Podpora života a podnikání v Jihomoravském kraji Brno 27. 4. 2016.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
 Co je strategie? Dlouhodobý plán č inností zam ěř ený na dosa ž ení cíle Z ř eckého „strategos“ – generál - vedení  Rozdíl mezi strategií a taktikou?
Advertisements

Ing. Daniela Jančíková, SŽDC s. o. Stavební správa západ;
Olomouc, 11. dubna 2016 Významné stavby na území Olomouckého a Zlínského kraje Ing. Pavel Surý generální ředitel Moravské dopravní fórum.
Obecně prospěšná společnost pro Český ráj působí v Českém ráji od roku 2003, a to na území zahrnující centrální část Českého ráje a od roku 2006 působí.
Mezinárodná konferencia o problematike MHD v mestách SR Bojnice, 7. – INTEGROVANÝ DOPRAVNÍ SYSTÉM JIHOMORAVSKÉHO KRAJE Ing. Jaromír Holec.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín Registrační čísloCZ.1.07/1.5.00/ Označení DUMVY_32_INOVACE_E18.15 Ročníktřetí.
Novinky a reakce cestujících na nabídku dálkové osobní přepravy v ČR Ing. František Vichta vedoucí oddělení koncepce a rozvoje odboru veřejné dopravy MD.
DOPRAVA - úvod Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Titul. Jméno Příjmení. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Návrh rozpočtu MČ Brno-Kohoutovice na rok Struktura příjmů MČ Brno-Kohoutovice 1. Příjmy z veřejných rozpočtů o příjmy ze státního rozpočtu - postoupené.
Jihomoravský kraj. Poloha Leží v jihovýchodní části republiky, u hranic Rakouskem a Slovenskem obyvatel (2003) Skládá se z původních 7 okresů.
„Integrované dopravní systémy – informační systémy pro podporu rozhodování veřejné správy při výstavbě a provozování IDS v České republice“ Výzkumný projekt.
STRATEGIE SPOLUPRÁCE OBCÍ MAS BYSTŘIČKA PROJEKT SDRUŽENÍ MÍSTNÍCH SAMOSPRÁV „MAS JAKO NÁSTROJ SPOLUPRÁCE PRO EFEKTIVNÍ CHOD ÚŘADŮ“
Mezinárodní kontrolní operace 24-BLUE/RED GOLD na železnici
Investice do železniční infrastruktury v období Ing. Mojmír Nejezchleb Žofínské fórum
Geografie dopravy Cv. č. 3: Hodnocení dopravní polohy a dopravní obslužnosti HODNOCENÍ DOPRAVNÍ POLOHY A DOPRAVNÍ OBSLUŽNOSTI Cíl cvičení:  aplikace metody.
INTERREG V-A AT-CZ Listopad 2015 Informace pro Pracovní skupinu/regionální kolegium pro cestovní ruch při RSK JMK.
Praha, Ing. Petr Řádek Číslování vlaků - Rekapitulace Setkání dopravců a zástupců provozovatele dráhy.
Zásady územního rozvoje Jihomoravského kraje aktuální informace pro poradu OÚPSŘ KrÚ JMK s Úřady územního plánování JMK Krajský úřad Jihomoravského kraje.
OSTRAVA AUTOR: MICHAL GŘEŠEK. Poloha města MAPA MĚSTA Praha 380km Slovensko 50km 15km Polsko D1.
Strategická východiska rozvoje dopravních sítí Ing. Tomáš Čoček, Ph.D. 1. náměstek - státní tajemník Ministerstvo dopravy ČR.
Podpora života a podnikání v Jihomoravském kraji Brno
Ú s t e c k ý k r a j Dopravní obslužnost 2008 aneb po celém Ústeckém kraji bez auta Ústí nad Labem, snímek 1 Krajský úřad Ústeckého kraje.
Podpora napojení logistických center na železniční dopravu Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav technicko-technologický Autor.
Členské fórum A.T.I.C. Mariánské Lázně
Držitel certifikátu kvality ISO 9001 a ISO 14001
VÝKON REGIONÁLNÍCH FUNKCÍ V ROCE 2016
Fyzika - referát Vlaky.
MAS jako nástroj spolupráce obcí pro efektivní chod úřadů
Situace na trhu práce v JmK a veřejná služba
Inovace jako nedílná součást programů financovaných z ESIF
Plány udržitelné městské mobility-aktuální témata
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Brno, Příslušnost vodoprávních úřadů
VÝKON REGIONÁLNÍCH FUNKCÍ V ROCE 2016
Podpora dopravní infrastruktury z fondů EU
Úřad práce České republiky
Cykloturistika v JMK, web Brno
Vyšší odborná škola a Střední škola, Varnsdorf, příspěvková organizace
Krajská hospodářská komora Zlínského kraje
Cíle Pardubického kraje v oblasti cestovního ruchu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Podpora rozvoje dopravy s využitím ROP Střední Morava
Návrh řešení integrovaného dopravního systému kraje Vysočina (IDS KV)
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Přeshraniční veřejná doprava pro turisty a cyklisty
Možnosti přepravy turistů a cykloturistů vlaky
Rychlá železnice, kvalitní dopravní obslužnost, plány a realita
Spedition FEICO, spol. s r.o.
Podpora regionálních potravin v rámci výzev MAS Sdružení Růže
Třebíč – chytrá mobilita
Vzdělávání v Praze Hlavní město Praha podporuje řadu projektů s cílem zvýšit kvalitu vzdělávání zaměření na instituce zřizované Hlavním městem Praha pomoc.
Integrovaný dopravní systém Jihomoravského kraje
Integrovaný dopravní systém Jihočeského kraje (IDS JK)
A co dál - aneb jak spolupracovat a komunikovat spolu i bez projektů
Krajský metodický kabinet STROJÍRENSTVÍ
Liberalizace osobní železniční dopravy
Zařízení služeb provozované SŽDC a jí poskytované služby
ASOCIACE INOVAČNÍHO PODNIKÁNÍ ČR, z.s.
Financování dopravní infrastruktury v letech 2018 – 2021
Ing. Pavlína Tomková Odbor drážní a vodní dopravy
Významné stavby SŽDC v regionu Střední a východní Moravy
Financování železniční infrastruktury
Informační systém údržby dálnic (ISUD) - zavedení systému na SSÚD-
Integrovaný dopravní systém Jihočeského kraje (IDS JK)
Výstavba D35 metodou PPP? Ing. Martin Janeček, Odbor strategie MD
Program rozvoje Rychlých železničních spojení v ČR
Vítáme Vás v Luhačovicích
Integrovaný dopravní systém Jihomoravského kraje
Nová dopravní koncepce ve Zlínském kraji
Spojení Prahy, letiště a Kladna v širším kontextu
Transkript prezentace:

Podpora života a podnikání v Jihomoravském kraji Brno

Úvod  Akciová společnost ve 100 % vlastnictví státu  1993 – Rozdělení Československa  České republika - České dráhy (ČD), státní podnik  Slovenská republika – Železnice Slovenskej Republiky (ŽSR)  2003 – rozdělení ČD na správce železniční infrastruktury a provozovatele železniční dopravy  SŽDC – Správa železniční dopravní cesty  ČD, a.s. – Provozovatel železniční dopravy  Osobní doprava je hlavní činností  Nákladní doprava (ČD Cargo) – součástí ČD do roku 2007, (v roce 2008 vzniká ČD Cargo, a.s., která je ve 100 % vlastnictví ČD, a.s.)  Řízení provozu (do roku 2011, poté převod na SŽDC)  Vlastnictví a provoz železničních stanic  Výzkumný Ústav Železniční, a.s. (VÚŽ) 2

Hlavní činnosti Skupiny ČD Osobní doprava 170,1 mil. přepravených osob v roce 2014, podíl na trhu s osobní dopravou 89 % - jediný poskytovatel síťových služeb na téměř všech tratích, 10 letá smlouva ( ) s Ministerstvem dopravy na provozování dálkové dopravy, 10ti leté smlouvy se 14 kraji ( ) na provozování regionální dopravy Nákladní doprava 68, 62 mil. tun přepraveno v roce 2014, Podíl na trhu s nákladní dopravou 68 % - dlouhodobé smlouvy se zákazníky pomohly udržet stabilní podíl na trhu

Železniční doprava v JmK  780kmcelková délka provozovaných tratí v JmK  335km tratí je elektrizovaných.  167výpravních budov, stanic a zastávek.  9mil vlkmrozsah dopravy v rámci JmK za rok,  24,5 tis. vlkm za den  862 vlakůkteré ČD vypraví v pracovní dny  500 vlaků ve dnech pracovního klidu 4

Kolejová vozidla ČD nasazovaná v JmK  Modernizované dvoudílné a trojdílné jednotky Regionova a řídící vozy Bfhpvee (tzv. Sysel).  V letech 2014 a 2015 sedm nových elektrických jednotek RegioPanter 5

Projekt railjet Praha – Vídeň – Graz ( ) 6 Zürich Praha Graz Wien Budapest Bratislava Ostrava Brno Břeclav Linz Salzburg München Bregenz Innsbruck Villach ČD railjet + ÖBB railjet Praha – Wien – Graz ÖBB railjet Budapest – Wien – Salzburg – München/Bregenz/Zürich Wien – Villach/Wien - Graz Obchodní cíle ČD v rámci projektu railjet Praha – Vídeň - Graz: Využití osvědčené a známé značky na nových spojích v rámci střední Evropy, Standardizace kvality na jedné z nejdůležitějších linek dálkové dopravy ČD, Standardizace kvality na lince Praha – Brno route (druhá nejdůležitější vnitrostátní linka dálkové dopravy), Očekávaný růst poptávky díky modernizaci dálnice D1 Praha – Brno, Spojení hlavních měst střední Evropy → přeprava turistů a obchodních cestujících, Vytvoření strategické aliance s ÖBB v době otevírání trhu mezinárodní dopravy, 10 letá smlouva od prosince 2014, podepsaná v srpnu 2012, ČD pořídily 7 nových jednotek railjet. 6

