia. A Wealth of Opportunities. Význam hornictví v Austrálii Rok aktivity Možnosti pro spolupráci Austrálie – Váš možný partner Jan Brejcha.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
DITTRICHOVA PRAHA 2 ZELENÁ LINKA PRO EXPORT Novinky na rok 2010.
AKTUÁLNÍ ZAMĚŘENÍ AGENTURY CZECHTRADE
Marketingový plán podniku
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Katedra řízení podniku
ZÁKLADY EKONOMIE Nabídka 3. přednáška
Podpora podnikatelských kontaktů v Asii
SLUŽBY CZECHTRADE PRO EXPORTÉRY
SLUŽBY CZECHTRADE PRO EXPORTÉRY
Transkript prezentace:

Vstup na kanadský trh – zkušenosti z první ruky Jerry Jelínek, Ředitel CzechTrade Calgary, Alberta, Kanada

2 2 Dnešní témata  Trendy na kanadském trhu  Minimum exportéra, první kroky pro vstup  Komunikační specifika  Bankovnictví  Cla - CETA  Obchodní příležitosti  Úspěšné případy  Služby CzechTrade

3 3 Potenciál trhu Kanady  35 milionů spotřebitelů  Průměrný plat – CAD$, průměr kolísá v provinciích tis. CAD$  Provincie: legislativní i obchodní rozdíly, velmi různé možnosti uplatnění  Databáze:  Scott´s ( firem, placená db),  Strategis (online vládní volně dostupná db)  NAICS (dříve SIC) – klasifikace dle průmyslových odvětví  Hoover – placená databaze  Spotřebitelské chování ovlivňují menšiny  Specifická geografická poloha, rozloha, rozmístění obyvatel

4 4 Trendy na kanadském trhu  Zvyšující se tlak na cenu  Snižující se požadavek na trvanlivost  V mnoha případech se “nichem“ stává kvalitní “customer service“  Zboží se prodává s možností jej vrátit bez udání důvodu  Bodují novinky, designy, jasně viditelná přidaná hodnota oproti konkurenci  Vyhrávají mozky (IT, biotechnologie, výzkum, neotřelé způsoby precizního zpracování)  Požadavek na pružnější komunikaci, rychlé jednání, prokázání zájmu dodavatele

5 5 Minimum exportéra do Kanady  Jazykové znalosti (angličtina podmínkou)  Kvalitní tištěné a elektronické katalogy  Ceník v USD/CAD s dopravou a EXW  Jasně a krátce komunikované výhody Vašeho produktu oproti přímé konkurenci  Průzkum trhu  Zjištění atestů a certifikací  Co nejpřesnější specifikace VAŠÍ cílové skupiny  Základní informovanost o celních procedurách a spedici  Plán působení na trhu (prezence, reklamace, náhradní díly, skladování, podpora prodeje)

6 6 První kroky pro vstup na trh  Volba oblasti pro vstup (provincie, další expanze, návaznost na USA)  Volba typu obchodního partnera, pokrytí Kanady  Zajištění certifikací  Business plán: marketing, komunikace, finance  Ceník (CAD, USD), doprava EXW  Komunikace s vytipovanými partnery, kontakt v Kanadě, návštěva zákazníka je většinou nezbytná!

7 7 Jednání s obchodním partnerem  Angličtina, francouzština (QC)  Ulehčení rozhodování, dodání cílených argumentů z pohledu potenciálního zákazníka/partnera  Načasování schůzky  Potvrzení schůzky, agenda  Follow-up  Dodržení termínů, telefonická komunikace v případě problémů  Dobrá nálada, zastupitelnost v případě nepřítomnosti  Komunikace do 24 hodin

8 8 Telefonická komunikace  Nerozezná se mobilní číslo od pevné linky  Časté užívaní záznamníků a automatických telefonních systémů  Odpovědi do hod.  Firmy mají svá “800“ čísla  Roaming mezi provinciemi  “Long distance“ za hranicí města  Pokrytí mobilní sítí nekompatibilní, liší se dle provincií

9 9 Rozdíly v bankovnictví  Používání šeků a kreditních karet  Převody mezi účty či bankami problematičtější a finančně náročnější  On-line převody z vlastního účtu do zahraničí – problém  Založení prvního vlastního účtu není bez registračního čísla jednoduché  5 velkých bank v Kanadě  Elektronické platby – e-biller  Faktury neobsahují dostatečné informace pro převod z účtu – poplatek

