Jednotný vizuální styl UJEP Jednota a sounáležitost.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Knižní písmo se vyvíjí od doby vynálezu knihtisku
Advertisements

Inovace předmětu Grafika na PC
 Grafický design je služba na míru.  Obrovské rozdíly mezi cenami a kvalitou služeb.  V ceně se například zohledňuje: ▪ Strávený čas nad prací ▪ Fixní.
Nástroj pro prezentace
Tvorba webových stránek
Počasí tabulka v MS Excelu Mgr. Jitka Křičková, Mgr. Jitka Rybenská.
Návrh a zdůvodnění změny loga ŠSČR Současné logo je zastaralé. Od dob jeho navržení se změnily média: z papíru se přešlo na počítače, z počítačů se postupně.
Nástroj pro prezentace
Vzhled prezentace - šablony
PUBLICITA Informační a propagační aktivity v rámci OP VK Seminář k 1. výzvě k předkládání grantových projektů.
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor zahraničních vztahů a fondů EU, oddělení.
SMĚRNICE K DM. ÚČEL - PŮSOBIT PROFESIONÁLNĚ A PŘÍJEMNĚ NA KLIENTA.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
PUBLIC RELATIONS PRO ÚČELY KNIHOVNY. SVĚT JE DÁÁÁÁÁVNO PŘED NÁMI - Mezopotámie, Asýrie, Persie a Egypt tiskový mluvčí britského ministerstva financí.
Pravidla publicity projektu
STRUKTURA OBCHODNÍHO DOPISU
Nové razítko pro velké zakázky razítko s otiskem Printy 4911, 4912 a 4913 za cenu, kterou znáte…
Corporate identity Vítám Vás na přednášce.
ESTUP – Elektronické STUdentské Práce, Martin Pešava 2006, Brno Systémy pro zpřístupňování VŠKP: zkušenosti, možnosti, nabídky, potřeby... Systém pro eVŠKP.
Propagace informačního systému pro mládež. Proč propagovat ISM? Mobilita studentů – cílová skupina Síť informačních center jako celek Jasný společný vizuální.
Operační program vzdělání pro konkurenceschopnost 1.1. Globální grant: Zvyšování kvality ve vzdělávání ve Zlínském kraji Projekt CZ.1.07/1.1.08/
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
 Microsoft Word  Je textový procesor od firmy Microsoft, který je součástí kancelářského balíku Microsoft Office.
Tvorba dokumentů – kritéria Obsah a forma –aktuálnost a správnost informací, variabilní data, –forma adekvátní příjemci, estetika, –účelná struktura, členění.
Struktura obchodního dopisu
Grafická podoba ŠVP Platí pro: MS WORD OpenOffice.org v jakékoli verzi.
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší škole Název: Základní pojmy počítačové grafiky Autor: Mgr.
Autor: Jakub Černek jakub(zavináč)cernek.cz µŠkolení Efektivnějšího využívání PowerPointu 2003.
POWER POINT 1 Základní pojmy Power Point - základní pojmy.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p. o., Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 25 Číslo.
Návrh vizuální identity StreamTV Strana | 2 Východiska projektu Představit pomoci logotypu nový zábavný internetový portál StreamTV.cz, který.
Word – Tabulky a Grafika ve Wordu
Digitální učební materiál
Praktické aspekty příprav českého předsednictví v Radě Evropské unie Eurocentrum Praha 4. prosince 2008.
Psaní adres Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Dana Haviarová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Zajišťování kvality ve věcném záměru zákona o vysokých školách Jiří Nantl ředitel odboru vysokých škol Telč,
Textový editor.
Příprava šablon obchodní korespondence
Ivana Francová, SOU Liběchov
Praktické aspekty příprav českého předsednictví v Radě Evropské unie Eurocentrum Brno 25. listopadu 2008.
VYTVÁŘENÍ e-LEARNINGOVÝCH MATERIÁLŮ Přednáší Mgr. Jaromír Kozel
Podporujeme Vaši budoucnostwww.esfcr.cz PUBLICITA PROJEKTŮ OP LZZ.
Naučná stezka Petrovské studánky realizováno v rámci 2. výzvy MAS Šumperský venkov Fiche č.2: Vítá Vás vstupní brána Jeseníků II realizátor projektu: o.s.
Tvorba značky. Značka Hodnota Investice Přínosy Systém hodnot.
Vendula Hanzalová Publicita grantových projektů OP VK ORR, Krajský úřad kraje Vysočina.
Corel DRAW Úloha 3 Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
Hotel Tatra, Velké Karlovice 23. – 25. dubna 2007 S4U – Seminář o Univerzitním informačním systému 1 Pár slov o sazbě výstupních dokumentů Jiří Rybička.
Implementace moderní "technické" počítačové grafiky do ŠVP s důrazem na tvorbu zpracovaných výstupů, zpracování návrhů dodatků do ŠVP v TV.
Publicita v projektech spolufinancovaných z ESF/OP LZZ.
Zahradnická fakulta v Lednici S4U – Seminář o Univerzitním informačním systému 23. – 25. dubna 2008 S 4 U – Seminář o Univerzitním informačním systému.
Publicita v projektů financovaných z ESF v rámci Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost Seminář pro žadatele.
Návrhy designu Výjezdní zasedání UISLednice, 23. – Jitka Křeménková Sekce ostatních aplikací a dokumentace Vývojový tým Univerzitního informačního.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost P U B L I C I T A
Publicita v projektech spolufinancovaných z ESF/OP LZZ.
Dlouhodobá praktická maturitní práce
Seminář pro žadatele 29. července 2008, Praha Mgr. Magda Cabrnochová
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Komunikační a prezentační dovednosti / C2b
Zpracování textů efektivně
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Digitální učební materiál
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
KARTOGRAFICKÁ VIZUALIZACE
Počítačová grafika Zoner Callisto Efekty
NÁZEV PŘÍSPĚVKU Jméno a příjmení autora včetně titulů
Publicita v projektech
Potřebují knihovny LOGO?
NÁZEV POSTERU Jméno a příjmení autora včetně titulů
Ukázka prezentace LF MU v jednotném vizuálním stylu MU
Transkript prezentace:

Jednotný vizuální styl UJEP Jednota a sounáležitost

Do roku 2009 vstupuje UJEP s novým jednotným vizuálním stylem (JVS) a internetovými stránkami. Nové logo a JVS UJEP zpracoval v průběhu roku 2008 Ondřej Pazdera, grafik vítězné firmy ve veřejné soutěži na vytvoření JVS na UJEP (Media Flow s. r. o.). Výběrová komise v této soutěži byla složena ze zástupců všech součástí univerzity. Ondřej Pazdera je současně autorem Průvodce jednotným vizuálním stylem UJEP, šablon pro veškeré aplikace JVS popsaných v Průvodci, grafické podoby nových www stránek UJEP a jejích součástí. Ruku v ruce s tím vytvořila firma web4ce redakční systém nových Internetových stránek UJEP..

Jednotný vizuální styl – logo UJEP. Logotyp UJEP je složen z grafického symbolu barevných pruhů symbolizujících jednotlivé součásti univerzity a slovního označení oficiálního názvu univerzity. Logotyp je moderní, jednoduchý, snadno zapamatovatelný a čitelný.

Jednotný vizuální styl – loga součástí Loga jednotlivých součástí splňují hlavní záměr JVS: maximálně respektovat navrženou podobu loga UJEP a být s ním kompatibilní..

Hlavní grafický prvek logotypu = pruh Hlavní grafický prvek – pruh – vychází z původního oficiálního znaku (konkrétně z lomítka v erbu lva). Pruh připomíná tvar tužky, nejpoužívanější, každodenní nástroj studenta. Je to zvýrazňující a upozorňující symbol, který je dobře vidět..

Hlavní grafický prvek logotypu = pruh Pruh je díky své jednoduchosti a hravosti snadno aplikovatelný na veškeré univerzitní materiály. Při správném použití vždy evokuje souvislost s logotypem univerzity..

Jednotný vizuální styl – barevnost Každá součást univerzity má navrženu svoji barvu vycházející z logických principů snadné zapamatovatelnosti. Znak univerzity je úplný až ve chvíli, kdy je zaplněn barvami všech součástí, což je základní ideou JVS – představovat univerzitu jako soudržný celek fakult a ústavu.

Jednotný vizuální styl – Příkaz Příkaz rektorky č. 1/2009 k užívání JVS na UJEP s platností od Stanovuje postup přechodu univerzity i jejích součástí na jednotný vizuální styl UJEP ve všech oblastech vnější i vnitřní komunikace. Do platí přechodné období pro implementování JVS do merkantilních tiskovin (vizitky, dopisní papír, obálka, razítka), a to podle vzoru daného Průvodcem. V ostatních aplikacích JVS se doporučuje přecházet na nový JVS postupně, po spotřebování stávajících propagačních předmětů a při zavádění nových aplikací vizuální komunikace.

Základní pravidla užívání Veškerá pravidla vizuální komunikace stanoví Průvodce JVS UJEP! Průvodce se sadami šablon byl předán na CD na kolegiu rektorky v lednu 2009 děkanům a řediteli v počtu kateder a center jednotlivých součástí. Průvodce a sady šablon jsou vystaveny na www UJEP v sekci Pro veřejnost – Tiskové centrum. Šablony pro další aplikace JVS, které nepopisuje Průvodce, jsou dle potřeb UJEP průběžně zpracovávány.

Základní pravidla užívání – šablony Pro potřeby grafického zpracování jsou vytvořeny šablony ve formátech indd a pdf. Pro použití běžných uživatelů na UJEP jsou pro dopisní papíry vytvořeny také šablony pro MS Word ve formátu doc. Nedoporučuje se barevný tisk hlavičkových dopisních papírů na stolních nekalibrovaných tiskárnách. Barevnost dokumentu by byla mimo pravidla stanovená Průvodcem. Při použití tisku na předtištěné hlavičkové papíry se užívá tzv. „prázdná šablona“. Pro interní dokumenty se doporučuje užít černobílou variantu.

Základní pravidla užívání – logo Barevné logo UJEP je určeno k použití pro všechny dokumenty univerzity ve vnější komunikaci. Černobílé logo UJEP je určeno k použití pro vnitřní komunikaci na UJEP.

Základní pravidla užívání – logo Původní heraldický znak UJEP Zůstal zachován v původní podobě (nebarevné) pro použití na tiskovinách slavnostního charakteru (slavnostní dopisní papír, slavnostní obálka, diplom, osvědčení) a jako podklad na Jmenování. Bude užíván společně s novým znakem UJEP při slavnostních příležitostech.

Základní pravidla užívání – písmo Hlavní písmo – Helvetica CE Určeno grafikům a dodavatelům pro tvorbu grafických aplikací JVS UJEP. Licence pro 10 PC byla zakoupena z prostředků UJEP. V počtu 1 ks na součást byla předána děkanům a řediteli dne 6. února. Vedlejší písmo - Arial Určeno pro běžnou administrativu a tvorbu dokumentů UJEP. Jedná se o bezpatkové písmo, které nachází uplatnění hlavně v místech, kde je potřeba vměstnat hodně textu na malou plochu. Je čitelné již od malých velikostí (10 b.) a vzhledem ke své malé šířce zabere velmi málo prostoru. Dostupné na všech PC.

Základní pravidla užívání – písmo Hlavní písmo – Helvetica CE – řezy písma

Základní pravidla užívání – písmo Doplňkové písmo – Arial – řezy písma

Základní pravidla užívání – razítko Razítko kulaté Návrh zpracovaný v Průvodci nebude na UJEP použit. Není potřeba měnit současně užívaná razítka, neboť nový návrh neobsahuje prvky JVS. Používání kulatých razítek upravuje zákon.

Základní pravidla užívání – razítko Razítko hranaté Určeno pro potřeby stvrzení úředních a smluvních dokumentů UJEP v intencích zákona. Přechod na nová razítka upravuje Příkaz rektorky č. 1/2009.

Základní pravidla užívání – dopisní papír Šablona je navržena tak, aby co nejvíce vyniklo logo UJEP a součástí. Dopisní papír je navržen ve třech variantách – běžná, slavnostní a speciální. Volba varianty je na zvážení odesilatele.

Základní pravidla užívání – dopisní obálka Navržena šablona pro formát DL (110x220mm) bez okénka. Respektuje Poštovní podmínky České pošty, s.p. platné od

Základní pravidla užívání – vizitky Vizitky pracovníků univerzity jsou užívány s plnobarevnou značkou. Vizitky pracovníků fakult a ústavu respektují barevnost log součástí. Vizitky jsou oboustranné v české a anglické mutaci.

Doporučení pro objednávání tisků Pro úsporu nákladů se doporučuje objednávat vyšší počet kusů tiskovin (např. dopisní papíry a obálky od ks jednou až dvakrát ročně). Pro dopisní papír se doporučuje používat gramáž 90 g/m 2 (úspora na poštovném při zasílání dokumentů o více stranách v listovní zásilce).

„Firma bez svébytného vizuálního stylu je jako jedinec bez osobnosti" ERNST LEHNER 1950 Jednotný vizuální styl má pro vznik dobré image naší alma mater neopomenutelný význam. Identita nevzniká přes noc. Je to proces, jehož výsledek stojí a padá s přísným dodržováním pravidel. Vytvářejme jasnou a příznivou pozici univerzity v představách svého okolí, vystupujme jednotně! Děkujeme za vstřícné přijetí. Jak chceme, aby nás veřejnost vnímala v budoucnu?