Rozvoj železniční dopravy v JmK  Nutnost realizovat velké množství projektů v oblasti infrastruktury:  modernizace železničního uzlu Brno  modernizace tratě Brno – Přerov, Šakvice – Hustopeče, Hrušovany u Brna - Židlochovice  výstavba Boskovické spojky  modernizace a elektrizace tratě Brno – Jihlava  výstavba nových zastávek  Zásadní je také modernizace vozidlového parku na páteřních linkách 7

Rozvoj služeb pro cestující v JmK  Během letní turistické sezóny bude v provozu nový cyklovlak Expres Pálava-Podyjí jedoucí po trase Brno – Břeclav – Mikulov – Znojmo – Šatov.  ČD podnikají kroky ke zlepšení regionální mezinárodní dopravy s cílem zvýšit kvalitu spojení se Slovenskou republikou a Rakouskem.  Efektivnost služeb ČD je v prostředí IDS JmK limitována především možnostmi železniční infrastruktury a provozovaným vozidlovým parkem 8

Rekonstrukce budov v obvodu ROJ ŽST + RSM Brno - Jihomoravský kraj Dokončené rekonstrukce Plánované rekonstrukce Znojmo - r. 2010, 2015 Moravský Krumlov - r Chrlice - r Břeclav - r. 2010, 2011 Ivančice - r Vyškov na Moravě Kyjov - r Brno-Královo Pole Kuřim Šlapanice - r Brno-Slatina - r Šatov - r Letovice - r Strážnice - r. 2005, 2010 Nesovice - r Zaječí - r.2015 Zastávka u Brna - r

Nádraží krajského města – BRNO HLAVNÍ NÁDRAŽÍ  S absolutním počtem v odbavení cestujících je na 2. místě v ČR.  V roce 2015 byl ministrem dopravy ustanoven Řídící výbor Železničního uzlu Brno  V současné době se k problematice podoby a polohy hl.n.Brně zpracovává „Studie proveditelnosti železničního uzlu Brno“.  Ve studii proveditelnosti se posuzují dvě základní varianty řešení polohy hlavního nádraží v Brně – varianta ŘEKA („odsunutá“ poloha) a varianta PETROV („stávající“ poloha).  Studie proveditelnosti by měla být dokončena koncem r

Plánované rekonstrukce – zpracována projektová dokumentace Vyškov na MoravěBřeclav – II. etapa Kuřim IvančiceBrno-Královo Pole 11

Strategická spolupráce ČD s městy JmK  Pořízení pozemků od ČD s využitím fondů EU (IROP) pro budování/modernizace přestupních terminálů:  Park & Ride  Bike & Ride  Mobiliář  Informační systémy  Zázemí terminálů 12

Park & Ride –možnosti další výstavby na pozemcích ČD Střelice 281. Šakvice 139. Letovice 182. Skalice nad Svitavou 69. Bučovice 185. Strážnice Nedvědice 297. Ivančice 259. Kuřim 76. Kyjov rozšíření 177. pořadí v síti ČD Znojmo 98. Tišnov již realizováno pozemky v prodeji 202. Břeclav probíhá realizace 16.

Park & Ride – Kyjov – příklad – realizovaný v r

Park & Ride – Břeclav – příklad - probíhající 15

Terminály IDS JmK Břeclav Veselí nad Moravou Tišnov Blansko Kuřim Znojmo Sokolnice-Telnice Vyškov na Moravě Hrušovany u Brna Vranovice Šakvice Modřice Brno-Chrlice Zastávka u Brna Miroslav Kyjov Nesovice Slavkov u Brna Bučovice Tetčice Moravský Krumlov Dokončené terminály Plánované terminály Letovice Podivín Zaječí Hrušovany nad Jevišovkou Křenovice horní nádraží Skalice nad Svitavou 16

Terminály IDS JmK – realizované příklady Vyškov na MoravěVeselí nad Moravou BřeclavMoravský Krumlov První etapy výstavby přestupních uzlů Integrovaného dopravního systému Jihomoravského kraje byly spuštěny v r V současné době schází vybudovat již jen několik posledních terminálů. 17

Bike & Ride – možnosti výstavby na pozemcích ČD Znojmo vhodné pozemky v prodeji městu Břeclav pozemky již prodány městu Veselí nad Moravou pozemky již prodány městu Hodonín pozemky zatím v majetku ČD, a.s. Tišnov Kyjov 18

Oceněné železniční stanice Strážnice 2009 – 2. místo „Nejkrásnější nádraží ČR“ Brno-Chrlice 2014 – 1. místo „Nejkrásnější nádraží ČR“ Nedvědice 2013 – zvláštní ocenění „Nejkrásnější nádraží ČR“ Boskovice 2011 – finalista „Nejkrásnější nádraží ČR“ 19

České dráhy, a.s. Děkuji za pozornost Mgr. František Bureš, MBA, LL.M člen Představenstva ČD, a.s. technika, servis a majetek 20