10 Obchodní příležitosti  Ontario  Tradičně hospodářsky i populačně (38,5 %) nejvýznamnější provincie  Automobilový průmysl ad. strojírenství, high-tech  Alberta  Rapidní růst, ropa, zemní plyn  Québec, Britská Kolumbie  Aerospace, energetika, biotechnologie (Hospodářská stagnace)

11 Alberta  Ekonomika Alberty se zotavila z globální recese nejrychleji ze všech kanadských provincií : vzestup o 5,2 % r.2011 (o 3,8%- 2010)  Průměrný roční růst HDP o 3,4 %  Průměrná nezaměstnanost v Kanadě v 2015 : 7,3 %  Průměrná nezaměstnanost v Albertě 2015 : 6,5 %  Jediná provincie bez provinční prodejní daně (PST), nejnižší zdanění v Kanadě

12 Alberta Důvody rapidního rozvoje:  Velké přírodní bohatství:  Ropa, zemní plyn  Úrodná zemědělská půda  Kvalitní lesy  Rozvoj těžby ropy se přenesl na další odvětví – stavebnictví, finančnictví, strojírenství, chemický pr., potravinářský pr.  Pozitivní obchodní prostředí, progresivní hospodářská politika 

13 Služby zahraničních kanceláří Váš konzultant na centrále CzechTrade:  úvodní konzultace  sestavení nabídky  další spolupráce Základem je poznání klienta  screening příležitostí  cíl spolupráce  výběr aktivit  určení cílové skupiny atd. Služby Zahraničních kanceláří CzechTrade šité na míru  dle potřeb klienta  dle doporučení a možností v teritoriu Cena se odvíjí od času stráveného na zakázce

14 Služby zahraničních kanceláří  Charakteristiky trhu - zvyklosti, konkurence, distribuční kanály, cenový průzkum, možnosti propagace v teritoriu, technické překážky  Vyhledání obchodních kontaktů, oslovení, představení nabízených produktů a služeb, komunikace  Příprava osobních jednání, asistence při jednáních, podpora navázaných obchodních vztahů  Podpora při účasti na veletrhu  Asistence při zakládání zahraničního zastoupení  Zprostředkování konkrétních exportních příležitostí z teritoria

15 Služby zahraničních kanceláří Exportní tréninková centra  Časově omezené zázemí pro firmy vstupující na nový trh (nejčastěji dokud firma nenalezne obchodního partnera v teritoriu)  Podpora pracovníků zahraniční kanceláře  Pracovní prostor pro kancelářskou činnost vč. technického vybavení  Možnost využití informačních zdrojů CzechTrade  Jednací prostory

16 Mapa oborových příležitostí  Strojírenské výrobky  Energetika  Hutní výroba  Slévárenství a kovárenství  Obráběné komponenty a konstrukce z kovů  Zemědělství a lesnictví  Životní prostředí  Nanotechnologie  Letecký průmysl

17 Úspěšné případy BGSYS HT s.r.o.  Úvodní návštěva Kanady a prezentace  Najití vhodného partnera/distributora Zastřešení bazénů  Díra na trhu  Účast na veletrzích  Zástupce firmy Servisní služby pro doly  Inovativní servis  Založení dceřinné společnosti v Kanadě Společným jmenovatelem je aktivní prezence v Kanadě 17

18 Plánované akce ZK Calgary, Kanada v roce 2016  Přednášky pro krajské obchodní komory červen – Plzeň září - Olomouc  Účast na PDAC – Veletrh Toronto března  CIM Conference and Exhibition Vancouver 1. – 4. května  Podnikatelská mise do Kanady června  Stánek na GPS 2016 v Calgary - CT/MZV 7. – 9. června  Meeting Point – CT/MZV - Praha 21. – 22. června  MSV Brno řijna 18

19 Veletrhy v Kanadě s podporou CzechTrade a MZV 7. – 9.června, Stampede Park Calgary, Alberta, Canada 2,000 vystavovatelů 63,000+ registrovaných návštěvníků ze 100 zemí světa

20 Naši klienti 20

Děkuji za pozornost a těším se na Vás v Kanadě! CzechTrade Calgary Jerry Jelinek 611 – 71st Avenue SE, Calgary Alberta, Canada, T2H 0S7 tel.: (403) Fax: (403) CzechTrade Dittrichova 21, Praha 2 tel.: , fax: